OUR BEDROOMS

Hei, masekopper! Jeg har fått mange spørsmål om jeg kan ta litt flere bilder rundt i huset, og det gjør jeg med glede. Jeg liker at dere spør og etterlyser innlegg, ikke misforstå. Jeg trenger litt masekopper for å få ut fingeren med akkurat dette, men vi får ta det i etapper. I dag starter jeg med å vise dere soverommene. Vi har tre soverom, alle er i andre etasje. To gjesterom (forhåpentligvis et barnerom etterhvert) og vårt hovedsoverom. Alle de tre rommene har hver sin stil.

Vårt soverom vil jeg si er ganske romantisk med utskjæringene i tremøblene og den gammelrosa fargen som går igjen. For de som ikke kjenner oss ville kanskje ha gjettet at det bodde et gammelt ektepar her, men det gjør det altså ikke. Her bor det to nyforelska samboere med ekte verdier og falske roser.

Jeg liker å blande gammelt og nytt, spesielt når det kommer til interiør. Kommoden er fra Ulrik sin mormor og bestefar. De var gift i over 60 år! Kommoden er visst mellom 70 og 80 år gammel. Jeg tror og håper at den bringer lykke.. Resten av møblene i dette rommet har jeg fått etter mamma, så de er ikke så gamle, men de er i samme stil som kommoden med andre utskjæringer.

TV.. Ja, vi har TV på soverommet, faktisk på alle de tre soverommene våre. Dere kan jo gjette hvem som har bestemt det? Det er sjelden jeg ser på TV noe annet sted enn i stuen, men jeg synes det er koselig de morningene eller kveldene jeg har tiden til det.


Så har vi “hovedgjesterommet” (hvis det er noe som heter det). Grunnen er enkelt og greit dobbeltsengen, som vi ikke har på det andre gjesterommet. Dette rommet er mer kaldt og maskulint, selv om jeg insisterte på litt blomster og lys. Møblene er røffere og det går i grått og sølv. Jeg liker rommet godt. Vi kaller det for “Fifty Shades-rommet”. Jeg skal ikke utdype det noe mer. 

Det er vegglampen som gjør dette rommet fresht. Den var det Ulrik som hadde i sin gamle leilighet på Uranienborg. Jeg har fått flere spørsmål om hvor denne er kjøpt, men den butikken gikk dessverre konkurs. 

Vinduskarmen er også et stort pluss med dette rommet. Vi vurderte å bruke rommet som hovedsoverom, men fikk ikke plass til nattbordene ved siden av sengen i bredden. Dessuten har vinduet med karmen et mer minimalistisk preg, så det hadde ikke passet med de fine tykke gardinene jeg ville henge opp.


Over til det lille gjesterommet. Jeg kaller det for “prinsesserommet”. Her bor det nemlig ei lita tulle, neida. Men kanskje en dag i fremtiden. Eller så blir det fort en feminin gutt..

Her har jeg lekt meg med farger og mørkere tremøbler. Møblene er fra min gamle leilighet på Majorstuen. Jeg hadde aldri trodd at blått og lilla fungerte sammen, men synes kombinasjonen er både morsom og behagelig å se på. De gangene jeg har venninner på besøk er det her de sover. Det ser jo ut som et jenterom. 

Kommoden under TV-en er også etter besteforeldrene til Ulrik. Den passet så fint inn i denne klassiske stilen. Dere ser så vidt et glimt av den under. 


Håper dere likte denne lille omvisningen. Hva vil dere se neste gang? 

17 kommentarer
    1. Hei! Har nettopp begynt å lese bloggen din jevnlig, og skal si jeg elsker å følge deg! Du er utrolig ærlig og virker som du pynter lite på virkeligheten, dette er jo gullverdt:D vil bare si at jeg gleder meg til å lese bloggen din videre, og for noen fine rom dere har, dyktig du er med interiør <3

    2. Utrolig kul lampe på “hovedgjesterommet”, vet at du skrev at butikken gikk konkurs – men vet du kanskje hvilket merke det er/om lampen har et navn? 🙂

    3. Så flott dere har det:) har fått mange ideer:) Dere har kjempe god smak:) gleder meg til å se resten 🙂

    4. Så fine rom! Veldig fint at alle rommene har vært sitt preg og ikke er helt like:) Likte kommentaren over om roomservice! Satser på at det ligger sjokolade på sengen når gjestene kommer, hehe;)

    5. Neste gang vil jeg gjerne se badet/badene deres? Pusser opp nå, og vil gjerne få noen ideer til farger og ting man absolutt bør ha i et bad:)
      Er kjempe spent!
      Fantastisk blogg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg