UKENS SPØRSMÅL & SVAR

Leide du inn fotograf til bursdagen din?

– Ja, fotograf_marianjade er min faste fotograf, utenom Ulrik da. Hehe! Marian er en tidligere kollega av meg og en god venninne som kjenner meg godt og vet hvordan jeg liker å bli avbildet.

Hvorfor gjorde dere så mye ut av bursdagen din?

– Jeg pleier egentlig ikke å feire bursdagen min med venner, men i år fikk jeg plutselig lyst. Så ja, hvorfor ikke? Dessuten liker jeg å gjøre mye ut av de festene jeg arrangerer, og det gjør heldigvis Ulrik også.

Har du vurdert aupair?

– Jeg har vurdert alt som gjør hverdagen lettere, inkludert aupair. Men inntill videre har det blitt med tanken.

Har du noen tips til å komme med til en førstegangsfødende når det gjelder fødsel?

– Mitt tips er å planlegge minst mulig. Mange skriver utfyllende fødebrev og er fornøyde med det. Min beste erfaring er å ta fødselen som den kommer og ta stilling til badekar, epidural og så videre der og da, slik at du ikke blir skuffet over at ting ikke ble som “planlagt” i ettertid.

Hva skal du gjøre når Severin begynner i barnehagen?

– Da skal jeg komme meg tilbake til jobbhverdagen min på ordentlig igjen, og ikke minst tilbake til gode treningsrutiner.

Kan du komme med noen tips om sko og kjole til sommerbryllup?

– I sommerbryllup er lyse pastellfarger alltid en slager, som lyserosa, lysegul, lyseblå eller lyselilla. Disse fargene er alle litt romantiske, men tar samtidig ikke for mye oppmerksomhet fra bruden. Når det gjelder sko synes jeg sandaler både med og uten hæl kan være fint. Det aller fineste i sommerbryllup etter min mening er åpne sandaler med en eller annen fin og passende neglelakk på tærne.

Hvordan er søvnrutinene til Severin?

– Han sover alltid en formiddagslur i 11/12-tiden. Denne lurer varer i halvannen til to timer. I tillegg sover han som regel en til to timer fra 17/18 tiden på kvelden før han legger seg i 22/23-tiden og sover til 07-tiden på morgenen igjen. Ønsket og planen er at han skal legge seg tidligere om kvelden og eventuelt droppe ettermiddagsluren. Men vi er veldig fornøyde bare med å ha kommet dit vi er med søvn i dag. For bare en måned siden så ting helt annerledes ut og nå sover han stor sett gjennom hele natten uten amming eller gråting.

Skal dere ha flere barn?

– Hvis jeg blir gravid naturlig. Jeg går fortsatt ikke på noen form for prevensjon, så alt kan jo skje selv om ikke en ny graviditet er ønsket akkurat nå. Det kan også tenkes at vi velger å adoptere et søsken til Severin om noen år. Det er en følelse inni meg som sier at det er meningen at Ulrik og jeg skal adoptere et barn i livet vårt sammen.

Hva er det dyreste du eier?

– Hvis vi ser bort ifra det åpenbare som hus, biler og båt, så er det morgengaven jeg fikk av Ulrik.

Hvor mye kostet Chanel vesken du fikk av Ulrik?

– Rundt 50 000 kroner.

Hvilken veske ville du anbefalt å kjøpe hvis man kun skal kjøpe en dyr merkeveske i livet?

– En Chanel classic flap bag i sort, kanskje?

Er du fornøyd med Louis Vuitton sneakersene dine?

– Ja, veldig! Jeg bruker de ganske ofte. Du ser de blant annet på bildet over. Faktisk ønsker jeg meg de som ligner fra Balenciaga også.

Plukker du ut spørsmål eller svarer du på alle uansett?

– Jeg svarer på nesten alle, men enkelte spørsmål er for drøye. Med drøyt så mener jeg spørsmål om sex. I tillegg er det veldig mange spørsmål som gjentar seg hver eneste uke og det blir jo kjedelig for dere om jeg ikke varierer litt i spørsmålene jeg besvarer.

Kan du ha housetour?

– Apropos forrige spørsmål.. Jeg har egentlig svart ja på dette spørsmålet mange ganger. Men jeg får meg liksom aldri til å gjøre det. Kanskje jeg egentlig foretrekker mer privatliv enn jeg legger opp til selv?

Hvor mye har du på sparekonto?

– Jeg sparer ikke. Eller, jeg tar jo ikke ut alle pengene firmaet mitt drar inn. Så det blir jo en slags sparing der. Det føles i hvertfall som en stor trygghet hvis noe skulle skje 🙂

Hva liker du best med Ulrik?

– At han er en gentlemann. Jeg fortjener en gentlemann <3

Er det noe du ble sjokkert over i barselperioden

– Jeg ble sjokkert over hvor lite søvn barselperioden

Når var det bloggen din ble stor?

– Jeg har blogget i 5 år og levd av bloggen i 4 år. Det gikk ikke lang tid før lesertallet mitt ble høyt og annonsørene ble mange, noe jeg er veldig takknemlig for og stolt over.

Hvordan vil du beskrive Severin med tre ord?

– Severin er bestemt, trygg og vakker.

Hvordan fikk du Severin til å ta flaske?

– Han tar ikke flaske og har egentlig aldri tatt det fast. Jeg har ammet han all day every day. Den siste måneden har ammingen avtatt og nå spiser han mer annet enn morsmelk som grøt, smoothie, yoghurt, middagsglass og så videre.

Hvordan vil du beskrive Ulrik som pappa?

– Ulrik er verdens beste pappa PUNKTUM. Hehe! Men sånn seriøst.. Severin er heldig!

Kan dere lage en YouTube-kanal?

– Jeg har faktisk litt lyst til å lage det sammen med Ulrik. Kanskje det blir vår nye greie?

0 kommentarer

Siste innlegg