UKENS SPØRSMÅL

Da var det tid for ukens spørsmål igjen.. Herlighet, så fort dagene går. Jeg som hadde trodd at tiden skulle gå supersakte nå som vi har pause fra det som betyr aller mest for Ulrik og meg, nemlig prøverørsprosessen. Heldigvis klarer både han og jeg å tenke på andre ting, senke skuldrene og nyte at vi har sommerferie fra hele opplegget..

1. Hvilket merke er jumpsuiten du hadde på i går fra?

– Jeg fikk den bursdagsgave av svigermor i april som har kjøpt den på b.young i Måløy. Merket er ICHI og fåes visstnok på mange b.young-butikker, så jeg noen skrev i kommentarfeltet.

2. Hvor er vitrineskapet i stuen deres fra?

– Det er fra Slettvoll. Vi fikk det i innflyttingsgave av mamma og stefaren min da vi flyttet til Vinderen for snart tre år siden.

3. Hvor er den hvite buksen på dette bildet fra?

– Kouture. Jeg kjøpte den på den butikken som ligger på Arkaden i mars.

4. Vet du om det finnes en gruppe på Facebook for oss prøvere som er hemmelig?

– Nei, det vet jeg ikke dessverre. Men kanskje noen av leserne mine vet? Finnes det en lukket gruppe kun for prøvere?

5. Har du sett at Kristina Andersen har skrevet et innlegg rettet mot deg?

– Nei, det har jeg ikke? Jeg var inne på bloggen hennes nå for å se, men så ikke noe som var rettet mot meg der. Kristina er en herlig jente som jeg har fått et veldig godt inntrykk av. I det siste innlegget hennes om misunnelseskortet har hun mange gode poeng.

6. Syns du det er kjipt å se Helene Ragnhild bli gravid? Er det derfor du ikke følger ho på Instagram? (Ho har jo gjesteblogga på bloggen din før. Virker jo som dere har kontakt).

– Kjipt at en jente som har prøvd å bli gravid i flere år lykkes? SELVFØLGELIG IKKE. Hva tror dere om meg? Det er jo helt fantastisk at hun er gravid! Jeg håper virkelig at alt går bra og at hun får en velskapt liten baby til termin.

Jeg sluttet å følge henne på Instagram fordi jeg synes det ble litt vel mye helsefokus for min smak. Jeg følger forresten ingen andre kostholdsbloggere heller. Det er bare ikke helt min greie om dagen. Dette er ikke ment negativt til henne eller noen andre som blogger om helse. Jeg liker jo å trene og spise sunt selv, men jeg er ikke så veldig interessert i å lese side opp og side ned om sunne oppskrifter, treningsprogram og slik der jeg er i dag bare. Det er sikkert litt rart siden jeg har en bakgrunn som både gruppeinstruktør og personlig trener. Kanskje interessen kommer tilbake senere i livet.

Helene Ragnhild og jeg har aldri hatt noe mer kontakt enn over mail og Facebook. Når det er sagt så har jeg selvfølgelig gratulert henne personlig og ønsket henne masse lykke til. Det gjorde jeg faktisk på innboks på Instagram <3

7. Tror du at alle er misunnelige på deg?

– Nei, det tror jeg ikke. Noen er nok misunnelige på noe i livet mitt, mens andre har helt andre ønsker og drømmer for livet sitt enn hva jeg har. Sånn er det jo bare. Vi mennesker er forskjellige og jeg er helt sikker på at det er veldig mange forskjellige typer mennesker som leser denne bloggen. Det er det nemlig enkelt å se på tilbakemeldinger og kommentarer. Dessuten kan misunnelse være både negativt og positivt. Jeg misunner ingen på en ond måte, men jeg kan misunne andre på en god måte. Med det så mener jeg at jeg unner de det samtidig som jeg misunner de det. Eksempel: Jeg unner virkelig Helene Ragnhild å bli gravid, men det ville vært en løgn å si at jeg ikke misunner henne. Det å bli gravid er jo tross alt mitt største ønske. Skjønner dere?

8. Har du tatt sommerferie fra bloggen nå?

Nei. Jeg oppdaterer daglig, med få unntak og noen ganger to innlegg om dagen. Det er slik jeg alltid har drevet denne bloggen og slik jeg har tenkt til å fortsette å drive videre. Dere som følger meg vet jo at det ikke kommer mer enn maks to oppdatertinger her i løpet av en dag, så hvorfor må noen alltid klage? Det er veldig hyggelig at folk ønsker seg flere innlegg altså, ikke misforstå. Men det passer ikke for meg å blogge tre til fire ganger om dagen og derfor gjør jeg ikke det.

Jeg har ingen planer om å “logge av” i sommer. Men enkelte dager vil jeg nok være mindre aktiv enn andre..

9. Det irriterer meg at dere/du skriver om noe og må presisere at det ikke er sponset. Det høres ut som dere ber om sponsing og at dere er så gjør produktet en stor tjeneste. Hallo! Dere er da ikke så populære og berømte, som det nesten høres ut som! Du må da ikke ha betalt for ALT du skriver noe positivt om? Det burde være en selvfølge?

– Jeg skjønner at dette kan virke provoserende utenfra, men det er helt annerledes for oss som lever i og av dette. For hvorfor skal noen bedrifter betale store summer for å markedsføre et produkt gjennom en blogg, mens andre får det helt gratis? I dag er en omtale på en stor blogg verdt mange tusen kroner, så når jeg gir en god omtale om et produkt bort gratis, så setter bedrifter stor pris på det (som en tjeneste). Hvorfor? Fordi det ofte gir en god salgseffekt.

10. Kan du legge ut flere bilder av båten innvendig og utvendig?

Ja, det kommer flere bilder av båten til uken. Jeg ser det er meldt sol i Oslo, så Ulrik og jeg skal sove i båten fra tirsdag-torsdag. Jippi!

11. Trenger man noe spesielt sertifikat for å kjøre et slikt monster av en båt? Eller holder det med vanlig båtførerprøve?

– Man trenger kun vanlig båtførerbevis for å kjøre denne båten, noe Ulrik har. Dersom man skal ut på langturer med båt så er det også en fordel å være god på navigasjon, noe Ulrik også er. Jeg skal bare sitte og se pen ut, som han sier. Hehe! Neida, men det er ingen tvil om hvem av oss som har peiling på båt. Ulrik er dessuten genuint interresert i alt som er tekninsk, han er vant med store kjøretøy og er over middels handy.

Jeg skal lage mat, rydde, vaske og gjøre de “damegreiene” om bord i sommer. Hehe! IKKE fordi Ulrik sier det, men fordi jeg liker det og vil bidra med det jeg kan best.

12. Bruker dere ikke redningsvester til hundene?

– Jo, det gjør vi, men hundene trenger ikke gå rundt i vester når vi ikke kjører og motoren er av.

13. Mener du at voksne som kjeder seg ikke har noe liv?

– Det har jeg aldri sagt. Men jeg mener at voksne som kjeder seg masse i hverdagen bør gjøre noe med det ja. Det er på en måte en av fordelene ved å være voksen, at man kan bestemme over livet sitt. Jeg sier ikke at hver eneste dag må være like gøy, men jeg synes ikke det å kjede seg hører voksenlivet til. Det er jo alltid noe å henge fingrene i, og om man ikke har det så bør man engasjere seg i et eller annet. Jeg kjeder meg aldri.

14. Hvor ofte handler du klær?

– Det er ingen hemmelighet at jeg elsker å handle klær, men det varierer veldig fra måned til måned hvor mye penger jeg kan og vil bruke på det. Noe nytt blir det hver måned. Nå i juni har jeg kjøpt meg tre nye hatter og to nye sommerkjoler. Forhåpntligvis får jeg bruk for både kjole og solhatt uken som kommer. Tvi tvi!

15. Bruker du briller hele tiden? Hvilken styrke har du?

– Jeg er alt for dårlig til å bruke brillene mine. De er alltid på når jeg ser på TV, blogger om kvelden eller kjører bil om kvelden. Men ellers går jeg stor sett uten. Jeg husker ikke styrken min, men jeg vet at jeg er ganske nærsynt.

16. Kan du skrive litt om oppveksten din med en far som var pastor? Er du/dere fortsatt en del av pinsemenigheten? Hvorfor/hvorfor ikke? På hvilke måte påvirker religionen din hverdagen din i dag?

– Jeg var liten da pappa var pastor, så jeg husker ikke så veldig mye av livet som pinsevenner. Men jeg husker at jeg hadde en trygg og fin oppvekst. I dag er jeg ikke lenger medlem av pinsemeningheten. Jeg er kristen ja, men jeg går ikke i noen meninghet og er bare i kirken få ganger i året, som på julaften.


 

Sånn.. Det var alt for denne gang! Still gjerne spørsmål til neste runde allerede nå 🙂

36 kommentarer
    1. 😄 måtte smile av kommentaren “Du skal bare sitte der å se pen ut 😍
      Det er sånn en kjekk handymann sier det 😄
      Men ta båtførerprøven du og… Tenk om dere er på langtur, så blir mannen akutt syk…
      Leste en avisartikkel om det med damer som tok båtførerprøven 👍👍 Veldig lurt…
      Det så jeg bare den dagen mannen min var drittlei av å kjøre meg rundt, da jeg var 20 år ” tvang” han meg til å prøvekjøre bil (vi var samboere fra jeg var 17 1/2 år) 😄 og når jeg først lærte det var det gjort 😂 han fikk ikke kjøre bil mye mens vi var gift hehe…
      Misunner dere som kan leve livet på sjøen i båt… Skulle ønske virkelig jeg ikke ble så sjøsyk… 🙊 og redd for å være på åpent hav…
      Må se bunnen i sjøen hvis jeg bader 😄

    2. Du skriver jo en del innlegg om kost, trening og det sunne liv. Du reklamerer for helsekaffe osv. Men det å følge de som er opptatt av det syns du er for mye? Interessant!

    3. Du sier du er veldig nærsynt…
      Går utifra at du bruker linser når du kjører bil siden du har lagt ut flere bilder av deg selv i bil uten briller 🙂

    4. Du som er journalist burde vite forskjellen på å misunne og å være sjalu. Å misunne betyr at du ikke unner personen å være gravid. Sjalu ville vært det riktige ordet.

    5. Jeg er så glad i ordet “Medunnelig”, jeg 🙂 Det er nok ikke et ordentlig ord, men som journalist tar jeg meg retten til å bruke det som et 😉 Haha!
      Gleder meg til å se flere bilder av båten 🙂

    6. På det å kjede seg? Øøh. Hva har du med å kommentere andre sine liv egentlig? Tror du virkelig at du vet hva som er rett og galt her i verden når det kommer til det? Det kan være mange grunner til at man kan kjede seg. Herregud….

    7. Skal du ikke hjelpe til å fortøye/gjøre klar båten når dere legger til/fra kai? Alltid lurt med tanke på sikkerheten og ha forskjellige praktiske oppgaver ombord i et fartøy. Èn ting er å sitte og se pen ut, men hva hjelper vel det om det er masse vind og været tilsier at Ulrik må sitte ved roret hele tiden? Det kom bare ikke frem i innlegget at du faktisk skal hjelpe til med fortøyning, fendere etc., så er egentlig veldig nysgjerrig på om det er tilfelle?

    8. Ikke alle kan gå hjemme og tjene nok penger til å gjøre hva de vil. Så det at du har masse å henge fingrene i. Of course.

    9. Hei! Anbefaler på det sterkeste at du lærer å kjøre båten, legge til og fortøye. Samt alt annet som har med båten å gjøre. Plutselig en dag må du ordne det selv, for eks ved sykdom. Eller hjelpe til å legge til ved sterk vind.
      Vil også oppfordre til å bruke vest på hundene selv når dere ligger til kai hvis de får gå løs på dekk. Hva om de detter utenfor? Og slår hodet på vei ned i vannet! Ikke for å krisemaksimere altså. Menår det kan faktisk skje. 😳

    10. Hei!
      Jeg vil først si at jeg liker bloggen din og synes mange av innleggene dine er veldig inspirerende!
      Men, jeg har flere ganger fått en opplevelse av at du ser litt ned på leserne og at ditt liv og dine meninger er viktigere enn andres.. Dersom lesere gir konstruktive tilbakemeldinger kan jeg oppleve at du svarer nedlatende eller forsvarer deg når kommentaren bare er ment positivt. Det kan nok hende at dette bare er noe jeg personlig opplever og mest sannsynlig mener du nok overhodet ikke noe vondt med det. Men kanskje burde du tenke litt mer over hvordan du formulerer deg enkelte ganger? 😊
      Håper dere lykkes med å bli gravide så snart som mulig og forsett med optimismen rundt prøverørsprosessen, det tror jeg dere vinner på! 😊 Ønsker deg en fin sommer og gleder meg til å følge deg videre ❤️

    11. Jeg liker bloggen din veldig mye, heier på deg:)
      Jeg har ikke råd til klær selv pga høye utgifter, handlet sist i desember i forbindelse med jul (halv skatt gav meg råd) måtte klippe en bukse opp her om dagen fordi jeg praktisk talt ikke hadde råd til å kjøpe meg en shorts.
      Så spørsmålet mitt er; kan du lage et innlegg om bra nettsider man kan shoppe litt billigere klær?❤ Jeg er helt grønn på nettsider generelt.. Jeg ville satt stor pris på litt tips om klær og mote på en litt billigere måte, for oss med litt dårligere råd. Liker stilen din så godt!

    12. Har fulgt deg en stund nå, fra før dere ble “prøvere”. Har alltid likt den direkte måten du skriver på. At du har egne meninger og ikke skriver for å “safe” hele tiden er det som gjør at jeg går inn her gang etter gang. Ha en nydelig sommer- på land og på vann!

    13. jeg er også nysgjerrig på om du bare sitter der og ser pen ut når ulrik skal legge til med båten? altså du hjelper vel til å holder, binder evt knyter fendere? ulrik får jo ikke gjort alt dette på en gang 😛 eller spør han andre “sivile” personer rundt dere om hjelp? jeg vil også anbefale deg og lære og kjøre båten, hva om ulrik får ett illebefinnende? enda verre er det om dette skjer og dere evnt har små barn ombord!

    14. Det finnes en gruppe for de som prøver å bli gravide på Facebook . Men den er hemmelig. Selv fant jeg den i en av trådene på barn i magen.no under “slitere” der kan du be om at admin legger deg til som venn og legger deg til gruppen. Deretter kan du slette vedkommende som venn igjen.

    15. At du gidder å ha kommentarfeltet åpent for alle disse latterlige spørsmålene! Heldigvis ser jeg at du får en god dose hyggelige meldinger også. Men blir litt matt over hvor teite spørsmål du får 😉 Virkelig teite!

    16. Hei, gratulerer så mye med båt! Blir nok mange fine somre på dere fremover☺️ Jeg har et spørsmål; hva er den perfekte dagen for deg? Mulig du har skrevet om det før, men det ville vært interessant å høre.

    17. Til alle som er så forbasket opptatt av detaljer og MÅ vite ALT.
      Kanskje Julianne er med på å fortøye båten osv….
      Hun kom kanskje ikke på at noen bare MÅTTE ha det inn med teskjeer.. Eller sugerør for den del.
      Hvorfor skal hun måtte skrive ting som for henne er en selvfølge????
      Selvfølgelig hjelper hun til når det trengs,men hun trenger ikke å bruke timevis av tid på dere som BARE MÅ gjøre enkle og selvfølgelige ting vanskelig.
      Kanskje dere skulle begynne å blogge selv siden dere trives så utrolig godt foran tastaturet.
      Da hadde det blitt greier da.😤
      Lykke til videre Julianne🙂🙂

    18. Hei! Jeg liker deg veldig godt. Jeg syns det er svært uheldig at du kaller de tingene du skal gjøre i båten for “damete ting”. Fordi de er ikke damete ting lenger. De var det kanskje før på 50-tallet, men sånn er det ikke lenger. Du kunne ha skrevet klisjèaktig el noe sånt foran. Det er synd at man skal tviholde på gamle OG skadelige kjønnsmønstre vhja ordvalg. Dere er jo likestilte, men det er synd slik det fremstår med den uttalelsen.

    19. Så den dagen du får barn skal ikke de ha redningsvest på seg når båten står stille? Hundene må ha vest på hele tiden, det er kjempeviktig!

    20. Hahaha! Er så underholdende å lese kommentarfelt der lesere henger seg opp i og kritiserer små detaljer. La dama få gjøre “dameting”, og se på det med litt humor. Alt trenger ikke være så forbasket politisk korrekt hele tiden. Julianne er ei grepa DAME som fortjener oppmuntring mer enn kritikk! Like søt og sympatisk som hun er tøff.
      Kos deg med båtlivet! Det høres digg ut å av å til bare kunne slappe av å se pen ut, synes jeg 😉

    21. Må virkelig si at jeg ELSKER denne spalten! Digger at du er tøff og svarer nøyaktig hva du mener, fordi det er jo tross alt fra ditt “point of view”! Like morsomt er det å lese kommentarfeltet hvor alle er nødt til å henge seg opp i små detaljer 😂😂
      Ha en super sommer ! ❤️

    22. Hei Pilotfrue! Den genseren du har på bildet i starten og slutten av innlegget ditt. Den kledde du virkelig godt! 🙂 Hvor har du kjøpt den? Har vært på utkikk etter en genser akkurat som den! Finnes den i flere farger?
      Takk for svar 😊

    23. Hei hei 🙂 bare såg det var noen som lurte på om det finnes side for oss prøvere 😊 Det finnes! Heter ønskebarn med prøverør 🙂 og denne er lukket. Der inne deles det tips, opp og nedturer, bilder. Ja egentlig alt man selv ønsker og dele eller spørre om og får svar av medlemmene. Jeg anbefaler denne gruppen. Jeg har fått svar på mye jeg har lurt på selv her. 🙂 ha en fin kveld 🙂

    24. Hei:)
      Likte genseren din, hvor er den fra?
      Og takk for all ærligheten din, i disse overflasiske dager.
      Jeg heier på dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg