UKENS SPØRSMÅL

Hei, dere! Håper alle har hatt en fin helg. Min har vært rolig og fornuftig på grunn av det som skal skje i morgen. Her kommer ukens spørsmål. Tusen takk for at dere bidrar til denne spalten!

Hvorfor svarer du så sjeldent i kommentarfeltet?

– Jeg har sluttet å svare fast i kommentarfeltet fordi det tar veldig mye tid. For å “gjøre opp” for det har jeg startet denne spalten. Håper du liker den!

Hvor viktig har familien deres (på begge sider) vært i denne prøverørsprosessen? Og hva tenker de om at dere er så åpne om temaet?

– Den støtten vi får av familien vår er helt unik. Ulrik og jeg er virkelig heldige! Våre nære og kjære har heldigvis ikke noe problem med at vi velger å være åpne om prosessen vi er i.

Kommer dere til å få noe penger igjen fra staten når dere eventuelt får barn, sånn som det er med adopsjon?

– Jeg tror ikke det?

Hva var det Ulrik kjøpte til babyen deres her om dagen? Du skrev at han hadde kjøpt noe baby greier?

– Han kjøpte de kuleste og søteste solbrillene jeg noensinne har sett. Ray Ban junior! Brillene skal selvfølgelig spares til Lykke eller Severin. Sjekk instastoryen min nå i kveld @pilotfrue om du vil se de 🙂

Var det et bevisst valg å gifte seg før dere fikk barn? Isåfall hvorfor?

– Jeg har alltid sett for meg livet mitt i denne rekkefølgen: Finne drømmemannen -> flytte sammen -> gifte oss -> få barn. Hvorfor? Fordi dette er den mest perfekte rekkefølgen i mine øyne.

Men det var før jeg visste om problemet vårt med å få barn. Dersom jeg hadde visst om dette problemet tidligere i forholdet så hadde fokuset vært på barn før bryllup.

Går du noen gang på temakveld/kurs/party som tupperware, Forever living, Mary Kay og lignende?

– Nei, jeg hater slike kvelder. Det har ikke noe med produktene å gjøre, men kjøpepresset. Hele opplegget er bare utrolig kleint.

“VÅRT problem”(!?) Det er strengt tatt ditt problem at du ikke kan bli gravid.. Ulrik er bare utrolig uheldig at kona hans ikke kan få barn. Greit nok at du syntes det hele er urettferdig, men å legge skylda på mannen din som er 100% fruktbar å frisk er vel litt kynisk.

– Det var mitt problem vi fant ut av på fertilitetsutredningen i Trondheim oktober 2016. Men siden Ulrik valgte å ta del i dette problemet er det blitt vårt problem. I dag jobber vi derfor sammen for å løse problemet og for å lykkes med å bli foreldre. Jeg trenger Ulrik og Ulrik trenger meg.

Du uttalte for noen år siden at du mener menn som er i forhold ikke skal like bilder av andre kvinner på Facebook. Mener du fortsatt dette? Hvorfor? Og hvor går grensen?

– Det stemmer. Jeg mener fortsatt det. Nå finnes det såklart unntak, som at det bare er hyggelig om Ulrik liker bilder av mine venninner eller jenter vi kjenner. Men jeg synes det sender feil signaler om han liker bilder av fremmede jenter på Facebook ja. Her er forresten innlegget du sikter til.

Er det sant at du ikke kan svømme?

Jeg er ikke glad i å bade generelt og spesielt ikke i havet i Norge. Det er grunnen til at dere sjeldent ser meg i vannet. Men jeg kan svømme.

Blir det noen ganger kjedelig å ikke ha en vanlig jobb med kolleger og sosiale samarbeid?

– Jeg ville aldri i verden byttet den friheten jeg har i dag med en “vanlig” jobb på grunn av det sosiale med kollegaer. Når det er sagt så hender det selvfølgelig at det blir litt ensomt her hjemme. Men da finner jeg jo bare på noe. Det er det som er så fint med å styre dagene selv. Alt er opp til meg. Dessuten møter jeg ofte nye og spennende mennesker i løpet av en uke. Det er bare ikke alt jeg skriver om her på bloggen.

Jeg lurte på, er det noe maks grense på hvor mange innsett kroppen “tåler”?

– Ikke som jeg vet. Jeg tror den grensen er individuell og handler mer om psyke enn hva en kvinne fysisk tåler.


Du sier du ikke har fillers i leppene? Ser jo veldig tydelig før/nå. Jeg er kosmetisk sykepleier og slikt ser vi uansett. kke noe galt i å ta det, men stå for det da.

– Takk for at du synes at jeg har store og fyldige lepper. De er naturlige og det er jeg stolt over. Når det er sagt synes jeg ikke det er galt å fikse på verken lepper, pupper, rumper eller hva det måtte være om man personlig føler et behov for det. I tillegg er jeg helt enig i at man bør stå for alle slike forandringer om man velger å gjøre de.

Vurderer du å farge håret ditt brunt igjen?

– Nei, jeg trives best som blondine. Men hvem vet?

Har dere tenkt på flere babynavn dersom dere får to tvillinggutter eller tvillingjenter?

– Det tar vi som det kommer om vi noengang blir så heldige.

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid med tvillinger og klarer ikke helt å glede meg over dette da tankene om to både som gravid og etterpå stresser meg stort. Jeg hater at jeg har disse følelsene. Hva hadde du tenkt om du ble tvillingmamma?

Jeg hadde DØDD av glede! Derfor er nok jeg feil person å ta opp dette med. Gratulerer og masse lykke til!!

Får Ulrik sponset flyturene sine med norwegian/slipper han og betale?

– Ulrik får kjøpe id-billetter som alle andre ansatte i Norwegian. Id-billettene er mye billigere enn vanlige billetter. Eksempel: Flybillettene våre tur-retur Trondheim i morgen koster sirka 400 kroner, altså bare 200 kroner per person hver vei.

Hvorfor dedikere ett helt innlegg om at mannen din er på guttetur uten deg?

– Det hele innlegget du refererer til tok meg fem minutter å lage. Alle de spørsmålene jeg fikk på Snapchat derimot hadde sikkert tatt meg en time å svare på. Derfor brukte jeg den fordelen jeg har ved å nå ut til mange, nemlig gjennom denne bloggen.

Er du fornøyd med livet ditt?

– Jeg er strålende fornøyd med livet mitt sånn det er i dag. Det eneste som mangler er barn.

Er du redd for at dere aldri lykkes med babydrømmen?

– Jeg prøver å stenge slike tanker ute siden de naturligvis skremmer meg.

Har du elsket en annen mann så høyt som du elsker Urik?

– Nei. Ulrik er virkelig mannen i mitt liv. Det høres sikkert veldig påtatt ut, men det er sant. Jeg har aldri elsket noen andre slik jeg elsker han.

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

 

47 kommentarer
    1. Takk for fint innlegg! Jeg liker godt Ukens spørsmål 😀
      Jeg er ganske ny i bloggverden og har ikke fulgt deg eller så mange andre i så veldig lang tid. Men jeg syns det er veldig koselig å følge deg.
      Det jeg lurer på er om du har noen andre blogger du er innom og leser på? Hadde jeg vært en toppblogger hadde jeg kanskje (?) vært nysgjerrig på hva andre toppbloggere skrev om i dag osv. Så fortell gjerne hvilke blogger du leser på innimellom, og om du liker noen spesielt godt.

    2. veldig mange bloggere svarer leserene sine i kommentarfeltet. nettopp fordi de vil ha kommunikasjon med lesene sine. vil ikke du ha det? dessuten er det mange bloggere som har ukens spørsmål spalte i tillegg til av de svarer på spørsmål i kommentarfeltet + at de blogger 2-3 ganger for dagen. du blogger bare 1 gang for dagen. så hvis du ikke gidder å ta deg tid til å svare leserene sine av og til i kommentarfeltet, så er det bare latskap. bloggen er jobben din, så da burde du gidde å ta deg tid til det

    3. For mange par så kan en slik prøverørsprosess bli en stor økonomisk utgift. Er du og Ulrik enige om hvor grensen går? Altså for hvor mange forsøk, eller hvor mye penger dere vil legge i det? Eller har dere (forståelig nok) ikke tenkt på det enda?
      Ønsker dere masse lykke til i morgen og i ukene fremover❤️

    4. Siden dere flyr Norwegian (som innstiller mange avganger om dagen og bare roter) hva gjør dere imorgen om flyet deres blir innstilt?

    5. Altså, CREDS til deg for å takle alle merkelige, og til tider ufine spørsmål og kommentarer så pent 🙂 Skjønner ikke hvorfor folk må være så (som jeg oppfatter det) spydige. Morsomt med spørsmål og svar, jeg henger meg på den ene over her, jeg er også nysgjerrig på om, og i tilfelle hvilke blogger en toppblogger leser. 🙂

    6. I dag må jeg bare legge igjen en kommentar- er det muligt aøt det tynet du skal få. Spørsmålet” hvorfor du skriver deres problem. Når det er du som er årsaken- fyttig så respektløst at noen idet heletatt tenker og ikke minst, skriver det!!! Jeg om min kjære har selv prøvd nå i 9 mnd, det vi har hatt en sa i uke 11 og en sa i uke 4. Nå har jeg endelig kommet meg til uke 10 men hjertelyd bekreftet. Jeg er ganske sikker på det har tatt tid nettlpp pga mitt høye stressnivå. Vi er to som skal til får å lage barn og vi er lige avhengige at begges helse er påplass. Stå på du! Jeg har trua på at den gleden jeg kjenner på nå, snart er deres tur å kjenne på- om ikke er verden sykt urettferdig!

    7. Folk er rare.. Følger deg, liker deg, og håper dere snart lykkes med barn… Synes du er en av de få som er oppriktig og ærlig, det er sjelden vare hos mange andre toppbloggere .. 👍

    8. Ønsker dere alt av lykke og 🍀 på den store dagen imorgen ❤ husk å ta det litt med ro og så det lille frøet kan feste seg ❤
      Denne gangen vil alt gå bra 💕 garantert….
      Heier på dere….🌸

    9. Er du en veldig sjalu kjæreste? Og er du redd for at Ulrik skal flørte med flyvertine etc siden han er så mye borte fra jobb?

    10. Du og Ulrik er et nydelig par, det må jeg bare si. Og jeg synes dere passer perfekt sammen! Men jeg lurer på om dere noen gang bruker å gjøre romantiske ting sammen som kino eller date eller noe i den duren? Isåfall hva?❤️

    11. Heter det virkelig ikke Puerto Anus? Jeg har alltid trodd det og sagt det på den måten. Det samme gjør mannen min, han foreslår stadig vekk å ta en tur dit

    12. Herregud, så mange frekke og rare spørsmål du må tåle. Jeg sier bare: Stå på! Du er flink, virker oppegående og ikke minst veldig søt 🙂 Masse lykke til med innsett i dag, jeg heier på dere <3

    13. Å ikke like andre sitt bilde / status på Facebook er vell litt drøyt?
      Bilde kan være fint for det om? Eller statusen kan være bra skrevet? Viss det er en ukjent jente så har han / du noen du ikke kjenner på Facebook:)

    14. Hvis drømmen din er å få barn burde du se på law of atraction. Søk på manifestation – pregnant. Og se på noen videoer. Eg anbefaler det sterkt! Og ikke tenkt negativt, både innvendig og utvendig! Hold deg positiv og tenk på at du vil klare dette! Skriv ned hvorfor du ønsker og bli gravid og gå positivt fram!
      Lykke til!

    15. Helt enig med det ang. liking på sosiale medier. Sender ut feil signaler om kjæresten skal drive å like bilder av andre jenter som man ikke har noe kontakt/relasjon til. Er heldig som fant meg en som var likedan, ellers kunne ting blitt litt vrient.

    16. Jeg sitter å kikker gjennom innleggene dine. Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert! Ikke av deg, men av kommentarene du får.
      Faen for noen kritiske folk. Så onde og slemme folk er!
      Jeg forstår ikke hvorfor folk skal grave noe så innmari i privatlivet ditt.
      Jeg håper virkelig du ikke tar deg nær av stygge og frekke kommentarer- for det fortjener du ikke.
      Tenk om alle disse sjalue menneskene kunne gitt deg en high five isteden og sagt “du er tøff” isteden. Det gjør jeg 🤚🏻🤚🏻
      Jeg heier på deg og mannen din!
      Du har bein i nesa som blottlegger ALT om prøverør, spontanaborter etc. ALL KREDD TIL DEG.

    17. Lykke til i dag! Håper alt går akkurat som dere ønsker – og at Lykke eller Severin er her om ca 40 uker!
      Forresten enig i den med å like ukjente folks bilder på face/SM. En ting er vanlige bilder av folk man kjenner, men føler ikke det er spesielt respektfullt ovenfor kjæresten om man liker bilder av ukjente “deilige” folk slik at alle kan se. Om de ser på sånne bilder så trenger de i hvert fall ikke innrømme det for alle vennene våre.

    18. Heii:) lurer på om du har tenkt på hva slags vogn du ønsker når den tid kommer?
      Masse lykke til denne gangen, nå vet jeg dere lykkes <3

    19. Har lest bloggen din lenge og blir oppriktig rystet over hva enkelte voksne mennesker får seg til å skrive til deg. Håper virkelig ikke at du lar disse teite kommentarene gå innpå deg, for man kan se lang vei at dette er ren misunnelse. Stå på videre! 🙂

    20. Først vil jeg bare si at jeg håper så inderlig for deres skyld at dere blir gravide nå. Det fortjener dere, og jeg håper virkelig det ordner seg snart. Jeg har også en god følelse på egginnsettet <3 Jeg er en relativt ny leser, så jeg lurte på om du har skrevet et eget innlegg om bryllupet?

    21. Krysser fingrene for at alt gikk bra med innsettet og at det blir en liten baby.
      Jeg såg i arkivet ditt tilbake på bryllupet. Det ser helt fantastisk ut. Veldig kjekt at dere valgte et askepott bryllup. Mine spørsmål er (du har sikkert svart på det før):
      – Var Ulrik enig i et askepott inspirert bryllup?
      – hva syntes Ulrik var det beste med bryllupet deres? Og hva syntes du var det beste?
      PS! Du har et nydelig smil

    22. Hei julianne!! Jeg syns d er så gøy og spennende med ukens spørsmål!!! Men d jeg egentlig ville si-sendte deg svar på en snap på fredag(?)ang kjolevalget ditt,synns d var så koselig at du tok deg tid til å svare 😍😍😍

    23. Hei! Jeg følger deg med stor spenning og krysser fingre og tær for at alt ordner seg for dere til slutt! Jeg har selv vært i samme situasjon, og synes det er topp at du velger å stå frem da det var stor overraskelse for oss den gangen å høre om hvor mange som faktisk slet med det samme, når vi selv trodde vi var en av få. Jeg vil gjerne gi dere et tips som vi fikk, akupunktur. Hadde null troen på det selv, men jeg tenkte at jeg heller ville prøve absolutt alt jeg kunne prøve innenfor hvert forsøk. Vi vet ikke om det var det som hjalp oss til slutt, men det gikk hvertfall veien for oss til slutt, og jeg sverger derfor til akupunktur idag også (selvom jeg fortsatt er litt skeptisk). Uansett, lykke til videre i prosessen!

    24. Så koselige snap,er 🌸 håper og tror alt gikk superfint med innsett av eskimo,en idag ❤❤❤
      Nå er det bare å kose seg på sofaen og ruge 💕💕💕

    25. Du er bare helt skjønn, virkelig vakker! Har et par spørsmål; tror du dere noen gang kommer til å “gi opp” å få egne barn dersom innsett på innsett mislykkes – og så ev. adoptere? Hvor mange mislykkede forsøk “skal til” for at dere ser på andre muligheter? (jeg krysser dog alt som krysses kan for at innsettet i dag resulterer i et barn, jeg bare lurer – og du trenger ikke å svare dersom dette er sårt)
      Liker tonen du har i dette innlegget, mange har tidligere klagd på en negativ og sur tone, men jeg ser det ikke 🙂
      Får du ofte henvendelser fra firma som ønsker at du skal fronte produktet/produktene deres? Er det noe du har takket nei til, eller ikke ønsker å prøve/fronte? Forstår (og setter pris på) at du bare skriver om det du kan gå god for 🙂
      Har du fått tilbud om å være med på bloggerne? Kunne du tenkt deg det, og følger du med selv?
      Hvor mye har prøverørsprossesen kostet så langt? mener å huske å ha lest et innlegg av deg der du har handlet medisin til 13,000 ?

    26. Jeg har netopp sett videoen fra deres var på TV. Det er veldig tydeligt at dere begge bruker botox, især Ulrik.
      Hvorfor velger dere å gjøre det?

    27. har du og ulrik snakket om hva dere skal gjøre dersom du ikke kan bli gravid? er det slik at et fremtidig barn med en annen kone er viktigere enn deres forhold?

    28. Hei,
      Hva er grunnen til at du har kalt bloggen Pilotfrue? Du virker som en dame med egne meninger og et eget liv – hvilke tanker har du bak at du baserer bloggen på identiteten og statusen til din mann?
      Er nysgjerrig på hva du tenker om dette 🙂

    29. Hvis du trener, hva trener du? Hva er målet ditt med treningen? Føler du at du får treningsprogresjon?
      Trener Ulrik? 😊
      Håper dere lykkes med babydrømmen snart 😊

    30. Håper virkelig at alt går som
      Det skal, og at dette virkelig er gangen alt går bra!😊❤️ Er så utrolig Gla for at dere deler denne prøveprosessen,, og at dere er så åpne!😊
      Krysser fingrer og tær for at dette innsette lykkes!💕👶🏼🍼
      Gleder meg til å få høre resultatet!❤️

    31. Enig i det ifh til å like bilder av ukjente jenter – det sender veldig feil signal når man er i et forhold. Det gjelder begge veier. Hadde ikke tatt seg ut eller vært greit / snilt gjort overfor mannen min om jeg skulle like bilder av ukjente menn

    32. Leste for ei stund siden på bloggen at Kathrine skulle hjelpe deg med ny garderobe og at du hadde solgt unna alt du hadde i din garderobe. Hvor ble det av at du kun skulle ha noen dyre basisplagg som skulle vare og ikke flere bomkjøp?

    33. Du får jo mange utrolige frekke spørsmål og synes du ikke det er vanskelig og måtte svare på de? Går det ikke inn på deg?
      Spørsmålet fra personen som mente du skulle ta på deg all skyld for at du ikke blir gravid… Ja den synes jeg virkelig var ille. Håper dere blir gravide denne gangen. Klem

    34. Hei! Leste i en tidligere spørsmålrunde at du jobbet som make up artist før bloggen. Kan du utdype? Er selv interessert i å ta kurs, så lurte på om du har gått på Make Up Artist skole/kurs, evt hvor, eller hvordan du jobbet med dette evt uten kurs/kvalifikasjon? Takk for svar 🙂

    35. Bloggere skal hetses til tusen og tilbake for å operere seg, ta restylane, ha løsvipper og masse sminke. Samtidig skal man få beskjed om, for eksempel, å bleke tenner dersom de ikke er kritthvite.
      Folk er så ufattelig dumme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg