UKENS SPØRSMÅL

Kan du begynne å videoblogge igjen? Når får vi se den housetouren du har nevnt tidligere?

Planen og ikke minst nyttårsforsettet mitt var å videoblogge en gang i uken, men jeg får meg liksom ikke til å gjøre det. Beklager. Det er på en måte litt flaut å sitte alene og snakke til seg selv, derfor kvier jeg meg så mye i forkant at jeg prioriterer det bort. Men i og med at det er mange som ønsker flere videoblogger så skal jeg prøve å bli flikere fremover. I mellomtiden er det hyggelig om dere vil følge videosnuttene mine fra hverdagen på Snapchat –> pilotfrue

Housetouren kommer når det nye soverommet er ferdig. Akkurat nå er det totalt kaos her. Litt på grunn av at vi har bodd i båten i noen dager og mest på grunn av oppussingen. Vi har blant annet den nye sengen stående i stuen at the moment. De som hjelper oss med oppussingen skal gjøre ferdig rommet mens Ulrik og jeg er på ferie. Luksus!

Hva tar du med deg på en øde øy?

– Mat? Hehe! Nei, jeg vet ikke. Hvis det hadde vært en varm øy så ville jeg nok tatt med solkrem. Jeg kan nemlig ikke tenke meg noe verre enn å bevege meg når jeg er solbrent.

Hvorfor benytter dere flagget til Konglig Norsk Seilforening på båten deres? Såvidt meg bekjent er ikke Bavarian deres en seilbåt?

– Det benytter vi fordi vi er medlem i Kongelig Norsk Seilforening. Man trenger ikke å ha seilbåt for å være medlem i foreningen.

Når dere har hundene med dere på lengre turer med båten, hvordan gjør dere det når hundene må gjøre fra seg? Jeg har hund selv og klarer ikke se hvordan jeg skulle ha løst det.

– Vi går i land ganske ofte på grunn av hundene. Ønsket er å investere i en vannscooter på sikt som vi kan ha fast bak på båten vår, slik at vi enklere og raskere kan komme oss til land.

Alkohol og båt?

– Vi er voksne mennesker som har våre grenser og klarer å ta vare på oss selv. Ulrik drikker selvfølgelig ikke alkohol mens han kjører båt eller før han skal kjøre båt. Hele dette svaret burde egentlig vært unødvendig, men etter flere “bekymringer” så velger jeg likevel å ta det med.

Hvorfor leier dere ikke bare et rom på The Thief siden dere bare ligger ved kai på Tjuvholmen?

– Hehe! Det stemmer at vi har kost oss noen dager på Tjuvholmen. Det er bare to uker siden vi fikk båten og Ulrik har ikke hatt så mye fri fra jobb, derfor er det begrenset hvor mye vi har rukket å utforske ennå. Men vi skal selvfølgelig besøke nye steder, strender og øyer i sommer. Første “langtur” går til Fredrikstad fredag denne uken. SOM jeg gleder meg!

Hvordan har prøvingen påvirket sexlivet deres? Er det mye plikt og lite lyst? Klarer du å bli tent/kåt i denne fasen av livet i det hele tatt?

– Det var mye plikt og lite lyst fra min side når vi holdt på med de forbanna eggløsningstestene. Men etter at vi satt i gang prøverørsprosessen så er lysten tilbake og plikten borte. Nå har vi sex fordi vi vil og har lyst på hverandre (som før), ikke fordi vi må eller føler at vi må for å lykkes med babydrømmen.

Hvorfor trenger du briller og hvorfor bruker du dem så sjelden?

Jeg trenger briller fordi jeg er nærsynt, men jeg bruker de mest om kvelden når det er mørkt og når jeg sitter og skriver, leser eller ser på TV. Grunnen til at jeg sjeldent viser meg med briller på bloggen er fordi jeg ikke tar bilder i mørket. Jeg digger brillene mine og synes jeg ser kjempefin ut i de, så det handler bare om at jeg ikke føler at jeg trenger de så mye på dagtid ute.

Ser Ulrik på Flyhavarikommisjonen?

– Jeg spurte Ulrik på melding nå og han svarte: “Ja, i blandt. Noen ganger er det veldig interessant og flyhistorie er alltid spennende. Men eg følger ikkje med på programmet regelmessig. Mest når det ikkje er noke annet å sjå på.”

Kunne Ulrik tenke seg å svare på noen spørsmål angående sin jobb?

– Ja, det vil han. Derfor har vi en liten plan på akkurat dette som vi skal iverksette i ferien vår, så hold på spørsmålene dine. Muligheten byr seg veldig snart.

Kan du ikke dele litt mer med oss om hvordan du setter opp og styler håret?

– Jeg liker å ha bølger og krøller i håret og bruker enten krøllstav eller rettetang hver eneste dag. I dag har jeg brukt rettetang for å få krøllene på bildet over og under. Et blogginnlegg med mer info om mine rutiner og tips til hårstyling skal bli.

Hvorfor føler du at du må forsvare deg på bloggen hele tiden?

– Bloggen er mitt sted for å dele tankene mine, meningene mine og synspunktene mine. Bak det jeg tenker, det jeg mener og det jeg ser er det alltid en forklaring. Kan jeg ikke få lov til å forklare meg uten å bli tatt for å forsvare meg?

Hvorfor gjentar du hele tiden ufrivillig prøvepause og derfor skal du drikke masse champagne osv? Hva er greia? Tror du at du blir sett på som uansvarlig og da må du forsvare det hele tiden? Eller er du bare jævlig bitter for at sommeren ikke ble slik du hadde tenkt?

– Bitter? Drømmen om å bli gravid og få barn er så stor at det gjør vondt. Etter to tøffe egguttak og tre mislykkede egginnsett er det klart at jeg er lei meg. Selvfølgelig så jeg for meg en helt annerledes sommer da jeg startet denne prosessen.

Har du noen erfaring med Damiana urter mtp prøvingen?

Jeg har generelt lite erfaring med urter og har aldri hørt om den urten du nevner. Ikke har jeg troen på at en spesiell urte kan påvirke prøverørsprosessen positivt eller negativt heller. Det er ikke meningen å være frekk eller noe, men dette er bare ikke min greie.

Hva var poenget med dette innlegget? Clickbait? PR stunt? Forsøk på å få flere lesere engasjert etter en laber periode uten særlig innhold?

– Innlegget var overhodet ikke ment som en clickbait eller et PR stunt. Jeg ønsket kun å dele noen personlige tanker om utseendet mitt og føler selv at jeg brukte sunn fornuft gjennom hele teksten, noe vi dessverre ser lite av i kommentarfeltet.

P.s. Bloggen går veldig bra om dagen, så du trenger ikke bekymre deg.

Hva er det du vil endre på?

– Jeg er ikke positiv til den “gjetteleken” som har oppstått i kommentarfeltet og legger derfor saken død inntill jeg bestemmer meg for hva jeg gjør videre. Når det er sagt så er det faktisk ingen som har gjettet riktig og jeg tar meg heller ikke nær av alle de “kreative” forslagene/nedlatende kommentarene om utseendet mitt. Jeg lover.

Hvor har du kjøpt disse klærne?

– Toppen og shortsen er fra en lokal butikk i Portofino. Olajakken er fra Boozt.com.

Hvor er hatten din fra?

– Den er fra hattebutikken.no. Jeg kjøpte den i butikken som ligger ved Rådhuset (Hattebutikken Holm).

Hvor er denne kjolen fra?

– Den er fra Weekday. Jeg kjøpte den i forrige uke.

Hvor har du kjøpt den gule bikinien som du hadde på deg på Snapchat?

– Den kjøpte jeg på bryllupsreisen til Ulrik og meg i Thailand i fjor til typ 60 kroner. Åh, lengter tilbake til den ferien!

Nå skal jeg se SISTE episode av Skam og hoppe i seng etter det. Still gjerne spørsmål under til neste ukes innlegg allerede 🙂

32 kommentarer
    1. Men når du skriver et slikt innlegg om at du vil opperere?? Hva forventer du egentlig at folk skal skrive til deg ???

    2. Det er et eller annet med formuleringen dine spesielt i “svar på spørsmål” innleggene som alltid virker så nedlatende…? Jeg vet du har svart på dette før, men det er fortsatt et eller annet som gjør at det føles ut som du svarer så frekt. Er bare så kjipt å lese. Selvom folk lurer på ting du kanskje syns er irriterende eller lignende, så er det jo bare fordi man oppriktig lurer og bryr seg om deg. Vi lesere er jo tross alt inne på bloggen din for å følge med på ditt liv.

    3. Kjære Julianne. Jeg har lest bloggen din siden du hadde ditt utrolig fine eventyrbrylupp 🙂 Og nå har jeg (i tillegg til mye annet da) fundert i flere dager på hva jeg skal skrive om forandring på utseende innlegget, eller hva det no het (småbarnståka). Jeg har egentlig bare konkludert med en ting, og det er at det er ingen andre enn ditt sitt valg selvfølgelig. Samtidig får jeg vondt av at du er misfornøyd med noe, når du allerede er så vakker. I bunn og grunn vil jeg at du skal snakke med en venn eller to, fordi venner skal digge deg uansett, både før og eventuelt etterpå, og da er det greit de er med på hele reisen? Som jeg har fortsatt handler ønsket om forandring om følelser for eget utseende, og ikke praktiske årsaker/funksjonsnedsettelse? Venner er gode på sånt! Personlig ville jeg forandre på nesen, Brystene, ørene og navlen. Men etter jeg ble mamma ble jeg mye mer fornøyd med kroppen, og er glad jeg utsatte det hele (til jeg blir 50 kanskje, hehe) Ønsker deg alt godt hva enn du velger!

    4. Har holdt meg for god til å kommentere lenge, men nå følte jeg at jeg måtte. Har lest bloggen din lenge og synes tidligere den var rett Så festlig. I det siste har dette dessverre forsvunnet helt (synes jeg). Føler at stemningen på bloggen er veldig negativ. Bli også oppriktig oppgitt av måten du svarer leserne dine på. Klart: en del av spørsmålene kan nok oppfattes (av deg) som frekke, men mesteparten av dem er faktisk ikke det. Likevel presterer du å svare på en svært nedtlatende/sur måte. Synes det er så trist. Greit at vi frivillig klikker oss inn her og at denne bloggen omtaler ditt liv, men jeg tror du er tjent med å behandle leserne dine bra. Og det innlegget som du sikter til, som mange har referert til som “click bait”: klart de gjør det når du skriver a og unnlater og skrive B for så å droppe hele greia. Føler det er en litt lei tendens som har dukket opp. Dette er ment som en konstruktiv kommentar fordi jeg faktisk blir oppriktig trist over måten du svarer lesere på, i settinger der du ikke trenger å forsvare deg. Du mister i alle fall en trofast leser i dag. Tenkte bare jeg skulle gi beskjed..

    5. Vannscooter for å komme i land?!? Hørt om jolle?
      KNS-splittflagg på motorbåt er forresten en uting og ser bare jalla ut. Og husk endelig å sende Ulric på kurs i knoper og stikk.
      Hvor ble det forresten av Ulric og Stefans blogg? Den var legendarisk!

    6. Bloggen går forresten veldig bra om dagen, så du trenger ikke å bekymre deg?! Fy fader så frekke svar du gir leserene dine. Er du like frekk in real life?

    7. Hun er bitter og sur. Og frekk har hun hele tiden vært når noen lurer på noe. Du kan like gjerne droppe ukens spørsmål. Det er patetisk.

    8. Siden du ofte får kritikk for tonen i disse innleggene (ser du har fått noe allerede), hadde jeg bare lyst ti å si at jeg syns dette innlegget hadde en mye mer positiv tone og at jeg syns du har vist en god utvikling på bloggen i det siste 🙂
      (Jeg har fulgt bloggen din lenge, og likt den, så nei, det er ikke ment som kritikk av hvordan du skrev før, for de som måtte tolke det dit. Men alle er i utvikling i det de driver med, være seg om det er blogg, idrettsstjerne eller kassa på rimi. Og da skal man få høre det også når utviklingen er positiv 🙂 )

    9. Hei. Jeg lurer på hvordan det går med nyttårsforsettene dine. Kunne du tenkt deg å oppdatere oss på de? 😊 Ønsker dere en fin sommer!

    10. Finner det underlig at du syns det er rart at folk spør om ditt/deres forhold til alkohol og båt da du har postet flere bilder hvor man ser at det er alkohol ombord. Det er jo et kjent problem at folk kjører båt i fylla, så da er det jo et rimelig naturlig spørsmål å stille. De som spurte mente det nok ikke som noe personangrep, men at de spør skjønner jeg godt. Ønsker man ikke spørsmål om det, så burde man ikke poste bilder av alkohol ombord i båt.

    11. Jeg begynte følge bloggen din da jeg kom over den med at dere drev med egginnsetting og den prossessen. Ville følge med på reisen 🙂
      Syns flere lesere er frekke og skriver ekle kommentarer, blir fort negativ stemning sånn sett. Kanskje ikke ta med de i spørsmålsrunden. Føler at sånne negative mennesker som ikke har no bedre å gjøre enn å prøve dra deg ned, ikke burde få oppmerksomheten med å bli svart 🙂
      Ha en fortsatt fin sommer 🙂 jeg følger med på reisen 😀

    12. Kan du like gjerne droppe ukens spørsmål når du bare skal være frekk, nedlatende og respektløs ? Helt utrolig.

    13. Konstruktiv kritikk: Jeg er helt enig i at du virker veldig frekk og nedlatende ved måten du skriver på. Jeg syntes du skal se litt på de mer rutinerte bloggerene og lære litt fra de. Se på feks Lene orvik: Hun får også en del frekke spørsmål, og mye rare spørsmål. Allikevel svarer hun alltid på en hyggelig måte! Å være ærlig er en ting, å være nedlatende er noe helt annet. Dette er ment som et råd til deg, det er ikke ment frekk, og det er samme for meg hvordan du ønsker å svare. Jeg ser at du innomellom forsøker å ikke høres nedlatende ut ved å legge til smiletegn eller skrive ting som “bloggen går veldig bra..” kommentaren din, men det fungerer dårlig. Anbefaler deg å tenke litt over det. Ha en super dag:)

    14. Hei jeg lurte på om du kunne lage en video med Ulrik en gang kansje en pørsmål runde eller noe sånt😇🤗🤗🤗

    15. Jeg tror du skal fikse på øyelokkene dine? Alt er virkelig perfekt på deg og du burde være stolt!, men mener du en gang nevnte noe om føflekker og øyelokk? Mulig jeg surrer altså<3 Ha en fin dag videre

    16. Julianne, kan Ulrik vær så snill skrive et innlegg om hvordan det er å være pilot ? Jeg har sykt flyskrekk, skjønner ikke at han klarer å ha en jobb i lufta , hehe ! Kan han gi tips for å bli kvitt de ? Er han redd når han flyr ? Er han redd flyet faller ned når det er turbulens? Er han noen sinne redd? Det jeg hater mest , er når flyet tar en u-sving og vinduet mitt er vendt ned mot bakken .. da puster jeg dypt og sier takk for meg til Gud 🙊 hjeeeelp

    17. Hvis du er nærsynt er det vel nettopp på dagen når det er lyst du trenger brillene? Når man er nærsynt ser man jo bra på nærme avstand (når du leser, skriver)?

    18. Fy fasan, for en sur kjerring du er! Håper fantasi barnet ditt ikke tar “høfligheten” fra deg. Det hadde vært en skam. Siste gang jeg klikker inn på bloggen din.. bye

    19. Jeg er langsynt. da må jeg bruke en styrke til å se på tv og en sterkere styrke til å lese.uavhengig om det er dag eller kveld,

    20. Syns vær gang æ e å ska læse hær så e det folk som hele tia ska kommentere nå stygt eller har sendt et idiotisk spm til spmrunde.. ka e greia? Blir sånn passe irritert av å læse alt det stygge som blir skrevve!
      Spesielt ang prøving osv osv.. tænk å kommentere så mye rart om en sånn personlig å igrunn trist sak, kan ikke tænke mæ kor utroli vanskelig det må være å være ufrivillig barnløs å itilægg få høre alt enkelte fjotta skriv hær inne.. fysj sir æ bare.. hadde nåkk ikke takla det skjøl!! Aalll respekt! Håpe det ikke e længe til pinnen lyse positivt<3

    21. Hei!
      Hvis Ulrik skal ha en spørsmålsrunde om jobben sin, så lurte jeg på; Har han, som pilot, noen forslag til hvordan man kan unngå å være så sykt redd? Jeg er livredd for å fly og bare flyet rister litt, så klamrer jeg meg fast til setet og tenker det verste. Mange sier a fly er tryggere enn bil, men for meg er det helt motsatt…

    22. Greit svarene virker nedlatende, men hva gjør man da når spørsmålene er hjernedøde? Kommer en grense for alle normale oppegående folk, grensen er vel snart nådd på denne bloggene. Leserne bør gå inn i seg selv, legge bort misunnelsen og feie for sin egen dør først. Store deler av leserne på denne bloggen virker jo helt perfekte!! Hvordan får dere det til? Legg igjen noen tips i kommentarfeltet! Jeg er nysgjerrig!:))

    23. Har du noen forslag til gode barberingsprodukter til bikiniområdet eller evt til noen gode salonger i Oslo som driver med bikinivoksing? Takk! 🙂 Kanskje det er andre som lurer på dette ettersom det er sommer og bikinisesong?
      Ellers anbefaler The Well med det sterkeste dersom du skal dra på spa en dag snart.
      Takk for dine fine innlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg