UKENS SPØRSMÅL

Det er tid for en ny runde med svar på forrige ukens spørsmål.. Tusen takk for at dere spør og graver under innleggene mine. Det er skikkelig motiverende for meg når jeg setter meg ned og skriver denne spalten ♥

Angrer du på at dere kjøpte båt?

– Er du sprø? Båten er den beste investeringen Ulrik og jeg har gjort sammen, bortsett fra huset vårt da.. Ja, jeg skulle gjerne hatt mer sol og mer varme i dette landet vårt, men slik føler jeg det hver eneste sommer. Hehe! Det betyr ikke at jeg ikke liker norsk sommer. For når solen først skinner her i Norge så er det lite som kan måle seg med akkurat det. Dessuten skal jeg innrømme at det er litt sjarm med en regnværsdag i ny og ne. Ulrik og jeg brukte de gråeste dagene i ferien vår til å kose oss med hundene, serier og godteri under dynen i sengen. Skikkelig koselig var det!

Hvor har dere vært på båtferie?

– Oslo –> Fredrikstad –> Herføl –> Halden –> Strømstad –> Hankø –> Stavern –> Tønsberg –> Oslo. Onsdag denne uken går turen tilbake til Fredrikstad for å plukke opp mine foreldre og videre til Løkholmen i Sverige for å hilse på mine besteforeldre.

Hvorfor pynter du deg så mye på båten?

– Jeg ELSKER å pynte meg og aller mest om sommeren. Derfor utnytter enhver anledning til å gjøre nettopp det. Nå føler jeg selv at jeg har gått mye i joggedress og behagelige klær i det siste, men det er jo ikke det jeg tar mest bilder av akkurat. Eksempel: I dag er det den andre dagen hvor jeg kun går rundt i treningstøy. Men i morgen skal jeg på middag med jentene i Festningen her i Oslo og kjenner at jeg gleder meg til å “pynte meg” litt igjen. Antrekket ligger allerede klart. Hehe!

Du er veldig opptatt av hår, negler og utseende generelt.. (ikke negativt ment). Hvordan ser du for deg at det blir når(!) dere får baby i hus? Du vil ikke ha sjans til å bruke 1-1,5 time på badet om dagen, og heller ikke sitte mange timer hos frisør eller negldesigner, på lang tid etter at babyen er født. Du er heldig hvis du rekker en kjapp dusj hver dag. Hvordan vil det bli for deg?

– Ja, jeg synes som sagt at det er gøy å pynte meg og elsker at negler, vipper og hår er på stell. Men det betyr ikke at det er viktig for meg. Det betyr bare at jeg liker å jåle meg og at jeg driver med dette jåleriet fordi jeg har tiden til det. Når jeg forhåpentigvis blir mor en dag så kommer jeg til å sette det lille barnet foran ALT i verden, og om jeg da ikke skulle rekke den egenpleien jeg rekker i dag så går det helt fint. Jeg ønsker meg en hverdag som handler om mer enn bare meg og tar mammarollen som den kommer.

Kan du forklare problemet med kombinasjonen hund og uthavn?

– Problemet oppstår ganske mange ganger i løpet av dagen når hundene har behov for å gjøre fra seg. Dersom vi hadde hatt en scooter (noe vi ønsker oss) eller en jolle (noe vi ikke ønsker oss), så hadde det problemet vært løst. Det er bare vanskelig/styrete og noen ganger ikke mulig å gå til land på steder uten brygge med en såpass stor båt.

Hender det at du og Ulrik faktisk krangler? Hvilke tema dreier det seg om i så fall hvis du vil nevne det?

– Vi krangler ikke ofte, men det hender ja. Temaene er som regel helt dustete. Hehe! Dere vet slike småting som eeeegentlig ikke betyr noe?

Hvorfor må du alltid påpeke at du bor på Vinderen?

Jeg får nye lesere hele tiden og mange av de nye leserne mine ønsker å vite ting jeg har fortalt hundre ganger før, fordi de såklart ikke har fått det med seg.

Er Vinderen et rikmannsområde?

Vinderen er et flott og ikke minst hyggelig område på Oslos vestkant og boligprisene her er høye. Men jeg vil ikke kalle det for et “rikmannsområde” av den grunnen at det er mange nedslitte hus og gamle bygg her.

Er det Ulrik som er med i herresminkevideoen til VG?

– Det stemmer at Ulrik har vært med i en herresminkevideo. Jeg tror det var Min Mote på VG som lagde videosnutten, men finner ikke klippet nå dessverre. Ellers kunne jeg linket til den.

Hvordan går det med Ramp og Stella sammen?

Stella og Ramp har det veldig fint sammen. Det eneste er at Stella har vært litt slapp i det siste. Vi lurer på om hun kan være deprimert på grunn av mindre oppmerksomhet enn før eller noe? Vi føler selv at vi koser mer med Stella enn med Ramp for å vise henne at han ikke er en ersatter, men at vi er like glad i begge. Er det noen av dere som har erfaring med deprimerte husdyr? Jeg skal ta med meg Stella til dyrlegen til uken i tilfelle det er noe annet.

Jeg føler både deg og Ulrik på Snapchat og lurer på om dere aldri blir lei av å spise pizza?

– Hehe! Vi spiste pizza tre ganger i løpet av ferien vår på 14 dager, tror jeg. Er det så ille da? Pizza er jo supergodt, og om man tør å variere fyllet så blir det ikke kjedelig etter min mening.

Er det ikke varmt med pannebånd midt i juli?

Jeg regner med at du sikter til turbanen min som jeg bruker som hårbånd i dette innlegget blant annet? Nei, den er overhodet ikke varm og faktisk utrolig praktisk på båt på grunn av vind. Ulrik kjøpte som sagt denne turbanen til meg på Missoni i Portofino i slutten av mai. Plagget var utstilt sammen med bikinier og alt av tilbehør til sommeren.

Du virker veldig krass mot Ulrik i denne videoen. Er det du som “har på buksene” i forholdet, eller blir det litt slik at det er du som bestemmer det meste siden Ulrik er såpass mye borte? Ikke ment som kritikk, bare lurer.

Gjør jeg? Ulrik følte heldigvis ikke at jeg var eller er det mot han. Jeg måtte jo bare spørre etter denne kommentaren.. Hehe! Ingen av oss bestemmer noe særlig mer enn den andre. Men vi har hver våre ting vi tar styringen over fordi vi bryr oss mer om/er flinkere til noe enn den andre. Ulrik er foreksempel flinkere og har større interesse for bil og båt enn meg. Derfor “bestemmer” han litt over praktiske ting som skal gjøres og hvordan det skal gjøres når det gjelder bil og båt.

Hvorfor har du alltid hodet så skjevt når du blir tatt bilder av?

Det er fordi jeg liker meg best slik på bilder. Sånn rett frem “passfoto” blir sjeldent bra.

Kan du fortelle om da ulrik fridde til deg? eller linke til et ev. innlegg du har skrevet om det tidligere?

– Det har jeg fortalt om flere ganger før ja.. Du kan klikke deg inn her for å lese det første innlegget jeg skrev om frieriet i Puerto Banus.

Kan du tipse om en bra balsam som hjelper mot floker?

– Hmm.. Mye floker handler vel ofte om at håret er slitt. Jeg får i hvert fall mer floker når det er lenge siden jeg har klippet av de slitte tuppene. Jeg vil derfor anbefale en liten klipp hos frisøren og at du går til innkjøp av en fuktighetsgivende hårkur som du påfører en gang i uken. Joico har mange gode og pleiende hårprodukter du bør prøve.

Hvor lang tid er det mellom første sprøyta med hormonstimulering og egguttak?

– Det avhenger av hvordan du responderer på hormonene, men sirka 12 dager.

Kunne du tenke deg å reise tilbake til Puerto anus og hvor mye koster en slik reise?

Haha, sorry! Jeg måtte bare ta med denne skrifeleifen. IKKE fordi jeg aldri skriver feil selv, for det gjør jeg ofte. BARE fordi det er noen feil som er morsomere enn andre. Eksempel: Jeg skrev “svingermor” da svigermor var på besøk. Hehe!

Men tilbake til spørsmålet.. Jeg har vært i Puerto Banus flere ganger enn jeg kan telle siden jeg var der masse da jeg var yngre med familie og siden Ulrik har familie som bor der. Så ja, jeg kunne absolutt tenke meg å reise tilbake dit igjen og det skal vi også. Prisen kommer helt ann på når du bestiller flybilletter, hvor du vil bo og hva du vil oppleve. Men det trenger ikke bli noe dyrere å dra til Puerto Banus/Marbella enn noen andre steder i Spania. 

Har det hendt at hundene har falt ut i sjøen?

– Nei, det har heldigvis ikke hendt. De har på seg flytevester, så det hadde nok gått bra. Men jeg ser for meg at det ikke hadde vært en fin opplevelse for noen av vofsene om de falt ut ufrivillig. Å bade sammen med oss er noe annet. Det skal vi gjøre i sommer 🙂

Vurderer du å senere i livet få en vanlig jobb med kollegaer osv, eller vil du ha det slik som nå resten av livet dersom det er mulig?

Jeg kommer ikke til å vurdere andre jobber før jeg er lei av å blogge eller før denne bloggen ikke går ann å leve av lenger. Inntil videre så digger jeg det jeg driver med og føler meg heldig som har en såpass fleksibel jobb.

Er bilen deres leaset eller eier du den?

Ulrik og jeg har kjøpt bilen vår sammen.

Hvordan stiller du deg til surrogati? Syns du det burde vært lovlig?

Ja, jeg synes surrogati burde vært lovlig i Norge og i alle andre land.

Hvordan var du som ungdom?

Jeg var sjenert og ekstremt glad i alt som hadde med p a r t y å gjøre.

Hva jobbet du som før du begynte å blogge?

– Jeg jobbet som makeupartist og frilansjournalist.

Hva slags hudprodukter bruker du? Du har kjempe fin hud!

Jeg bruker rens, dag- og nattkrem fra Decleor.

Tre steder du og Ulrik har lyst å reise til?

– Hong Kong, New York (jeg har aldri vært i USA) og mer av Bangkok. Vi lengter tilbake til Thailand og bryllupsreisen vår!

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå

 

62 kommentarer
    1. Hva gjør du egentlig når du bruker 1-1,5 t på badet om morgenen?? For i motsetning til ei viss annen bloggerfrue så ser jo du aldri ihjelsminket eller ihjelstylet ut? Jeg er rett og slett nysgjerrig på hva man holder på med på badet så lenge? Ha en fin dag!

    2. Må bare le meg i hell av spørsmålet om barn og utseende 😂 eg fikk nettopp en gutt for 3 mnd siden. Å eg fikk alltid høra at eg måte sove og nyte tiden for når han kom blei det travelt 😀 vet dokke ka eg har fått verden snilleste baby der eg kan sminka meg og fiksa meg i 7 timer til dagen om eg vil😂😀Altså alle unger e forskjellige. Å til alle dokke så e så bekymra over at Julianne skal bruka for mye tid på seg selv. Spar meg😂 e ikke sånn at når en får unge så må en gå i joggedress med strikk i håret å ha gulp på heila seg😀 e lov å hver kona, dama og faktisk ta vare på seg selv for det om😀 e tydeligvis det nya at slitne mødre e inn, for alle som blogge som tar på seg noe annet en joggedress e tydeligvis for opptatt av seg selv😂

    3. Jeg har et spørsmål. Du kler deg veldig voksent og konete. Spesielt turbanen som jeg aldri har sett noen andre enn gamle damer bruke. Er det pga at Ulrik liker konestil? Puten du har på bildet slik som mormor sydde på syttitallet.

    4. Du skriver at du kan bruke opp mot 1,5 timer på badet om morgenen dersom du skal vaske håret, hva er det som tar så lang tid?
      Hva tenker du om kvinner som frir til menn? Hva tenker du om menn som “aldri” får ut fingeren og frir til dama?
      Hva gleder du deg mest til i forbindelse med når dere en gang blir foreldre?

    5. Tror du burde lese deg opp surrogati før du skriver at det burde være lovlig. Du virker ekstremt uopplyst.

    6. Ang slapp (godt voksen?) tispe: Sjekk for livmorbetennelse så raskt som mulig. Om hun da ikke har hatt det tidligere – og dermed fått fjernet livmor allerede.
      Håper uansett dere finner ut av det!

    7. Når dere ikke har mulighet å gå i land med hundene for å gå på do med dem kan du lage en liten gress plen som går Ann å ha på båten

    8. Spør for tredje uke på rad;
      Hvilke filmer liker dere å se sammen?
      Hender det at dere er uenige om hva slags film dere skal se?
      Hvilke bøker/blader liker du å lese?

    9. Hei Julianne 🙂
      Hadde en tispe på 4 år da vi fikk inn en annen tispe på 4 år (skulle ha henne på for, og tilslutt fikk vi overta henne). Hun som vi hadde først ble veldig sjalu og vi kunne til tider se at hun var deprimert selv om vi ga henne desidert mest oppmerksomhet.
      Men det gikk gradvis over men det tok litt tid. Vi bare passet godt på at vi holdt oppmerksomheten hennes godt sånn at hun ikke skulle bli mer lei seg. Ga alltid godbiter først til henne feks.
      Nå er de begge 8år. De er langt i fra bestevenner, men hun som kom inn sist kan man se at er mer avhengig av den første. Hun første er klart nok sjef av de to i flokken og har funnet sin rette stilling nå og er en glad og fornøyd hund 😀 så det vil komme seg om det er det som er tingen med Stella noe jeg håper så inderlig, at det ikke er noe mer alvorlig.

    10. For det første. Det er ikke noe som heter snille og (evnt) slemme babyer.
      For det andre. Kan du fikse deg 7 timer om dagen etter å ha fått baby har du et prioriteringsproblem.
      Til slutt. Selvfølgelig trenger man ikke gå i nedgulpa joggedress fordi man har blitt mamma. Men det er langt mellom det og å bruke timer på å ordne seg. Man kan se ålreit og ren ut uten å stå 2 timer foran speilet😉

    11. Jeg ser at du flere ganger nevner at dere lurer på å kjøpe vannscooter til båten deres (noe jeg skjønner godt!), så jeg ville bare si ifra at Oslo driver å lager regler for å forby å kjøre vannscooter i indre oslofjord nærmere land enn 400 meter eller noe. Så det kan være lurt og se hva som skjer med den forskriften før dere kjøper, så dere ikke går på et bomkjøp! Kun ment som et velmenende tips 🙂

    12. Kjære dere.
      Båten deres er 38 fot. Det er ikke noe problem å legge til med en slik båt i uthavn. Hunder av deres størrelse er heller ikke noe problem å løfte i land når man ligger med baug og baugstige inn mot et svaberg. Dere går glipp av det ekte båtlivet når dere kun går fra brygge til brygge og fra by til by. Selv om dere liker folkelivet, så prøv i hvert fall EN kveld/natt ute på skjæra.
      Jeg ligger selv med skøyta i uthavn, den er vesentlig større enn 38 fot. Ikke noe problem, men det krever litt innsats for at det skal være trygt. Ikke noe som dere ikke klarer. Lær dere å dregge opp skikkelig, og ikke minst å fortøye. Ser at dere ennå gjør det på litt uerfarent vis, også ved bryggeanløp. Ta høyde for varslet vær og vind, og fortøy for storm.
      Det finnes nok av båtskoler som også gir praksis. Meld dere på, lær dette skikkelig – og ha stor glede av det. Fortsatt god sommer og lykke til.

    13. Disse innleggene er faktisk noe av det jeg ser mest frem til på bloggen din hver uke, kjempe artig at du tar deg tid til å svare:) vet ikke om du har fått dette spm før, men er det noen serier eller filmer du eller Ulrik anbefaler? Kanskje du kunne lage et innlegg med dine favoritter?<3

    14. Kunne ikke vært mer enig med den som skrev “Til Kristina”! Ikke bare at det ikke finnes slemme babyer men herregud hvis utseende og tidsbruk på det tar flere timer daglig – og man prioriterer det fremfor kos og omsorg for babyen – da er det noe seriøst galt.
      Til Julianne: intessangt innlegg, morsomt å lese! Lurer bare på hvordan det er mulig å være veldig beskjeden men samtidig partyløve hehe
      Spørsmål: hva er din kjærlighetshistorie før Ulrik kom inn i bildet?

    15. – Hvor lenge tok det før ulrik fridde etter dere møttes? Hvordan møttes dere?
      – Har du en spesiell utdanning? Hvor studerte du ev.?
      – Har du hatt skikkelig kjærlighetssorg før?
      – hadde du sommerjobb etc. mens du gikk på vgs/studerte?
      gleder meg alltid til ukens spørsmål!

    16. Til Kristina. Ja nyt det nå mens babyen din fortsatt sover og ikke har begynt og krabbe eller gå. Det er DA det begynner og bli vanskelig og prioritere seg selv. Man kan ikke stå på badet over lang tid hvis du har en baby som krabber og går rundt og gjør mye dem ikke skal 😉
      Alltid når jeg går på badet gjør barnet mitt små rampestreker som og rive ut av skuffer og tegner over hele stua :p så gled deg over at du har 7 timer til disposisjon nå for innen et år er du heldig hvis du får tid minutter 🙂

    17. Og jeg må le av innlegget ditt, Kristina!
      Du skriver det til og med selv, alle babyer er forskjellige, og allikevel ler du deg i hjel av spørsmålet om tidsbruk på badet? Da har du jaggu ikke mye forståelse for at andre babyer kan kreve ganske mye mer enn din (foreløpig) gjør. Du klarer nok å sette deg inn i det den dagen barnet ditt plutselig har vondt i magen over flere dager, eller plutselig ikke vil noe annet enn å henge på mamma. For det vil skje, tro meg! Og kanskje det spørsmålet kom fra noen som allerede har opplevd den type hverdag. For alle med små barn vil få slike perioder. Dessuten virket det bare som et nysgjerrig spørsmål, ikke noe som var ment negativt ovenfor Julianne.

    18. Altså… For noen spørsmål du må holde ut med! Jeg må nesten bare gi meg over, jeg blir like sjokkert hver gang over hva folk får seg til å spørre. Jeg har da sett mange mødre med vippeextensions og lange negler, det som er fordelen med det er at man VÅKNER med det og sånn sett ikke trenger å bruke så mye tid på nettopp det av den grunn. Og jeg tror folk får til å bruke tiden sin på en smart måte når de får seg barn, det er bare å tenke litt fornuftig. Hva du velger å gjøre og ikke gjøre/ha på deg eller ikke ha på deg er vel opp til deg, at de engang gidder å bry seg er bare beyond me… Jeg håper ikke noen på fulleste alvor tror at du kommer til å la det gå på bekostning av barneoppdragelsen eller tiden du bruker på barnet ditt!
      Sorry, men jeg måtte bare skrive det 😛
      Så stå på, flotte deg! Ønsker dere all lykke og hell med babydrømmen <3

    19. Er da ingen her som har skrevet at de tror Julianne vil la utseende gå foran tid med barnet? Er kun de som skal være kritiske til alle spørsmål hun får som har hengt seg opp i at det er det son ligger bak spørsmålet. Spørs om det er opptil flere her som følte seg truffet av temaet, altså tidsbruk på seg selv etter å ha fått barn, da mange tydeligvis har et veldig behov for å forsvare det… 🙂
      Mona

    20. Den kommentarne jeg har lagt til under her stemmer absolutt ikke for alle. Jeg har aldri “bare hatt tid til en kjapp dusj om jeg er heldig” og har alltid hatt tid til å sminke meg så mye og lenge jeg vil. En baby er ikke et problem ihht det 🙂 Folk altså 😛
      “Du er veldig opptatt av hår, negler og utseende generelt.. (ikke negativt ment). Hvordan ser du for deg at det blir når(!) dere får baby i hus? Du vil ikke ha sjans til å bruke 1-1,5 time på badet om dagen, og heller ikke sitte mange timer hos frisør eller negldesigner, på lang tid etter at babyen er født. Du er heldig hvis du rekker en kjapp dusj hver dag. Hvordan vil det bli for deg?

    21. Nei, en baby er ikke et problem iht det, men hvorfor få barn dersom det er viktigere å sminke seg “mye og lenge” enn å være med barna🤔?

    22. Kun du, og de andre her med kjempegod tid til å stå på badet, som har omtalt at dette blir et problem. Så tyder jo på at det ville blitt det for dere dersom dere ikke hadde fått den kostbare tida deres foran speilet.
      Nyt tida hvor du har mulighet til “å bruke så mye tid jeg vil” på badet. Det kommer en dag hvor du skjønner hva vi snakker om, og hvor du ikke kommer deg “unna.” Ingen som har sagt at det er sånn 24-7, men det vil være perioder. Og når du selv sier at barn er forskjellige, så bør du og vite at mange har mer krevende hverdager med baby enn du tydeligvis har opplevd hittil. Da skal du bare være glad for at du så langt har sluppet “billig unna.”

    23. Så enig med deg. Ingen babyer er like og jeg hadde også en “snill” baby. Babyen sov kjempemye, ammet henne fem minutter og så sovnet hun igjen, ammet i snitt 8 ganger i døgnet. Nå er hun 3 år og har aldri hatt vondt i magen og jeg kan telle på ei hånd de gangene hun har vært syk. Jeg kunne eks ha henne i vippestol i en time mens jeg vasket badet, hun satt i bilstol og sovnet mens jeg tok en lang dusj. Har aldri eksperimentert så mye på kjøkkenet som etter at jeg fikk baby.
      Nei, alle babyer har ikke vondt i magen. Alle babyer henger ikke på mamma hele tiden. Det finnes like mange ulike babyer som voksne.

    24. En baby er ikke et problem nei.
      Et barn fra typ 1-3 år er en utfordring ja.
      Så til alle dere mødre som kan stå i times vis og dusje og sminke dere.. hvor gammelt er barnet deres? Og hva gjør dere når barnet begynner og krabbe/ gå? Han en misstanke om at de da blir fint plassert på rommet sitt så “mamma” kan få dusje og sminke seg.
      Ja det er viktig og føle seg bra. Men gjør man ikke egentlig det når man ser på det lille vidunderet man har laget? Uansett om du har joggebukse eller ballkjole så er du jo MAMMA. Der finnes ikke en bedre følelse enn det…

    25. Kristina: 3 mnd, da sover de jo hele tiden. Kom tilbake når hun er 6-9-12 mnd og se hva du får tid til da 😉

    26. Særlig… hvis det er noe som helst sant i alt du skriver, så vet du også at du har vært ekstremt(!) heldig. De færreste får barn som aldri har vondt i magen eller et sterkt behov for å være på mamma “hele” tiden, i perioder.

    27. Jeg har aldri kommentert på bloggen før (tror jeg), men altså – nå greier jeg ikke la være. Det er helt ubetalelig hva enkelte får seg til å skrive. Ved å stille spørsmål som man gjør, og ellers skrive det man skriver; så insinuerer faktisk flere her at siden Julianne er så opptatt av utseende og bruker så lang tid på badet nå – så er dette noe som blir vanskelig for henne å endre når hun får barn.!!??
      For det første: Før man får barn, så er det mange prioriteringer man gjør seg som man har både tid og mulighet til. Etterpå endrer prioriteringene seg, uten at det på noen som helst måte er problematisk. Det er beint fram stygt å ymte om at Julianne er så overflatisk at selvpleie går foran alt.
      For det andre: Jeg har FIRE barn, de er stort sett voksne nå. Jeg har alltid vært opptatt av å være velstelt, holde meg i form etc. Det har aldri vært problematisk, hverken med babyer eller litt større barn i hus. Man greier alltid lure inn litt egentid innimellim, om det er viktig for en selv. Og barn elsker å være ute og være med på løpetur i joggevogn, på trøtraktor eller sykkel når de blir så store.
      Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor alt skal problematiseres sånn, som om life as we know it slutter når man får barn?? Det er både tøffe og enklere perioder når barna er både små og store, og det greier helt sikkert Julianne å ta på strak arm som mange andre. Det er så mange her som prøver å overbevise og gi inntrykk av at når Julianne får barn, DA kommer hun til å få sjokk da, DA kommer hun som er “selvopptatt” til å møte livets realiteter. Altså, please. Mine barn har hverken vært bedre eller værre enn andres, men det gikk da virkelig fint å både stelle seg, få gjort forefallende arbeid, gå på jobb og trene allikevel. Så får de som føler behov for det, være i joggedressen og la hybelkaninene flyte. Det finnes ingen fasit. Alle får gjøre det som er best for dem, og jeg er sikker på at Julianne er like kvalifisert som noen annen til å ta hånd om sitt eget liv!

    28. For en tåpelig diskusjon ang egenpleie. Har selv tre barn, der to er tenåringer nå og yngste er godt i gang m barneskolen. Tre veldig forskjellige barn , også som baby / små barn. Jeg har aldri hatt noe problemer m dette. Men litt planlegging kan være en fordel. Og alt av egenpleie trenger jo heller ikke å gjøres inne på et baderom. Sminke osv kan fint fixes på stue osv. Eneste utfordringen jeg møtte rundt dette var neglelakk … etter litt om og men måtte jeg innse at dersom jeg skulle nakke negler selv måtte dette gjerne gjøres dagen før, helst da barne sov. Ellers kan det virke som mange i kommentarfeltet her vil få et sjokk når barna blir eldre/tenåringer. DA er det nærmest ikke noe egentid😅 Vi skal være super glad for de barna vi får, og til J: håper det snart er deres tur❤

    29. Når får barnet ditt stimuli hvis det er så stille og rolig hele tiden?
      Vær obs på at stille og rolige barn kan ha sin årsak.
      Mitt barn var stille og rolig hele tiden.
      Noen år gammel fikk det diagnosen autist…
      Barn bør og skal lage litt oppstyr. Det er jo slik det utvikler seg og lærer.

    30. Hvorvidt du tror på det jeg skriver eller ikke, er ikke relevant for meg, da jeg selv vet sannheten. Alle babyer er ulike og sånn vil det alltid være. Jeg har ikke noe statistikk å vise til så det blir jo bare antakelser når en feks sier “nesten alle babyer har vondt i magen”. På hvilket grunnlag kan du si at nesten ingen får barn som ikke sliter med vondt i magen?

    31. Først av alt, herregud så mye dumme og frekke spm, att du gidder og svare på så mye vås, og like snilt! Digger att du liker og pynte deg og stolen din, di er bare så pen alltid❤️
      Fikk selv tvillinger for noen år siden og har aldri hatt så god tid før til meg selv når de var små og man ikke skulle rekke jobb eller noe, nei vet du hva, du kommer til og ha like god tid til deg selv da også🤗
      Nyt sommeren videre fine Julianne og Ulrik🤗

    32. Jeg kan forstå at enkelt synes de får nok av tid til å ordne seg og sånt, da babyene sover mye de første månedene. Det jeg ikke forstår er hvorfor man som nybakt mor ønsker å bruke denne tiden på alt annet en babyen. Babyer trenger masse kos og nærhet, spesielt den første tiden. Alle barna mine har sovet på brystet eller i armene mine fram til de var 10-12 uker. Eller så brukte jeg tiden på å gå tur med vogna. Da de var våkne ville jeg heller kose og leke med de enn å la de ligge for seg selv. Å bruke tid på masse annet er merkelig prioritering når man har fått barn. Synes i hvert fall jeg. Den tiden får så fort, så nyt den og bruk masse tid på babyene deres:)

    33. Virker som at det enten kryr av alenemødre her i kommentarfeltet eller damer som har fryktelig dårlige partnere! Tenker nok at hu får tid til å stelle seg, for Ulrik er nok kapabel til å passe på sitt eget barn i en times tid!

    34. Kjære Julianne
      seie bare eg, ette en kommentar i felte ditt. Seie eg bare for en jobb du har på godt og vondt.
      For det første så seie eg at eg har muligheten til å stå 7 timer på badet om eg vil, det betyr ikke at eg gjør det.
      Grunnen til eg skrive det eg gjør e fordi at ungar e forskjellige. Noen har vondt i magen og andre ikke noen sove lite andre mye.
      Vær eneste gang kommer det spørsmål om hun vet ko mye et barn krever? å vær eneste gang stille folk spørsmål til alt hu gjør?
      E ikke sånn at en må bli en annen person bare fordi en får barn.
      Å til mammapolitiet som skrive stygge kommentarer til meg.
      Bare fordi eg vil ta vare på meg selv, så betyr det ikke at ungen min e hverken understimmulert, får lite oppmerksomhet eller feile noe.
      Ser heler ikke kossen noen av dokke kan konkludere med at eg ikke nyte tidå, eller stille spørsmålstegn til priorioriteringene mine.
      Så då spør eg dokke.
      kjære mammapolitiet
      E det sånn at eg må stimulere ungen min 24/7 og holde han i håndå når han sove?
      Hvis far går på tur mens eg sminke meg e det innafor?
      Hvis barne sove, ka meine dokke e innafor å gjør då?
      Lurer o litt på kossen far skal få lov å bidra her? hvis en ikke kan få bruka litt tid på seg selv av og til.

    35. Stå på videre i prosessen dere er i nå, Julianne! Krysser finger og tær for en fin gave i løpet av 2018! Ha en fortsatt fin sommer, og nyt hvert eneste øyeblikk! <3

    36. Altså seriøst, voksne damer. Synes noen av kommentarene på barn her er helt latterlige. Å spørre ei dame som har en “rolig” unge om barnet er autist. Unnskyld meg, men hva skjer? Små barn har jo sine blunder i løpet av dagen hvor man kan gjøre andre ting. Eller skal man da sitte ved sengekanten og stirre på barnet sitt? Er man ikke en mor som gir kjærlighet til barnet sitt om man velger å gjøre andre ting når barnet sover. Og i verstefall så får man ta en lang og god dusj før man legger seg da, så våkner man med nyvasket hår. Herlighet! Tror hverken bloggeren, og damen som kommenterte at hun har en sovebaby er noe dårlige mødre om de liker å stelle seg. Vet ikke med hun som kommenterte, men bloggeren har jo enn mann da! Tviler ikke på at han helt sikkert vil hjelpe til den lille timen hun står på badet. Uansett; folk lever egne liv og tar egne valg. Så lenge det ikke er valg som går på helsa løs, synes jeg det er bedre at folk skjerper kommentarene sine. Gå og lek med barnet som du er så opptatt av enn å sitte her inne å kritisere hvordan andre velger å legge opp dagen sin! Mye mer fornuftig! Okei, så har ikke du den muligheten. Men det har kanskje en annen. Babyer er forskjellige og mammaer er forskjellige. Tror til syvende og sist at veldig få mammaer prioriterer flere timer på badet enn med barnet sitt. Come on!

    37. Det er da ingen som har spurt noen om de har et autistisk barn! Det står bare at man skal være obs på barn som bare er stille og rolige.

    38. Hei Julianne!
      Jeg har et spørsmål (og det kan godt hende dere allerede har svart, men jeg spør likevel for å høre ditt synspunkt)
      Dere sliter jo litt med å få barn (ber om det skal gå deres vei!), men har dere vurdert adopsjon? Jeg vet at man gjerne ønsker barn som har sine egne gener og er en miks av seg selv og mannen — det ønsker jo jeg også! — men jeg vet også at det finnes uuuutrolig mange barn der ute, som ikke har en mamma eller pappa! De trenger så sårt den samme mammakjærligheten som barn med våre gener får.
      Så jeg er litt sånn: Hvis man ikke kan få barn (om det skal vise seg å bli utfallet, forhåpentligvis ikke), hvorfor ikke bare velge å ta inn et barn som trenger det? <3
      Jorden er overbefolket uansett, hehe : )

    39. Helt enig 👏 Folk kan visstnok vri og vende på nesten hva som helst som blir skrevet. Man skal ikke være nødt til å forsvare pm man har en sovebaby.

    40. Herregud, her var det mye nærtagende folk!
      Det var jeg som spurte Julianne spørsmålet om egenpleie, og jeg ser nå at formuleringen på spørsmålet er preget av hverdagen jeg står i her hjemme om dagen. Beklager at noen tudeligvis ble støtt av det. Men jeg har aldri insinuert at hun vil bruke mer tid på seg selv enn barnet sitt, ei heller har jeg skrevet at det ikke er greit å bruke tid på seg selv etter man får barn. Jeg lurte rett og slett på hvordan det ville bli for Julianne dersom/når hun ikke får mulighet til å ordne seg på lik linje som nå.
      Selv har jeg 2 hester, og fikk mange spørsmål da jeg ble gravid om hvordan jeg skulle klare å følge opp de etter at barnet ble født. Jeg ble da ikke dritfornærma og syns folk var frekke for det. Folk må roe ned altså!

    41. Til Mia.
      Er litt feil av deg og antyde at man er alenemor eller har dårlig partner.
      Hvis du ikke vet hvordan ting fungerer så til din informasjon.. når en kvinne får barn har hun noe som heter permisjon. Det vil si at partneren fortsatt må på jobb hver dag og mest sannsynlig må dra fra huset tidlig om morgenen. Da er det ikke så lett for ham og stå og vente på at mor skal dusje og sminke seg. Ja Ulrik er såpass heldig og jobber turnus som betyr at han har mye fri. Men det betyr også at han er mye borte så det er ikke bare en dans på roser.
      Hos oss er det sånn at jeg er hjemme og mannen min jobbe. Jeg venter da til jeg har levert i bhg og når jeg kommer hjem kan jeg ordne meg selv og huset til mann og barn kommer hjem. Alt er ikke svart hvitt. Men de som påstår at det “aldri” har vær en eneste utfordring med barn er enten barnløse eller lyver. Barn er den største og fineste gaven man kan få. Men til tider er det både slitsomt. Krevende og utfordrende. Det betyr ikke at det ikke er flott med barn for det. Der er bare livets fakta.
      Ta dere en titt på KOMIKER FRUE. Hun har en jordnær blogg og man ser litt mer av virkeligheten av livet med mann og barn 😉

    42. Er du og Ulrik personlig kristne? Mener å huske at du har skrevet at faren din er protestant eller noe, men kan du kanskje lage et eget innlegg eller utdype litt i ukens spørsmål? Og er du “redd” for at folk til slutt ikke har noe mer å spørre deg om i ukens spørsmål-spalten din?

    43. Hei! Jeg kom over en artikkel før i dag ang. bloggere og dyretestet sminke/hudprodukter, og jeg lurte på hvordan du stiller deg til det. Jeg har ikke lest bloggen din fast, så aner ikke om du har skrevet om det før. Det jeg lurer på er; tenker du over om et produkt er testet på dyr før du kjøper?

    44. Hvilke forholdsregler tar du og ulrik for å unngå å bli “gale” av all usikkerheten og ventingen? Prøver dere å begrense snakken om det eller lar dere begge prate fritt om dette?

    45. Vi har nettopp reist norskekysten med båten vår. Vi har hund og scooter, men lå kun 3 ganger i havn på 4 uker. Vi pleier å ligge inntil enten en øy eller en holme, og slippe hunden løs på disse. Det funker supert og vi har aldri måttet ha med vofsen på scootere, men det er definitivt praktisk med en!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg