MINE KOMPLEKSER

Jeg har som alle andre mine komplekser selv om det kanskje ikke ser sånn ut der jeg ofte står og “digger” meg i speilet. Sannheten er at jeg er og har vært misfornøyd med spesielt en ting så lenge jeg kan huske, men det er først de siste årene at jeg har vurdert å gjøre noe med akkurat dette. Og det er først det siste året at jeg har tatt skrittet videre og begynt å se på mulighetene mine. Nå som jeg har bestemt meg så føler jeg meg egentlig ganske lettet. Lettet over at jeg nok en gang driter i janteloven og lettet over at jeg skal bli kvitt kompleksene mine en gang for alle.

Jeg gidder rett og slett ikke å gå rundt og være misfornøyd med et “problem” som det er så enkelt å gjøre noe med lenger. I mange år har jeg jobbet med å leve med det, mens nå skjønner jeg ikke helt hvorfor. Her om dagen bestilte jeg derfor en ny konsultasjon. Min andre prat med samme spesialist på samme år for akkurat samme grunn. Valget er altså ikke spontant, men veldig nøye gjennomtenkt.

Jeg har også snakket mye med Ulrik om valget jeg nå hart gjort. Det blir feil å si at han har oppmuntret meg til å gjøre det jeg nå skal gjøre, for det har han ikke. Ulrik liker meg heldigvis som jeg er. Men han har hele tiden støttet meg i argumentene mine og sagt at jeg bør gjøre det jeg har lyst til selv, sålenge det er jeg og ingen andre som påvirker meg til å gjennomføre. Jeg har ikke snakket med noen andre om denne beslutningen, ikke en gang venninnene mine. Grunnen til det er at jeg ikke ønsker at noen skal snakke meg ut av det eller føle at de må ha noen mening om saken i det hele tatt, for jeg har jo bestemt meg.

Det er ikke er noen andre som har fått meg til å være misfornøyd med det jeg er misfornøyd med. Jeg har ikke fått en eneste kommentar på bloggen om kompleksene mine (som jeg husker), men jeg er nok blitt ekstra oppmerksom etter at jeg begynte å blogge. Det skal jeg ikke legge skjul på. For når man tar x-antall bilder av seg selv i uken så henger man seg fort opp i både det ene og det andre. Dessverre, sier noen. Sånn er livet, sier jeg. For min del er det selvforskyldt.

Forandringen handler som dere sikkert skjønner om utseendet mitt og det er derfor jeg prøver å skrive så forsiktig som jeg klarer om dette. Dette er ikke et sårt tema for meg selv om jeg kaller det for komplekser, men jeg vet at utseendet er et sårt tema for mange og er selvfølgelig redd for å si og skrive noe feil.

Til slutt vil jeg bare påpeke nok en gang at det er prøverørsprosessen som er viktigst av alt akkurat nå, men at valget om å gjøre noe med utseendet mitt likevel er tatt. Nå gjenstår det bare å finne et passende tidspunkt for gjennomføringen av min lille forandring. Kanskje skjer forandringen allerede i sommer eller kanskje jeg utsetter forandringen på ubestemt tid. Jeg vet bare at den vil skje og er fornøyd med det.

Bør jeg fortelle mer eller bør jeg holde resten for meg selv? Jeg kjenner at det er vanskelig for meg å stoppe siden jeg liker å være åpen og ærlig om alt jeg gjør. Men om jeg skal fortsette å dele så må jeg finne en fin balanse av hva som kan deles og hva som ikke bør deles..


 

75 kommentarer
    1. Tenker at det føler du på selv. Det er kanskje at leserne vil se det uansett? Du har hele tiden sagt at du er åpen og ærlig med leserne dine på godt og vondt hele veien og det gjør bloggen din spesiell. Tenker det kan være fint for deg å få innspill av andre son kanskje har gjort det samme, og gi deg råd og tips? Men vær bevisst i forhold til hvordan du legger det hele frem, du har yngre lesere som har deg som forbilde 🙂

    2. Jeg tror det er nesen din. Selv om jeg syns den er liten å søt 🙂
      Men tilbake til spørsmålet ditt syns jeg at har man sagt A får man si B. I forhold til kroppspress blandt unge jenter mener jeg det er veldig viktig at dere “forbildene” er ærlige med alt som er operert eller “ikke ekte”. Hår, negler, pupper, rumpe osv. Da er det lettere for jenter som meg å tenkte at jeg er bra nok som jeg er siden “alle andre” har betalt for hvordan de ser ut;D

    3. Skjønner ikke helt poenget med dette innlegget når du ikke vil fortelle? Det er jo hele hensikten med innlegget?

    4. Huff, ser at folk allerede har begynt å skal gjette hva du skal operere. Nettopp derfor er det så dumt å dele litt angående noe sånn. For det leder bare til spekulasjoner, og folk som skal si hva de tror det er. Men jeg regner egentlig med at du er klar over det, og at du derfor forventer at det vil komme noen som gjetter feil. Håper ikke de kommentarene ender opp med å såre deg. Du har absolutt ingenting som ser rart, stygt eller unormalt ut, og jeg håper folk lar vær å gjette.

    5. Skjønner ikke hva det kan være, synes du ser aldeles nydelig ut. Skjønner forsåvidt ønsket med å endre ting, tennene mine har sklidd mye tilbake etter å ha fjernet regulering, så hadde jeg hatt (mye) penger til overs hadde jeg nok skullet tåle ubehaget med å fikse det igjen. På den annen side tenker jeg bare på det sånn 1 av 100 ganger jeg ser meg i speilet, resten av gangene er jeg mer enn bra nok som jeg er. Så setter nok ikke i gang sparing med det første. Lykke til med det du har bestemt deg for, jeg håper det vil gi deg glede!

    6. Jeg husker så godt at du fikk en eye-opener da den lille jenten snakket om utseende etter du hadde vært hos frisøren en tid tilbake, og at du slik jeg forstod det var stolt av at du ikke hadde forandret på noe for å fremme et falskt ideal. Mener også å huske at å fikse på utseendet var noe du hadde “vokst” fra deg. Håper derfor dette er en fase, for du trenger virkelig ikke noen endringer på ditt fine utseende. Hvordan stiller du deg til dette nå?

    7. Tipper ikke innlegget er laget for mere en å skapa drama og lesere.
      Del det når du vil dele det 100%…

    8. Nå ble jeg SKUFFET! Synd hvis du føler du hele tiden må gjøre noen
      EKSTREME ting for å ha lesere på bloggen.Med samme opplegg.Jeg har tenkt å gjøre det- jeg forteller jeg har tenkt å gjøre det- forteller litt- venter – forteller alt- svarer.Kan du ikke BARE HA VANLIG daglidliv blogg,mote, båt etc .Ikke føl du må klatre MOUNT EVEREST for å ha lesere på bloggen.

    9. Jeg forstår ikke hva ved deg som du ønsker forandre på. Du er nydelig og vakker akkurat som du er. Jeg blir provosert at du som en kjent blogger fronter og alminneliggjør det å fikse på sitt eget utseende (hvis det var det du mente, du skriver så utydelig, så kan jo hende jeg misforstår). Hvilke signaler sender det til yngre, usikre jenter når en vakker og flott jente som deg vil fikse på seg selv pga komplekser? Jeg har aldri kommentert bloggen din før, men nå ble jeg faktisk ganske provosert!

    10. Kjære vene skal du også operere ett eller annet “lite” 🙁
      Faen jeg blir så skuffet over dere bloggere/forbilder som skal endre på utseende deres!! Men KANSKJE du lurer oss, også er det feks at du skal fjerne en føflekk og skal reklamere for sjekk av føflekker feks! 😀 – og da at du ender opp med et lite arr og skriver om at det er verdt det bla bla bla.. jeg er optimistisk… og snakker og hudkreft etc…. hehe jeg drømmer meg bort…. eller snakker om brystkreft og kjenner noen som måtte fjerne et bryst feks, og SNUR OM på hele kroppshysterisituasjonen med REALITET og perspektiv… at det IKKE BETYR NOE om ene puppen er VEKK. Eller om man har litt små pupper…. eller om nesen er litt skjev… eller skjeve tenner… alt det her spes unge jenter tenker på som “stygt” ……. Hvem blir vakre til slutt, om vi alle skal være kliss like…??
      Kanskje du har møtt et brannoffer, som har brannskader i ansiktet? Og da snakker om skjønnhet… NEI NÅ VET JEG : Du skal snakke om den naturlige, gudommelige mammaskjønnheten!! Den rå, nakne sannheten om graviditet, fødsel og post-fødsel, hvor enorme påkjenninger og endringer kroppen da går gjennom, og hvor VAKRE vi er DA! Med våre strekkmerker, mammamamager, litt mer hengende pupper, mørke ringer under øynene, etc…. hva om du oppdager at det er den STØRSTE skjønnhet i verden å ha en MYK deilig mage din baby kan kose seg på noen måneder før man selvfølgelig kan velge å trene seg tilbake igjen…. EMBRACE KROPP…. <3
      Eller kanskje du skal ha en laseroperasjon fordi du har dårlig syn. eller fjerne overflødig hud over øynene (noe du ikke har, bare eksempler) fordi det er så mye av det at du mister sidesynet.
      jeg blir så skuffet... om du skal endre på den fine kroppen din, den naturlige skjønnheten du er. Hvem tror du at du GIR komplekser ved å skrive om dette i en blogg som leses av så mange.... jo, unge jenter... som ikke enda visste at de hadde komplekser for feks nesen sin, eller puppene eller.. eller... men så tenker de, alle bloggerne som er så vakre synes jo de har komplekser... så.. neida neida bla bla bla du har ikke ansvar for andre menneskers tanker og følelser.... eller har du litt ansvar, Julianne... ? Som oss alle andre i møte med mennesker på jobb/fritid etc
      huff, nei... jeg håper håper håper du lurer oss 🙂 <3 At det er pr-stunt for ett eller annet SUNT kroppsfokus! 🙂 Kanskje du lurer oss og sier du vil endre på EN ting: dine egne tanker... for komplekser er faktisk kun det.... tanker... inni ditt hode... som du selv har skapt... og kan endre...
      Du er fin du, akkurat som du er. Om du gjennomgår en større operasjon eller en liten som feks botox/fillers/etc så har jeg tatt litt feil av deg faktisk og ja, jeg har lov til å bli litt skuffet da.
      DU ER FIN SÅNN SOM DU ER

    11. Hvorfor ikke gjøre det og bli fornøyd? Man lever bare en gang! Kan du være så snill å fortelle hvor den fine shortsen og toppen er fra! Råfint!

    12. Det å fikse på utseende er blitt veldig vanlig i dagens samfunn. Er ikke lenger noen bombe at folk fikser på nesen eller tar silikon. Sistnevnte har jeg forresten selv. Men: enten så lager du et innlegg der du åpnet skriver om hva du skal fikse på osv, eller så lar du vær. Sånn “jeg skal operere, fikse på noe, men sier ikke resten” er veldig forvirrende for leserne dine. Det blir som om å skrive en reiseartikkel om god mat og attraksjoner, men å droppe å opplyse om hva landet heter. For å ta et eksempel. Alle skjønner jo at du vil få leserne dine nysgjerrige. Men i lengden er det ikke interessert å lese halvferdige blogginnlegg.

    13. Jeg tenker at dette må du avgjøre selv. Men jeg kan ikke skjønne hva du skulle ha komplekser for. Du er vakker som du er. Men så klart er det ditt valg hva du ønsker å endre på. Og hva du eventuelt ønsker å dele 😊

    14. Jeg ble veldig nysgjerrig på hva det er du skal gjøre, så fortell gjerne hvis du har lyst! Jeg ser heller ikke problemet med at man fikser på seg selv. Så lenge man har råd og føler at man trenger det, så skal man absolutt gjøre det. Ikke tenk på hva andre sier om det, for det er DU som skal leve slik resten av livet og da er det viktig at du er fornøyd.
      Jeg finner ihvertfall ingen feil ved utseendet ditt hvis det er til noen trøst <3<3

    15. Håper du klarer å vente litt:) selv om det er en periode der “lite skjer”, og du føler for å endre noe drastisk er dette en del av deg du har levd med til nå. Mitt tips er: Vent til lykke eller serverin er Komt til verden. Da har verden plutselig en ny målestokk 🙂 gjør du det før håper jeg ikke du forteller mer om det. Føler at 80% av jentene på blogg.no fikser på noe. Du må bestemme selv, men min erfaring som leser er at man blir påvirket av bloggen man leser. Kanskje er du den personen lesere har fulgt i flere år, identifiserer seh med og kanskje deler holdninger med. Såklart kan dette være med å påvirke våre grenser som lesere. Spesielt de yngre. Jeg vet du har en åpenhet policy om det meste! Og på mange/ de fleste temaer er jeg enig med deg at alt bør kunne deles. Men ved operasjoner på kroppen uten sykdom vet jeg ikke om det “må” deles. Det kan være en forsmak i å øve seg på å holde igjen informasjon blogglesere egentlig vil vite i framtiden. Med et barn vil du ta slike avveiinger om hva som skal være med, mye oftere. Lykke til uansett hva du velger. Og ellers må jeg si du er utrolig vakker og har ingen aning på hva det kan være du skulle være misfornøyd med. Mvh sunnfjording:-)

    16. Ann: SPOT ON! 😂
      Julianne: Du er fin som du er, du gjør selvfølgelig hva du vil men jeg synes du bør nå ha såpass mye respekt at du ikke driver og håner leserne dine med slike lureinnlegg. Fy!

    17. Begynner du først å operere deg så blir du nok hekta.
      Selvtillit kommer innenfra og ikke med ymse operasjoner.
      Jeg kan garantere deg at du blir enda mer kritisk etter en slik operasjon. Er det verdt det?

    18. Jeg har aldri kommentert en blogg før, men jeg vil bare beklage på vegne av alle som kritiserer deg til enhver tid. Jeg har lest enkelte kommentarer og det er mobbing på høyt nivå. Du er en fantastisk vakker jente med mye utstråling. Et godt forbilde er du uansett om du skulle forandre noe på utseendet eller ei. Vi har vel alle komplekser for et eller annet på kroppen vår? Og hvis du er 100% sikker på at det er det rette for deg så er det vel bedre å gjøre det nå istedenfor å leve med komplekser. Jeg synes du virkelig er tøff som deler så mye personlig, er sårbar og åpen i en prosess som er så beintøff.

    19. Siden du ikke vil dele alt, kan det være noe vi leserens ikke ser. En neseoperasjon ville vært ganske tydelig, intimkirurgi derimot, ikke fullt så synlig for oss ☺️Det har jeg i hvert fall vurdert selv, for min egen del! You go girl! Din kropp, dine valg 😘

    20. Det Kristin sa. Jeg likte virkelig at du var/er en blogger som ikke fikser på ditt og datt, og gjør permanente kosmetiske endringer. Syns også det var rimelig kult at du delte den historien om møte med den lille jenta. Tydeligvis varte ikke den øye-åpneren særlig lenge, da du tydeligvis allerede har valgt å lukke de og følge strømmen.
      Snart finnes det ingen bloggere igjen i Norge som er uoperert, og det er ikke bare synd, det er totalt galskap.

    21. Kjære Julianne!
      Det er virkelig ingenting du trenger å fikse på! Du er helt nydelig og jeg har aldri tenkt at du kunne trengt å fikse på noe! Håper du ikke endrer noe, for det trenger du ikke<3

    22. Hei:-)
      Jeg syns det er veldig gøy at du deler! Takk for en
      ærlig blogg!! Respekt…!
      Tipper kanskje at det er nesen din du vil fikse på;-)
      Men syns samtidig at det er synd at du har landet på at du må fikse på utseendet….

    23. Clickbait? PR stunt ? Forsøk på å få flere lesere engasjert etter en laber periode uten særlig innhold?

    24. Jeg ville antatt det var en hjernetransplantasjon, men du sier det er utseendemessig… så da er det vel nesa, haken eller er det mulig å gjøre noe med tettsittende øyne? I så fall vil jeg anta det siste. Lykke til, men igjen et innlegg fullstendig uten mening.

    25. Jeg lurer på hva du vil endre på? Du er jo en av de vakreste jentene jeg vet om! Jeg tror du er med på å skape et økt kroppspress ved å dele dette på bloggen, men uansett – skjønner at alle har sine komplekser som de vil endre på.

    26. Verden har blitt tragisk. Stakkars deg som er så usikker at du tar dette valget. Du er et forbilde enten du vil det eller ei, og er med på å gjøre det mer “normalt” for unge jenter å endre på utseendet, eller ihvertfall tenke på at de kanskje burde gjøre det hvis de ikke er helt fornøyd med alt. Det er innsiden som må jobbes med! Nå som jeg er blitt voksen bryr jeg meg mindre om kropp og utseendet (slapp helt av, jeg er stelt og fresh), og man blir mye lykkeligere av å være mer avslappet rundt det. Det er jo hygge med venner og familie som gjør deg lykkelig (tipper jeg), ikke om nesa er to millimeter smalere. Trist utvikling, glad jeg ikke er ung i dag 🙁 håper du blir mer trygg i deg selv før det går for langt (not the point, men har ennå til gode å se noen som blir vakrere av å fikse på utseendet)

    27. En aldri så liten tankevekker i dagens samfunn…
      Kjære mamma.
      Jeg er 6 år og er på badet sammen med deg om morgenen. Jeg har nettopp kledd på meg og er klar for skolen. Jeg går i første klasse.
      Jeg sitter på baderomsgulvet å ser på deg der du står i undertøyet og ordner deg for dagen. Du snakker i vei om skoledagen min, om lekser og om planene for dagen. Du legger ikke merke til det men jeg sitter å beundrer deg. Jeg vil bli akkurat som deg mamma! Ha de varme øynene og det gode smilet! Jeg ser på deg mens du kler på deg, og når du har fått på deg drakten så kaster du et blikk i speilet. Du rynker på nesen og nærmest på refleks vrir du kroppen litt til høyre og holder inne magen. Du tenker nok ikke over det, men jeg ser det. Jeg registrer det.
      Kjære mamma.
      Jeg er 8 år og har nettopp kommet ut av dusjen på badet. Du står å sminker deg foran speilet, men virker ikke glad. Du legger på enda mer sminke på øyne, på huden, og til slutt på leppene. Leppene dine er annerledes mamma. De er større! Du snur deg mot meg å smiler, men det er ikke det samme smilet som du hadde før. Det er så stivt! Hvor ble det av den lille rynken ved munnviken din mamma? Den som alltid rykket litt til når du lo. Den som gjorde smilet ditt til det finest av dem alle?
      Pappa kommer inn på badet og sier du er vakker. Du vifter han bort og spør om du ser tykk ut i den kjolen. Jeg legger merke til at pappa himler med øynene til deg før han går. Jeg går etter pappa for å spise frokost, og når du kommer etter har du skiftet klær.
      Kjære mamma.
      Jeg er 11 år og ser at du ligger på sofaen når jeg kommer hjem fra skolen. Du ligger da aldri der på dagen? Pappa møter meg i døren og sier at jeg må være stille fordi du sover. Føler du deg ikke frisk? Du forteller meg at du har gjort et inngrep, men at det ikke er noe farlig. Du må bare holde deg i ro noen dager. Det er ikke noe unormalt. Ikke noe å bekymre seg for.
      Du lå mye på sofaen det året mamma. Puppene dine ble større og nesen din ble mindre.
      Kjære mamma.
      Jeg er 14 år og folk sier at jeg ligner på deg. Ja ikke på sånn som du ser ut nå da, men sånn som du så ut før. På bildene i albumet da du var like gammel som meg. De sier jeg er pen mamma, men jeg vet at de lyver. Jeg holder også magen inn foran speilet mamma.
      Kjære mamma.
      Jeg er 15 år og har nettopp vært konfirmant. Du vil at jeg skal spare pengene jeg fikk i gave til førerkortet, og jeg teller ned dagene til jeg blir 18 år. Ikke fordi jeg vil ta lappen mamma, men fordi jeg har tenkt til å operere meg. Jeg har allerede googlet steder og lest meg opp på nettet. Mina og Bianca skal gjøre det sammen med meg. Bianca har allerede funnet et sted som har vært villig til å gi henne restylane selv om hun ikke er myndig. Det er jo ikke det samme som en boob-job så jeg skjønner ikke hva som er så farlig. Hun tar heller ikke så mye da mamma. Bare nok til å bli pen.
      Kjære mamma.
      Jeg er 18 år og jeg har funnet et sted som vil operere meg. Jeg er myndig. Jeg er voksen. Jeg kan gjøre som jeg vil!
      Du prøver å si at jeg ikke trenger det, at jeg er god nok som jeg er, men jeg ser jo selv at jeg ikke er pen!
      Jeg har ikke store nok lepper, bryster, eller rompe. Jeg er ikke tynn nok, stram nok, eller markert nok. Jeg har ikke thigh gap.
      Du kan lyve så mye som du vil til meg mamma, men jeg ser sannheten. Jeg er ikke bra nok for jeg ser jo ikke ut som deg!
      Eller jeg gjør jo egentlig det. Jeg ser ut som den utgaven du valgte å opererte bort…
      Denne satte spor i meg. Jeg har aldri forandret noe på meg selv og kommer heller aldri til å gjør det. En avgjørelse jeg er enda mer sikker på nettopp fordi jeg er mamma og skal være et godt forbilde! Du er vakker som du er Julianne, og kompleksene dine forsvinner ikke med en operasjon, man kan velge å tro det men som oftest er det noe mer som ligger bak kompleksene og det forsvinner ikke under kniven!

    28. Jeg ønsker deg og dere alt godt, og heier så på dere ifht “barn og sånn” 😊😘 Men kjære deg, hvorfor skriver du ikke om hva du forandre på i dette innlegget? 🤔

    29. Det er det mest tåpelige. Syns synd i dere som må fikse på utseende for selvtillit. Jeg har masse fregner jeg kunne vært foruten men jeg bytter ikke hud for det eller faller i staver fordi jeg ikke kan gjøre noe med det. Jeg er slik jeg er. Det er uansett hull i hodet det du driver med. Slutt å ta så mye bilder da om du ikke takler deg selv. Eller skaff deg en psykolog. Det kan du kanskje trenge. Og teit å legge ut et innlegg når du ikke vet hva du skal dele. Just saying!

    30. Ikke del noe som helst. Og hvorfor er ‘kompleks’ noe jeg leser om på ALLLE blogger?! Det er da VANLIG at man har noe ved seg man er mindre fornøyd med, om det er av utseende eller personlighet. Men hvorfor skal man streve etter å være perfekt? HVA ER VITSEN. Hva er målet?? Blogg Norge gjør en så dårlig jobb med å fremme sunne idealer. Selv har jeg ‘komplekser’ for høyden min men hey – so what. Learn to love it. Når du er 90 år og tenker tilbake på livet ditt tror jeg ikke man priser ser lykkelig over at man har gått gjennom livet med en mindre nese eller større enn pupper. Jeg håper ikke det er noe som betyr noe for mange. Det må da være et trist liv.

    31. Kanskje fikse på tennene dine? Sette på kroner eller skallfasetter eller noe sånn. Jeg har så lyst til å få fikset tennene mine.

    32. Synes det er tullete å skrive et sånt innlegg hvor du sier A og ikke B. Men det er vi som er dumme nok til å gå med på det. For da må vi inn å sjekke, noe som gir deg flere klikk. Tenker at det at du skal forandre på noe er opp til deg selv og vil bry folk i akkurat de minuttene de leser om det, så går de videre med livene sine. Enten er det for å få flere klikk, eller at det du skal gjøre er synlig, så folk vil se det uansett eller at det er en eller annen behandling som er sponset, så du må skrive om det. Skulle ikke forundre meg i disse dager hvor bloggere nærmest får sponset hele innmaten i et hus.
      Men som sagt, et slikt valg er opp til deg alene.

    33. Syns du burde sagt hva du vil fikse på, blir jo så mye spekulasjoner her i kommentarfeltet! Når det er sagt syns jeg du er flott akkurat som du er, så jeg håper du vil vente til du har fått barn. Da får du et annet fokus enn deg selv, og kanskje du tenker annerledes om det da😊

    34. Kjære mammatiljente!
      Jeg sitter her og gråter. Kommentaren din gjorde inntrykk. Jeg er også mamma til en jente og det er så viktig at vi er oppmerksomme på hvordan vi forholder oss til egen kropp og utseende – for vi påvirker.

    35. Hei Julianne! Jeg synes ikke du trenger å fikse på noe som helst, jeg. Men om du gjør det virker det i hvert fall som om det er nøye gjennomtenkt. Noe helt annet; Den jumpsuiten du kjøpte på B-young i Måløy.. Er det mulig å finne den på nett? Hva heter den? Merke? Bor i utlandet, så det er ikke bare å hoppe innom en B-young-butikk 🙂

    36. Jeg vil anbefale å heller prøve å akseptere seg slik man er. Å forandre det ytre forandrer faktisk ikke det indre. Det du trenger er kjærlighet til deg selv, ikke ytre bekreftelse fra deg selv eller blogglesere. Og du kan argumenterer med at vi kjenner deg ikke og det ikke er det det handler om men det tror jeg ikke på.
      Prøv rolig yoga og meditasjon som handler om å forene sinnet og kroppen, samt akseptere det som er. Det kan gi en helt annen indre ro, og forandre deg på et helt annet plan en ytre forandringer nonen gang vil gjøre. Å skape arr i kroppen, stenger av sirkulasjonen i området der det skjer, bindevevet kan aldri heles der man har arr og disse fysiske arrene er også psykiske, og det psykiske kan bli forverret av å skape arr på seg selv. Det evt barnet i magen kommer også til å bli preget av slike arr/ forandringer selv om de skjer før du blir gravid. Håper du evner å tenke i litt større perspektiver, lykke til.

    37. Min mening er at du burde dele med leserne dine, hva du har komplekser for og skal endre på. Ikke for å tilfredsstille de nysgjerrige, men fordi du er åpen. Du er en av veldig få (den eneste?!) som deler mest mulig med leserne dine. Så om du plutselig skulle ha sluttet med å være åpen, så hadde det vært ekstremt rart; kun fordi du alltid er åpen.
      Dette er selvfølgelig ditt valg, så om du finner ut av at du ikke vil dele; så kan INGEN si noe på det! Ha en fin dag 🙂

    38. Jeg hadde lenge komplekser for mine små bryster, fikk til og med slengt intrynet på ungdomskolen at de så ut som myggstikk. Jeg tok derfor silikon operasjon når jeg var 19. Nå er jeg snart 24, og jeg skulle ønske jeg ikke tok den. Med tanke på at jeg 1. Ikke føler meg noens helst bedre eller vakrere. Nr 2. Jeg er opptatt av amming og jeg var livredd format det skulle ødelegge for meg når jeg fikk barn. Fullammer nå mitt 2. Barn på et bryst, men skulle gjerne hatt et til fungerende bryst!:-)
      Det rare er også at jeg er mer fornøyd med kroppen min etter 2 fødsler(10 kg,strekkmerker,og slapp mage) en det jeg var som 18 åring, fordi jeg nå er mer sikker på hvem jeg ønsker og være. Og for hva jeg ønsker for mine barn.

    39. Tja, siden du nå har delt at du skal gjennomføre ett kosmetisk inngrep, tenker jeg det beste for bloggen din blir å dele alt.. Jeg syns personlig det er trist at du føler som du gjør, trist at samfunnet har blitt slik at vi må gå til kirurgiske inngrep for å kunne være fornøyd med oss selv. Når det er sagt så forstår jeg deg, altså forstå meg rett, jeg syns du er vakker og ser ikke at du har behov for å endre på noe. Jeg har vært igjennom en stor omveltning i livet mitt, gått ned 70 kg i vekt på to år, noe kroppen selvsagt bærer preg av. Jeg har vært igjennom en lang prosess fra der jeg var helt fantastisk og tenkte jeg må operere inn silikon, løfte rumpe, fjerne hud her og der og i det hele tatt full pakke. Jeg har nå heldigvis landet på ett hvorfor og hva skjer etterpå? Jeg har gjennomført en bukplastikk og overarmsoperasjon, det gjennomførte jeg av fysiske årsaker, men det er selvsagt en bonus at jeg syns jeg i tillegg ser “penere” ut, det må jeg innrømme 🙈
      Jeg har også fått godkjent flere operasjoner, blant annet bryst og lår. Nå til poenget, jeg takket nei. Hvorfor lurer sikkert mange, jeg konkluderte med meg selv at om jeg gjennomfører alle disse operasjonene på grunnlag av hvordan jeg ser ut blir det feil. Det blir feil for meg, og jeg vil ikke kunne stå for det ut i fra ett samfunnsmessig perspektiv. I tillegg tenker jeg at endrer jeg på det ene vil det etterpå dukke opp noe annet. Vil vi noensinne bli 100% fornøyd med kroppen og utseende vårt? Det tror jeg er fåtallet av oss. Elsk den kroppen du har er budskapet mitt, vi er alle flotte stor som liten, stor nese,liten nese, stor rumpe, liten rumpe osv.. Jeg respekterer forøvrig andre som har ett annet syn på det enn meg og jeg dømmer ingen, alle har sine grunner til å ta de valgene de gjør. Jeg bare ønsket å dele mine tanker om temaet. Lykke til Julianne, håper du blir fornøyd med valget ditt og at du etterpå blir 100% fornøyd. Jeg syns som sagt i starten av innlegget mitt at du er vakker akkurat som du er og kan ikke se at du trenger å endre på noe som helst 😃

    40. Syns du skal være fornøyd med den du er og hvordan du ser ut. Det er ingenting som slår naturlig skjønnhet! Om du velger å dele dette med oss er opp til deg, kommer fortsatt til å lese bloggen din 🙂

    41. Tåpelig innlegg. Dummeste er jo at du nå har åpnet for at folk skal finne feil med deg som du ikke visste du hadde pga at du utelot hva du skulle fikse. Nå sitter folk å foreslår hake/pupper/øyne og what not.
      Tryna fix something
      But you can’t fix what you can’t see
      It’s the soul that needs the surgery.
      Husk at du skal bli mor, tenkt deg litt om før du gjør slike valg.

    42. Er det fordi du ble kalt “Grisen” på ungdomsskolen? Nese eller hake kanskje. Du bør forresten be mannen din roe litt på injeksjoner og botox. Han ser rimelig puffy ut nå.

    43. som blogger “lever” man av utsende og sponsing, så det er ikke unaturlig at du som “alle” andre bloggere nå vurderer å fikse på noe. Vi lever i en “trist” og “unaturlig” verden, hvor utseende og retusjering er mer og mer “naturlig” Hva andre gjør med kroppen og utseende sitt, er ikke meg å dømme, men jeg synes det er så trist at det er så mange mennesker som har så veldig dårlig selvbilde, og deres dårlige selvbilde “smitter” over på andre. Om noen år er det mer naturlig å være “unaturlig”, DESSVERRE

    44. Er jo et hån mot dine foreldre og skapelsen og de ikke har klart og gjort deg perfekt.Og hva er feilen når mannen i ditt liv liker deg som du er.La deg være den personen du er, DU ER BRA NOK.

    45. Hei! Jeg tenker at når du har fortalt at det er noe du vil fikse på – så burde du si hva. Hvis du ikke forteller begynner folk å gjette hva du vil forandre ved deg selv- og det tror jeg blir værre enn å bare si den lille tingen. Jeg synes da ikke du trenger å forandre på noe bare så det er sagt! Men skjønner at man alltid har noen komplekser – kunne godt blitt kvitt min bittelille dobbelthake som er der uansett form- men ingen andre enn meg selv som bryr seg – og bryr meg vel ikke nok til å gjøre noe med det. Det er din kropp og alle har rett til å gjøre som de vil med sin kropp – men siden du blogger og er deg selv – vær ærlig om det 🙂 synes jeg da! Der er jo til slutt opp til deg hva du velger å dele 🙂 Liker at du som regel ikke har fokus på kropp og kroppspress som andre kanskje har, så håper dette ikke fører til mer av sånt 😉 Du er likandes som du er! ;-*

    46. Håper egentlig at du velger å dele hva du skal gjøre 🙂 Synes det er bedre å være ærlig om at man har forandret på noe. Hvis folk som har opperert både det ene og det andre, sier at det er naturlig tror jeg heller at det får folk til å føle seg dårligere fordi de ikke er like “perfekte” naturlig. Vet ikke om dette ga mening, haha, men du skal vite at du er nydelig som du er, og ikke trenger å forandre noe <3

    47. Du har spilt på ærlighet hele veien med denne bloggen. Hvorfor stoppe nå? Fortell hva det er, la oss bli med på prosessen som tidligere. Kroppspress og kosmetiske operasjoner blir man ekspandert for daglig via sosiale medier. Vær ærlig er mitt aller beste tips! <3

    48. Jeg kan ikke se noe feil ved deg,men alle har sine komplekser. Jeg selv fikset brystene etter jeg hadde ammet og gikk ned i vekt .å ønsker å fikse magen min etter som den har blitt ødelagt. Om det er noe som plager deg så er det ditt valg å fikse det. Det er måten det blir gjort på som folk ofte ser ned på. Altså om man endrer måten man er på når man har fikset på noe for at alle skal se det. Forkjell på å gjøre det for seg selv eller for andre rundt seg. Å folk over her som.anntar hva som skal fikses på er bare teit å ikke minst frekt.

    49. En liten ting å tenke på… hva visst barnet ditt arver det du tenker på å operere? Det er fint å spesielt å se sine egne trekk i et lite ansikt , å tenker gjerne at en blir mer komfortabel med det en gjerne ikke likte før, for en synes jo barnet er nydelig uansett 🙂 Vent uansett til etter du har fått barn, rare greier det der, selv om kroppen er mer “sliten” blir man gjerne mer fornøyd med den pga jobben den har gjort 🙂

    50. Jeg syns absolutt du bør holde det for deg selv en stund til! Da blir leserne dine nysgjerrige og klikker seg inn på bloggen din flere ganger for å se etter oppdateringer ang. denne saken! Med tanke på å få enda flere leserklikk vil jeg anbefale deg å lage enda flere innlegg om akkurat dette tema, før du til slutt, i et eget innlegg, forteller hva du skal forandre på. Jeg har troen på at dette vil føre til mange leserklikk, både av de som er nysgjerrige og de som blir provoserte 😀

    51. Jeg tror man blir ganske selvopptatt og paranoid av å kun drive med digging av seg selv 24/7. Trist i grunnen, at voksne mennesker velger å kun fokusere på seg selv. Om du skal fikse noe er det en privatsak. Men siden du klistrer deg selv “all over” antar jeg at nese og hakepartiet komplekset. Om det da ikke er fettsuging her og der. Lykke til!

    52. åja endelig har du skjønt det…gummitrynet må bort..altså du har bestemt deg for å fettsuge trynet ..på tide..

    53. Merkelig at du ikke skriver HVA du tenker å gjøre når du først slipper nyheten om at du TENKER å fikse på utseendet ditt. Det er mulig at du ønsker at vi lesere skal påpeke hva VI synes og mener, og at du rett og slett tester oss ut i forhold til hva vi mener om ditt utseende. Om det er slik, er det ikke bra. Sier du A, så si B i samme slengen.
      Du er så pen som du er, så for meg er det uforståelig at du finner noe å utsette på deg selv. Du er vakker.
      Selv har jeg fikset begge brystene, og de er blitt helt ok og spenstige. Etter å ha født barn jeg også tatt mageplastikk, og den er blitt veldig flott.

    54. Heier på dere gjennom prøverørsprosessen!❤️ Har selv tatt brystreduksjon grunnet komplekser, så skjønner veldig godt trangen for å gjøre noe med slike ting 🙂 I vår day and age tenker jeg at det er lov, og man kjenner seg selv best. Lykke til, uansett hva det er!❤️

    55. Herregud! Jeg blir helt sjokkert over hvor mye DRITT og frekkheter folk kan lire av seg i kommentarfeltet! Fy skam. Vi har bare et liv, hvorfor i alle dager skal man bruke tid på å være misfornøyd når vi har muligheter til å forandre? Jeg syns absolutt at du er fin som du er men komplekser er jo noe man ser og føler på selv. Det handler jo om eget selvbilde og det må man respektere. Dersom alle dere bedrevitere i kommentarfeltet her er i mot plastikk kirurgi så er det jo greit at dere ikke vil gjøre det men respekter andre sine valg. Helt sinnssykt at det itillegg spekuleres i om det er nese/hake/fjes/kne. Fy skam. Stå på Julianne, jeg heier på deg uansett hva du gjør❤️ Viktigste er egen selvfølelse. Store klemmer fra Anna

    56. Jeg synes du er veldig fin som du er, men jeg synes også du skal få bestemme selv hva du vil og hva som er best for deg! 🙂 det jeg håper er at du vil dele hva du evt endrer på, slik at unge jenter vet at noe ved deg er endret på, fordi jeg tror det er usunt å tro at alle er naturlig perfekte. Det er slettes ikke noe galt ved å endre ting, til en viss grad, og jeg tror ikke man oppfordret unge jenter/gutter til å endre seg ved å fortelle, man opplyser dem jo bare 🙂

    57. nesen? (selvom jeg synes den ser bra ut hehe, men populært å ordne på den)
      :-)håper du blir fornøyd

    58. Mammatiljente: Så hyggelig å se at du liker teksten min og at den har gjort inntrykk på deg. Det er helt i orden at den deles, da budskapet i teksten er det viktigste, men jeg hadde satt pris på om det ble skrevet opphav under den da den er skrevet av meg, publisert på min blogg og egentlig er copyright beskyttet 😉

    59. Har man ingen stolthet lenger? Det sier litt om hvor alt for godt man har det, når man har så mye tid til å lete og fokusere på så ynkelige ting slik som disse såkalte «feilene» og «kompleksene» man har. Det er jo det indre man må jobbe med da, for det er ingen fasit på hva som er riktig og galt med et utseende. Man er som man er, for en grunn. Det er slik du ser ut og den du er ? naturlig. Det finnes ikke noe som er vakrere, enn den naturlige deg. For å bekjempe dette kroppspresset, må vi se det naturlige. Den naturlige kroppen. Vis det, og fokuser på det. Det er det som skal være det ideale.
      Dra ned til Sør-Sudan, Somalia eller et annet land i Afrika, for å få et litt større perspektiv på livet. Da kan man begynne å snakke om hva som er viktig her i verden. Tviler på at de har så mye tid til å legge seg under kniven for kosmetiske grunner, fordi det er litt deprimerte for disse såkalte «kompleksene» eller «feilene», som i realiteten ikke eksisterer. Dette er så lite beundringsverdig som overhodet mulig. Etter kreft og ulykker, så er den største dødsårsaken blant jenter i Norge, SPISEFORSTYRRELSER. Så mange mennesker som dør av sult hvert eneste år, så sitter vi her med gull i rompa, med alle disse mulighetene og forutsetningene for å være verdens lykkeligste land i og med at vi bor i et av verdens beste land. I alle dager, det gjør ikke oss til noen bedre personer selv om.
      Vi burde skamme oss, begynne å sette ned foten og gjøre noen store endringer med slike fokuseringer, holdninger og verdier. Vrangforestillinger. Hvordan vil menneskene se ut og være om 50 år, om man fortsetter? Vi, massemedia, store forbilder slik som toggbloggerne, foreldre og alle generelt, må ta ansvar. Det er tross alt mennesker og generasjoner som kommer etter oss.Vi kan ikke fortsette å normalisere det falske og unaturlige. Vi må bekjempe det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg