UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hei, dere. Her kommer ukens spørsmål og svar. Beklager forsinkelsen..

Går det bra med deg?

– Ja og nei. Jeg har det tøft om dagen, men jeg klarer meg.

Klarte du virkelig klart å la være å teste før det hadde gått 14 dager etter innsettet? Jeg testet tidlig hver gang..

– Jeg har ventet med å teste i 14 dager etter hvert egginnsett siden det er hva klinikken anbefaler. Dessuten har jeg erfart gjennon en venninne at for tidlig testing kan gi falskt negativt resultat, og jeg ser ikke noe grunn til å utsette meg for en eventuell unødvendig skuffelse. Det er nok skuffelser i denne prosessen fra før.

Når anbefaler du at kvinner tester seg for å se om de kan få barn/har et problem? Jeg er bare 19, men dette er likevel min største frykt. Jeg vil egentlig bare teste meg så fort som mulig, men samtidig ikke la det bli et “problem” før jeg er klar for å få barn osv. Hva tenker du er lurest?

Dette er et veldig vanskelig spørsmål å svare på, men jeg kan prøve å dele mine tanker rundt problemstillingen..

Dersom det å bli mamma er ditt aller største ønske så ville jeg anbefalt deg å ta en fertilitetsutredning på en fertilitetsklinikk allerede nå. Men dersom drømmen om å møte mannen i ditt liv for så å få barn sammen med han er større, så ville jeg ha ventet med utredningen. Min drøm om å bli mamma oppstod ikke før jeg traff Ulrik. Jeg er glad for at vi sammen fant ut av problemet såpass tidlig. Men jeg er også glad for at jeg ikke visste om problemet før jeg traff Ulrik, for da er sannsynligheten stor for at vi aldri hadde møttes og for at jeg hadde hastet meg inn i et annet forhold med feil utgangspunkt.

Hva i all verden? Det er en haug av spørsmål du ikke har besvart! Jeg venter blant annet på 2 spørsmål jeg stilte deg som du bare har utelatt. Hva er opplegget med en spalte når du bare besvarer en brøkdel?

Jeg besvarer kun de spørsmålene jeg ønsker å besvare. Dersom spørsmålene dine ikke blir besvart er det en grunn til det. Når det er sagt så stemmer det ikke at jeg kun svarer på en liten brøkdel av spørsmålene som kommer inn. Jeg svarer på omtrent alle spørsmål jeg får.

Har du noen nye mål/planer med bloggen fremover?

Det er ganske mye som skjer rundt meg akkurat nå som jeg ikke kan fortelle om helt ennå. Jeg vet det er kjedelig når bloggere sier sånn. Derfor kan jeg røpe en plan som er konkret for bloggen og det er at frisøren min og jeg skal begynne å jobbe mer sammen fremover. Det betyr mer styling og outfits på bloggen, noe flere har sagt at de savner.

Har du noen gang slitt psykisk, gått til psykolog eller liknende?

– Jeg gikk til psykolog etter de første årene mine i Oslo med mye festing i dårlig miljø. Jeg har skrevet mer om det her og her.

Når begynte du og blogge? Var det etter du møtte Ulrik du kalte deg for pilotfrue?

– Jeg begynte å blogge i juli 2014, noe som vil si at bloggen fylte 3 år denne sommeren. Hurra!

Hehe, ja. Det var Ulrik som fleipet med navnet “pilotfrue” i starten og han som registrerte domenet på blogg.no. Jeg fikk faktisk domenet i bursdagsgave fra Ulrik da jeg fylte 24 sammen med andre gaver. Domenet er den billigste gaven jeg har fått (å registrere seg på blogg.no er gratis), men også den gaven som har gikk mest frukter i ettertid.

Hvordan kom du deg så høyt opp på topplisten?

Ved å være åpen og ærlig. Overfladiske bloggere er det nok av.

Hvordan viste du at Ulrik var mannen i ditt liv? Ved første møte eller hvor lang tid tok det?

Jeg trodde at han var det allerede ved første møte og fortalte venninnen min at Ulrik var mannen jeg skulle gifte meg med den kvelden vi møttes. Jeg vet ike helt hvordan jeg visste det. Han var bare så snill, morsom, KJEKK og annerledes enn alle andre jeg hadde møtt. I tillegg traff dialekten hans meg rett i hjertet.

Har Ulrik vært gift tidligere?

– Nei, verken han eller jeg hadde vært gift eller forlovet før vi møtte hverandre.

Hvor lenge har du og Ulrik vært sammen? Og hvordan møttes dere?

– Vi møttes i januar 2014 på Hanami gjennom en felles venn.

Hadde dere en grønnfarge på stueveggen før den dere har nå? Eller annet rom? Hva heter den?

– Stuen vår var hvit og kjedelig før. Nå er den i fargen “Oslo”.

Hvordan tar Ulrik alt dette med prøverørsperioden?

Alt dette? Utdyp gjerne spørsmålet til neste runde.

Klarte du virkelig å kose deg på Elle festen etter det som skjedde?

Ja, det var overraskende lett på grunn av god stemning og mange hyggelige mennesker. Jeg trengte virkelig denne festen.

Foto: Marian Jade

Har dere snakket noe om hvor mange prøverørsforsøk dere ønsker å gjennomføre før dere eventuelt må finne andre alternativer til å bli foreldre?

– Vi er ikke helt der ennå. I Trondheim ligger det fortsatt tre egg på frys å venter på oss som vi er enige om å gi en sjanse.

Har du mulighet til å skrive litt mer om dagene frem til egguttaket, selve egguttaket (hva skjer den dagen) og om hvordan dagene etter egguttaket er?

– Jeg skriver om hele denne prosessen mens den skjer. Se tilbake i arkivet mitt fra november i fjor eller følg med på bloggen om du er interessert i prøverørsprosessen. Håper du vil være med på reisen videre mot målet om å bli foreldre!

Litt direkte spørsmål, men du får svare hvis du vil.. Har du og Ulrik sex mens du går på hormoner? Og etter innsett?

– Vi har ikke sex i rugetiden etter egginnsettet av en enkel grunn det er fordi den støttebehandlingen som tas vaginalt er noe kliss. Klinikken kaller det for “sukkerspinn”, men jeg kan love dere at miljøet der nede ikke minner om sukkerspinn i det hele tatt. Hehe!

Hvis du skulle valgt å få hund en gang til, ville du da valgt en annen rase? En større rase f.eks?

– Jeg elsker miniatyrhunder og tror ikke jeg ville hatt en større rase av den enkle grunn at de ofte krever lengre turer blant annet. Chihuahua, Yorkshire Terrier og Pomeranian er mine tre favoritter. Stella (vår eldste) er en blanding av Chihuahua og Yorkshire Terrier og Ramp er en blanding av Chihuahua og Pomeranian.

Kunne du begynt med en spalte/fast innlegg med “would you rather” et par ganger i måneden eller noe sånt?

– Kanskje det. Jeg kan i hvert fall lage ett slikt innlegg snart.

Ville dere vurdert løsninger som eggdonasjon (hvis det var lov i norge) eller spermdonasjon (hvis problemet lå hos Ulrik) Eller er det viktig for dere å få 100% biologiske barn?

– Vi kommer til å vurdere andre løsninger om det viser seg at vi ikke lykkes med prøverør. Jeg er ikke “mot” noen alternativer. Jeg synes det bare er flott at det finnes mange løsninger på fertilitetsproblemer og skulle ønske at eggdonasjon og surrogati var lovlig i Norge.

Jeg lurer på om dere har lurt på å adoptere?

Vi må ta en ting av gangen. Nå holder vi på med prøverør.

Jeg synes hele dette prøverørsprosjektet deres begynner å bli tåpelig nå. For vær gang det går galt drøyer du i nesten en uke med å si noe som helst, som igjen gjør at du havner på topp på topplisten. Er dette bare ett stunt i samarbeid med Side 2 for å dra lesere og få klikk? Det er en kynisk måte å skaffe seg penger på..

– Dersom du synes at jeg, Ulrik, prøveperioden vår og/eller denne bloggen er tåpelig så anbefaler jeg deg å finne noe annet å bruke tiden din på. Alt jeg deler her er ekte og jeg planlegger omtrent aldri innleggene mine på forhånd. Noe som gjør bloggingen mer levende og interessant, etter min mening.

Har du tatt abort tidligere?

– Ja, jeg tok abort da jeg var 20 år (syv år siden). Det var i slutten av et forhold som ikke var noe bra på det tidspunktet og jeg var alt for ung (i hodet) til å ta vare på et barn alene. Det var nemlig uaktuelt for han jeg var sammen med å beholde dette barnet og jeg visste selvfølgelig ikke om mitt problem denne gangen. Sannsynligvis har problemet oppstått de siste årene etter hva legene tror.

Jeg lurer på om du noen gang tenker på hva den lille ville vært om du ikke hadde tatt aborten? Hvor langt var du på vei da du tok aborten? J

– Tanken har selvfølgelig slått meg. Men om jeg fikk valget mellom å være alenemamma som 20-åring eller å leve uten biologiske barn sammen med Ulrik, så blir valget det siste. Ulrik er den viktigste personen i mitt liv og jeg vil heller gå for en ny løsning med han enn å stå alene.

Har dere vurdert å bytte klinikk?

Nei, det har vi ikke. Vi er veldig fornøyde med opplegget og oppfølgingen på Spiren i Trondheim. Jeg tror ikke de mislykkede forsøkene vi har hatt handler om noe annet enn kroppen min.

Går du fast på folat tilskudd?

Ja, jeg tar alt jeg skal og har fått anbefalt av tilskudd og vitaminer.

Hvorfor vil du ikke prøve akupunktur?

Jeg har ikke troen på at det skal hjelpe meg med å bli gravid. Dessuten har jeg nok med å følge opp det som

Drakk du alkohol på Elle festen?

– Ja, det ble ett glass med bobler og noen drinker.

ELSKER hårfargen din nå, har du gjort noe med den?

– Takk! Jeg var hos frisøren for to uker siden og frisket opp fargen min. Vi gikk for en kald blond tone som jeg er skikkelig fornøyd med. Jeg fikk til og med skryt av søteste Ida Wulff som faktisk “lånte” frisøren min her om dagen.

Kan ikke de på klinikken gi ekstra hormoner til egget har festet seg?

Jeg kommer tilbake til veien og planen videre når den er langt. Først må den legges.

Ville det hatt noe å si om du hadde ligget rett ut de første ukene?

– Jeg tror ikke det, men om jeg hadde blitt fortalt at det hjalp så hadde jeg selvfølgelig gjort det. Jeg gjør hva som helst og hører på alt legen min sier. Om hun sier hopp, så hopper jeg. Hehe!

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå! Spalten kommer ut fast på søndager eller mandager 🙂

63 kommentarer
    1. – Hva syns vennene dine om Ulrik? Syns de at han for gammel og at du har blitt kjedeligere?
      – Syns du det er vondt å høre om andre som blir gravide og får barn?

    2. Fy søren du ser fantastisk ut i det antrekket+styling på Elle-festen! Minner litt om studio 54 Vibes! Nydelig!

    3. Hei. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du er så negativ til å prøve en annen klinikk, enten i Norge eller utlandet. Og hvorfor du på død og liv ikke tror på alternative metoder ved siden av? Når tiden begynner å renne ut for både deg, og Ulrik blir jo ikke akkurat yngre. Jeg tok fotsone for å øke sjansene for en graviditet da mine el har vært uregelmessige. Og det sa klaff etter ett års prøving. Kjenner flere som har hatt god nytte av fotsone for å øke sjansen for en vellykket graviditet…
      Ikke noe vits i å være så negativ til andre alternativer syns nå jeg. Spiren er sikkert bra, men hva om det ikke er nok? Alltid fint å få flere åpne øyne til å hjelpe 😉

    4. For et ekstremt ubehagelig spørsmål/utsagn å få slengt i fjeset; At dette dere driver med er tåpelig? Nei vet du hva. Dere er helt sinnsykt sterke som klarer å være såpass åpne om hele reisem deres, og at du er borte fra jobben i så lite som 5-7 dager når du nettopp har mistet noe så kjært som ett barn… Neii uff, den personen kan skamme seg.. Krysser alt av fingre og lemmer, tær og alt om at det går deres vei neste gang❤️

    5. Hadde det ikke vært en idé og prøve en annen klinikk. For eksempel i utlandet? Ofte er det små justeringer i hormon dosering osv som skal til for at ting klaffer. Så en dokumentar om dette nylig 😊

    6. Om det viser seg at prøverørsbehandlingene ikke bærer frem etter x antall forsøk, jar dere da tenkt på surogati som et alternativ? Jeg vet om en dame som endelig fikk oppfylt drømmen om flere barn på den måten (hun hadde 10år med prøverør bak seg) og nå har hun fått to velskapet tvillinggutter via surogati i utlandet ☺

    7. Hei, hvis du ikke vil svare på det, så forstår jeg det, men: du har delt amh-verdien din, men ikke fsh-verdien. Kan du si noe om den verdien? Krysser fingrene for neste forsøk!

    8. Håper virkelig dere lykkes til slutt🖤 Og by the way, fader så kjekk Ulrik er😊 Heldig med han.Ta godt vare på han, er nok drømmeprinsen for mange han.😊

    9. Til deg over som anbefaler alternativ behandling: det er vel en grunn til at man er skeptisk til slike metoder? Fotsone osv, det har jo et ganske frynsete rykte på seg.. med god grunn.

    10. Jeg hadde en lærer som fortalte om da hun som ung tok abort, fordi det ikke passet å beholde barnet. I voksen alder (vet ikke hva hun mente med voksen alder, kanskje30?)da hun ønsket seg barn, fikk hun ikke. Den avgjørelsen preget henne lenge. Glemmer aldri den historien. Det var så trist. Tenker du noen ganger på det barnet du valgte bort? Du er så modig som forteller om dette. Det kan ikke ha vært lett❤️

    11. Fint at du har en sunn skepsis til alternativt mambojambo Julianne. Ikke noe av dette tullet er bevist og det er like greit å bruke pengene sine på noe mer fornuftig. Lykke til👍🏻

    12. Vet legene på Spiren grunnen til at det befruktede egget ikke vil feste seg ordentlig? Kan det hende at det er noe “galt” med livmor? Jeg har selv lav AMH på 8, men ble fort gravid likevel heldigvis. Masse lykke til videre, krysser fingrene for at dere får en baby snart <3

    13. Vil først si at jeg er ganske ny leser her og jeg elsker bloggen din! Men jeg lurer på hvilke nettsteder eller butikker du shopper på? Digger stilen din! 🙂

    14. http://www.tv2.no/a/8141900/
      Ville bare tipse seg om denne klinikken i Hellas!
      Har hørt flere historier om par som har prøvd i MANGE år å bli gravide.. og etter en utredningen hos denne klinikken har de fått det til:)
      Jeg krysser virkelig fingrene for dere! Og håper virkelig dere lykkes snart<3
      Heia dere!!<3

    15. Jeg lurer på hvorfor du ikke vil gi akupunktur en sjanse, selv om du ikke tror det hjelper. Jeg trodde null tro på akupunktur, men forsøkte likevel med GOD effekt. Man trenger ikke å ha troa for at akupunktur skal hjelpe. Jeg mener, hvorfor ikke gi det en sjanse når det handler om å nå sitt høyeste ønske? Vil man nok så er man vel villig til å prøve? Det skader jo absolutt ikke. 🙂 Dette er siste gang jeg kommenterer om akupunktur, jeg lover. Det er bare så frustrerende når det kanskje kunne ha hjulpet dere! 😉

    16. Hei! Du og Ulrik er så tøffe og sterke, og all ære til dere som håndtere denne situasjonen slik. Jeg lurte på hvor lang tid det vanligvis er mellom hvert innsett? Ønsker dere all lykke til, og håper så inderlig det løser seg for dere <3

    17. Forstår ikkje hvorfor folk ikkje kan holde munn og akseptere at du/dere gjør det dere mener er det rette for dere i denne perioden. Å bruke penger på ting dere ikkje tror på er helt bortkastet. Alternativ behandling kan funke fint det,men ikkje om man i utganngspunktet kanskje ikkje er helt der
      Masse lykke til uansett hva dre velger og folk må slutte å være så utrolig dritt mot dere syns eg <3 <3

    18. Har du lest bloggen “Med hjertet i hånden?” Det er et par som har gått gjennom en lang prøverørsprosess og mange mislykkede forsøk. Anbefaler deg å lese den 🙂 De dro til slutt til en klinikk i Danmark, når de nesten hadde gitt opp. Der lyktes de. Det går til slutt! Masse lykke til videre 🙂

    19. Synes det er tull at noen mener at du bare svarer på en brøkdel. Jeg stilte deg spørsmål dagen før du besvarte en spørsmålsrunden og fikk svar.
      Ønsker deg og Ulrik masse lykke til videre i prosessen deres!

    20. Du burde SERIØST vurdere å bytte klinikk. Liv bente på spiren er positiv, men i mine øyne tar hun for lett på alt og alt er normalt i hennes øyne. Det at du har endometriose gjør at du uansett prøverør ikke blir gravid:( gjør noe med endometriosen!!!! At liv bente ikke sier noe om de syke mensensmertene dine er helt latterlig! Hun burde vite hva de kommer av. At naproxen som setter ned sjansen for eggløsning med 93(!!)% er greit, er jo også tullete. Naproxen og ibux er ren prevansjon!

    21. Kan ikke de som bare har kritikk og surgulp kommentarer til denne usedvanlig modige bloggeren bare la være? Hvis man blir provosert av å lese en blogg eller av at bloggeren tjener penger på bloggen sin, er det for meg komplett uforståelig hvorfor man kaster bort tid på å lese den. Det er tydeligvis ingen grense for hvor ufin og guffen man kan være på nett. Tviler på at de samme spørsmålene og kommentarene hadde blitt servert ansikt til ansikt. Stå på Julianne- fortsett med ærligheten, du – og lykke til videre.

    22. Hei,
      Vil først si at det flott at du er så åpen om et vanskelig tema.
      Så ett lite forslag til veien videre som du selvfølgelig kan velge å se bort fra om du vil. Jeg vil foreslå at dere følger planen din om å prøve de eggene som er i Trondheim. Hvis det ikke fungerer, ikke gi opp. Da kan dere prøve en annen klinikk. Grunnen til dette forslaget er ikke at din kontaktlege ikke kan sakene sine, eller at dere ikke har ett godt forhold eller at du ikke burde stole på klinikken i Trondheim. Grunnen er den at behandlingen ikke er eksakt vitenskap, dermed vil hver lege / hvert kunnskapsmiljø kunne foreslå litt forskjellig behandling – det være seg medisiner, kosthold & trening, behandling osv, noe som vil slå forskjellig ut fra pasient til pasient. Effekten forsterkes av at disse klinikkene er private selskaper. Det kan også være verdt å ta en konsultasjonstime hos en annen klinikk mens dere har egg på frys i Trondheim, kanskje en annen klinkk kan komme med verdifulle innspill til hvordan sjansen kan maksimeres før neste egginnsett i Trondheim.
      Det kan være det som du sier, at det bare er kroppen din som er grunnen til de mislykkete forsøkene, men det kan også være at du kunne fått enda mer optimal behandling for din kropp.
      Merk at dette ikke på noen måte er ment som kritikk mot klinikken i Trondheim, bare et generellt råd om å gå bredere når ting ikke fungerer over tid.
      Lykke til uansett!, har troen på at det ordner seg til slutt

    23. Dyrker dere embryoet til blastocyst stadiet hver gang for å se at utviklingen er bra eller hvordan gjør klinikken det?

    24. Altså dette spørsmålet “Jeg synes hele dette prøverørsprosjektet deres begynner å bli tåpelig nå. For vær gang det går galt drøyer du i nesten en uke med å si noe som helst, som igjen gjør at du havner på topp på topplisten. Er dette bare ett stunt i samarbeid med Side 2 for å dra lesere og få klikk? Det er en kynisk måte å skaffe seg penger på”
      Skal du ha ros for at du gidder å svare på. Altså noe så frekt, noe så latterlig! Et stunt i samarbeid med side2? Hva folk får seg til å tro..

    25. Jeg kjenner meg så sint og blir litt flau på mennhetens vegne når du får blant annet spørsmål om det er et PR stunt med side2. At. Det. Er. Mulig.
      Sender en god klem og håper støtten vi andre forsøker å gi veier opp for de dritt kommentarene. Jeg sjekket bloggen din flere ganger daglig selv den uken du var borte. Men jeg er da medmennske nok til å forstå at dette trenger å fordøyes, med de nære og kjære først.
      Til dem det gjelder; vær så vennlig å skjerp dere. Det skal da ikke være nødvendig å trykke noen som ligger ned ennå lengere ned? Flere av oss setter pris på åpenheten Julianne og Ulrik gir oss, og det kan da ikke være inspirerende for dem å lese sånne søple kommentarer i en sår tid.
      Kveldens hjertesukk og all hell og lykkeønskinger videre i prosessen deres Julianne og Ulrik. Klem fra Julie

    26. Prøv heller en paralgin forte sammen med en Paracet når du har så sterke smerter, man skal virkelig holde seg unna alt av NSAIDS. Naproxen, Arcoxia, Inux og den slags. Ikke bare hemmer det eggløsning, men også økt risiko for abort. Jeg forstår at du velger å høre på legen din, men å droppe betennelsesdempende hadde vært førstevalget mitt hva kommer til ting å kutte ved prøving.

    27. Hei, kjære, Julianne!
      Har du noen fobier?
      Værste uvanen din/Ulrik sin?
      Har du blitt mobbet som barn/ungdom, i såfall hvordan kom du deg gjennom det?
      Elsker bloggen din, heier så på dere og jeg håper dere blir foreldre i løpet av neste år. Krysser alt som krysser kan <3

    28. Til anonym kommentar 21:00:
      Du er bra uvitende du! Liv Bente oppdaget min endiometriose, og tro det eller ei, jeg ble gravid på to av to innsett UTEN å gjøre noe med endiometriosen! Det er nemlig slik at man feks ikke anbefaler operasjon ved endio på eggstokkene da det med stor sannsynlighet vil påvirke eggreservene, og det er jo ikke helt heldig for Julianne.
      Og vetu noe mer? De har faktisk veldig gode resultater på Spiren med mange egg på frys, nå gjelder det bare å finne egget som vil klore seg fast. Med tre forsøk (uten uttak) på lur er det vel nokså åpenbart hvorfor de ikke shopper etter ny klinikk på nåværende tidsp.

    29. Krysser fingrene for dere. Lurer på hvorfor Spiren ikke ønsker å prøve egginnsett med to egg? Eller er dette noe dere ikke ønsker? Jeg håper virkelig det går deres vei nå, dere fortjener det så inderlig.

    30. Hei! I Danmark har legene lov til å utføre annen praksis enn i Norge. Feks så kan de halvveis “klekke” egget før de setter det inn. Jeg er ingen ekspert, men hva med å prøve i Danmark? De er jo kjent for å være noen av verdens beste 🙂 Ønsker dere masse lykke med dette på neste forsøk. Klem

    31. Hei.
      Jeg bare lurer på om du har gått på Prednisolon på disse forsøkene?
      Også lurer jeg på om klinikken lar deg få sette inn to egg nå som du har hatt såpass “mange” forsøk?
      Stor klem

    32. Veldig enig med kommentaren til Anita. Kynisk javisst og ikke minst farlig manipulerende ovenfor Ulrik og alle hun kan dra økonomisk fordel av.

    33. Jeg ønsker dere alt godt, men jeg hadde prøvd meg frem med andre klinikker. Dere måååå få det til, føler skjebnen deres er å få barn. Lykke til med alt og tenk på dere selv oppe i alt dette her. Vi trofaste lesere er her uansett 🙂

    34. Ja det er faktisk sant at om dere velger en annen klinikk, så gjør de små justeringer med medisinene som gjør at det klaffer på en annen klinikk! Når klinikken vi gikk på først anbefalte legen oss og gå til en annen klinikk for og se om de kunne gjøre noe annet! De sa det ikke var en konkurranse mellom klinikkene, men ønske om og oppnå ønsket resultat! Og etter mange mislykka forsøk på første klinikk ble vi gravide med det samme på den andre klinikken! Angrer IKKE på at vi prøvde en annen klinikk for og si det sånn!

    35. Synes dere er super tøffe som tørr å dele, har selv vært gjennom prosessen med prøverør, og vet hvor tøft det er å stå midt oppe i det. Jeg heier på dere og er helt sikker på at dere vil få det til. Ønsker dere all lykke på veien❤️

    36. Når dere krangler (som de fleste par gjør innimellom), hva krangler dere stort sett om da ? Er det et tema som går igjen ?

    37. Hei!
      Jeg vil anbefale dere å prøve fertilitetsklinikken i Haugesund! Det skal være Norges beste 🙂
      Masse lykke til!!:*

    38. Skjønner du er helt totalt fastsatt på å ikke prøve nye ting, noe som kanskje er litt dumt når det gjelder å få oppfylt sitt største ønske. Da vil man vel prøve alt og hva som helst for å lykkes.
      Jeg ble gravid etter første gang jeg prøvde akupunktur for eksempel. Og vil anbefale dere å reise til utlandet for å prøve hatching så egget fester seg bedre. Kjenner mange som ikke fikk det til i Norge men hvor det satt med en gang etter hatching. Skjønner du får mye “tips” og meninger, men det kan sikkert være lurt å høre på folks erfaringer også 😊 Lykke til videre, håper dere lykkes snart 🤞🏻🤞🏻

    39. Kan du lage et innlegg om ringene dine? De er såå vakre <3 forlovelsesringen og gifteringen. Hvilken type de er og diamantene i dem osv. Det kan kanskje være et fint fokus også nå, oppi alt annet? 🙂

    40. Hei!
      Jeg har lest bloggen din en god stund nå, og det er første gang jeg legger igjen en kommentar. Vill bare si at dere er utrulig sterke begge to. Det krever mye mot å dele dette med prøve prosessen, til så mange. Jeg håper av hele mitt hjerte at dere lykkes en dag i fremtiden. Jeg vill alltid stå på sidelinjen å heie på dere!!

    41. Sender dere mange gode tanker og krysser alt jeg kan for at dere skal lykkes ❤️Synes dere er sterke som deler dere opplevelser, dere hjelper nok mange i samme situasjon 🙏😘

    42. Flotte deg!
      Jeg er ikke kjent med hvordan dette blir gjort, men det er ikke et sykehus som kan hjelpe til med den første mnd?
      At du besøker de jevnlig slik at de kan følge godt med?
      Eller er jeg helt på bærtur når jeg tenker at det er en mulighet.
      Det er en liten baby som fortjener deg og Ulrik som foreldre nå synes jeg! <3

    43. Det er feil at Endometriose gjør at du uansett ikke blir gravid.
      Det er mange som har dette og likevel klarer det.
      Jeg kjenner en som har det, og har vært til behandling lenge.
      Hun ble gravid med sin mann, uten prøverør. Hun var til og med inne og sprakk en cyste når hun var 5 uker på vei og fødte for noen måneder siden.
      Over til noe annet…
      Folk må slutte med denne negative holdningen til alt hun bestemmer seg for å gjøre. Dette er deres prosess. Det virker som mange her tar seg nær av hennes valg.
      Hvis hun ikke vil bytte klinikk så gjør hun ikke det.
      Hvis hun ikke vil prøve akupunktur så gjør hun ikke det.
      Hvis hun vil drikke urtete og bare spise kjeks med honning de første 8 ukene av en eventuell graviditet, så gjør hun det.
      Alt er hennes og Ulrik sitt valg, og folk må la det få være det.
      Lykke til begge to!
      Dette ordner seg 🙂

    44. For nokon kommentarer du får! Dersom nokon synst prøveprosjektet begynner å bli tåpelig er det no berre å slutte å følge bloggen. Er det virkelig tåpelig å ikkje ville gi opp det største her i livet?
      Folk eig ikkje samvittigheit 😨
      Kreditt til deg Julianne som klarer å holde deg saklig.

    45. Min mor jobber i det offentlige innenfor ivf, og de anbefaler å prøve akupunktur OM personene spør etter ting de kan gjøre selv som kan hjelpe under forsøkene. Ønsket bare å skrive det til deg slik at du kan sjekke opp i det hvis du vil.

    46. Er det Spiren som har anbefalt å ikke ha flere forsøk før ny utredning, eller var det deres ønske?

    47. Har lest bloggen din en stund, men først nå kommer det en kommentar fra meg. Ble utrolig lei meg på deres vegner for at spiren ikke ville bli. Men med dagens teknologi så har jeg troen på at dere snart blir foreldre!❤️ Masse , masse lykke til på veien videre til å bli foreldre ❤️
      Forstår også at det er nok å tenke på, å at du har valgt bort dette alternativet, men jeg har testa akkupunktur både mot panikkangst og hodepine , og jeg er skeptiker ! Men for meg har dette fungert hver gang mot begge dele. Er så heldig at min svigermor setter dette på pasienter i sin jobb . Så jeg har jo muligheten til å gjøre det hjemme. ‘Men ønsker bare at du skal høre at det i mine tilfeller har fungert så effektivt, om du engang ønsker å prøve ut selv i veien på å bli gravid.
      Så har jeg et par spørsmål, ble nysgjerrig på høyden din når du selv skrev du ikke visste. Fristet det ikke å sjekke hvilken høyde du står oppført med i passet ditt? 😃
      Også lurer jeg på, er det slik at all oppmerksomheten faller mest på deg rundt dette? Altså, Opplever du at det fort kan bli “Ånei stakkars deg” også glemmer folk at Ulrik er like stor del av prøverørsforsøkene. Eller er folk flinke på å huske at dere er to personer om dette?

    48. Du svarer veldig bra på spm du får Julianne! Tenker ofte “sånn hadde jeg svart også” Jeg ble så lei meg når jeg så på Insta at der gikk galt denne gangen også 🙁 Neste gang! Og igjen får du skit i kommentarfeltet.. og har lyst til skrive hva jeg mener, men du av alle vet jo hvordan man blir “slaktet” om man ordlegger seg feil eller andre er uenig. Og da “trøster” jeg meg med at “Hun tjener i vertfall penger på disse uvitende/idiotene” 😂❤️ Og der det er ennå ikke bevist at nåler hjelper mot verken sykdommer eller ønsket graviditet. Hadde det vært noe som helst hold i det, så ville det vært dokumentert. Eneste jeg tror det kan hjelpe mot er muskelplager eller rykninger. Ikke graviditet eller kreft (som de mente ville hjelpe for min mor) Dere er sterke Julianne og Ulrik! Og dere må bare fortsette med det.. ! Ønsker dere all lykke videre! Hilsen meg (som så dere i Stavern, men torde ikke hilse da jeg ikke vet hvordan du/dere tenker om en leser hilser/sier hei 😊) klem

    49. Dersom Ulrik hadde jobbet 8-16 hver dag og dere dermed omgikk hverandre daglig, hadde du da i blant følt behov for å være alene i form av å f eks ta en helg bare du hos familie eller venninner? Og hadde du tenkt det var rart dersom Ulrik ville ta en helg hos familien i Måløy alene uten deg?

    50. Hei hei. Vet hvor tungt alt dette er å slag på slag er det verste. Men tenk hvor sterke dere blir sammen i det minste. Veien er lang men fort glemt når det går fint. Jeg har som sagt før vært i samme prosses og faktisk like mange forsøk som deg. Vi hadde 1 fersk ,2frys og 1 fersk(som satt). Ble gravide vi også men mistet å mistet. Det jeg lurte på er om du har vurdert å få satt inn 2 egg? Det var da det gikk hos oss,faren for flere er jo der. Men det har jeg jo forstått at du ikke hadde hatt noe imot hehe 🙂 Lurte også på om du har vurdert litt psykisk hjelp etter alle nedturer. Min historie er at alt slo meg da jeg var blitt gravid og det “holdt”seg der. Brukte mye av graviditeten depressiv ,en sen reaksjon på alt vi har gått gjennom. Klarte ikke knytte meg til nurket i magen fordi jeg rett å slett gikk å ventet på at det skulle gå galt hver dag.var som deg veldig positiv,redd det slår deg hardt senere og annbefaler det. Evt en god dialog om følelsene rundt alt med fremtidige jordmor 🙂 gleder meg til å følge videre,du er tøff å klarer alt du vill klare 😚

    51. Hva med surrugati? Naboene mine prøvde å bli gravide i 10 år. Det var ti år på adopsjonsliste, samt prøverør. De dro så til USA for å “låne en mage” og har nå verdens søteste lille datter som er 100% dem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg