BARN HAR INGENTING Å GJØRE I ET BRYLLUP

Helt siden jeg begynte å planlegge bryllupet til Ulrik og meg har jeg vært veldig klar på dette med barn. Barn er for meg alle under 18 år. Er du under 18 år har du etter min mening ingenting å gjøre i et bryllup. Hvorfor? For det første serveres det stort sett alkohol. Jeg har ingenting mot de som tar seg et glass eller to med barna sine tilstedet en fredag eller lørdag, men i et bryllup blir det annerledes. Et bryllup er en voksenfest, som varer fra morgen til kveld. Selv om de enkelte foreldre tar ansvar for sine barn, vil det som oftest være nok av andre gjester med høy promille, som barna kan oppleve skremmende. Dessuten ønsker jeg ikke at gjestene mine skal føle ansvar på en slik dag hvor alt er lagt opp til å ha det gøy og feire sammen med andre voksne. Jeg vil at gjestene våre skal nyte stemningen, maten, samtalene og noe godt i glasset uten å måtte begrense seg på noe vis. De aller fleste tar jo hensyn når det er barn tilstedet, noe som selvsagt er veldig bra. En fest med barn er og bør være noe helt annet enn en fest uten barn. Jeg ønsker ikke at noen skal trenge å ta hensyn på en slik dag, i hvertfall ikke på vår dag. Det er for meg helt unødvendig. 

For det andre har ikke barn den samme gleden av å være i et bryllup som oss voksne. Det handler ikke bare om denne alkoholen. Jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup. Etter min mening har ikke barn noe å gjøre her heller. Hvorfor? Fordi de ikke setter like stor pris på den gode maten og de lange talene. De fleste barn hater jo å vente mer enn 5 minutter på middag, liker ikke nye smaker, blir rastløse av å sitte stille, synes det er kjedelig å høre på taler osv.

For det tredje er ingen gjester gratis. Et bryllup koster mye penger. Alt avhenger jo av sted, meny og opplegg, men det er uansett en stor kostnad. Noen steder koster det mindre for barn enn voksne, men det koster likevel noe. Er det en ting som er sikkert så er det at det koster mer for dere som brudepar å betale for et barn enn det smaker for det barnet, som helst vil være hjemme å leke. 

I mine øyne er ingen bryllup barnevennlige.

110 kommentarer
    1. Er bryllup synonymt med rølpefest??
      I alle bryllup jeg har vært har det vært barn tilstede. De har fått være med under middag, dessert og kake.
      Utenkelig for meg å ikke invitere søster (17år), nieser (9 og 10år) og kusine (16år) i mitt bryllup hvertfall.. Du har et merkelig (umodent) standpunkt!

    2. Du kommer med gode argumenter synes jeg, og jeg er for så vidt enig. Jeg kunne likevel tenkt meg barn som er i nærmeste slekt, som tantebarn og lignende i mitt bryllup.
      Uansett, så liker jeg veldig godt når du skriver om bryllupet! Ønsker meg flere innlegg med tanker om bryllupet, planleggingen og kanskje noen flere bilder fra planlegging osv 😀
      Liker bloggen din veldig godt 🙂

    3. Jeg kommenterer sjelden rosablogger, men dette måtte jeg lese to ganger for å se om jeg klarte å avdekke noe ironi ala det som Sophie Elise prøvde seg på forleden. Men det kan jo se ut som at du mener dette. Barna begrenser foreldrene? Har ingen glede av å være i et bryllup? Bli skremt av vin til maten og drinker i baren? Du er ikke spesielt erfaren med barn, er du vel…? Nei, dette var bare tull, men at du som brud ØNSKER å ha et barnefritt bryllup fordi du ikke vil ha avbrytelser eller delt oppmerksomhet er en annen, og ærig sak. Det samme er argumenter med at kuvertpriser ofte er den samme uansett barn eller ikke. Men barn ELSKER bryllup, de elsker bruder, å få pynte seg, gavebord og fest med folk i alle aldre, og så drar de minste hjem i tur og orden når leggetid nærmer seg. Jeg ønsker deg et strålende bryllup, men å ikke invitere barna i familien er for DEG, ikke en tjeneste for hverken foreldrene eller dem. Mine tantebarn var brudepiker og brudesvenner i bryllupet vårt, og jeg husker fremdeles hvor gøy det var å være med i MIN familie sine bryllup, både som barn, fjortis og ung voksen. Hjelpe meg….

    4. Jeg skjønner hva du mener og argumentene dine er bra, men:
      Jeg er 16 år og har vært i maaange bryllup. Har alltid hatt stor glede av det. Jeg er enig i at barn(5-åringer) kanskje ikke synes det er så gøy, men når du sier at barn er ALLE under 18 så blir det veldig feil. Som 10-åring f.eks. ELSKET jeg bryllup! Kjedet jeg meg satt jeg bare å tegna eller noe. Som 16-åring elsker jeg å høre på talene, maten, pynte meg, osv… Alt egentlig. Skjønner du hva jeg mener? Det er stooor forskjell på en 5-åring(som virker som alderen du snakker om) og en 16-åring(som du også mener er barn og snakker om som en 5-åring).
      Jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup, men også endel med alkohol. Det har alltid gått helt fint, så jeg tror man bør se litt an. Jeg er veldig glad for å ikke blitt utelatt i bryllup til flere av mine nærmeste venninner fordi jeg er 16 år.

    5. Jeg pleier aldri å kommentere noe. Men dette må jeg rett og slett si min mening på. Jeg var selv i bryllup når jeg var 12 år. Greit det var alkohol, men det var noe jeg var vandt med og ennå er. Jeg likte bryllupet fordi det var god mat, gode taler og alle menneske tilstede var utrolig greie og respektfulle. Jeg elsket å kle meg i fin kjole og se resten av familie i finstasen. Greit jeg er bare 16 år gammel, men bryllup er noe alle setter pris på, uansett hvilken alder.
      Slik at jeg kjente at jeg ble veldig provosert av denne saken her.

    6. Enig i at barn ikke har noe på en bryllupsfest med alkoholservering å gjøre 🙂 Synes dog det er koselig med barn under vielsen.
      Vi hadde alkoholfritt bryllup, og siden vi har egne barn som vi hadde lyst til å ha tilstede hele dagen, så fikk gjestene våre også ha med barna sine 🙂 Ungene koste seg masse hele dagen, og hadde det veldig morsomt. De hadde eget barnebord, slik at de koste seg sammen, og maste derfor ikke på oss voksne. De var stille under talene og oppførte seg eksemplarisk 🙂 kunne ikke tenkt meg et bryllup uten barna våre.
      Men hadde vi ikke hatt barn hadde saken vært annerledes 🙂 Har stor forståelse for at dere holder det barnefritt og med alkoholservering 🙂

    7. Er så enig med deg! Synes du har kommet med ganske gode argument og poeng, så synes det er også veldig rart at enkelte blir så provosert av dette innlegget. Man kan virkelig ikke snakke for alle og si at “alle elsker bryllup uansett alder”, for da jeg var i et bryllup i en alder av 6 ble jeg nemlig kjempelei hele greia og kjedet vettet av meg, noe jeg tror bruden var sliten av å ta hensyn til, i tillegg til at jeg krevde konstant oppmerksomhet og var utrolig utålmodig. Ja, barn er forskjellige, men det er jo da lov å ha meninger om hva slags arrangement som er passelig for forskjellige aldersgrupper uten at noen tar det for personlig. Føler at veldig mange her i Norge er veldig “du kan mene hva du vil så lenge du mener det jeg anser som riktig.” Og det synes jeg er litt rart. Men igjen, enig med deg!

    8. Heisann!
      Først og fremst vil jeg bare si at jeg forstår hvor du vil hen med dette innlegget. Så klart kan dere velge å ikke la barn bli invitert fordi dere selv ikke ønsker det, men jeg synes det er synd du generaliserer og sier at barn generelt ikke har det gøy/vil passe inn/trives i et bryllup. Vi giftet oss i mai der vi hadde syv barn under 10 år; tre av dem er våre tante- og onkelbarn og det hadde vært helt uaktuelt å ikke invitere disse med. Vi vil jo inkludere dem, la dem være en del av vår store dag, og de gledet seg lenge i forkant, var med på å pynte bilen og laget fine kort til oss. En av de andre ungene sto lenge og så på oss voksne som danset da klokka hadde passert midnatt, og vi fikk så mange positive tilbakemeldinger da vi valgte å inkludere henne, og det at hun fikk danse med bruden.
      I forkant hadde vi laget til små poser med blyanter og andre aktiviteter slik at alle barna hadde noe å gjøre på hvis de syntes at talene ble for kjedelige. Det er alt etter hva dere gjør det til selv, i tillegg til at det er viktig å huske på at det er foreldrene selv som vet om barna vil kunne ha en fin kveld selv om det blir mange taler, alkohol, mat som er uvant og være våken til langt utpå midnatt. Jeg har full forståelse for måten dere velger å feire dagen deres på, for alt i alt er det deres dag og dere skal få velge å feire den akkurat slik dere helst vil. Men som sagt så er det mange barn som virkelig har det kjekt i et bryllup. Ble en litt lang kommentar, men ønsker bare å få fram en annen side av denne saken. Håper dere får en kjempefin feiring når dagen kommer 🙂

    9. Så hvis du hadde hatt en lillesøster på 14 år så hadde ikke hun vært invitert fordi hun er et barn og under 18 år?
      Du hadde blitt mislikt ikke bare av henne, men resten av familien din. Fordi du utelater henne fra en av de aller største dagene i ditt liv og det er faktisk ikke greit.
      Det var et hypotetisk spørsmål.
      Og nå over til virkeligheten. For det virker noen ganger som at du lever i en rosa boble av noe slag.
      Jeg kan godt forstå at du ikke ønsker å ha små barn og med små barn mener jeg 2-5 åringer som springer rundt med mark i beina, det ønsker vel egentlig ingen på sin store dag, men og her kommer det et men. Disse små søte, er ofte brudepiker eller blomsterbærere og er kun tilstedet under vielsen enten i kirken eller et annet sted man har valgt og så velger som regel foreldrene selv, at noen henter barna og lar de være hjemme når middagen nærmer seg og barna ikke trenger å være tilstedet. Det er det vanlige i bryllup, selv i kongebryllup er det vanlig med små barn, så vet du det.
      For argumentene dine og intensjonene dine er sikkert gode, men du må tenke i gjennom hva du skriver og hvorfor.
      Større barn ca. 10-16 år kan faktisk være i et bryllup, de er voksne og modne nok til å forstå hva et bryllup innebærer og de ønsker å bli inkludert på en slik stor dag.
      Dette vet jeg, fordi når min stesøster giftet seg inviterte hun sin lillesøster som på det tidspunktet var 14 år gammel. Og ja, det var alkohol i bryllupet, men det utviklet seg ikke før det var skikkelig sent og da mener jeg sent. Rundt klokka to på natta og da var hun allerede på vei hjem, så hun var ikke tilstedet når det utviklet seg, men hun var tilstedet helt til klokka var tolv og middag, taler og kake var over.
      Hadde ikke hun blitt invitert, hadde hun for alltid mislikt og hatt et dårlig forhold til søsteren sin, for det er ikke greit. Det er det jeg mener, hvis du har noen som er litt eldre, så burde du invitere dem og heller be foreldrene få noen til å hente dem når festen utvikler seg, det gjorde stefaren min og det gikk helt greit, det er bare å snakke med hverandre og barna på forhånd så går det helt fint. Festen blir ikke ødelagt av at de er tilstedet, det gjør det bare koselig å inkludere, for det er det handler om, ingenting annet.

    10. Helt enig.
      Jeg har og Vært I bryllup der barn er med til etter middag. Som du sier,så sitter ikke de I ro,og vi foreldre løper rundt,og du går “glipp” av taler og god mat.

    11. Enig med at barn ikke hører hjemme i et bryllup jeg hadde et alkoholfri bryllup og ønsket ikke oppmerksomheten fra oss bli stjelt av dem. Det er min grunn til å ikke invitetere dem.

    12. Jeg har vært i maange bryllup opp gjennom barndommen, og jeg hadde det kjempe gøy. Danset med de voksne og storkoste meg 🙂

    13. Pilotfrue er tydeligvis ikke noe betre enn andre, harry rølpefyll lever i beste velgående.
      I mange andre land som har et naturlig forhold til alkohol så er ikke barn noe problem i et bryllup.

    14. Vi giftet oss i fjor, og har 2 gutter. De var da 3 og 6 år. For oss var det helt utenkelig å ikke ha med våre egne barn. I tillegg til dette var nevøer og niesene våre med. Samt noen små babyer. Jeg ser alkoholargumentet ditt, men som andre har påpekt så trenger et bryllup ikke bli en rølpefest. Det er mange av oss foreldre som tar et glass vin eller 2 i helgene uten at det påvirker dynamikken mellom barn/foreldre.
      Argumentet ditt om at barn ikke kan sitte i ro i mer enn 5 min kan du komme tilbake med når du har fått barn selv. Alle barna i vårt bryllup var stille og satt i ro. De spiste maten, ja det samme som var på voksenmenyen, og de hadde det utrolig kjekt. Vår nå 4-åring elsker å se på bilder fra dagen og snakker ofte om bryllupet, kjolen, kirken og slt som skjedde helenden helgen. Han har også bedt om å få et bilde på rommet sitt av oss alle 4 når vi står på kirketrappen. Tenk om vi skulle sagt “nei, dere får ikke bli med på dette”. Men det er kanskje vanskelig å skjønne når man ikke har barn selv.
      Clickbaiten din lykkes, for jeg kommenterer aldri på innlegg fra bloggere.

    15. Altså , inviterer man folk på bryllupet sitt basert på alder ? du blir ikke invitert til en klubb heller hvor bare over 18 kan komme inn. jeg har vært på bryllup hvor småbarn fra alder 0-9 ikke er invitert , men under 18?
      jeg er 22 år , men jeg synes det er morsomt hvordan u uttaler under 18 år for barn . *****Tenåringer er d kanskje riktig ord ?
      Dersom du vil spare penger på antall personer så burde du si det rett ut enn å komme med argumenter som alkohol og taler 🙂

    16. Kjenner jeg blir ganske sint? Provosert? I hvertfall ikke enig med deg. Som flere har sagt over her er det stor forskjell på små barn som du sikter til og tenåringer. Jeg er 16 år og jeg hadde hatt stor glede av å være i et bryllup. Det at du ikke vil ha barn i ditt bryllup er helt greit det, men ikke kom med provoserende kommentarer takk.

    17. Hvorfor er det viktigere med alkohol i et bryllup, enn å feire dagen med barna sine? Jeg mener nå at barna burde ha større rett til å være med i bryllupet enn at man på død og liv må servere alkohol bare fordi en skal feire. Vi valgte å droppe alkohol i vårt bryllup, å inkluderte heller alle barna i familien. Mye kosligere det å være samlet alle sammen, store som små, enn en haug med fulle folk.

    18. Eva S: Vi har tydeligvis to foskjellige syn på dette og det respekterer jeg. Men kan du si meg en ting. Niesen din på 9 år..Synes hun det var gøy å sitte stille under hele middagen? Tror du ikke hun hadde hatt det bedre med en barnevakt hjemme? Jeg snakker ikke om vielsen, men under middagen og festen.

    19. Anonym: Så du mener at når Ulrik og jeg skal gifte oss så er det barna sin dag, ikke vår dag? Det her er det dummeste jeg har hørt noen gang. Jeg respekterer de som ønsker et alkoholfritt bryllup, men det er ikke det vi ønsker oss. Vi ønsker å feire denne dagen som voksne mennesker med høye glass 🙂

    20. Jøss, her var det mange som gikk rett i strupen på bloggeren. Husk at dette er hennes blogg, og hennes mening! Og jeg er helt enig med henne! Syntes heller ikke barn har noe å gjøre i et bryllup. Men dere som klikket i vinkel kan jo trøste dere med at dere nok ikke skal i dette bryllupet, så dere kan tilbringe kvelden hjemme med barna deres 🙂
      Smak og behag, men et bryllup er ikke barnas dag. Det er brudeparet sin!
      Forøvrig hadde det vært interessant med en mening rundt hvem man bør invitere i et bryllup. Jeg tenker da på kjærester/samboere/ektefeller o.l. For der er det delte meninger!

    21. Ehm, vil egentlig ikke kommentere siden noe sier meg at du provoserer for å tjene penger. Men kan si helt klart en ting alle under 18år er ikke barn kjære deg. Og høres ikke ut som bryllup, men en fest hvor du har tenkt å drikke deg full å glemme alt. Skjønner det hadde vært slitsomt med små unger som ikke vil være der, men høres ut som om de skal ta oppmerksomheten fra deg.

    22. Mannen og jeg skal gifte oss til sommeren og vi har bestemt at vi ikke skal ha gjester under 16 år til stede. Hverken jeg eller han ønsker å ha små barn til stede, en av årsakene er som du sier; jeg kan ikke tenke meg at et barn vil synes det er gøy å sitte så lenge til bords, være stille under taler og like maten.
      For vår del er det få som blir utelukket av aldersgrensen vi har satt, det kan være vi hadde tenkt annerledes dersom vi hadde nieser eller nevøer, men det har vi ikke, så det er ikke et tema uansett.
      Økonomi er et annet tema, vi skal ha middagen på en restaurant, så for at det ikke skal bli for dyrt så må vi sette grensen et sted.
      Bryllupsdagen er din og Ulrik sin dag, så dere bestemmer helt selv hvem dere vil ha som gjester.

    23. Er 16 nå og har vært i flere bryllup! ene gangen var jeg 6år og brudepike, og ser på denne dagen som en super dag, der jeg fikk lov å gå med kjole som matchet bruden og min storesøster som også var brudepike. Det at du uttaler alle som er under 18 barn blir feil, og at alle barn er uinteresserte. Jeg var interessert da og er interessert nå i en alder 16. Den andre tanten min giftet seg når jeg var 9år, der jeg faktisk fremførte en dans til tante og onkel:) dette var en veldig hyggelig dag for både meg og de voksne selv om det var alkohol der, trenger jo ikke å bli full baluba selvom det er bryllup.. 16 åringer tåler faktisk å se voksne ha det morsomt 😉

    24. Det gikk fint med min niese! om hun kjedet seg litt, kan jo være (Å kjede seg i et bryllup kan skje også en 27 åring, hehe.) Men niesen min har knapt snakket om noe annet enn bryllupet når vi har møttes i etterkant.
      Nå var vel argumentet ditt at “barn” under 18 år ikke hørte hjemme i et bryllup pga alkohol?
      For meg var familien de viktigste gjestene i bryllupet, enten de var 97 eller 10 år. Fokus på å drikke seg drita va ikke første pri 😉

    25. Det må vel være opp til hver enkelt? Her var barn hjertelig velkomne. Ikke serverte vi alkohol, og festen var over innen midnatt 🙂 hvorfor? Fordi vi som småbarnsforeldre ønsket å dele dagen med barna, fordi vi ikke så på bryllupet som en voksenfest, fordi det føltes helt feil å feire kjærligheten uten det kjæreste vi har (barna kommer tross alt først). Bryllupet var FANTASTISK! (og alkoholfritt) 😉

    26. Husker at jeg var i et brylup da jeg var 6-7 år gammel. Det er 14 år siden nå. Det var så stas å få være med på feiringen. Danse med familien på gulvet. Husker vi satt en gjeng på min alder å spise middag med alle gjestene til talene begynte å strømme på, da hadde vi en barnevakt som tok oss med til et annet sted i lokalet hvor vi kunne leke. Da leggetiden kom reiste vi barna hjem med et fantastisk minne og opplevelse. Dessuten, når vi reise var kvelden fortsatt ung for de eldre 🙂
      Selvfølgelig er det ditt valg om du ikke vil ha barn i brylupet ditt. Men å si at barn genrelt ikke har noe i et brylup å gjøre må jeg si meg uenig i. De kan være like fantastisk å dele minnene med. Er du 16 + så skal du nok klare deg helt fint på en fest med alkohol og voksne. Blir det for ille for vedkommende, så drar de sikkert. Er du derimot mye yngre er det kanskje greit å dra tidlig fra festen. Om de så bare har fått deltatt på festen en time eller to så er det uansett et flott minne å ta med seg videre!

    27. Folk blir vel ikke dritings i ett brylupp før barna har lagt seg uansett. Hadde jeg vært lillesøsteren din og ikke fått være med på festen hadde jeg blir utrolig såret og lei meg.. Og vil man ikke ha familie venner sammen for å feire dagen? Dere hatr vel ikke venner, familie som drar med seg unngå i de sene nattetimer uansett?

    28. Er veldig enig i det du sier 🙂 vi valgte også ingen barn i bryllup. Alle var over 18 år mye på grunn av alkohol som du snakker om og om de er for små så vil jo de fort trekke vekk oppmerksomheten for selve brudeparet. Er jo deres dag 🙂

    29. Skjønner ikke at dere gidder å bli provosert og sint av dette innlegget her? Hun må da få mene hva hun vil, og jeg regner med at ingen av dere skal i hennes bryllup, så det angår da ikke dere. Folk får gjøre som de selv vil i sitt eget bryllup.

    30. Så trangsynte noen av dere ovenfor er, og så mange dårlige motargumenter, haha, jaja..
      Å ha barn med i vielsen er en ting, men å ha barn med på en fire timers(mer eller mindre) middag med mye dødtid, pluss å ha dem med på en fest egnet til voksne er ikke innafor. Et bryllup skal være et sted der ALT handler om de nygifte. Skal barn være med, må J & U betale ekstra for personer som vil ha det like bra, om ikke bedre hjemme. De voksnes behov blir tilsidelagt og de nygifte må ta fokuset vekk fra seg selv og sine ønsker i sitt eget bryllup.
      Ellers må jeg få sagt at jeg elsker at du kommer med sterke og for noen provoserende meninger, som INGEN kan gjøre noe med haha! Jeg digger deg Julianne, stå på! Ha en fin dag (natt) videre!

    31. Ja, det er et personlig valg, det er jo din og Ulrik sin dag så det er jo dere som tar det valget og jeg forstår grunnene!
      Jeg husker jeg var et barn og var i bryllupet til tanten min og det var jo generelt veldig kjedelig for meg og så var det litt irriterende fordi jeg ikke fikk smake på den blå drikken som de kalte titanic, men nå skjønner jeg jo det haha!. Og det var jo ikke akkurat noen barnemeny med maten heller! Men jeg tror kanskje jeg vil ha noen barn i mitt bryllup, men da er det kanskje mest aktuelt med tantebarn da om jeg har noen 🙂 Håper du får en fin uke! Gleder meg til å se mer bryllupsplanlegging!

    32. Eg har sjølv 4 gutar, dei har vore med i bryllaup sida dei va babyer. Ingen problem i det heile tatt. Når middag og kake er over so reiser ein av foreldra heim med barna… Ein skåner dei for berusa folk men i eit bryllaup so meiner eg at ein bør kunne holde seg for god til å vere tydelig påvirka av alkohol so lenge ein held på med mat og kaker…
      Mykje meir forstyrrandes med berusa folk enn barn…
      Gifta med for 4 år sida og utenkelig å ikkje ha mine egne og tantebarn der. Bryllaup er ein koselig samling av familie og venner og da høyrer barna med…

    33. Du tar feil. I min datters bryllup ble det ikke servert alkohol. Da vi ikke spiste, fikk barna tegnesaker og holdt seg i ro. Det ble en helt super fest med mye moro!

    34. Det er jo deres bryllup og deres dag, så jeg synes dere står fritt til å velge selv. Men jeg synes det et litt stusslig når du begynner å argumentere med kuvertpriser, det burde du virkelig styre unna. Hvis jeg var i din familie og leste det, ville jeg nok slått av noen hundrelapper på gaven deres.

    35. Noe sà tullete Gud sà umoden du er. Noe skjønner du kanskje etter du har fàtt barn selv.
      Dere som har sà mange smà i familien og din egentlig sterling. Tenker de blir forferdelig lei seg. Men hva sà sà lenge du fàr drikke alkoholen din. Helt klart ferdig med og fólge deg som blogger!!!

    36. Jeg fikk ikke komme i bryllupet til tanten min, noe som jeg ble svært skuffet over. Men jeg fikk komme i bryllupet til den andre tanten min, noe som var veldig gøy. Barna trenger ikke å være til stede hele dagen, men at de får være med i kirken, middag og dessert. Et bryllup er en familie feiring, ikke bare fokus på voksne. Bryllup har alltid hatt barn med i alle tider, selv om det har vert alkohol der. Er vell ikke dagsfylla dere skal til med, eller? Høyrest nesten slik ut…Men er igjen ganske tydelig at du ikke er vandt med barn, og ikke er voksen nok til å forstå hva det betyr for et barn å få ta del i noe så viktig som et bryllup 🙂

    37. Er du seriøs i det du skriver eller er dette bare for å få klikk?
      Merker jeg blir litt provosert av det du skriver, er greit du kan ha din mening, men hold det til ditt bryllup, er det noen som oppfører seg som barn så er det deg. Skal du ikke be din egen søster, fettere eller kusiner som er under 18? Når ble du så voksen av deg? Jeg har flere ganger vært i bryllup og for meg er det de små rakkerne som har sjarmert og gjort bryllupet ekstra koselig og søtt. de er jo så sjarmerende, de får kle seg pent og være med på en stor dag.
      Jeg syns det er utrolig moro at det skal et provoserende innlegg til for at du får klikk på siden din. Skal du leve sånn på bloggen?

    38. Hjelp 😜 Håper dette bare var skrevet for å sjokkere med en overskrift for å trekke til seg lesere, makan

    39. Wow, der fikk jeg ett helt annet syn på deg. Bare vent til du får dine egne barn, så skal du se pipen får en annen lyd. Et bryllup er en fest og en feiring av kjærligheten to mennesker deler og foreviger. Alle bryllup jeg har Vært I har barn Vært tilstede ved middag og dessert. Så har de hatt barnevakt på kvelden når festen har “begynt”. det å ekskludere slekt og venners barn fra et slikt arrangement, forstår jeg ikke at noen kan Gjøre. Dette er et minne som skal settes I slekt og venners historiebøker, ikke minst deres, og barn som bringer så mye grenseløs kjærlighet og glede I en sånn setting, burde ikke bli ekskludert. Fysj!

    40. Spent på om lillesøsteren din er invitert..?
      Når jeg tenker på bryllup jeg har vært i opp gjennom årene; mine foreldres, min onkels, og mange flere, så tenker jeg på disse bryllupene som inspirerende og magiske! Jeg elsket å ta på den fineste kjolen jeg hadde, observere de voksne menneskene som koste seg hele kvelden, og danse og leke med andre barn og voksne. Redd for berusede voksne har jeg aldri blitt (gjestene dine er vel voksne nok til å styre seg og ha vanlig folkeskikk til tross for promille i blodet?) Hadde ikke jeg blitt invitert i et bryllup til noen jeg brydde meg om, hadde jeg tatt det som en fornærmelse! Jeg hadde nok fortsatt vært bitter om mine egne foreldre unnlot å invitere meg, selvom jeg kun var tre år. Husker enda bryllupsfesten til min fars fetter som jeg ikke fikk være med på som tolvåring, jeg var så skuffet og lei meg da jeg måtte hjem etter vielsen.
      Jeg er nå 19 år, og assosierer bryllup som en av de fineste festene i livet. Hvordan skulle jeg kunne assosiere det med noe uten å faktisk ha deltatt i et?
      Men kos deg for all del på det som tydeligvis skal bli tidenes rølpefest. De pengene dere bruker på å sjenke gjestene deres etter måltidene kunne dere heller brukt på noen ekstra barnegjester som hadde frydet seg hele kvelden. Er ikke sikkert gjestene er så takknemlige for de ekstra drinkene når de våkner opp fyllesyke dagen derpå uansett.

    41. Det er ditt bryllup og du betemmer hvordan det skal være å hva som er viktig for deg. Når det er sagt så bare si det rett ut. Jeg vil ikke ha barn som skriker under talene, bråker eller tar oppmerksomheten vekk fra meg, for det er MIN dag og jeg vil ha all fokus. Barn elsker bryllup og å få være med det de voksne gjør;) Du trenger ingen unnskyldning, bare si at DU ikke ønsker barn der.

    42. Ida: Hei, Ida. Lillesøsteren min skal hjem etter vielsen. Bryllupet vårt starter jo fredag, så hun får heldigvis følelsen av å være med på feiringen. Jeg skal “tvinge” henne med på noen bilder etter vielsen, så blir hun hentet. Dette var noe hun også selv ønsket da jeg spurte både henne og min lillebror som er litt eldre enn henne. Begge to var enige om at de ikke ville være med på middagen og resten av festen.

      Det er tydelig å se at du bare er 19 år på måten du skriver. Blant mine gjester er det foreldre som selv har ønsket å la barna være hjemme. De setter derfor pris på at vi har satt denne aldersgrensen.

    43. Yvonne: Alle barn er ikke like, Yvonne. Det er helt sikkert noen barn som setter pris på å få være med, men det er også mange barn som heller vil være hjemme. Mine to småsøsken fikk bakoversveis da de hørte hvor lenge bryllupsmiddagen varer. De var begge enige om at de ville hjem etter vielsen, noe jeg både forstår og respekterer.

    44. L: Hehe! Takk for støtten. Jeg tror ikke noen av disse menneskene som blir så provosert av dette er av mine venner nei..

      Brudeparet bestemmer. Slik vil det alltid være. Dette er vår mening, som jeg valgte å dele og fortsatt står for. De er klart at denne 18-års aldersgrensen kan diskuteres, men et sted må man sette grensen. Dersom Ulrik hadde en datter på 17 år fra før av, så ville vi selvsagt invitert henne. Men nå er ikke det tilfellet og defor satt jeg grensen på 18 år.

    45. Anonym: Jeg har sett litt på det og synes det er helt ok. Det er ikke hysterisk morsomt, men programmet har fått meg til å le et par ganger 🙂

    46. Kan tenke med det setter igang noen tanker hos familiene deres!
      Lykke til!
      Det er mange gode alternativer en det og bare utelukke!
      Gå i dere selv! Og tenk mer rundt det! Alt handler om og feire dere sammens med familien.
      Narsissisme er ikke populært alltid 😁
      Håper du rekker og modnes før bryllupet!

    47. Hehe dette var litt morsomt, du får iallefall mye oppmerksomhet med dette innlegget;) Når det er sagt, du skal selvfølgelig få lov å gjøre som du vil i ditt eget bryllup, men å si at barn ikke har noe å gjøre i alle brylluper er feil. Hvem har gitt deg retten til å bestemme det? Nei frøken, det du heller burde skrive er at du ikke ønsker barn i ditt bryllup fordi du ikke vil. Blir litt feil å ta alle bryllup og alle barn under samme kam. Ha en fin dag videre:)

    48. marianne: Innlegget var faktisk ikke ment provoserende. Men jeg ser jo nå at alt med barn trekker lesere. Jeg står fortsatt ved det jeg skrev og synes ikke det er noe galt med det 🙂

    49. Linnea: Det er klart at denne 18-års grensen kan diskuteres, men i bryllupet vårt passer det seg å sette den grensen akkurat der. Dersom Ulrik og jeg hadde hatt en datter ville hun ikke vært gamle jenta. Da hadde jeg ønsket at hun skulle være brudepike og bli hentet av en barnevakt etter vielsen 🙂

    50. Kaja: Hun er invitert på fredag da bryllupshelgen starter. Derfor får hun heldigvis følelsen av å være med på feiringen. Etter vielsen og bilder blir hun hentet. Dette var faktisk noe hun også selv ønkset 🙂

    51. Helt enig med deg, Julianne! Barn har ingenting i et så stilfullt bryllup å gjøre. Ikke bare på grunn av alkohol, men også fordi at 2-3-4 åringer som ikke kan sitte stille forstyrrer og ødelegger deres dag. Det er dessverre ikke alle foreldre som evner å holde barna i ro under en bryllupsmiddag. De synes i steden det er “søtt” at barna kryper under bordene og overdøver talene.
      Jeg har vært i bryllup både med og uten barn, og foretrekker helt klart “voksenbryllupene”. Kunne aldri ramlet meg inn og tatt med mitt eget barn til en 5-6 timers bryllupsmiddag!

    52. HÆ?: Søsteren min er invitert fra fredag, men blir hentet etter vielsen og bilder på lørdag. Hun fikk spørsmålet om hva hun tenkte rundt dette og ble enig med min lillebror om at de ikke ønsket å være med på bryllupsmiddagen og resten av festen. De oppfattet en middag sokm varer i over 5 timer kjedelig, noe jeg både forstår og respekterer 🙂

    53. Heidi: Hei, Heidi! Godt det er flere som er enige med Ulrik og meg. Jeg er veldig glad i barn, men i en setting som dette er det ingenting som er tilrettelagt for små barn, dermed ønsker vi kun voksne gjester. Det er klart at denne 18-års grensen kan diskuteres, men vi satt den i vårt bryllup da det passet seg slik.

      Lillesøsteren min og lillebroren min fikk begge bakoversveis da de hørte hvor lenge en bryllupsmiddag pleier å vare. Begge oppfattet disse timene kjedelige og ønsket heller å bli hentet etter vielsen og bilder 🙂

    54. Inger: Innlegget var ikke ment provoserende, men det er tydelig at alt som handler om barn trekker lesere. Overskriften er ordrett for hva jeg mener om barn i bryllup. Jeg har full rett til å dele mine meninger her på bloggen, og det vil alltid være noen som oppfatter de feil..

    55. Julie: Jeg lever av bloggen min, så ja jeg skriver for å tjene penger. Men det betyr ikke at jeg sitter hjemme og dikter opp ting for å provosere. Jeg deler bare meningene mine, som er relevante i min hverdag. Nå holder jeg på å planlegge et bryllup og derfor var dette et tema som jeg ville dele. Noen er enige med meg og mange er uenige med meg. Sånn er det alltid.

    56. Er forskjell på rølpe fest og bryllup?! Gode argumenter hvis det er snakk om en rølpefest da, men ærlig talt. Så utrolig sært! Jeg har hatt med alle barna mine i bryllup, og de har stor kosa seg med de andre barna der! Jeg gjorde det selv som liten, men nå er ikke jeg vokst opp med fylla på bryllup. Jeg har vært i bryllup med alkohol og barn, vel og merke var dette i Frankrike der de har litt mer avslappede holdninger til dette! Men det gikk veldig bra! Foreldrene passet godt på.

    57. Anonym: Jeg har en lillesøster på 9 år og lillebror på 14 år. Begge fikk spørsmålet om de ville være med i bryllupsmiddagen og oppfattet dette kjedelig, noe jeg både forstår og respekterer.

      I og med at bryllupet vårt starter på fredag får de være med på litt av feiringen før de blir hentet etter vielsen og bilder på lørdag 🙂

      Alle jeg har snakket med i familien min om barn i bryllupet har oppfordret meg til å la de være hjemme. Det er tydelig at du og jeg er uenige i dette. Heldigvis bestemmer hvert enkelt brudepar i sitt eget bryllup.

    58. Kristine: Det er også en god nok grunn til å la de være hjemme. Heldigvis bestemmer hvert enkelt brudepar over sitt eget bryllup, da det er tydelig at mange er uenige med oss, Kristine 😉

    59. LH: Barn er forskjellige. Jeg tviler ikke på at du koste deg i bryllup som barn. Men i vårt bryllup er det ingenting som er tilrettelagt for barn. Dermed velger vi å sette denne aldersgrensen.

    60. Johanne: Takk for det, Johanne. Jeg respekterer at folk er uenige med meg. Heldigvis bestemmer hvert enkelt brudepar over sitt eget bryllup 🙂

      Hyggelig at du liker å lese om bryllupsplanleggingen og veldig gøy at du liker bloggen 😀

      Ønsker deg en fin uke videre!

    61. Må nesten le av alle de arge meningene her. Det er deres dag, gjør som dere vil. Det er ikke meningen at dere skal tilfredsstille andres behov/ønsker/forventninger.
      Jeg har nettopp giftet meg. Null barn tilstede. Og vi har to små barn selv. Hvorfor? Fordi vi ville ha en dag som bare var vår. De resterende dagene i året er vi foreldre og elsker det. Men vi ville ha en skikkelig morsom feiring med foreldre, søsken (yngste 22) og gode venner. Godt over halvparten av vennene vår har småbarn og alle gledet seg skikkelig til en fest!
      Dagen ble akkurat som vi håpet på. Og dagen etter dro vi hjem og klemte på barna våre!

    62. Lina: Ja, det var veldig til negative reaksjoner også. Men sånn er det alltid når jeg deler mine meninger her på bloggen. Jeg begynner å bli vandt til dette nå 😉

      Det hørtes ut som dere hadde et vellykket bryllup. Både Ulrik og jeg ønsker meg en slik dag som du beskriver. Nå har ikke vi barn ennå, men jeg er sikker på at vi hadde tenkt det samme med barn. En ting er å ha de med på vielsen som brudepike eller brudesvenn, men i en brylupsmiddag som gjerne varer over 5 timer hører de ikke hjemme.

    63. Hei!
      Jeg har 100% enig med deg, for man har helt rett til å bestemme selv hva man vil i sitt EGET bryllup. Jeg har vært i flere bryllup med barn og det blir bare hyling og skriking! Men så liker jeg ikke barn heller da 😉 Og personer under 18 år har ikke noe på en fest med alkohol å gjøre, om folk vil ta seg en skikkelig fest og ikke måtte ta hensyn 🙂

    64. Hei Julianne!
      Jeg er helt enig med deg. Barn har ikke noe å gjøre i et bryllup. Hvor man setter grensen mtp. selve alderen tilpasser man jo selvfølgelig etter sin egen bekjentskapskrets. Barn som nærmer seg 18 og selv ønsker å bli med synes jeg er greit, men småbarn er helt uaktuelt. Det er en voksen fest og småbarn har lett for å stjele oppmerksomheten med bråk og ikke minst fordi de selv selvsagt er søte og sjarmerende. Det handler ikke om å ikke like barn, men å se an hvem som inviteres på bakgrunn av hva man inviterer til. Det er jo en grunn til at barn skjelden inviteres på julebord med jobben eller utdrikningslag, hva er egentlig forskjellen?

    65. Helt enig m deg,
      Bryllup er for voksne.
      Ikke bry deg om all kritikken.Det er ditt bryllup,Du bestemmer-:))!

    66. “For det andre har ikke barn den samme gleden av å være i et bryllup som oss voksne…”
      Jeg ELSKA bryllup som barn også,kle seg i prinsesse kjole og treffe hele familien og leke lekene på bryllupet,så den er ikke godkjent som argument av meg!!!

    67. Jeg er så enig! Ikke i alt, men i det meste. Skal selv gifte meg til sommeren, og inviterer ingen barn. Flere i familien er sure for dette, og jeg har hørt “da kan du ikke regne med å bli invitert tilbake når den tid kommer”. Neivel. Selvfølgelig er dette trist, men jeg skulle ønske folk forstod og respekterte at vi rett og slett ikke har råd til å invitere alle barna. Det er snakk om 1000 kroner per barn i vårt tilfelle, og med en stor familie (ca 25 kusiner og fettere), og flere vennepar med barn blir dette ca 30.000 kroner kun for middagen. I tillegg har du overnatting og andre kostnader (vi har et 3-dagers bryllup i utlandet).
      Jeg vet at mange av barna sikkert hadde storkost seg i bryllupet, men vi har rett og slett ikke økonomi til det. Får håpe jeg vinner i Lotto, så jeg slipper å bli lagt for hat…

    68. Jeg har aldri vært i bryllup tilrettelagt for barn, men når man har en alenemamma så blir man gjerne mer inkludert, spesielt når man da er enebarn. Jeg har fra tidlig barndom av, alltid trivdes best rundt voksne mennesker, og alltid kost meg i voksenselskap. Når det er sagt så forstår jeg valget ditt, dette er deres dag, så dere skal slippe å bekymre dere og evt irritere dere over barn, hvem vet, kanskje jeg velger det samme hvis jeg blir gift.

    69. Vi gifter oss neste år og for oss er det helt uaktuelt å ha barn med i bryllupet. Det handler ikke om ‘rølpe’ fest, men fra mitt ståsted har barn og alkohol ingenting med hverandre å gjøre. Jeg klarer ikke å slappe av når barn er rundt alkohol og selvom foreldre holder seg passe edru- er det nødvendigvis ikke gitt at andre i bryllupet gjør det.
      Min lillesøster på 17(som blir 18 to måneder senere er såklart invitert, men ingen under dette) det er ikke ett alternativ.

    70. Man må selv bestemme hva som passer til sitt bryllup!! Greit at noen barn kan være med, men det blir så feil når fokuset bare blir på barna. Det er ingen barnas dag, brudeparets dag:-)

    71. At du ikke vil ha barn i bryllupet er helt innafor. Enhver bestemmer selv:)
      MEN – det går an å ha “barnevennlige” bryllup. Vi gifta oss, hadde lett lunsj i et forsamlingshus og feiret dagen på en gård, med grilling og kaker, litt alkohol, men ikke så mye at det ble kleint. Våre egne barn var med fra morgen til kveld, og de var 2 og 9. Vi valgte selv å ikke ha taler og tradisjonell middag, nettopp fordi vi ville ha med alle som betyr noe for oss. Det ble et rimelig bryllup, tilsammen 25-30000 for rundt 70 gjester. Så jo, det går, men da må man ville det og velge vekk andre ting/ha alternative opplegg for småttiser.
      God feiring!

    72. Barn under 12 år, greit nok.
      Men at du genelariserer alle barn, er galt.
      Mange av søskenbarna mine får gleden av å være i brylupp.

    73. Jeg var i bryllup som 8 åring og elsket hvert minutt!!det var magisk!!
      Har kjedet meg mer i bryllup etter jeg ble voksen….

    74. Anette: Det er fullt mulig at du hadde det gøy som 8-åring i bryllup, men det er ikke sikkert at de voksne rundt deg den gangen hadde det like gøy med deg “på slep”.

    75. Synes det blir opp til hver enkelt å bestemme om dem vil ha barn til stede eller ikke. Det kommer veldig an på hvilket type bryllup enn ønsker seg, og hvis det er tenkt at det skal være en stor fest med masse alkohol og en skikkelig fest – så synes jeg det er helt greit å ikke ha barn tilstede. Skjønner også det godt hvis de som skal gifte seg ikke har barn selv, og da tenker jeg at det kanskje vil være naturlig å ha ett annet type bryllup enn om dem hadde hatt barn selv.
      Har man egne barn, så tror jeg bryllupet også legges opp til at det kan være barn til stede.
      Støtter dine tanker omkring dette, og synes ikke barn ,festing og alkohol passer sammen.

    76. Herrigud tragiske folk er! Så enig i innlegget å det er vel opp til hver enkelt hva de ønsker i sitt bryllup. Wtf!
      Æsj så kvalm jeg blir når folk må dra den pipa lyder annerledes når du får barn er det styggeste å mest umodene jeg hører!!! Hva om hun ikke kan få barn? Vil ha barn??? Bare til info, ikke alle er så himla glad i unger. Ikke at jeg vet noe om denne bloggeren, hun kansje elsker barn. Men den statementen er bare det dummeste jeg hører 😷😷

    77. Ikke kom her å si at det ikke blir en litt annerledes stemning når det er barn tilstede a? Gud bedre… Og hver eneste sommer og jul leser man side opp og side ned i VG om at man skal være forsiktige med alkohol rundt barn. Så da må det være greit å følge dette også i bryllup? Fordi selvom det ikke er en fyllefest, så KAN det utarte seg til å bli det.
      Men man har selvsagt andre løsninger også:
      – Barna drar hjem etterhvert, kanskje rett før middagen? Er jo ofte et par timer før middagen serveres.
      – Man inviterer kun de barna man syntes er modne nok til det.
      – Man arrangerer barnebryllup ( ikke misforstå…) Men en fest hjemme hos seg, hvor man pynter litt fint, alle må pynte seg og man har på et lite slør og en hvit kjole. Så serverer man litt fin mat, og barna kan holde taler.

    78. Hei!
      Ville bare si at jeg var med i min fars bryllup (med min stemor) og min mors bryllup (med min stefar) og storkoste meg! Nå skal det sies at begge bryllupene var små og intime og at da blir det veldig annerledes.. Og både mamma og pappa hadde et ønske om å ha med alle sine barn i bryllupet.
      Jeg forstår tankegangen din veldig godt, men jeg tror det blir annerledes når man har egne barn.
      Klem Helene

    79. Det er greit og fint du har din egen mening om denne saken. Det er ditt bryllup selvsagt, og du bestemmer hvem du vil invitere. Men jeg syns du drar alle under en kam, det er mange barn som er flinke til å sitte rolig og være med på slike fester. Noen barn elsker det, andre barn hater det. Jeg syns det blir veldig feil av deg å si at ingen barn liker det, og at bryllup ikke er et sted for barn. Og å sette aldersgrensen på 18 syns jeg også blir helt feil. Ja, jeg leste ditt siste innlegg.
      Likevel kan 14-16 åringer elske bryllup og den slags selv om de ikke kan nyte alkohol. Og mange, si 12 åringer kan være veldig voksen til alderen sin. Mange 40 åringer syns sikkert det er dødskjedelig med taler ogsånt de også. 😉

    80. Stine: Det er mange veloppdratte barn der ute ja, men selv om de barna er flinke til å sitte stille så betyr det ikke at de ønsker det. De aller fleste små barn ønsker å leke, spile eller se på TV fremfor å delta i en 5 timers bryllupsmiddag med gourmetmat, lange taler og masse voksne mennesker.

    81. Jaggu godt ikke vi skal gifte oss!
      Unger hører hjemme i bryllupet, så de er ikke endel av familien og venner ?
      Egentlig bør du ikke ha venner der heller for de kan du bli uenig med og eller bytte ut over tid så hvorfor ha de der ?

    82. Jeg føler du er uvant med barn hvis du mener alle “barn” under 18 år ikke klarer å sitte stille og vente på mat og taler. Jeg, på mine 15 år har aldri vært i et bryllup, ikke fordi jeg ikke har blitt invitert, men rett og slett fordi ingen har blitt gift i vår krets under min tid. Jeg mener selv at jeg hadde hatt en stor glede av et bryllup.
      Jeg skjønner at det blir noe annet med barn i 5-års alderen, men dette blir for dumt.

    83. Du vet tydeligvis veldig lite om barn! Håper noen kan snakke deg til fornuft etter hvert, for maken til umoden, egoistisk tenkemåte skal man lete lenge etter. Å utelate sine egne søsken fra bryllupet, og argumentere med at de har valgt det selv, er tragisk. Du fremstiller jo bryllupet som verdens kjedeligste begivenhet for dem. Fra jeg var 10 år har jeg vært imange brylluper og det var noe av det kjekkeste jeg var med på! Skam deg!

    84. Helt enig med Julianne! De aller fleste jeg kjenner har kun voksne i sitt bryllup, barn trenger ikke få være med på fest og være opp sent om kvelden selv om de har lyst…Jeg hadde ikke med våre egen barn i vårt bryllup og angrer ikke et sekund på at det var en barnefri dag <3

    85. Du har en helt forkastelig måte å svare på folks kommentarer på. Her prøver du å skrive et innlegg som provoserer mange, men svarer folk som om de var langt under rangen mennesker du vanligvis prater med. Respekterer valget ditt 100%, jeg ville nok ikkd hatt barn i mitt bryllupp annet enn til mat og vielse, men måten du skriver på tilsier “mener du noe annet er du ikke verdt en dritt”.

    86. Jeg skjønner ikke at folk gidder å trekke inn ‘hva hvis dere hadde barn’ i dette her.. De har jo ikke barn.. Hvorfor ta stilling til noe som ikke er aktuelt? Man kan ikke basere avgjørelser på noe som ikke er aktuelt. Det blir for dumt :/
      Når jeg var liten og var i bryllup, hadde jeg det kjempe gøy. Litt fordi jeg traff slekta som jeg sjeldent ser. Men dette var i Danmark.. I en liten by. Hvor barna kunne leke overalt, og hvor vi kunne gå til nabohuset for å leke/legge oss. Jeg ser at situasjonen blir litt annerledes når man tross alt skal ta med alle til et annet land.
      Dette er også _deres_ bryllup. Dere bestemmer selvfølgelig hvordan deres dag skal være! I tillegg, jeg skjønner at dere også vil feire som bare det, uten å risikere at noen av deres nærmeste må dra fra festen tidligere pga barn. Hadde jeg hatt barn, og vært invitert – hadde jeg kanskje tenkt det var litt befriende:)
      Og folkens… Når brudeparet og familiene ser positivt på dette – er det da ingen vits i mene noe om avgjørelsen 🙂

    87. Linda: Føler denne kommentaren er veldig ufortjent. Jeg mener overhodet ikke at jeg er noe bedre enn noen andre. Men det hender jeg også blir sint og frustrert når jeg mottar den ene nedverdigende kommentaren etter den andre.

    88. Morten: Ser det ut som om jeg er redd for å bli uenige med noen? Da hadde jeg vel aldri delt meningene mine offentlig.

      Det er klart at alle barn i familien min er en del av familien, men de er BARN av en grunn og dermed ikke invitert til vårt bryllup som er en voksenfest 🙂

    89. hei, enig med deg at man ikke skal ha små barn i bryllup, men jeg på 16 år hadde syntes det hadde vært utrolig dårlig å reise hjem etter vielsen…

    90. Jeg er halvt norsk og halvt afrikansk, og etter mitt synspunkt så ser jeg at i de fleste bryllup fra min far sin side (Nordmann) er det ingen barn i bryllupet bare voksne mennesker, men fra min mor sin side (Afrikansk) er det blanding fra 2 år og oppover. Jeg ser det du skriver å skjønner det du mener siden det er alkohol osv men det at ”alle” som er under 18 år ikke har noe å gjøre i et bryllup ? Really? Dette viser meg bare at siden du aldri fikk være med i et bryllup før du ble 18 år så skal du mene at alle som er under ikke skal ha noe med det å gjøre? Girl, bye

    91. Drakk du aldri før du va 18 da og fikk du aldri gått i bryllup før du var 18? Godt å høre søskenene dine fikk komme i vielsen da, men da jeg var barn synes jeg det va den kjedelige delen, ikke det å sitte ved et middagsbord i 5 timer da ingen satt der så lenge uansett.

    92. Jeg er godt voksen, og tanken på en middag som varer i over fem timer hadde fått meg til å dra hjem etter vielsen også!

    93. Helt enig med deg! Vi giftet oss 7. juni 2014 og hadde barnefritt bryllup. Begge i midten av 20 årene og en gjesteliste på 85 stk. I tillegg til dine argumenter er også det å ikke ville ha avbrytelser eller måtte dele oppmerksomheten med et trassig barn helt innafor. Man har sin egen drøm og visjon om denne store dagen, da skal ikke et gråtende barn/lekende barn i midtgangen i kirka sette riper i drømmen!😉 Lovt til å være litt egoistisk på en slik dag da det faktisk er DIN/deres dag. Nyt det og gled deg over foreldrene i bryllupet ditt som får barnefri!😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg