UKENS SPØRSMÅL

Hei, dere! Her kommer ukens spørsmål. Jeg føler at jeg akkurat skrev forrige ukens spørsmål, men det er jo fordi den spalten ble forsinket på grunn av ferien vi hadde..

Siden det er såpass mange som har spurt om både overdelen og underdelen på bildene jeg bruker i dette innlegget (som ble tatt tidligere denne uken), bruker jeg noen flere bilder av samme “serie” nå i dag. Det er jo dessverre ikke så inspirerende vær i Oslo denne søndagen, så vi får heller drømme oss tilbake til torsdagens solstråler.

Hvor er antrekket på bildene fra?

– Blusen er fra River Island. Jeg kjøpte den i London for noen år siden, og helt siden 27. april i 2015 har det vært min favorittbluse om våren og sommeren. Det er kanskje ikke så rart. Shortsen kjøpte jeg i Portofino sammen med toppen som jeg har på meg her.

Hvilken leppestift bruker du på dette bildet? Og hvor er den gule skinnjakken fra?

– Jeg bruker “Ombre lipstick & lipliner Old04 Freckles & Speckles” fra NYX. Skinnjakken er fra B-Young Måløy. En jakke jeg har blitt veldig glad i.

Hvor er denne kjolen fra?

– Zara. En klassiker jeg aldri kommer til å kvitte meg med. Et av mine beste minner med denne kjolen er definitivt dette. Turen til Portofino også da. Men det minnet er jo veldig ferskt ennå.

Når er det du skal si mer om sommerplanene deres?

– I morgen, for da blir drømmen vår virkelig. Jeg ser det er meldt opphold, sol og 17 grader i Oslo, så det lover bra.

Jeg har et spørsmål til “ukesspalten” angående fertilitetsutredningen du gikk i gjennom. Fant de noe på ultralyd undersøkelsen som gjorde at de bestemte seg for å måle amh-verdien din? Eller spurte du bare om dette selv? Ønsker deg og dine fine en god sommer!

Jeg var hos tre forskjellige gynekologer her i Oslo for å sjekke at alt stod bra til “der nede” med ultralyd før vi oppsøkte en fertilitetsklinikk, men ingen av gynekologene i Oslo fant noe feil. Jeg ble bare fortalt at jeg var alt for ung til å bekymre meg, at vi hadde prøvd for lite til å oppsøke hjelp og at jeg var sunn og frisk.

AMH-verdien måles ved blodprøve og var først noe jeg målte etter at vi satt i gang utredningen på Spiren i Trondheim. Jeg vil tro at alle fertilitetsklinikker måler dette, men om du kun oppsøker en “vanlig” gynekolog så bør du spørre konkret om å få ta blodprøve for å måle AMH-verdien din.

Ha en fin sommer du også, og masse lykke til i prosessen videre <3

Hvordan kombinerer dere prøvingen med at Ulrik jobber i turnus? Det er vel dager i din syklus det passer bedre å feste egget, hva om Ulrik jobber da?

– Det har gått veldig fint til nå. Ulrik må jo egentlig bare være tilstede under egguttaket, da han skal gjøre “sin jobb”. Men han har heldigvis hatt mulighet til å bli med på alle de tre innsettene jeg har hatt også.

Man må være to for å lage barn hos legen også, vet dere. Hehe! Derfor får de aller fleste med normale arbeidplasser godkjent sykemelding etter behov. Jeg hører noen rykter om arbeidplasser som ikke godkjenner nødvendig fravær i prøverørsprosessen, og til de har jeg kun en til å si: FY SKAM!

Hei Julianne. Imponert over hvor sterk du er. Har du noen tips å dele til andre i lignende situasjon? Har forsøkt å bli gravid i flere år, og blir like knust hver gang mensen kommer. Alltid like forhåpningsfull. Har du noen råd til hvordan man kan holde psyken under kontroll i en slik fase?

– Hei, kjære deg. Mitt beste råd er å holde deg så aktiv du klarer med andre ting. Jeg sier ikke at du skal la være å tenke på barn og alt det som skjer i prosessen ,for det er umulig. Men gå turer, vær med venninner, ta deg en ferie eller gjør andre hyggelige ting som hjelper på humøret. Det dummeste du gjør er å sperre deg inne alene. Legen min har gitt meg en oppgave og den oppgaven er å finne på minst en hyggelig ting hver eneste dag i denne prosessen. Nå gir jeg oppgaven videre til deg. Tar du den?

Er bloggen din fulltidsjobb?

– Ja, jeg er en fulltidsblogger og det er bloggen min jeg lever av.

Kjeder du deg aldri siden du ikke har en vanlig jobb?

– Jeg er voksen. Voksne mennesker skal ikke kjede seg. Da bør man gjøre noen endringer i livet. Selvføløgelig er noen dager mer spennende enn andre uansett hvilken retning man har valgt, men jeg føler i hvert fall at jeg har gjort de beste valgene for meg selv og stortives i min hverdag som blogger.

Hva er fargekodene på det nye soverommet deres?

– Alle spørsmål om det nye soverommet blir besvart godt med bilder og forklaringer i eget innlegg når rommet er klart. Jeg tror dessverre at vi blir enda mer forsinket enn hva jeg har antydet fordi vi må vente på seng, sengeteppet og sengetøy. Men det går bra for min del. Vi er jo heldige å ha et stort gjesterom vi kan bruke i mellomtiden, og det nye soverommet er det virkelig verdt å vente på. Herlighet, så fint det blir!

Nå skal jeg en liten tur på trening før jeg skal hente hjem verdens beste mann.. Vi blogges mer senere. Da har nemlig jeg noen spørsmål til DERE 😉

15 kommentarer
    1. Jeg er voksen og voksne mennesker skal ikke kjede seg. Hva er det Egentlig? Skal du si at voksne som innimellom kjeder seg ikke har noe liv? Det er helt vanlig det nemlig og det har barn godt av av og til og. Jøss. Man skal høre mye før ørene detter av i svarene dine. Lite voksent.

    2. Nå må 13: 40 slutte å tulle så veldig da, her blandes kortene fullstendig. Ja, barn, og voksne, har bare godt av å kjede seg nå og da, det skjerper kreativiteten. Barn som er blitt underhold vil lett kjede seg som voksne fordi de ikke er vant til å ta ansvar selv. Imidlertid, barn som har fått lov til å kjede seg vil ikke kjede seg som voksne da de faktisk er i stand til å ta ansvar for seg selv. Ergo, voksne, modne , mennesker kjeder seg faktisk ikke i sitt eget selskap , de evner å fylle tilværelsen sin uten å være avhengig av andre…

    3. Julianne du har en spennende klesstil 😊 Hvor ofte handler du klær?
      Bruker du briller hele tiden eller kun av O til? Hvilken synsstyrke har du?
      Ha en fin søndag 😊

    4. At voksne ikke kan kjede seg, der er jeg faktisk uenig med deg i. Men for min del blir jeg aldri voksen, det er bare kroppen som blir gammel.

    5. Håper rett og slett du skriver at voksne ikke skal kjede seg for å få leserne fyrt opp. Det er det mest latterligste jeg har lest non gang her inn. For meg virket det som spørsmålet var litt mere rettet til om det er kjedelig å jobbe alene. Godt at du fikk gjort det klart at du ALDRI kjeder deg og vi som gjør burde endre på livene våre. Blir rett og slett veldig provosert. Du skul liksom være en rollemodell… skam

    6. Kan du skrive litt om oppveksten din med en far som var pastor? Er du/dere fortsatt en del av pinsemenigheten? Hvorfor/hvorfor ikke? På hvilke måte påvirker religionen din hverdagen din i dag? 🙂
      Vet det var mange spørsmål, men håper du vil svare på noen av dei neste ukens spørsmsål, haha 🙂

    7. Til deg kl 1913.
      Forsøk å lese kommentaren til Julianne litt mer åpent, og ikke så bokstavelig og negativt. Det jeg føler og leser er at ja voksne kan “kjede” seg, men at du skal kunne trives i ditt eget selskap.(Trives du i eget selskap kjeder du deg ikke, men setter pris på den tiden du har). Er du avhengig av at andre personer skal underholde deg eller ikke liker å være alene bør man nok ta tak i seg selv og gjøre noe med det.

    8. “Man må være to for å lage barn hos legen også, vet dere. Hehe! Derfor får de aller fleste med normale arbeidplasser godkjent sykemelding etter behov. Jeg hører noen rykter om arbeidplasser som ikke godkjenner nødvendig fravær i prøverørsprosessen, og til de har jeg kun en til å si: FY SKAM!”
      Stusset litt på denne delen; en sykemelding skal vel strengt tatt ikke godkjennes/avslås av arbeidsgiver da dette er en avgjørelse legen har foretatt, og arbeidsgiver ikke har uten videre rett på å vite årsak til sykemelding. Du mener vel permisjon/fravær da? 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg