EN TANKEVEKKER

Reklame// Nelly

Hei Julianne.
Dette er vanligvis noe jeg virkelig ikke gjør. Men takk for at du skriver innlegget, Jeg vet. For noen ganger virker det som du og dine kolleger så absolutt ikke gjør det, men nå generaliserer jeg litt. Og det er vel derfor reaksjonene blir såpass sterke som de gjør.

Likhetene mellom meg og deg er ikke veldig mange, men vi fikk barn på omtrent samme tid i fjor, og etter hva jeg har lest på bloggen din så har ungene våre vært like på det at begge har vært fryktelig glade i puppen og at de har vært store motstandere av å sove.

For å si det sånn jeg hadde snart gitt høyre armen min for en dag i dine sko, når du skriver du skal fikse negler, til frisør, få trent osv. For det er så utrolig godt å få gjort slike ting for sin egen selvfølelse. Slik er ikke min verden akkurat nå. Jeg klager ikke, men jeg havner dessverre langt ned på min egen prioriteringsliste når det kommer til egenpleie. Min hverdag består i en jobb som er oversnittet godt betalt, men som krever mye og jeg har absolutt ingen 9-16 arbeidstid, så skal jeg håndtere ei datter som skal i barnehage og ha oppmerksomhet etter barnehagen. I tillegg til at gubben er selvstendig næringsdrivende og absolutt heller ikke jobber 9-16 blir det fort kaoset hjemme hos oss. Hos frisøren skulle jeg ha vært for lengst, så din Ulrik kan snart lande et fly på landingsstripa på toppen av hodet mitt.. Jeg er sjeleglad når jeg får tatt en skikkelig dusj to ganger i uken. Men sitter allikevel på jobb i dag, med en bun i håret fordi planen om å rette det ut og sminke meg forsvant ut vinduet når datteren min fant ut at det var morgen klokka 04:45. Jeg kjenner jeg er superfornøyd hvis jeg kommer ut av huset med klær som er rene, og at jeg ikke har de på vranga, for ja det har faktisk skjedd det og!

Så hvis du vil bytte en dag å gå i en annen småbarnsmors sko- så tar jeg mer en gjerne en dag med frisørtime og en skikkelig treningsøkt.

Ha en god helg 🙂

Med vennlig hilsen en sliten småbarnsmamma og hardtarbeidene økonom

(annonselenker Nelly) Genser HER// Bukse HER// Jakke HER// Sko HER

Kjære hardtarbeidende småbarnsmamma.Tusen takk for at du skriver til meg. Det er tilbakemeldinger som dette jeg legger til merke og ikke minst husker. Du virker som en fantastisk mamma og ikke minst som en helt rå dame! Selv om jeg vet at jeg er heldig i min situasjon og i min hverdag så har jeg godt av slike tankevekkere for aldri å ta noe forgitt. Jeg håper virkelig at du får en fin helg sammen med familien og at det snart er din tur til å få litt egentid til hva enn du måtte ønske. Vit at mødre som deg er til stor inspirasjon for mødre som meg 🙂

Med vennlig hilsen en annen småbarnsmamma som også er sliten, men som ikke har det i nærheten av så hektisk som deg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg