UKENS SPØRSMÅL

Hei, igjen! Her kommer ukens spørsmål og svar. Sofaen frister aller mest akkurat nå, men jeg har lovet dere at denne spalten skal ut på søndager eller mandager og holder som regel det jeg lover. Dessuten har jeg lovet Ramp at jeg skal gå en lang kveldstur med han etter dette (les: lovet Ulrik at jeg skal gå en kveldstur med Ramp). Det betyr at det ikke blir noe tid i sofaen i kveld. Jaja, uken er enda ung..

Kan du ikke varierere hvilke spørsmål du velger ut? Under hver spørsmålsrunde så handler veldig mange spørsmål om prøverørsforsøk.

– Jeg plukker ut nesten alle spørsmål som blir stilt gjennom uken til denne spørsmålsrunden, med mindre det dukker opp spørsmål som har blitt besvart nylig. Altså, det er du som leser og kommenterer som bestemmer hva denne spalten dreier seg om. Du stiller spørsmål og jeg svarer. Kan du stille mer varierte spørsmål?

Har du gått tre år på skole som handler om skriving også vet du ikke at det blant annet skrives “cirka”, ikke sirka.

https://no.wiktionary.org/wiki/sirka 

Kan man investere i AS-et ditt?

– Kjør på!

Jeg driver å blogger litt men skulle gjerne tjent penger på bloggingen. Hvordan gjør man det?

– Mitt beste tips: Blogg fordi du synes det er gøy og/eller fordi det gir deg noe positivt som ikke er penger. Når du finner “din greie” kan du begynne å jobbe med lesertallet ditt, men ikke blogg kun for å tjene penger. Da vil du nok aldri lykkes.

Har dere sett om det er noe tomter på Konglungen i Asker? Der er det fint!

– Ja, det er et kjempefint sted! Vi kunne absolutt tenke oss å finne en tomt der.

Hvorfor akkurat Spiren i Trondheim?

– Vi valgte Spiren først og fremst fordi jeg ble anbefalt klinikken av en tidligere kollega og venn.

Du skriver at du og Ulrik har delvis felles økonomi og ellers er alt hans også ditt, og alt ditt bare ditt. Kan du utdype dette? Og forklare hva den felles delen innbefatter?

– Hehe! Vi deler på fellesutgiftene som utgifter rundt bil, strøm, forsikringer og så videre (alle fellesregninger). Ellers pleier jeg å tulle litt med at alt hans er vårt og alt mitt er mitt. Det ligger noe i det, men det er bare fordi han foreløpig tjener mest av oss. Legg merke til ordet foreløpig. Målet mitt er å tjene mer enn Ulrik. Ikke fordi det er viktig, men fordi det hadde vært gøy og fordi konkrete mål er motiverende for meg.

Helt utrolig at du i forrige innlegg skriver at du vil leve av å skrive og mener du er mer enn kvalifisert nok med journalistutdanningen din, når du har så mange skrivefeil som du har i innleggene dine. Det er jobben din og du mener du er kvalifisert til det. Bare ikke så nøye i jobben din da kanskje?

– Noen skrivefeil her og der går heldigvis ikke utover inntekten min. Bloggen er mitt levebrød og det er jeg stolt over. Det er mange utdannede journalister som ikke lever av skrivingen sin i dag, siden det er kamp om jobbene i bransjen. Jeg føler meg derfor heldig som slipper å ha en annen jobb i tillegg for å overleve.

Hvilken leppestift har du på deg her? Veldig fin farge til deg!

– Takk! Den heter “Foxxy Pout” og er fra The Balm.

Jeg har et filmtips til deg siden du liker filmer som handler om kidnapping, Prisoners. Tror den ligger på Viaplay. Har du sett den?

– Takk for filmtipset! Ulrik og jeg så den i går faktisk. Jeg likte handlingen og synes filmen var skikkelig spennende, men FOR en dårlig slutt. Ble rett og slett oppgitt. Jeg skulle ønske at vi fikk se han mannen bli reddet og at han kom hjem til familien eller noe sånt. Synes ikke du?

Nyser du med en gang du blir sulten, som en alarm liksom? Tenkte på det du skrev i dette innlegget.

Nei, men jeg nyser veldig ofte når jeg er sulten.

Når kommer pilotinnlegget til Ulrik?

I løpet av denne uken eller tidlig neste uke, sier han. Ikke mas på Ulrik da, dere. Han skrev tross alt “om noen veker“. I morgen har det gått to uker siden gjesteinnlegget til Ulrik

Hva er budsjettet på deres nye hus? Ren nysgjerrighet.

– Vi har blitt enige om å holde budsjettet for oss selv inntil videre.

Gøy med nytt hus, men skal vel litt til for å finne ett ferdighus som oppfyller alle ønsker dere har eller?

– Åneida! Det er SÅ mange flotte ferdighus på markedet i dag. Søk “ferdighus” på Google og se selv. Helt sykt mange fine hus å velge i! Dessuten kan nesten alle husene tilpasses og endres slik man ønsker.

Hei lurte bare på hvorfor dere plutselig har valgt Fredrikstad bort? Jeg trodde det å komme nærmere familie var hovedprioritet i forhold til det å flytte?

– Min mamma flytter fra Fredrikstad til Oslo og det betyr at jeg ikke har noe familie igjen i Fredrikstad. Kun venner. Det betyr også at vi blir mer samlet her i hovedstaden, noe jeg setter enormt stor pris på. Broren til Ulrik med kone og barn bor i Oslo, og søsteren min med mann og barn bor i Asker.

Har dere vurdert Slemmestad? Ligger 5 min med bil fra Vollen. Her ligger også Odden båtbrygge.

– Nei, det blir litt for langt fra Oslo for oss.

Jakka som Andrea hadde på seg under opptreden på The Voice, er det samme jakke som du har?

– Det er det. Jeg fikk min i gave av moren til Andrea faktisk (søskenbarnet til Ulrik).

Hvorfor vil dere flytte til Asker eller Bærum? Der er det svært mange som er opptatt av penger og det ytre, men det er kanskje nettopp derfor du vil flytte dit?

– Vi drømmer om en enebolig i nærheten av sjøen. Vi er ganske åpne i forhold til beliggenhet, men vi liker oss best på vestkanten. Det er bare sånn det er. Jeg er opptatt av det ytre og trives bedre med pluss på konto enn minus på konto. Men utseendet og god økonomi er ikke det viktigste i livet mitt. Det viktigste i livet mitt er å ha det fint med Ulrik, familien min og vennene mine. Og med god økonomi kan vi ha det enda bedre sammen, reise og leve med mindre bekymringer. Det er også bare sånn det er. Derfor jobber jeg og står på for nettopp det. Et fleksibelt liv med lite bekymringer.

Sitter dere og spiser med magen i fanget her? Hva med å bruke spisebordet?

– Det stemmer. Hehe! Eller, jeg pleier å sitte på gulvet mens Ulrik sitter i sofaen. Spiser du aldri foran tven på lørdagskvelden? Trodde det var vanlig jeg.

Skal du fikse oppløsningen i headeren, eller går det ikke an å få en litt bedre kvalitet på bildet? Bildet er kjempefint.

– Det skjedde et eller annet med det bildet da Side 2 gjorde diverse endringer på partnerbloggene sine. Jeg ser at bildet er uklart fra macen selv og burde selvfølgelig ha fikset det, men velger å droppe det siden jeg snart skal bytte header. Dessuten leser over 80 % av leserne mine bloggen fra mobil og der ser headeren helt klart og fint ut.

Hvordan vil du si at prøveprosessen har påvirket troen din? Blir du sint på Gud?

– Jeg gir ikke skylden på Gud i denne sammengeng, og heller ikke æren den gang jeg forhåpentligvis blir gravid. Jeg er kristen, men jo eldre jeg blir jo mer realistisk blir jeg.

Jeg lurte på hvor du handler dine klær? Du har så mye fint.

Takk for det! Jeg handler mye klær på Zara, Nelly, Boozt og Ellos. Håper du vil følge antreksinnleggene fremover. Jeg skal legge ut minst ett i uken fra og med torsdag denne uken.

Hender det at du prøver produkter som du ikke liker og dermed takker nei til å reklamere for?

– Det har skjedd, ja. Men det skjer ikke ofte.

Hvor er jumpsuiten du har på deg her fra? utrolig fin farge!

– Den er fra B.Young Måløy.

Har du brukt noen fillers i det siste?

– Nei, jeg har ikke tatt verken fillers eller botox på over ett år på grunn av prøverørsprosessen. Jeg er livredd for å gjøre noe som kan påvirke prosessen negativt. Det er det ikke verdt, uansett hvor rynkete jeg blir. Hehe!

43 kommentarer
    1. Takk for svar på mitt spørsmål. full forståelse for svaret også. Lykke til med jakten og ha en fin uke 🙂

    2. Hei!
      Vil bare stille spørsmål rundt noen av svarene dine.. På spørsmålet om penger og vestkant, skriver du at du ønsker deg et liv med god økonomi og færre bekymringer. Tror du penger kjøper lykke? Eller at så lenge man har mye penger, så ordner det seg rundt deg? …og når du skriver at du er kristen, men blir mer realistisk når det kommer til gudssyn, jo eldre du blir – så kan du kanskje ta en titt på hva det faktisk vil si å være kristen. Hvis du mener at du har barnetro – så er det en helt annen sak.
      Til slutt! Du skriver at du ikke har tatt botox og fillers på et år pga prøveprosessen – at det ikke er verdt det samme hvor rynkete du blir?! Altså, du er 27? 28? Det er vel ikke normalt og få rynker så tidlig?? I hvert fall ikke med et så “fyldig” ansikt som du har (absolutt ikke frekt ment!!), men mener at jeg kan tenke meg at de med fetere hud får tidligere rynker.. POENGET mitt er at jeg har tanter og onkler som er godt over 50, som aldri har brukt noen som helst ting, som ikke har en eneste rynke (utenom de naturlige rynkene – smilerynker:)) Jeg skulle bare ønske at du oppførte deg litt som alderen din, men skjønner kanskje at med en eldre mann, så blir man kanskje eldre til sinns? MEN etter byturen med Paradisegjengen, så ble vel det motsatte bevist! Godt å se! Men ikke stress med så mye – baby, penger, rynker, hus…. vi lesere blir jo stresset av å lese, og det er vel ikke meningen??! 😉 Ha en fin kveld!

    3. Hei! Ville bare si at jeg synes du er så sykt bra og ekte. Digger at du er ærlig om alt. Herregud så bra! Er så godt å lese at du tør innrømme at du er opptatt av utseende og god økonomi. Helt enig, de fleste er det de også men svært få sier det høyt. Og å spise i sofaen er helt på normalen, det skjer her i huset også, opptil fler ganger i uken. Det er det beste jeg vet. Lykke til videre med alt. Gleder meg til å lese om husbyggingen og prosjekt baby fremover. Akkurat ferdig med å bygge selv, så dere har masse å glede dere til 🙂 Nå er det bare baby igjen,det er fint å ta del i deres situasjon når man er i en nogenlunde samme båt selv.Selv om vi er heldige å ha ei fra før. Så er det å få en nr to ikke så enkelt. Med gjentatte spontanaborter og ikke klare å bli gravid igjen. Så takk for at du deler ❤❤❤

    4. Ikke dumt å handle klær fra B.young i Måløy. Susanne (kusinen til Ulrik) har Fått mye skryt for servicen sin, og ikke minst for alle fine klær som er i butikken

    5. Ble overrasket over at Ulrik tjener mer enn deg. Trodde du hadde like høy lønn som de andre toppbloggerne på lista jeg. Lønnen som kollektivsjafør i Norwegian er jo som alle vet ikke så mye å skryte av..

    6. Nei, men Julianne da!
      Du kan jo ikke skrive sånn!!!!!??!
      Jeg begynte med å lese spørsmålet, som jo egentlig var en anbefaling av filmen Prisoners – og så var spørsmålet om du hadde sett den… Og så tenkte jeg, hmm, kult, slike filmer liker jeg og- den må jeg kanskje se! Men så skriver du jo SLUTTEN av filmen i svaret ditt????? Neeeeei!
      Hmm, jaja, ikke noen vits i å se den filmen da…;/
      Så kjære deg.. neste gang, kan du ikke bare svare ja eller nei? 😉
      Jeg kommenterer ikke så ofte her inne forresten, men leser hver dag. Synes det er flott at du er så åpen rundt prøverørsprosessen. Et stort ja for mer åpenhet om vanskelige ting! 🙂

    7. Skjønner ikke hvorfor folk vinkler spørsmål så merkelig, alle spiser vell i sofan av og til for å kose seg litt ekstra! Jeg skjønner ikke at folk gidder å skrive rett og slett slemme kommentarer helt uten videre. Stå på du er bare tøff!
      Syns du har en veldig koslig og fin blogg, alltid noe spennende å lese å liker at personligheten din kommer ut i det du skriv. Etter første gangen jeg tittet innom har du vært en av mine favoritt bloggere, håpe du å Ulrik koser dere masse ❤️

    8. Hei, dette er egentlig et spørsmål til Ulrik, vet ikke om han vil svare, men jeg prøver. Jeg lurer på rutinene rundt besøk i førerkabinen når de flyr. Er veldig interessert i fly og har veldig lyst å se førerkabinen, men har aldri turt å spørre da jeg er redd for å få nei. Men er det lov å få se førerkabinen før eller under en flytur eller har de regler mot det?

    9. I forhold til forsiktighet i prøverørsprosessen. Jeg er i samme båt som deg med prøverør og to missed abortion bak meg. Bleker du håret i forsøk? jeg vurderer å farge håret mitt mørkt igjen for å slippe ta etterveksten mens jeg er i forsøk. Er livredd for å gjøre noe som kan påvirke negativt. Håper du vil fortelle litt om utredningen etterhvert. Får ikke sagt nok hvor glad jeg er for at du er så åpen. Stor klem

    10. Hei, ikke gidd å svar på spørsmålet: Hvorfor akkurat Spiren i Trondheim? Er så drit lei folk maser om dette

    11. Så utrolig uforskammet du svarer leserene dine. Skulle tro det var dine fiender . Svært negativ stemning i blogginnlegg og svar fra deg. Ja trenger ikke lese bloggen din men det er interessant å se hvor langt du kan gå i din frekkhet.

    12. Heihei!
      Jeg forstår at du vurderer Asker og Bærum fordi du mener de har god beliggenhet og at du trives best på vestkanten. Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre og ikke gjøre, men jeg vil anbefale deg å tenke litt på om du ønsker at barna dine skal vokse opp på den siden. Det er virkelig ikke “barebare” å være ungdom i Bærum. Bærum er et utrolig flott sted på mange måter, men stedet har mange baksider. Selv om jeg har vokst opp i Bærum selv er jeg usikker på om jeg ønsker det samme for mine barn:)

    13. Bare som en liten kommentar til cirka/sirka. Ved forkortelser må man uansett bruke “ca.”, så anbefalingen fra Språkrådet er å skrive cirka.

    14. Her var det samlet mange negative troll som henger seg opp i slike småting..!!
      Jaja, Julianne-ønsker deg/dere masse lykke til med både husjakt, baby og det hele..
      Håper virkelig ikke du lar negative kommentarer gå innpå deg.. er nesten ikke verdt å ta med i en slik spørsmål-runde.. da får de den oppmerksomheten de ønsker å oppnå..

    15. Digger hvordan du skiller deg ut ved å være såpass ærlig og ekte når du svarer leserne dine. For mange kan det sikkert virke provoserende, det ser man jo tendenser til i kommentarfeltet ditt. Jeg syns vi nordmenn generelt må bli flinkere til å heie på hverandre og løfte hverandre opp, og ikke sammenligne oss så mye. Noen ganger har vi forskjellige meninger, andre ganger ulike meninger. Hvorfor skal det bli bråk og kommentarer som at du har “feil” hver gang noen er uenig? Det er noe jeg aldri vil forstå. Håper du blåser pirkete og hårsåre personer av deg. Så vidt jeg forstår virker det som det er nettopp det du gjør også. Stå på, og masse lykke til videre med å få barn. Heier på dere!

    16. Men hva med menneskesynet?Jeg vet at alle har rett til å stemme det de vil,jeg stemte selv SV.De står for verdier jeg mener er veldig viktig i det samfunnet vi er i ferd med å bli.Jeg har fulgt bloggen din en stund,men der datt jeg av.Takk for meg og masse lykke til videre!

    17. Kan du si med egne ord hvorfor du stemmer FRP? Veldig enkelt med klipp og lim fra partiets webside. Hvilke verdier er viktig for deg i din hverdag som gjør at du stemte som du gjorde eksempelvis sosialt, økonomisk og miljømessig? Mtp at du ønsker deg barn er dette er merkelig valg spør du meg, og du har ikke klart å forsvare valget ditt.

    18. Spørsmål til neste runde: Hva synes du om å få så mange tåpelige spørsmål? Jeg blir helt matt av enkelte, i alle fall.
      Stå på, Julianne! Du er flott!

    19. Lurer på om du kan fortelle litt om forskjellen på å ha en og to hunder? Jeg har en og drømmer litt om to – men er usikker på hvordan det er? Fordeler og ulemper?

    20. Hei! Jeg vet at andre før meg har nevnt klinikker i utlandet men jeg tenkte å gi et tips likevel ☺️ Mitt søskenbarn og kona trengte hjelp for å bli gravid og prøvd to klinikker i Norge over flere år men det fungerte aldri frem til de brukte en klinikk i London og ble gravide på første forsøk. De fikk riktig nok tvillinger så antar at når de gjorde det i London ble det satt inn to egg i stede for ett og voila gravid. Kjenner mange med samme erfaring som er at med en gang de går utenfor landegrensen så blir de gravide på første forsøk. Lykke til videre, håper så sykt at det blir barn snart enten gjennom klinikk i Norge eller utlandet ❤️ Du virker så utrolig herlig!

    21. Tenk om deg om to ganger før du skriver “kollektivsjåfør hos Norwegian” med en nedlatende tone. Kreves mye trening, mange sjekker, mye presisjon og mye nerver for å være pilot og det er en jobb de færreste takler. Vedkommende risikerer også sitt liv for å få deg og andre frem tryggest mulig.

    22. Hei. Bare så det er sagt så spiser vi i sofaen foran TV-en hver dag <3 Det er så koselig, og da får man sett på artige ting på tv samtidig som man koser seg med god mat! HELT normalt. Ellers synes jeg det er artig å følge med på dere, håper vi kan bli gravid samtidig, for vi prøver vi også 😀 <3

    23. Hei Julianne! Ville bare si at jeg syns du er kjempe tøff som faktisk tørr/turte å skrive hva du har stemt! Mange gjør jo ikke dette, nettopp fordi de kan få mye kritikk og kommentarer på det, noe jeg så at du også fikk.. Selv om jeg kanskje ikke er helt enig i det FRP står for, så lever vi i et demokrati, hvor vi nettopp skal ha frihet til å velge selv 🙂 Og jeg syns at man skal kunne ytre det man mene, uten at mange skal slenge seg på og kritisere som om de har fasiten på hva som er riktig å mene.. Deres tap! 😉 Stå på!

    24. Hei! Kommenterer vanligvis aldri noe inne på blogger. Har fulgt med på bloggen din om prøveprossesen osv. Da jeg og samboer selv er prøvere uten “hjelp”. Jeg har vært gravid 2 ganger i år, og begge har endt i missed abortion som har blitt oppdaget i uke 10-11. Føler jeg må skrive dette fordi begge de gangen jeg har blitt gravid og mistet, har det samme skjedd med deg på akkurat samme tid. Har heller ingen barn fra før. Uansett vet jeg hvor tungt og vanskelig det er, og ønsker dere masse lykke til med prøvingen videre! Så blir det spennende å se om vi blir gravide samtidig neste gang også :’)

    25. Hvor høy er du? Dersom du er usikker kan du 1: enten måle selv, eller 2: sjekke passet.
      Takk for info vedr serien forresten, gledermeg skikkelig til å se den nå…😡.

    26. Hvor legger du negler og hvor mye koster det der? Synes å huske du skrev et innlegg om at du begynte å gå en ny plass og at det var rimelig. Men finner ikke igjen det innlegget.

    27. Kunne tenkt meg å se Prisoners, helt til du ødela moroa. Hjelpes assa!
      Jeg lurer på om du bryr deg om de store krisene i verden, som flyktninger og miljø, og hva du gjør for å bidra?

    28. – Har du tips til hvordan man kan komme seg videre etter et mislykket forsøk?
      – har du kjøpt mye babyklær/ andre ting til babyen? Har lyst til å gjøre det samme, men redd for at det skal minne meg på hva jeg muligens ikke kan få 🙁
      Takk for at du er så åpen og masse lykke til videre!! ❤️❤️

    29. Oi, så flink Andrea er til å synge!
      Og her er litt lesestoff til deg 10:33: http://ordbok.uib.no/sirka
      Lurt å sjekke flere kilder før du skal komme med påstander om at andre gjør feil, og spesielt når det ser ut som du skal prøve å latterliggjøre den andre i tillegg. Og bare som et lite tips; som regel får folk det bedre med seg selv når de oppfører seg greit mot andre. Og får du det bedre med deg selv er det ikke sikkert du føler behov å skrive sånne “hånlige” kommentarer til bloggere 😉

    30. Ikke vondt ment. Når du sier du er kristen. Mener du ikke at dette kan være en straff fra Gud ettersom å ta abort i kristendommen er en av de største syndene man gjør? Å frarøve et liv livet og at det muligens er derfor du ikke kan bli gravid nå. At kanskje han mente at du fikk din sjanse og brukte den “opp” om du skjønner. Vet det er veldig personlig men hadde vel egentlig bare lyst å høre dine tanker rundt dette da du har lenge uttrykt at du er kristen. 🙂

    31. Fine svar 🙂 også vil jeg bare si at du trenger jo ikke botox/fillers i det hele tatt, du er jo kjempepen 🙂

    32. Spørsmål til neste runde:
      – Hadde du blitt fornærmet, eller på noen måte tatt det personlig, hvis Ulrik hadde sagt til deg en ettermiddag at han ville besøke f eks en kompis du også kjenner, alene uten deg?
      – Når du og Ulrik krangler, hva er det om da? Kan du bli irritert på han for ting og kjefte for det eller omvendt?
      – Hvordan velger du, som blogger, å tilbringe dagene dine? Velger du selv når du står opp, når pleier det være? Hvis du våkner kjempetrøtt en dag, kan du da gi deg selv lov til å bare sove videre?

    33. Hvilke rutiner har du med hundene og hvor lenge går de pr dag? Og er du bestemt på å ikke gi de av deres mat, eller får de smake når dere spiser?

    34. Jeg stemte også FRP, og det er fint å se at det er flere som er enig med at Norge trenger et parti med bein i nesen! 🙂 Nå ble jeg bare enda mer positiv overrasket over deg. Du virker god tvers gjennom og vi har faktisk ganske mange like meninger merker jeg ❤️

    35. Hei Julianne <3
      Har du et forbilde? 🙂
      Finnes det en serie eller en film som du elsker og som du kan se om igjen og om igjen? 🙂
      Hva er det beste du liker å gjøre sammen med Pia? 🙂

    36. Hei Julianne! Har du noen gode filmtips? Jeg har sett serier som the blacklist, prison break og homeland! Disse liker jeg veldig godt, og lurer på om du har noen i den “samme gata” å anbefale?
      Lurer også på hva leseren som spør deg om det er mulig å invistere i AS-et mener? Hva betyr “ditt AS”?
      Du er en flott dame altså <3 Stå på videre med det gode mennesket du er

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg