RARE FAKTA OM MEG

Jeg fikk sommerjobb på en restaurant i Fredrikstad da jeg var 16 år, men etter første dag på jobb ble jeg aldri oppringt igjen. Den sommeren sendte mamma meg på ferie til familie i Spania siden jeg ble så lei meg. Hehe!

Jeg hater science fiction-filmer. De gir meg ingenting og da mener jeg INGENTING.

Jeg elsker filmer om kidnapping, slaver og menneskehandel. Sykt å si, men jeg synes bare temaene er så utrolig spennende.

Jeg strøk en gang på teori og en gang på selve oppkjøringen til billappen før jeg bestod. I dag er jeg livredd for å miste lappen. Jeg er ikke redd for å komme i fengsel eller å få en stor bot, men jeg er redd for at jeg må ta lappen på nytt. Det tror jeg faktisk ikke at jeg hadde klart. Jeg kan kjøre bil og synes selv at jeg er en god sjåfør, men nervene overtar alltid når jeg skal bli testet i et eller annet. Verste som finnes!

Min første bil var en sort Suzuki Grand Vitara. Jeg ønsket meg en Volkswagen Beetle cabriolet i rosa, men er glad for at foreldrene mine stanset meg.

På ungdomsskolen ville jeg bli advokat. En av mine beste venninner ville det samme, så vi hadde planer om å starte firmaet “Blond og blondere” sammen. Haha! Venninnen min er faktisk advokat i dag og er ikke blond noe annet sted enn i hårfargen. Hun er kanskje den smarteste karrierekvinnen jeg kjenner 🙂

Jeg har hatt både fransk og spansk på skolen, men kan ikke gjøre meg forstått på noen av språkene i dag.

Jeg hater rot og kaster ting som er i veien hjemme av papirer, og i mine øyne unødvendige ting. Ulrik blir ganske stresset av det og klandrer selvfølgelig meg hver gang han ikke finner det han leter etter. Foreksempel når han får purring på en regning jeg har kastet. Ooops.. Hehe!

Jeg elsker taco og kunne fint levd på det flere uker i strekk.

Jeg begynner å le når jeg blir nervøs eller ukomfortabel. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, men det har bare alltid skjedd.

Jeg nyser ofte når jeg er sulten. Noen som vet hvorfor?

Jeg har alltid vært glad i sennep og spiste det faktisk som pålegg på knekkebrød da jeg var liten. Søt eller sterk, jeg liker alle typer. I dag er det sennepssausen til svigermor som er favoritten sammen med røkelaks på nystekte rundstykker. Nam!

Hvis jeg forsover meg til et møte eller noe annet viktig er hele dagen ødelagt, selv om jeg rekker det i tide. Jeg blir rett og slett uvell av å forsove meg.

Da jeg var liten drømte jeg om å flytte på bondegård. Jeg elsket alle slags dyr og eide faktisk en høne på en bondegård i familien. Hønen kalte jeg “Julianne”. I dag kunne jeg aldri tenke meg å bo på en gård med masse dyr (les: og møkk). Jeg er veldig glad i hunder, men det er ingen andre dyr jeg har ønsket meg etter at jeg ble voksen.

Nå skal jeg komme meg på trening. Det er på tide å få de gode rutinene tilbake i hverdagen.. Vi blogges!

38 kommentarer
    1. Helt utrolig at du i forrige innlegg skriver at du vil leve av å skrive og mener du er mer enn kvalifisert nok med journalistutdanningen din, når du har så mange skrivefeil som du har i dette innlegget (og mange andre). Det er jobben din og du mener du er kvalifisert til det. Bare ikke så nøye i jobben din da kanskje?

    2. Jeg syns også det er snodig at du anser deg selv som en god skribent. Navn skrives ikke i anførselstegn.

    3. Jeg reagerer også på skrivefeilene, håper du forbedrer deg her!
      Vi er nok ikke så like, har verken hatt fransk eller spansk på skolen, men kan greit gjøre meg forstått på begge språk. Men, taco kunne jeg også levd på i ukesvis 😋 Morsomt innlegg!!

    4. rart at du ikke har en assistent som hjelper med å tørke deg etter du har bæsjet på do… med tanke på at du ikke liker møkk liksom 🙂

    5. Gurimalla, så mange bitre kommentarer…! Blir helt sjokka, jeg! Ligger mye sjalusi blant enkelte lesere her tror jeg… Respekt for at du har åpent kommentarfelt og for at du hever deg over tullete kommentarer. Stå på! Ønsker dere masse lykke til videre med baby og alt!

    6. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å legge bort regninger til mannen, det skjer til stadig hos oss. Jeg kaster de ikke, men legger de på en plass han ikke finner de, så det går vel for det samme 😉
      Jeg er en av dine faste lesere, og har vært innom noen blogger som ligger på topplisten for å se om det er noe som interesserer meg. Hittil har jeg ikke funnet noe, og din blogg er den eneste jeg følger. Din prosess med prøverør engasjerer meg, og jeg og mannen min er i gang med den samme prosessen.
      Det jeg gjør når jeg finner en blogg jeg ikke liker eller som ikke engasjerer meg er å klikke meg videre for å finne noe som jeg liker å lese. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går an for de som klager på lite innhold eller skrivefeil. Om dere ikke liker bloggen, hvorfor leser dere?
      Skrivefeil eller ei, Julianne skriver om og belyser et viktig tema som det for mange kan være vanskelig å snakke om. For dere som ikke er i prosessen eller har kjent på hvordan det er å være ufrivillig barnløs så virker dette kanskje meningsløst å skrive om. Men sannheten er at det er mange som kan relatere seg til det Julianne skriver, og det er et viktig tema som trenger å bli belyst. Mer åpenhet og informasjon om temaet gjør det lettere for alle oss andre prøvere her ute.
      Fortsett med den gode jobben du gjør Julianne! Jeg heier på deg og måtte ønsket om barn gå i oppfyllelse snart!

    7. Alt i kroppen er styrt av nervesystemet i hjernen. Den nerven som trigges når du er sulten påvirkes og reguleres av vagus nerven. Den er en av nervene som produserer og regulerer følelsen av tilfredsstillelse. Når du nyser, som du sikkert har merket, kan en plutselig følelse av tilfredsstillelse merkes. Liknende en mild orgasme. Når du er sulten sender hjernen først et signal til magen og ønsker tilfredsstillelse, og når ingen ressurser er tilstede der vil kroppen igangsette en reaksjon for å oppnå liknende organisk følelse. Det er rett og slett hjernen din som spiller litt sjakk. Ett trekk mot et annet. Kroppen trenger et visst nivå av serotonin får å balansere seg. Allikevel, det betyr jo uansett at kroppen din trenger mat når den sier ifra på sin egen fine lille måte. Det betyr ikke at du må spise hver gang du nyser, men er du sulten og nyser uten annen grunn; ta deg en vel fortjent pause og skive;)

    8. Jeg tenker på at barna lar vente på seg… Til du er moden for å bli mor, om noen år i beste fall. Slike innlegg som du poster, og ikke minst det egosentriske som går igjen som en rød tråd bevitner det. Så kjære deg, ro deg ned, gjør alt du har lyst til i forkant. Det er slike som deg som gjør at vi sykepleiere/jordmødre sender barna hjem med en viss bismak.

    9. Herregud, hvordan er det mulig at det finnes så mange nettroll? Lurer på hvor mange mennesker her som har hatt en kjip barndom hvor de ikke har lært seg normal folkeskikk.
      Om hun har et par skrivefeil, hva så? Hvem som helst kan skrive feil en eller annen gang. Det er dere med anonym drittslenging som burde gå en runde med dere selv.
      Ang anomym jordmord/sykepleier: Så klart bloggen egosentrist, den skal jo handle om henne? Hvis du virkelig mener det du sier så tror jeg du ikke har en reell virkelighetsoppfatning. Bismak?
      Jeg er medisinstudent og håper jeg aldri møter en som deg.

    10. Fy fader altså, for noen usmakelige kommentarer over her.
      Dere eier jo ikke folkeskikk! Dere er så ironiske, ta en titt i speilet! Er ikke rart unger mobber…

    11. Sjelden at jeg kommenterer, men disse usmakelige kommentarene ovegår det meste jeg har sett. Vanskelig for å tro at en sykepleier/jordmor legger igjen en slik kommentar. Dette er rett og slett ondartet og sier mest om dem som legger igjen kommentarene! Julianne, tror de fleste setter pris på din åpenhet og ærlighet, så jeg håper du ikke lar deg påvirke for mye av ondsinnende kommentarer! Men fortsetter de med dette kan det virke ødeleggende på bloggen fordi det ikke blir så hyggelig å titte innom for oss andre som syns det er koselig å følge med dere. Lykke til med alt dere står i fremover!!

    12. Sykepleier/jordmor 00.50: Tror det er på tide du setter deg tilbake på skolebenken igjen, for du var tydeligvis syk under forelesningen vedrørende samhandling og kommunikasjon med pasient og pårørende.
      Husk at autorisasjoner kan bli inndratt.

    13. Man er ikke nettroll fordi man skriver en kommentar i et KOMMENTARFELT. Her kan man skrive akkurat hva man vil og det er opp til Julianne om hun godtar de. Jeg personlig synes Julianne virker som en veldig egoistisk person som kun ser verdi i materialistiske ting. Ble sammen med en 40 år gammal pilot fordi han har penger, kaller seg pilotfrue og tjener penger på tittelen. Kan ikke skrive riktig engang og er utrolig frekk både på videoer og tekst, mot både sin mann og sine lesere. Veldig veslevoksen og nærmest bestemmer over en godt voksen mann som kun går med halen mellom bena stakkars. Vent noen år før du får barn, Julianne.. du er ikke klar for det, nettopp fordi alt av negler, hår, sminke, fest og luksus går foran alt annet. I tillegg bør du og Ulrik finne ut av forskjellige ting før dere får barn. Stakkaren får ikke like hva han vil på sosiale medier engang? Han fortjener da ikke leve i det fengselet! Tipper han nyyyter de dagene han er alene på hotell og du aldri får vite hva som foregår innenfor hotellveggene 🙂

    14. Til anonym kl.10:12: Jeg blir helt målløs av at du faktisk klarer å lire av deg disse tingene, og syns egentlig bare synd på deg som føler behovet for å skape kvalme på den måten du gjør. I tillegg er det jo åpenbart at du totalt har misforstått begrepet nettroll, som jo nettopp er det å skrive anonyme, usaklige kommentarer med den hensikt å spre negativitet.
      Til Julianne.. Ingen mennesker, uansett hvor sterke de er, er laget av sten – og dere bloggere må tåle så sinnsykt mye direkte ondsinnet drittslenging at jeg mister helt troen på mennesker. Kan du ikke ha et kommentarfelt hvor man kommenterer fra Facebook eller liknende, slik at du forhåpentligvis får luket ut noen av de verste som kun leser denne bloggen for å skape kvalme?

    15. Amen til Sophie. Folk er ikke rett navla. Vi må bare ignorere dem. Syns Julianne er god på det. De vokser jo bare når de får oppmerksomhet, som de så desperat forsøker å få. Og alle som påberoper seg at de er “sykepleier”, “lege” eller “jordmor” – give me a break. De tror det legitimerer all dritten de sitter og spyr ut bak det skitne tastaturet sitt, med de skitne ostepopfingrene sine med gule røyketupper og neglesopp. Nei, god kveld til dem, og heia positive folk!

    16. Til anonym 00.50. Det skjærer meg i hjertet å lese det du skriver, som sykepleiestudent strider dine uttalelser med alt som heter respekt innenfor yrket. Når jeg nå snart er ferdig med bacheloren min, er planen å gå videre for å bli jordmor. Jeg GLEDER meg til å kunne sende par som Julianne og Ulrik hjem med et sårt etterlengtet barn. Jeg håper heller aldri jeg møter en sykepleier/jordmor som deg, verken som privatperson eller i yrkessammenheng.
      Julianne, vi deler ikke samme syn på alt og jeg er titt og ofte uenig i noen av de mest kontroversielle uttalelsene dine. Men jeg trives inne på bloggen din, fordi du er så åpen og ærlig. Du og Ulrik er nok til stor hjelp for andre i samme, eller liknende, situasjon som dere, og dere burde ikke annet enn å hylles for åpenheten deres.
      Ønsker deg en nydelig dag, og snart helg, videre!!

    17. Hvis du anonym som kaller deg sykepleier og jordmor virkelig er akkurat det- så blir jeg veldig lei meg på jordmorstandens vegne. Jeg synes igrunn det er rart at du har kommet deg gjennom både sykepleier- og jordmorutdanningen med de holdningene. Vi sender da ikke barn hjem med en bismak i munnen når det er snakk om flotte, oppegående ressurssterke par som Juliane og Ulrik?! Hvor tar du dette fra?! Bare det å sitte å hamre den dritten ned på et tastatur sier det meste.
      I min jobb som jordmor er respekten for parene jeg møter, uansett bakgrunn, det aller, aller viktigste.
      Ønsker dere alt godt, Juliane og Ulrik. Klem fra ei jordmor.

    18. Jeg er også jordmor (og sykepleier før det). Kommentaren om å sende noen hjem med ” en bismak i munnen” er noe av det drøyeste jeg har lest på lenge og jeg håper virkelig vedkommende bare påberopte seg denne yrkestittelen. Jeg har selv tre barn. Førstemann ble født da jeg var 26 og mannen min 31. Vi hadde god råd, fartet, festet og spiste godt, men det ble selvsagt en helt annen hverdag da jeg ble gravid og ikke minst da lillemann kom. Og den overgangen gikk helt fint! Hvorfor forventer dere at Julianne og Ulrik skal leve som om de allerede er foreldre? Dette er utvilsomt ressursterke mennesker. Gi dem litt slack, hei på dem og forsøk å kjenne på hvor godt det gjør å skrive noe positivt – i motsetning til den evindelige hakkingen. Julianne og Ulrik: Jeg krysser fingrene for dere og håper at det snart er deres tur!

    19. Herregud! Hvem andre er det ikke som har måtte endre livsstil da de fikk barn. Jeg vil tro de aller fleste av oss!? Skal dem sitte inne på sofaen til den dagen de får positiv test da? Bare for å bevise at de vil takle en annerledes hverdag når babyen kommer..? Nei, nå må folk slappe av og passe på sine egne ting.

    20. Sinnsyk kommentar av sykepleier / jordmor! Å ha 2 ressurssterke foreldre som ønsker seg barn over alt på jord kan da umulig gi en bismak når man skal sende barnet hjem. Nå finnes det faktisk ( dessverre) mange barn som vokser opp med psykisk syke, rusa, kriminelle og voldelige foreldre. Det er ikke alle som er like velsignet med bakgrunnen sin. Nå sier jeg ikke at det å være psykisk syk eller rusavhengig gjør at du er mindre glad i barna dine, men disse foreldrene trenger hjelp og veiledning! Og er man som offentlig ansatt bekymret , så plikter man å melde fra. Å gå rundt å si som offentlig ansatt at man sender barn hjem med en ” bismak ” vitner bare om en forferdelig dårlig holdning!! Enten så er man bekymra for barnet på ordentlig eller så et man det ikke! Alt annet blir å dømme andre foreldre og andre familier uten noe som helst grunnlag ! Rett og slett respektløst! Alle familier er unike , alle foreldre er forskjellige. Jeg synes det et et viktig grunnleggende prinsipp at de fleste foreldre vet hva som er best for barna sine. Når man blir foreldre så endrer tankegangen seg enormt. Selv en ung mor / far på 17 år som ikke har gjort annet enn å feste hele sitt liv kan bli gode foreldre ! Det handler om innstinkt og at de aller fleste gjør det beste de kan for sine barn .

    21. Folkens! Det er jo ikke ekte jordmødre og sykepleiere som skriver sånt på en blogg! De vil jo bare provosere – og dere går rett på! Hysj dem ned i hullene de kravlet opp fra!

    22. Hvis du liker filmer som omhandler slaver, kan jeg tipse deg om en serie. Den er brutal, men veldig spennende. Den handler om fruktbare kvinner som blir tatt til slaver for å lage barn hos par som ikke kan få barn på grunn av ett virus som er spredd. Naturlig om det er noe du ikke vil se nå, men da vet du at serien eksisterer. Den finner du på HBO Nordic og den heter “The handmaids tale”. Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg