TRENING: KONDISJON PÅ MØLLE

Reklame// treningsprogrammet er sponset av @ptcornell & utstyret er sponset av Gymtool.no

Hei og hopp! Jeg er godt i gang med ukens treningsøkter. Eller, jeg skulket på mandag og må bare innrømme det selv om det ikke akkurat gjør meg stolt. Men sier meg likevel fornøyd med ukens andre treningsøkt på en onsdag. Uken er jo enda ung og planen er å få til minst to økter til før jeg tar helg.

Nok om skulking og planer og over til fakta. I går trente jeg styrkeprogrammet mitt og i dag startet jeg dagen med kondisjon på tredemøllen. Dagens løpeprogram fikk jeg utdelt av PT-en min og siden jeg liker det så godt har jeg lyst til å dele det med dere. Til info så er ikke jeg ekstremt glad i å løpe. Jeg er nemlig av den typen som hele tiden ser på klokken mens jeg løper og derfor passer kortintervaller som dette aller best for meg. Kjenner du deg igjen? Da håper jeg at du vil teste denne økten!

Oppvarming:

4 minutter rask gange

8 minutter rolig jogg

 

45/15 x 10 runder:

45 sekunder med relativt høy intensitet (ikke kjør deg helt i kjelleren) med 15 sekunders pause. Hopp gjerne av tredemøllen og ta pausen stående på siden. Øk intensiteten gradvis.

 

30/30 x 10 runder:

30 sekunder på høy intensitet med 30 sekunders pause. Hopp gjerne av mølla i pausen og øk intensiteten gradvis her også. Det er lurt å notere litt for deg selv underveis for at du skal kunne følge med på progresjonen din.

 

15/15 x 10 runder:

15 sekunder på svært høy intensitet med 15 sekunders pause. Hopp gjerne av mølla i pausen her også. Intensiteten bør være høy gjennom alle rundene. Husk at dette er siste løpeøvelse før du avslutter med mage og core.

Mage & core:

Jeg pleier å avslutte denne løpeøkten med noen mage- og coreøvelser som foreksempel diagonal strekk, stående sidehev og situps på ball. Disse øvelsene styrker både korsrygg, de skrå og de rette magemusklene 🙂

 

–> RABATTKODE: Med rabattkoden pilotfrue10 får du 10% rabatt på ALLE produktene fra www.gymtool.no.

Du finner tredemøllen min som jeg er superfornøyd med her!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg