BESKJEDEN VI HAR VENTET PÅ

I går kveld kom beskjeden vi har ventet på og kviet oss for i noen dager nå. Beskjeden om hvordan det står til med embryoene våre i Trondheim, som vi er så redde for. Vi fikk som sagt ut 9 egg på uttaket, 7 av de ble befruktet og nå har vi disse igjen som er av god kvalitet..

Hei Julianne og Ulrik, det går bra her med embryoene. 5 deler seg fint og ser kjempe fine ut. Spennende“, skrev Peter som er laboratoriesjef på Spiren til oss lørdag kveld.

Herregud, så glade vi ble for denne lille beskjeden! Jeg krysser alt jeg har for at dette går bra og at vi får et eller flere egg på frys til søskenforsøk ved en senere anledning, noe det faktisk ser ut som etter gårsdagens beskjed. Men det er jo visse kriterier disse eggene skal gjennom før de kan fryses ned, så vi får bare vente, håpe og se.

Det neste nå er klarsignal fra klinikken i forhold til innsettet. Kroppen min har dessverre ikke kommet seg helt etter uttaket ennå. Jeg har fortsatt smerter når jeg går i eggstokkene/neders i magen, men det begynner heldigvis å hjelpe. Egguttaket denne gangen var som sagt røffere enn første gang. Med røft mener jeg at det var smertefullt og tok tid fordi eggposene lå vanskelig til. Men jeg hadde gjort det igjen, for jeg VET at det blir verdt det til slutt.

Kort oppsummering: Ved første egguttak som vi hadde i november fikk vi ut 10 egg på uttaket, 6 av de ble befruktet, et ble satt inn på dag 3 som mest sansynlig ikke festet seg siden det resulterte i en negativ graviditetstest, to ble nedfryst og et av de to “eskimoene” ble satt inn 1. februar. Det var det egget som ga en positiv graviditetstest, men som endte i en spontanabort 23. februar fordi det ikke var levedyktig.

Vi har altså et egg igjen på frys fra første egguttak i november. Et egg som oppfylte alle kriteriene for frys, men ikke delte seg like raskt som de andre. Det kan bety at det er av dårligere kvalitet eller det kan bety noe annet. Det vet vi ikke. Derfor ble det nytt egguttak, siden vi ikke turte å satse alle kortene på det ene egget. Med min lave AMH-verdi er tiden vi har dyrebar.


Ha en fin søndag! Vi blogges mer senere. Da kommer mer om planen videre for innsettet ♥

28 kommentarer
    1. Er det en mulighet å sette inn to egg for å øke sannsynligheten? Eller er det ikke ønskelig med et eventuelt risikosvangerskap (tvillinger)?
      Krysser fingrene for at dere har en frisk og fin baby til neste vår!

    2. For en strålende nyhet! 🙂 Jeg lurer på det samme som Kamilla; har dere vurdert å sette inn to? Jeg er så nysgjerrig og interessert i denne prosessen, så jeg spør for all del ikke for å være negativ 🙂 Jeg syns å huske at du har nevnt at tvillinger ville ha vært opp, men det kan godt være at jeg har drømt det også. For når sant skal sies, har det hendt flere ganger. Ikke så rart, så engasjert som jeg blir 🙂

    3. Masse, masse lykke til !! 🙏 Dette blir spennende for dere, det er noe jeg unner deg og Ulrik veldig mye å lykkes med!! 💛
      Forresten, skjønner ikke hvorfor folk hele tiden kommenterer og spør til dine såkalte “gule tenner”, syns ikke det er et tema en gang. Du har et fantastisk smil, Julianne 😊😀
      – HA EN FANTASTISK DAG OG PÅSKE 🐣 –

    4. Jeg fikk satt inn to egg som kun var todelt, ved et forsøk jeg hadde. Det optimale er jo at det er delt i fire. Men jeg ble gravid og fikk en gutt! Så alt er mulig…;)

    5. Hei. Jeg er i prøverørprosess selv, går på hormoner nå og dette er vårt første forsøk. Vi har jo da som andre fått mye informasjon og etter fylte 39 år får man ikke hjelp lenger. Ulrik er 37 år så det vil jo da si at dere har veldig dårlig tid? Eller går det bare på alderen til kvinnen? I så fall, er du mye yngre enn han? Tenker på siden du skriver du ønsker deg 3 barn så ser det ikke ut som du har nok tid på deg til det?

    6. Tenker på dere, og krysser alt som krysses kan 🙂
      Har selv hatt 3 ivf, og 3 fryseforsøk uten å lykkes. Husker hvor nervepirrende dagene var fra uttak til innsetting. Føler virkelig med dere nå! Den mest nervepirrende tiden er selvsagt de to ukene fra innsetting til test.. (Selv er jeg singel nå, og har satt en sluttstrek og akseptert livet som barnløs)
      Jeg er helt sikker på at dere lykkes en gang <3 Syns også det er flott at du deler denne prosessen med oss lesere. Det er viktig å rette fokus på barnløshet, og det er også mange som ikke forstår hvor vanskelig og tungt det er når veien blir så lang. Flott at dere gir ett innblikk i det!
      Ønsker deg en fin dag, vakre deg 🙂

    7. Du over her. Det er ganske logisk at det er kvinnens alder. Herregud.
      Julianne: Hva har du i AMH verdi?<3 Jeg kunne kanskje lett meg frem men vet ikke hvor jeg skal begynne :p

    8. Så kjekt med gode nyheter for dere ❤ nå håper og tror jeg at alt går superfint denne gangen ❤
      Masse masse lykke til med “påskeegget” ❤

    9. Hva er deres tanker om det stylebyfrm.blogg.no skrev. Selv er jeg skremt, men glad hun har tatt opp et så viktig tema som jeg vet mange ikkke er klar over. Jeg føler det blir feil av meg å ikke fortelle når det er så viktig.

    10. Spennende! Tvi tvi, måtte det gå veien nå <3 Glad for at du deler med oss igjen. Mange som vil støtte deg og Ulrik 🙂

    11. Åhh! Gratulerer med flott resultat. De er i de beste hender hos Peter (som sykler flere ganger opp og ned til klinikken ilp helgen for å fryse eggene på riktig på tidspunkt). 💖 Bra jobba! Dette fortjener dere nå, og jeg har troa på at det blir fire- dermed fem egg til ev. søskenforsøk i fremtiden! I tillegg til et perfekt delt 🥚 inn selvsagt. Vi har også noen egg på frys der på Spiren, som holder dine med selskap. 💘 Masse god bedring til eggstokkene dine, og med div. bivirkninger av progesteron osv. Og lykke til med ventingen. Dere er rå. Masse kjærlighet til dere!

    12. Hei
      Lykke til! Håper du får inn to egg, et egg er vanlig praksis i Norge, men i utlandet er det 2-3 som er mest vannlig, a er sjansene større.

    13. Et dårlig egg betyr ikke dårlig resultat, fikk satt inn 2 egg da de mente kvalitet var dårlig å odden var dårlig, men det resulterte i verden fineste, skjønneste og oppegående liten gutt. 😍

    14. Anonym: Det virker som om du er lite opplyst ut ifra det du foreslår og måten du formulerer deg på. For det første så er det ikke noe problem med kvaliteten av mine egg. For det andre så er ikke eggdonasjon lov i Norge.

      Takk for at du leser bloggen min 🙂

    15. Hei! Leser bloggen din jevlig. Liker å følge med på deres reise frem mot det store ønske om å få barn. Krysser alt jeg har for at dere skal lykkes!
      Men lurer på hva AMH-verdi er?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg