UKENS SPØRSMÅL

Hei, dere. Her hjemme er stemningen til å ta og føle på. Gud, så nervøs jeg er for resultatet av innsettet og herlighet så sakte timene går i dag. Jeg skal hente Ulrik på flytoget i 15-tiden og etter det drar vi hjem for å ta en (les: flere) graviditetstester. Tusen takk for alle lykkeønskninger dere har gitt meg både i går og i dag. Dere er gode! Her kommer ukens spørsmål og svar:

Hva engasjerer deg, provoserer deg og opptar deg utenom skjønnhet, interiør, hunder, reiser, Ulrik og prøverørsprosessen?

– Nå for tiden tar prøverørsprosessen såpass mye plass i tankene mine og i livet mitt at det er lite annet jeg har energi til å engasjerer meg i. Det må jeg bare innrømme. Det er også veldig lite jeg lar meg provoserer av om dagen. Jeg har rett og slett nok med meg selv og Ulrik.

Kan du lage et innlegg over hvor du handler klær, nettbutikker/butikker?

– Ja, det kan jeg gjøre. I utgangspunktet kunne jeg linket til de forskjellige butikkene her og nå, men jeg har ikke noe lyst til å merke hele innlegget som reklame. Derfor tar vi alt i et eget innlegg senere denne uken. Takk for forslaget!

Hvor høy er du? Hvor høy er Ulrik?

Jeg vet ikke hvor høy jeg er. Ulrik er 183.

Hvilket årstall er dere født i?

– Jeg er født i 1990 og Ulrik er født i 1979.

Merker dere noe til aldersforskjellen?

Nei, ikke nå lenger. Når det er sagt så ønsket jeg meg en eldre og mer moden mann enn “gutter” på min egen alder før jeg traff Ulrik, og det fikk jeg. Så ja, jeg merket litt til aldersforskjellen da vi traff hverandre, men det var bare positivt.

Du må nok frem med vaskekluten og vaske selv når du får barn. Da må du vaske både gulp, matrester, bæsj og tiss. Røyter ikke hundene? Jeg har hund og må vaske eller støvsuge opp hundehår flere ganger for dagen. Du kan vel ikke vente på at en vaskehjelp kommer og gjør det?

– Hehe! Jeg har ikke noe problem med å vaske eller støvsuge. Selvfølgelig holder jeg det fint her hjemme før og etter vaskehjelpen kommer. Men den grunndige vasken av hele huset gidder jeg ikke å gjøre selv. I går var vaskedamen vår her i nesten 10 timer siden jeg ga henne i overkant mange oppgaver. Vindusvask var en av oppgavene. DET er kjedelig det.

Du har bedt om utfordringer og jeg har en til deg. Siden du nå forhåpentligvis har et lite under på gang, så utfordrer jeg deg til å slette og ikke publisere grumsete og negative kommentarer en hel måned! Syntes du er tøff som står i alt dette, og selv om du sier at det ikke påvirker deg, så er ikke engang du laget av stein! Tenk så befriende å ikke ha de på bloggen, og heller bruke tid på de utallige positive kommentarene. Mitt håp er at de negative skal opphøre om du ignorerer de 😊 Tar du den utfordringen?

Denne må jeg tenke litt på. Utrolig godt forslag, men jeg vet ikke om jeg “tørr” å bare la de positive kommentarene komme til syne. Jeg føler det er litt feigt av meg av en eller annen grunn. Er det ikke det?

Hvordan vil du beskrive din perfekte lørdagskveld?

– Akkurat nå er den uten alkohol med Ulrik, god mat, godteri og Netflix. Før prøverørsperioden var den ute på restaurant med Ulrik, god mat, alkohol og gjerne flere venner.

Hva gjorde du og Ulrik på deres første date?

Jeg var med han på jobb. Vi hentet et tomt fly (uten passasjerer) på Torp og fløy det til Gardermoen. Det ga meg litt sånn “fifty shades” følelse. Hehe! Jeg får frysninger av å tenke tilbake på den dagen. Helt seriøst.

Hva gjør deg rørt?

– Det er mye, men det første jeg kommer på akkurat nå er snille lesere og alt som har med bryllup å gjøre.

Dere som arbeider med blogg sier ofte at dere har høy arbeidsmoral og at dere tar arbeidet deres meget seriøst. Hadde du forsvunnet fra en hvilken som helst annen jobb i flere dager uten å si i fra også og fortsatt syntes det var greit? Jeg vil ikke kalle det særlig høy arbeidsmoral. Jeg forstår at du er din egen sjef og at du mener at du kan styre som du vil (noe du også kan), men ikke si at å forsvinne uanmeldt fra arbeidet ditt uten å gi beskjed er høy arbeidsmoral. Ja, du KAN og har muligheten, men det ser ikke særlig attraktivt ut… I mine øyne. Men jeg følger deg jo fortsatt og kommer til å fortsette, så du taper jo ingenting på det. Jeg er bare nysgjerrig på tankene dine rundt akkurat det.

Det er vanskelig å sammenligne bloggeryrket med et annet yrke. De fleste jeg kjenner (bortsett fra Ulrik) jobber ikke i helgene blant annet. Det gjør jo jeg. Og dersom jeg er syk eller tar meg “ferie” så går det utover lønnen min. Det gjør det heller ikke for de aller fleste jeg kjenner. Men det å kunne ta seg fri når som helst og det å kunne jobbe fra hvor som helst i verden er mine største fordeler som jeg setter pris på og velger å benytte meg av.

Jeg lurte på grønnfargen dere hadde på soveromsveggen FØR dere pusset opp, altså ikke den blåfargen dere nå.

– Vi hadde hvitt soverom før vi pusset opp. Du kan se soverommet før her og etter her.

Syntes det er rart at du sier du ikke er veldig sjalu når du syntes det er respektløst av Ulrik å like blder til andre jenter på Facebook? Jeg er i et forhold selv. Om jeg tilfeldigvis liker ett bilde av en gutt som jeg ikke kjenner såå godt, så blir han selvfølgelig ikke sur på meg eller omvendt. Det skal ikke være noe forskjell på om personen man liker bildet til er jente eller gutt, det skal være likestilt. Merker jeg blir irritert.

Det viktigste er vel at du og din kjære er enige om reglene for deres forhold? Jeg skjønner ikke hvorfor du lar deg irritere over Ulriks og mitt forhold..

Stemmer det at Ulrik var i et annet forhold da dere møttes? Synes du eller han det er vanskelig å forholde seg til noe i den andres fortid? (Les: kjærester, sex etc).

Nei, det stemmer ikke. Jeg har aldri hatt noe problem med å godta at Ulrik har en fortid med andre jenter og han har heller ikke hatt noe problem med å godta at jeg har en fortid med andre gutter. Alle har jo en fortid?

Må dere betale av egen lomme for hjelpen dere får fra Spiren eller får man dekt noe?

Spiren er en privatklinikk, så behandlingene må vi betale selv.

Hei! Jeg lurer på hvilke endringer/tilpasninger du har gjort i forhold til kostholdet ditt i denne prøvetiden? Har du fått noen råd om hva du bør spise/drikke mer/mindre av? Hilsen ei som skal i gang med prøverør selv.

Jeg har sluttet å drikke alkohol og kaffe. Jeg har sluttet å spise mat som gravide anbefales å holde seg unna, som spekemat og diverse oster. Jeg har også begynt med omega 3 og et annet kosttilskudd med folat i. Ellers lever jeg som vanlig og spiser generelt sunt.

Lurer på om du har skrevet innlegg før om hvorfor du ikke kan bli gravid?

– Ja, det kan du lese her.

Hvor mange ganger har du abortert ufrivillig?

Jeg har hatt en spontanabort og noe annet som jeg ikke klarer å forklare godt, men som du kan lese om her.

Hei, her kommer et spørsmål som jeg ikke mener som verken frekt eller sårende! Jeg lurer på om dere kan/kunne ha akseptert et liv uten barn? Jeg tenker på dette i sammenheng men prøving i flere år og etterhvert bruker man mye tid og penger, og at man slites psykisk og fysiks av prøvingen.

Nei, det tror jeg ikke. Dersom vi aldri lykkes med prøverør så kommer vi definitivt til å vurdere andre metoder for å bli foreldre.

Hva er ditt beste råd til hvordan en kan forberede seg emosjonelt for første prøverørsforsøk?

Det er nesten umulig å forberede seg emosjonelt på denne prosessen dessverre. Min styrke gjennom det hele har nok vært å tenke positivt. Prøv på det så godt du kan. Det er det eneste rådet jeg har.

Kan du si noe om hvorfor du ønsker å flytte fra Oslo og til Fredrikstad? Du har jo snakket om at huset dere bor i nå, har plass til evnt barn som kommer. Hva er viktig for deg ved et evnt kjøp av nytt hus? Størrelsen, standard, beliggenhet eller området? Lykke til i jakten og kanskje salget!

Vi ønsker å flytte til Fredrikstad for å få mer kontakt med og hjelp fra familie når vi forhåpentligvis får barn. Størrelsen og standarden har ALT å si for at vi skal flytte på oss. Vi stortrives jo i Oslo og spesielt på Vinderen, så det skal et drømmehus til for å flytte Ulrik og meg fra Oslo til Fredrikstad.

Synes folk ofte stiler spørmålene sine litt negativt rettet til deg, føler du det selv? Og går det inn på deg sånn over tid?

Ja og nei. Jeg får kommentarer og spørsmål av alle typer og det er heldigvis lenge siden jeg lot noe av det negative gå inn på meg.

Kjenner du igjen enkelte lesere i kommentarfeltet?

– Ja, jeg kjenner igjen mange lesere som er aktive i kommentarfeltet mitt. Det er noe av det beste ved å ha åpent kommentarfelt!

Hvordan liker du kaffen din?

Hjemme drikker jeg den alltid sort, mens ute foretrekker jeg den med lettmelk og sukkerfri vanilje eller hasselnøttsirup. Mmm!

Hvordan stiller du deg om du eventuelt må ta keisersnitt under fødselen?

– Både Ulrik og jeg ble tatt med keisersnitt da vi ble født og vi har absolutt plass til flere keisere og keiserinner i denne familien. Jeg gjør det som skal til for å få et velskapt barn.

Hvis ikke Ulrik hadde jobbet turnus og dere da hadde omgått hverandre hver dag, hadde du da følt behov for å være alene innimellom?

– Ja. Jeg trenger alenetid og Ulrik trenger alenetid. I tillegg tror jeg at det å tilbringe tid fra hverandre i et godt forhold er sunt, uavhegig om man føler et behov for det eller ikke.

Hvor er denne fine jakken fra?

– Zara

Hvor er denne vesken fra? Det er akkurat en sånn jeg leter etter.

– Louis Vuitton

 

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

 

161 kommentarer
    1. Har du virkelig klart å la være å teste?? Jeg testet tidlig morgen hver gang.. håper du har spart på morgen urin, den er vell best å bruke.. masse lykke til skjønne dere 🙂

    2. E så sikker på at du e gravid IIIH!! Føl det på meg 😍 Dæm andre gangan du ikke ha vært det ha du vel fått mensen før testdato? 😁 SPENT!

    3. Jeg synes svaret ditt ang keisersnitt var så fint <3 i tillegg synes jeg det er veldig merkelig at noen i det hele tatt stiller det spørsmålet. Det viktigste er jo at barnet kommer ut og er frisk.
      Jeg måtte selv ta hastekeisersnitt etter over ett døgn i aktiv fødsel. Ut kom verdens vakreste keiser <3
      Lykke til med testingen i dag! Jeg tror det går deres vei nå 🙂

    4. Den graviditeten du ikke helt forstår: du hadde en kjemisk graviditet. Dvs det befruktede egget streifet livmorveggen, nok til at kroppen din begynte å produsere graviditetshormoner. Men egget festet seg dessverre ikke skikkelig og gikk til grunne.

    5. Hei! Må bare starte med å si at dere er et veldig flott par og jeg håper at dere en dag (i dag) vil lykkes! Jeg er kristen og har bedt for dere begge 🙂 men jeg lurer på, nårtid anbefaler du at kvinner tester seg for å se om de kan få barn/har et problem? Jeg er bare 19, men dette er likevel min største frykt. Jeg vil bare teste meg så fort som mulig, men samtidig ikke la det bli et “problem” før jeg er klar for å få barn osv. Hva tenker du er lurest? Klem

    6. Nå er er klokken 15, så håper av hele mitt hjerte at dere får flere posetive gravidtester 🙂
      Er det noen som fortjener det så er det deg og ulrik <3
      Masse lykkeklemmer fra en fast- leser siden 2014.

    7. heisann! stikker innom for å sende deg masse varme tanker iforhold til testen idag.
      husk at uansett hvordan d går har du så masse fint i livet ditt som du må hente styrke fra. klem

    8. Tenker at nå har dere forhåpentligvis testet, og aller helst positivt! 🤞 Ønsker virkelig at det er to strek på testene i dag, og at det er lille Lykke eller Severin som holder seg der inne til april neste år. Masse lykke til! Vi er mange som heier på dere. Håper inderlig at dere slipper flere forsøk, før ev. søskenforsøk! 😘🤞🍀👼💝

    9. Hva i all verden? Det er en haug av spørsmål du ikke har besvart! Jeg b la ventet på 2 spm jeg stilte deg som du bare har utelatt. Hva er opplegget med en spalte når du bare besvarer en brøkdel????

    10. Så gode og utfyllende svar!
      Hva er det viktigste for deg i et forhold?
      Godt å høre at du også trives i eget selskap 🙂
      Har du noen nye mål/planer med bloggen fremover?
      Jeg skjønner at prøveperioden tar opp det meste av tiden deres og innleggene dine <3

    11. Du kjenner ingen andre som jobber helger enn Ulrik.Mange yrkesgrupper som jobber helg.Og på spørsmålet hvorfor dere vil flytte til Fredrikstad,For å komme nermere fam når dere får barn for å få hjelp..Den syns jeg er drøy.Du på 28 og Ulrik på 38 burde klare den utfordringa fint uten hjelp av foreldre. Det er dere som stifte fam. ikke foreldrene. Anna Rasmussen er jenta si det. Hun tar ansvar som det er å ta av seg hatten får i en alder av 21. LES BLOGGEN HENNES.Der er det verken vaskehjelp eller hushjelp.JENTA KLARER SEG SELV SAMMEN MED SIN GODE SAMBOER.

    12. Du er så flott, jeg elsker å lese svarene dine i denne spalten. Så får jeg også svar på ting jeg ikke engang visste at jeg lurte på! 🙂 Har en god følelse angående graviditetstesten(e) i dag – masse lykke til!

    13. Kryssa alt som kan kryssast for at det gjekk rette veien for døkke idag!😃🙏 Utrulig spent på resultate på testen!😍👏 E det nøken som fortjena å oppnå babydrømmen no, så e det døkke to!😊🙏👶🏼

    14. Håper så inderlig, og unner dere så mye, at dere nå er i lykkerus og at spiren sitter godt 💖💖

    15. Hei! Jeg ønsker meg at du begynner å skrive litt mer levende og på en måte som gjør at man skjønner at du er glad! Du virker ofte sur og at dette er noe “du må få unnagjort” når du skriver, og spesielt på spørsmål..

    16. Har du/dere andre interesser eller lidenskaper utover kategoriene hus/hjem/familie/klær/kropp… tenker da på temaer som politikk, religion, vitenskap, kultur etc etc…:)

    17. Kjære flotte Julianne!
      Jeg pleier aldri å kommentere på blogger,til tross for at jeg har vært fast leser her i vel 1 år. Jeg har fulgt dere fra dagen du delte at det var vanskelig for dere å bli gravide,til dagen i dag hvor dere forhåpentligvis er blitt velsignet med en graviditet. Jeg unner dere det så mye,og vet at dere kommer til å bli fantastiske foreldre. Jeg ville bare sende dere masse håp,lykke,og klemmer til fremtiden. Forhåpentligvis vil dagen i dag endre livet deres for alltid,og at du bærer på en liten søt rosin inni deg nå. Kjære Julianne og Ulrik,lykke til,det må gå denne gangen. Hundrevis av klemmer og tanker fra meg i Bergen❤️

    18. Du som blogger, hvordan er det med opptjening til pensjon? Har du privat pensjonsavtale eller hvordan fungerer det?

    19. Når begynte du og blogge? Var det etter du møtte Ulrik da du kaller deg pilotfrue?:) hvordan kom du deg så høyt opp på topplisten? Lykke til i dag❤️

    20. Jeg har virkelig sansen for deg, Julianne! Innleggene dine er spennende og innholdsrike, og på spørsmålene du får svarer du både ærlig og saklig. Jeg har lest bloggen din en stund nå og synes det er på tide at du får denne rosen, for det er nok ikke bare-bare å opprettholde en så god blogg som du gjør! 🙂

    21. Syntes du er tøff og modig som har åpent kommentarfelt. Fotballfrue dels har ikke det.! Hun er veldig selektiv på hva godkjenner. Hun godkjenner alle spørsmål som er kritisk rettet mot henne, men når lesere er kritisk til hverandres utsagn så godkjenner hun de. Så lenge hun blir satt i godt lys noe som medfører til at hele saken ikke kommer frem. Det virker som du godkjenner det meste. Du har bein i nesa.
      Helt enig med deg at du vil fremstå feig dersom du slutter med det. Virker som du ikke er redd for å dele sannheten sammenlignet med mange bloggere. Spes fotballfrue. Det skal du ha all respekt for. Lykke til med testen. Håper det går din vei:) ta vare på deg selv.

    22. ^Samme som Anna. Jeg er kristen jeg også, og ber for dere veldig mye. Jeg håper så inderlig at Gud gir dere verdens største gave!
      <3

    23. Wow. Du har lest deg opp på helgearbeid altså. Det er ikke bare bloggere og piloter som jobber helger, men også folk i helsevesenet, servicebransjen (søndagsåpne bensinstasjoner mm)… Imponerer mg at du tror du vet alt! Som blogger er det to ting som er alfa og omega: 1. Rettskriving og 2. Research. Det blir like dumt som en revisor som ikke kan regne eller en lærer som ikke kan lese.

    24. Får han ikke lov til å like andre sine bilder???? Hææææ, haha dette visste jeg ikke og det ble litt sykt.
      Shit, hvordan er man ikke kontrollerende hvis man har slike ”regler”? Haha uff

    25. Til neste spm runde:
      – Hvordan tar Ulrik alt dette med prøverørsperioden?
      – Litt direkte spørsmål, men du får svare hvis du vil.. Har du og Ulrik sex mens du går på hormoner? og etter innsett?
      – Har dere snakket noe om hvor mange prøverørsforsøk dere ønsker å gjennomføre før dere evt. må finne andre alternativer til å bli foreldre?
      Håper virkelig at testen du tok i går var positiv❤️ Dere fortjener virkelig dette nå.. 🙏🏻

    26. Spørsmål til neste uke:
      Hva gjør du hvis du denne gangen blir gravid, og finner ut i løpet av svangerskapet at barnet ditt kommer til å bli født med et handicap eller type utvikligsforstyrrelser (aspergers o.l.)?

    27. Lykke til💕 Dere vet vel svaret på testen nå:) Er så spent! Du har vel testet idagtidlig også, siden du ikke testet med morgenrutinen igårkveld så nå har dere vel fått svaret 100 prosent sikkert.❤️

    28. Anna: Det går vel ikke an og teste seg for om man kan få barn eller ikke før du evt. har prøvd og få barn en stund vel??? Det kommer jo an på hva som feiler deg da.. Er mange årsaker til at man ikke blir gravid da… Forelsempel: Endometriose, Pco, tette eggledere, lite egg,dårlig sædkvalitet,uforklarlig barnløshet og mange,mange andre årsaker!

    29. Du vet ikke hvor høy du er??
      Da Gir jeg deg en utfordring: Finn passet ditt å se hvor høy du er:)
      Så mitt spm til neste runde er: hvor høy er du?

    30. Håper så inderlig dere har lykkes denne gangen 🙂
      Jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver av tanker, følelser, forhåpninger og frustrasjoner. Jeg er selv i omtrent samme situasjon som deg, og har to mislykkede IUI forsøk bak meg, samt cyster på eggstokkene mellom forsøkene. Vi skal straks i gang med første IVF forsøk og jeg er både forventningsfull og redd ift det, men det har hjulpet meg veldig på veien å lese bloggen din. Tusen takk for at du deler! Har du mulighet til å skrive litt mer om dagene frem til egguttaket, selve egguttaket (hva skjer den dagen) og om hvordan dagene etter egguttaket er?

    31. Åååh, som jeg tenker på dere nå! Er så spent og håper virkelig at denne gangen sitter det, for det fortjener dere virkelig ❤

    32. Here we go again…. jakten på flest mulig klikk. Opplyse om testdatoen og så drøye lengst mulig med å komme med noe. Hvis det er viktig for dere å fordøye resultatet alene først, så ikke oppgi testdato. Det er mange som er engasjert i deres situasjon gjennom sosiale medier og oppriktig ønsker at dere skal lykkes. Det du driver med nå er spekulativt. Flytt fokuset vekk fra å tjene penger på IVF-prosessen. Da tror jeg sjansen for å lykkes er større.

    33. Hvis du skulle valgt å få hund en gang til,ville du da valgt en annen rase? En større rase f.eks? Trener dere med hundene,type spor/søks øvelser/agiility/lydighet?Vil gjerne vite mer om hvorfor dere valgte rasen/hvordan der aktiviserer de etc etc?

    34. Kryssa alt ej kan for det blei positivt resultat denne gongen!😃🙏 Unna døkke virkelig å få oppfylt babydrømmen😍👶🏼🍼 Utrulig spent på svaret!!🙏🙏👏

    35. Hei 🙂 Kunne du begynt med en spalte/fast innlegg med “would you rather” et par ganger i måneden eller noe sånt?

    36. Hei 🙂 Kunne du begynt med en spalte/fast innlegg med “would you rather” et par ganger i måneden eller noe sånt?

    37. Du har i alle fall hørt på leseren, for min kommentar er ikke godkjent. Og den var ikke negativ en gang. Jeg bare stolte spørsmål om hvorfor hun påsto at ingen andre enn bloggere og piloter jobbet på søndager…

    38. Heier så sykt på dere! ♥️
      PS. Jeg ville se hvilken veske det var snakk om nederst i innlegget, men linken funket ikke:( Er det bare hos meg?

    39. Hei.
      Nå ble jeg utrolig nysgjerrig, hvordan er det mulig å ikke vite hvor høy du er?
      Har du ikke et pass det står i? Aldri blitt veid og målt i forhold til noe medisinsk?

    40. Hver gang du har tatt ny test blir det stille på bloggen i flere dager 🙁 synes det er litt uprofesjonelt. Ett tips er å lage ferdig innlegg du kan legge ut i disse dødtider.

    41. Såg att Ulrik jobbar i Norweigen. Min käreste jobbar i SAS, så jag har också varit med om att få flyga i cockpit! Just nu är vi på Lofoten, anbefaler verkligen att dra hit hvis dere ikke har varit her:) Lycka till med graviditeten<3

    42. Hei 🙂 jeg har lest bloggen din lenge og har fulgt med på prosessen deres hele veien. Jeg ville bare si at jeg syntes dere begge er utrolig sterke og tøffe som ikke gir opp. Virkelig altså! Klem

    43. Har du ikke pass? Der står vel høyden din! Eller vil du ikke oppgi den, i såfall hvorfor? Hadde vært greit å vite hvor høy du er hvis man vil kle seg som deg, selv er jeg bare 160 cm og skammer meg ikke over det selv om jeg skulle ønske jeg var 10 – 15 cm høyere.

    44. Krysser fingrene for dere Juli <3 Uansett så kommer det til å bli deres tur en dag. Nå har jeg fått to selv og nummer to brukte vi nesten et år på, selv uten kjente vanskeligheter. Vi hadde en SA i uke 12 også men til slutt klaffet det 🙂 Håper det gjør det for dere også <3

    45. Må si jeg syntes du gjør en svært dårlig jobb når du to ganger på bare en uke forsvinner fra bloggen uten forvarsel. Skjonner det er en følelsesladet tid, men det er jo oss trofaste lesere som gjør at det er nettopp dette su kan jobbe med. Da syntes jeg du bør gjøre en bedre jobb enn hva du har gjort i det siste uavhengig av hva som skjer på privaten.

    46. Kjære Julianne,
      Nå ser jeg at det er gått tre dager siden du har oppdatert bloggen, og jeg får en vond følelse inni meg. Jeg håper så klart jeg tar feil, men om resultatet på testen ikke ble som håpet så sender jeg all omtanke og varme jeg har! Det er sikkert ingenting som kan hjelpe mot tomheten i deg akkurat nå, men jeg håper du gjør det som er riktig for deg i denne perioden. Jeg har aldri skrevet til deg før, men har fulgt deg på ferden etter å bli mamma. Jeg unner deg virkelig en liten baby, ikke gi opp! Det er klart dere skal bli foreldre, for det er ingen tvil – når barnet er så ønsket – fortjener dere det! Jeg heier på dere:)

    47. TIPS i og med at vi ikke har hørt fra deg på en stund regner jeg med en negativ test.. Hvis jeg har rett, vil jeg anbefale å gå til klinikken i Haugesund (prøverørs). to av mine venniner hadde negativt svar da de gjennomførte i oslo men positivt da de gjorde det i haugesund!
      lykke til!

    48. Min test var negativ (samme testdata son fine deg)! Håper du satt der med to streker i hånda da ❤ gleder meg til å høre!

    49. Begynner å tro at dette forsøket ikke har gått veien, så lenge som det har vært stille fra deg nå. Håper jeg tar feil, og håper på en positiv oppdatering om ikke lenge❤️

    50. Det vi alle lurer på no er hvordan går det med dere ??? Er du gravid ?? Får vi snart en oppdatering ??

    51. Hva synes du om at en veldig tiltrekkende pilotkvinne skriver “<3" på et bilde av Ulrik på instagram?

    52. Håper dere fikk positivt resultat! Det har vært stille noen dager, håper dette er fordi dere feirer! Hvis ikke vil jeg gi dere all medfølelse, og si at på femte forsøk går det. Dere to er så sterke, og fortjener virkelig en liten Lykke eller Severin. Dessverre gir aldri livet oss de vi vil, men dere to er jeg sikre på at blir utrolig gode foreldre, og jeg håper virkelig drømmen deres går i oppfyllelse. Forhåpentligvis har den allerede gjort det, og dere får en liten skatt allerede i Mai, hvis ikke gjør dere det om ikke lenge! <3 Håper alt står bra til med dere begge to!

    53. Så gøy med spørsmålsrunde 😊 Ser du har tikket deg til toppen av blogglisten – gratulerer ! Noe som leder meg til spørsmål 🙂 hvordan/hvorfor bestemte du deg for å starte blogg ? Hadde du en ide om hvordan type blogg du ville ha og har du noen tips til hvordan man kan starte blogg og få lesere ?

    54. Kjære Julianne og Ulrik.Håper at dere har fått en positiv test og at det har lykkes denne gangen!!Har aldri kommentert før,men nå må jeg bare…Forstår godt at dere vil la nyheten synke inn,uansett positiv/negativ,men du har selv valgt å være åpen om dette,og derfor synes jeg at nå BØR du dele hva resultatet ble. Om ikke annet et bilde på Istagram… Ønsker dere begge alt godt,og krysser fingrene for dere!:)

    55. Kjære deg Julianne. Jeg tenker sånn på dere! Jeg har skrevet til deg her før, jeg har hatt to SA og en MA, senest nå i juni. Jeg fikk positiv test nå idag.. Jeg håper så inderlig det samme gjelder for dere! Sender dere gode tanker og babystøv!

    56. Hei:) Skal du snart gi livstegn fra deg?? Begynner og bli bekymret om det har skjedd noe med deg..:(💕

    57. Jeg håper inderlig at den klinikken dere går til setter inn 2 egg neste gang.. Dette var trist og lese på Instagram, at det hadde gått galt igjen.😥❤️ Vet godt hvordan dere har det nå, har hatt 7 mislykka forsøk selv, men det ordnet seg tilslutt og har 2 prøverørsbarn nå.❤️ Stå på, dere lykkes tilslutt.💕

    58. uff, tror jeg av og til må slutte og følge, begynner nesten å gråte selv når det er negativt resultat, ønsker dere alt godt

    59. Hei Julianne og Ulrik.Leste nettopp på Instagram at dere ikke denne gangen heller lykkes… Ufattelig trist,og forstår at dere har det vanskelig.Klem:)

    60. Håper hushjelpen fikk godt betalt for ti timer, da. Er jo mer enn hva en vanlig arbeidstid tilsier. 🙂

    61. Til ukensspm: Ville dere vurdert løsninger som eggdonasjon (hvis det var lov i norge) eller spermdonasjon (hvis problemet lå hos Ulrik) Eller er det viktig for dere å få 100% biologiske barn? Lykke til! Heier på dere!

    62. Hei
      Jeg lurer på om dere har lurt på å adoptere?
      Hvis dere har så mye kjærlighet å gi, så er det mange barn der ute som trenger et hjem, enten et foster hjem eller et permanent hjem.
      Det å adoptere kan ta lang tid det og, så tenk på det alternativet og.
      Jeg har lest om mange som har adoptert et barn , ikke lenger etterpå blir gravid av seg selv

    63. Så Instagram posten din nå, og det er rett og slett en tragedie at det ikke gikk deres vei. Er det ett barn som skal få mye og riktig kjærlighet, så er det deres. Dette klarer dere!! Har virkelig tro på veien videre, dere fortjener det så ekstremt mye.

    64. Hei kjære dere
      Jeg fikk med meg oppdateringen på Instagram nettopp.
      Utrolig trist at det ikke fungerte, men jeg håper ikke dere gir opp 🙂
      Etter innleggene dine å dømme, så tviler jeg på at det er et alternativ uansett 😉
      Tipset som jeg gjerne vil dele med dere her, kommer fra min erfaring med spontanaborter (6 stk), men ingen IVF forsøk.
      Jeg ble riktignok gravid på egenhånd, så det trengte vi ikke, men det beste valget jeg har gjort er å få time hos Catharina Falck (Dybwadsgynekologene).
      Jeg fikk så god oppfølging, og på første graviditet etter å ha vært hos henne satt spiren og vi fikk en liten datter.
      Jeg tviler ikke på at klinikken dere går til kan alt som har med dette å gjøre, men hvis dere er åpne for samtaler og undersøkelser hos flere så anbefaler jeg henne 🙂
      Lykke til videre!
      Dette får dere til 😉

    65. Etter å ha sett den siste oppdateringen din på Instagram, må jeg bare få sendt deg den største klemmen som går an over nettet <3 Jeg fikk så vondt i hjertet mitt av at dere nok en gang må oppleve dette. Dette er tøft! Jeg har fortsatt tro på at det snart kommer til å bli deres tur. Ta i mot den hjelpen dere kan få og gjør akkurat det som er riktig for dere fremover <3

    66. Dette var triste nyheter. Ta godt vare på hverandre. ❤️ Og ta den tiden du trenger borte fra bloggen!

    67. Kjære Julianne! Kor urettferdig! Sender deg ein klem, eg hadde slik trua denne gangen og. Håper klinikken går med på å sette inn 2 egg neste gang.

    68. Mange gode tanker sendes dere❤️ Ikke gi dere! Sammen er dere sterke, og dere vil lykkes til slutt! Håper du virkelig klarer og ta den pausen du måtte trenge nå,og omgås god og varm energi ifra dine og Ulriks nærmeste❤️

    69. Nå tar dere kontakt med St.Olav og ikke spiren for å få deg utredet.
      Tror ikke Spiren er det beste for dere. De er ute etter å tjene penger.
      For vært eneste forsøk tjener penger.. Nå er det nok. De er IKKE de beste for dere….

    70. Syntes nesten hele dette prøverørsprosjektet deres begynner å bli tåpelig nå. For vær gang det går galt drøyer du i nesten en uke med å si noe som helst, som igjen gjør at du havner på topp på topplisten. Er dette bare ett stunt i samarbeid med side 2, og å dra lesere og få klikk? Kynisk måte å skaffe seg penger på.. men dere har jo noen dyre vaner. En annen ting er de dramatiske bildene av dere som dere legger ut på Instagram hvor det ser ut som dere har gått igjennom noe helt traumatisk. Slutt og syntes synd på dere selv, dette er hverdagen for mange 100 andre kvinner. Som fortsatt går på jobber, vasker hus og ikke legger seg til..

    71. Enig med Kaja,det er bare helt utrolig. Skaff deg ett liv og om det er så om å gjøre å få en baby så skift klinikk. Finnes mange der ute som sikkert er bedre enn Spiren.
      Barn er ikke noe man bestiller når det passer.
      Det virker som du bare er ute etter oppmerksomhet .

    72. Fy søren altså.. Jeg blir så provosert av de over her. Dere kan umulig vite hvordan det er å gå igjennom noe slikt. La de bruke den tiden de trenger på å fordøye så får dere finne på noe annet i mellomtiden.. 😉
      Tenker mye på dere♥️ Hadde virkelig håpet at det skulle ordne seg for dere nå.. Prøv så godt dere kan å reise dere igjen og få nytt håp🙏🏻 En dag må det ordne seg!

    73. Helt alvorlig Kaja og Alexandria, om dere synest det er tåpelig og provoserende det hun deler er det vel bare å slutte å følge henne. Det er ingen som tvinger dere til å lese denne bloggen.
      Alle gode ønsker til dere, Julianne og Ulrik. Håper og tror det går deres vei snart <3 Det er utrolig modig av dere å være så åpne som dere er, særlig når dere får tåpelige kommentarer som de over her. Ta vare på hverandre og vit at dere har mange i ryggen som heier på dere! <3

    74. Stor trøsteklem til deg Julianne. Ble så trist på dine veien nå!
      Alle med et ørlite snev av empati skjønner godt at du ikke har rom for blogging akkurat nå. Ta den tiden du trenger, vi er mange som følger fordi vi bryr oss og heier på deg, og vi klarer fint å vente med en oppdatering her til du er klar for det selv.
      Ta vare på dere selv <3

    75. Dere som mener de skal skifte klinikk. Tror dere det er klinikken som får henne til å spontanabortere? Slutt å drit dere ut ved å vise offentlig hvor uvitende dere er. Og om dere synes det er så forferdelig å ikke få vite om to mennesker gjenopplever mareritt etter mareritt så fort det har skjedd, så finn dere en blogger uten følelser å følge, for nå har dere jo skjønt at Julianne er ei dame som trenger tid, noe som er helt innafor. Om dere tror at kvinner som spontanaborterer går på jobb som ingenting har skjedd så tar dere grundig feil. En spontanabort er ikke dramatisk bare følelsesmessig, men kan også være veldig fysisk smertefult. Håper og tror neste steg er preimplantasjonsdiagnostikk, da de fleste spontanaborter skjer pga kromosomfeil og ikke er feil fra klinikkens side. Så kjære Julianne og Ulrik, det viser seg at veien er urettferdig lang for dere, men det skal gå.. det må gå <3

    76. Så trist å se så mange lite empatiske mennesker. Spesielt innlegget il Kaja er jo bare ondskapsfullt.
      De fleste hadde nok sykemeldt seg noen dager etter en slik opplevelse, det handler ikke om å legge seg til. Føler med dere. Ta vare på hverandre og lykke til med dagene og ukene som kommer ❤️

    77. Stakkers dere ❤ ikke gi opp ❤ kanskje du skal prøve å la vær og blogge om forsøkene deres. Kanskje dere da kan få litt ro om det og dere. Det er viktig å ta vare på hverandre. Flott at det har vært åpen om det,men no tror jeg at du skal blogge om noe annet en stund og se om det ksn hjelpe dere. Det er sikkert godt får dere og de nærmeste rundt dere ❤ Lykke til med neste runde 😀

    78. Til Kaja og Alexandria!
      Fy søren så umenneskelige dere er! Kan overhode ikke se for meg at dere har vært i samme prosess eller virkelig kjenner noen som har vært igjennom opptil flere prøverørsforsøk.
      Her er det ikke snakk om at de bestiller et barn til en bestemt tid. De forsøker faktisk å få ønskebarnet sitt. Noe som viser seg å være vanskeligere enn de først tenkte. Det finnes dessverre ikke noe fasit svar i denne prosessen og ventingen er helt grusom. Den ventingen dere nesten ikke takler for å høre om hva resultatet blir er helt latterlig i forhold til ventingen prøvere går igjennom!
      Det sliter på kroppen både fysisk og psykisk. Det er store opp og nedturer i hele prosessen. At pilotfrue tar seg noen dager borte fra bloggen har hun full rett til!
      Til pilotfrue: Utrolig trist å lese om resultatet 🙁 Ta vare på deg selv, og ta ting i ditt tempo <3

    79. Ada og Alexandra…
      Har dere vært gravide selv med resultatet spontanabort? Hvis ikke, så burde dere tenke dere godt om før dere kritiserer.
      Det å spontanabortere er vanvittig tøft, spesielt om det er skjer flere ganger 🙁

    80. Hvordan viste du at Ulrik var mannen i ditt liv? Ved første møte eller hvor lang tid tok det?😊 Ønsker dere lykke til med neste forsøk. Det ordner seg alltid til slutt ❤️

    81. Hei Julianne!
      Håper det går bra med deg i en vanskelig tid, jeg har fulgt deg det siste året og har virkelig unnet deg baby hele veien. De siste forsøkene dine har jeg funnet meg selv i å sitte å be og tenke gode tanker, da jeg har håpt og ønsket at dere skal få til babydrømmen. Jeg ville bare fortelle om at jeg har en mor som prøvde å få barn etter hele 7 spontanaborter, de prøvde seg på IVF, men legen sa at det er umulig for dem å få flere barn. 1 år senere fødte de en frisk baby på den naturlig måten. Det jeg prøver å si er at du har mange forsøk igjen og ikke minst fortsatt en god del år på deg, det ble ikke babylykken denne gangen, men det kommer til å skje. Hold motet oppe, det er en sterk påkjenning psykisk og fysisk, men du skal vite at du ikke bare har en flott familie og mann som støtter deg, men en hel hærskare av blogglesere som ønsker deg en baby og som får vondt av at du er i denne ekstremt unødvendige situasjonen. Du er en sterk ung kvinne og det vil gå din vei ganske snart.
      Sender varme klemmer og tanker <3

    82. Kjære Julianne og Ulrik
      Jeg er så knust på deres vegne, at jeg har ikke ord.
      Jeg vil at du Julianne skal vite at alle oss som faktisk har et hjerte; forstår at bloggen kommer sist i en slik prosess. At du er åpen om dette er utrolig modig gjort, og om det går galt slik det gjorde nå. Så fortjener du all den tiden du trenger til å komme deg.
      Jeg er så lei meg! Håper drømmen går i oppfyllelse snart…

    83. Jeg tror ikke jeg har kommentert her før, men nå må jeg bare.
      Synes enkelte som skriver er ganske store i munnen her. Jeg skjønner godt at man blir knust når man opplever skuffelser gang på gang og at man da trenger å trekke seg litt vekk.
      Og til dere som kritiserer, hva får dere egentlig ut av det?

    84. Sitter å leser kommentarene her, og tenker jeg skulle tjent mye mye på å gidde å blogge. Så utrolig mange uvitende følelseskalde og rett å slett ondskapsfulle kommentarer, at ikke dere er flaue,.skjønner veldig godt at de fleste er anonyme, for hvem vil vel åpenbare en så smålig oppførsel, skam dere . Til dere Julianne og Ulrik, husk at motgang kun gjør dere sterkere, jeg er overbevist om at det ordner seg for dere ❤️

    85. Jeg ble så utrolig trist på deres vegne når jeg så innlegget på instagram. Hadde det på følelsen ettersom du ikke har blogget denne uken. Så ufattelig tungt det må være, sender dere masse gode tanker<3

    86. For noen kommentarer noen klarer å få lirt av deg.. fy skam! Snakk om å sparke noen som ligger nede..
      Når det er sagt er jeg enig med de som har skrevet at dere burde prøve en annen klinikk. Hvis fokuset fortsatt kun er på lavt amh-tall er det noe som er galt. Du må jo få en annen type hormonstøtte under forsøkene.. virker som du har fått en dårlig utredning.. Håper dere finner ut av hva som skal til, uansett hvor, og at dere snart lykkes❤️
      Høyde og vekt er forresten noe man blir spurt om i forbindelse med utredning av barnløshet, så kan ikke være så lenge siden høyden din ble sjekka sist…?😉

    87. Den der med at folk ikke jobber søndager men bare du osv kunne du spart deg for….blir flau på dine vegne. Verden hadde ikke gått rundt uten folk som jobbet 24/7…men en blogger som deg hadde vi klart oss uten

    88. Off jeg blir direkte provosert av en rekke kommentarer ovenfor her.Kan ikke være lett å få så mye negativitet midt oppi det hele.. Du skal vite at jeg setter utrolig pris på at dere har valgt å dele prøveprosessen med oss lesere. Mine tanker er hos dere Julianne og Ulrik <3 Det går veien for dere til slutt, det er jeg sikker på. Vær sterk.

    89. Skjønner så godt at du trenger å trekke deg tilbake i disse tøffe dager. Da jeg testet negativt på tredje forsøk mistet jeg nattesøvnen og gikk til fastlegen. Fikk en ukes sykmelding på flekken og kunne fått enda lenger om jeg hadde ønsket det. Det er en enorm belastning og heldigvis anerkjenner helsepersonell dette. De som kritiserer har ingen anelse. Ble selv gravid på femte innsett og har nå en velskapt baby. Håper dere orker å fortsette, ta vare på dere selv og hverandre.

    90. Føler virkelig med dere❤❤ Håper du ikke bryr deg om netttrolla som tydeligvis er sjalu på deg og som følger deg tross alt spydighetene!!! Jeg synst dere er sterke og jeg er helt sikkert at dere en vakker dag vil lykkes selv om det garantert føles fjernt nå❤ Ta vare på hverandre. Mangen gode tanker og klem til dere begge to❤💙 Hilsen fra Kallisen

    91. Åh ble så trist da jeg leste om utfallet av dette prøverørsforsøket <3 Håper dere finner trøst i hverandre og ikke gir opp!

    92. Herrefred,kjenner jeg får litt vondt inni meg når jeg leser kommentarfeltet her! Folk finner bestandig noe negativt å komme til deg,og alt du blogger Om! Som om folk aldri blir fornøyd! Som feks dere som klager på at hun drøyer svaret på testen, spesielt når hun avslører datoen…positivt eller negativt, det er deres beslutning for når de vil dele- desverre denne gangen ikke det positive vi håpet på! La no jenta være,de går gjennom mye, og det står stor respekt for at de vil dele denne lange og vanskelige perioden med oss!
      Kjære Julianne og Ulrik- Unner dere virkelig en frisk spire tilslutt ❤ Alle nedoverbakker,må tilslutt komme en opp! Dere fortjener virkelig dette, og den lille kommer til å få så fantastiske foreldre, med så mye kjærlighet❤
      Av alle bloggere, så er du den eneste jeg følger,leser fast, følger på insta å Snap! Vil bare sende dere en god klem i denne tunge stunden, og krysser fingrene for dere! Dere er sterke og kommer dere igjennom dette! En vakker dag sitter den! 💜❤

    93. Ikke glem at selv den sterkeste trenger å få være svak noen ganger❤️ I noen sammenhenger blir ord fattige, men vi er mange som føler med dere

    94. Du som kommentere at de ikke burde flytte nærmere familie for å få hjelp når de har fått en liten en kan umulig ha barn….. Det er så utrolig viktig å ha hjelp/støtte fra andre i denne tiden.. og noe som er 100% normalt, selv Anna Rasmussen får hjelp, og det ikke bare av sin gode samboer men også hans foreldre…Det å ha hjelp i nærheten er viktig for alle, om man blogger eller sitter i kassen på rema 1000!

    95. Fy fader Kaja,Den kommentaren der hadde du kunna spart deg for! Snakk om å spark noen som ligger nede! Det er vell opp til de om de skal dele denne perioden…og det står det stor respekt til! Så om de vil bruke en uke, en måned eller hva som helst før de deler nyheten er vel opp til de! Selv om hun blogger og lever av leserne sine så har hun all rett til å drøye med prøvesvarene sine! Trur nok de har det tungt nok som det er, og at de tenker på hverandre fremfor leserne sine! Så alle denne hetsen kan folk bare spare seg for! Blir dere provosert over dette, så la faen meg være å lese bloggen da!!!
      Du er gulle god Julianne, en fantastisk person og en god blogger!
      Hilsen en fast leser som håper på at dere blir foreldre snart! 💜

    96. Dette kommer til å gå deres vei! Stå på! En bekjent av meg og mannen hadde samme problemet, nå sitter de der med to skjønne gutter. Det tok tid, mange opp og ikke minst nedturer, men etter åtte år satt det endelig og to år etter skjedde det igjen. Ikke gi opp, plutselig sitter dere der med en liten tass.Jeg heier på dere!❤🖒

    97. Et barn er en gave fra Gud. Du har tidligere valgt å sende gaven i retur. Om det ikke kommer noen ny gave nå, så kan det være resultat av tidligere valg i livet.

    98. Hvis du ikke vet hvor høy du er, hvorfor gidder du da ikke å måle når du får spørsmålet ? For du gidder jo å ta med spørsmålet i runden ..og du har vel ikke akkurat så mye å gjøre at du ikke har tid til å finne det ut?!

    99. Slutt nå å mase på Julianne og Ulrik om de har tenkt på å adoptere. Selvfølgelig har de vel tenkt på det, men la de nå få slippe maset om dette nå. Det er vel belastende nok som det er, om de ikke skal måtte svare på dette mens de prøver å bli gravide selv. Tror de finner fint ut av dette selv om det skulle bli slik.
      Jeg fortsetter å heie på dere, og både håper og tror dere vil lykkes til slutt❤

    100. Når jeg leste det svaret ditt må jeg bare legge en kommentar tilbake
      ###- Det er vanskelig å sammenligne bloggeryrket med et annet yrke. De fleste jeg kjenner (bortsett fra Ulrik) jobber ikke i helgene blant annet. Det gjør jo jeg. Og dersom jeg er syk eller tar meg “ferie” så går det utover lønnen min. Det gjør det heller ikke for de aller fleste jeg kjenner. Men det å kunne ta seg fri når som helst og det å kunne jobbe fra hvor som helst i verden er mine største fordeler som jeg setter pris på og velger å benytte meg av.######
      Da må jeg bare opplyse om at de aller fleste yrker!! Faktisk jobber 24/7 365 dager i året… Selv jobber jeg med sikkerhet, og vi har ALDRI “fri” .. Vi må jobbe julaften, og 17 mai, og påskedager og hele sommeren… Ja hver eneste dag hele året, hele døgnet…
      Politi,sykehuspersonell, Livvakter til de kongelige,de på bensinstasjoner,, foreldre!,togførere,bakere,hotell resepsjonist,renholdere,taxisjåfører.. For å nevne minimalt med yrkesfolk som jobber HVER DAG… 24 timer i døgnet…
      Men så nevner du jo selfølgelig at de DU kjenner jobber aldri helger… Så bra for dem 😄 tenk så fint om man kunne hatt en 08-16 jobb mandag til fredag bare… Det har jeg aldri hatt.. Vært alenemor og i 14 år… Aldri fri verken fra jobb eller barn ❤❤❤ og det elsker jeg faktisk ❤❤❤
      Gla jeg har en jobb som gir meg mye, jobber for at andre mennesker skal føle seg trygge….
      Men, noen må blogge og 😂😂😂 Haha jeg hadde Aldri kunne “jobbet” med det… Så godt vi alle er forskjellige 😄😄
      Men tenk på det… Når du ser folk rundt deg… De som plukker søppel rundt i gatene feks… Tenk hvis ikke de hadde giddet? Hvordan hadde verden sett ut da????
      Se verden litt mer 😉😉

    101. Vil bare si at der vanvittig mange som jobber i helgene. Tenk på alle som jobber i restaurantbransjen, butikkansatte, frisører, leger, taxisjåfører, hotellansatte… Jeg selv jobber i helsevesenet og har det siste året jobbet (senvakt) julaften, 1 juledag, 2 juledag, dobbelvakt 3 juledag, hele påsken (f.o.m. skjærtorsdag t.o.m. 2.påskedag), hele pinsen, 1. Mai… og ikke minst helger. Så å “rettferdiggjøre” deg ved å begrunne det med at du jobber i helgene og at det ikke er noe som er så vanlig syns jeg blir feil 🙂

    102. Du er tøff Julianne! Dette kommer til å gå bra.
      Må også legge til at det er sinnsykt frekt av “kristne” som Emma oppi kommentarene her å i det hele tatt insinuere at Gud straffer de som har tatt tidligere abort med å ikke gi en ny “gave”. Det er mye mindre enn 1% sjanse at tidligere abort kan lede til at det blir vanskelig å få barn senere. Noe som betyr at for de aller aller fleste går det helt bra. Slutt å spre dritt som det der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg