UKENS SPØRSMÅL

Reklame

Hei, dere! Før jeg fyrer i gang med ukens spørsmål vil jeg bare si tusen takk for at dere fortsetter å heie på oss og denne babydrømmen. Det er veldig godt å ha dere med på reisen og jeg er utrolig takknemlig for den støtten dere gir oss <3

…Her er ukens spørsmål. P.s Bildebruken i dette innlegget er egentlig ganske morsom. Jeg har nemlig valgt ut tre av bildene som ble helt fucka denne uken og som jeg egentlig IKKE hadde tenkt til å vise dere. Hehe, Enjoy!

Hvor fikser du neglene dine, hva koster det og hvorfor byttet du negledesigner nå nylig?

– Jeg fikser neglene mine hos Hanne Berntsen (behandlingen er sponset) på Sørenga. Hun er en utrolig dyktig negledesigner og ikke minst utrolig hyggelig jente som jeg ble kjent med på den forrige salongen jeg gikk til ved Solli plass i Oslo. Da Hanne sluttet i salongen valgte jeg å følge henne videre fordi jeg likte den jobben hun gjorde såpass godt.

Hanne tilbyr utrolig gode priser om dagen. Du får nytt sett til 500,- og påfyll for 350,- Er du interessert? Kontakt henne på Faceook her.

Og 350,- for tær! Jeg har valgt samme farge på både hender og tær i sommer. Det er skikkelig fresht! Dere kan forresten følge Hanne på Instagram for mer inspirasjon til valg av form og farge –> @nailsbyhanneeb

Angrer du på at du begynte med vippeextensions?

– Overhodet ikke! Jeg elsker de falske vippene mine og kommer nok aldri til å slutte med å sette på vipper. Det er frisøren min, Maria Dimitrov –> @mariadimitrov på Instagram som legger de på meg (sponset behandling). Hun jobber på Head frisør i Hegdehaugsveien. Jeg kan virkelig anbefale henne videre, både som frisør og som vippetekninker.

Betalte dere seriøst 13 000 kroner for en dag på stranda? Hvordan klarer man å bruke så mye penger på en dag?

– Nikki beach er ikke en strand, men en beach club som finnes over hele verden. Det kostet sirka 3000 kroner for den BILLIGSTE solsengen sist Ulrik og jeg var på Nikki beach i Marbella. Det var denne sengen vi gikk for og til den prisen fikk vi kun en flaske rosé med “på kjøpet”, ikke noe mat. For seks biter sushi som jeg spiste til lunsj (ble ikke mett) kostet det sirka 1000 kroner. Da er vi oppe i 5000 kroner kun for seng, lunsj og en flaske til Ulrik og meg som vi bestilte da vi kom. Vi var på Nikki beach fra 12/13-tiden til det stengte i 21-tiden. Det er altså ikke vanskelig å bruke 13 000 kroner på en dag der. Men om det er fornuftig er en annen sak. Vi hadde det i hvert fall veldig gøy og for vår del var festen verdt det. Vil legge til at vi kun besøkte dette stedet en gang på den uken vi var på ferie i Puerto Banus. De fleste dagene lå vi på solsenger til 30 euro per dag og drakk cola light.

Har dere sex foran hundene?

– Nei, vi pleier ikke det. Men det har skjedd at hundene har vært i samme rom når Ulrik og jeg har hatt sex. Jeg tror ikke de tar skade av det. Tror dere?

Er du stressa for tiden?

– Stressa for hva? Jeg kjenner meg egentlig ganske rolig og avslappet etter en herlig ferie på sjøen. Men om du tenker på prøverørsprosessen så stresser den meg når jeg tenker på den, ja. Det kommer den nok til å gjøre helt til vi er i mål.

Kan vi få se bilder fra innsiden av båten?

– Ja, jeg har planer om en videoblogg, ikke bilder. Kanskje jeg skal lage den i morgen? Vi får se. Hvis jeg ikke får ut fingeren med den videoen snart, så kommer det bilder. Jeg lover! Håper jeg er unnskyldt nå i ferien for at ting går litt tregt.

Hvorfor bruker dere ikke redningsvester i båten?

Vi har redningsvester til alle som er ombord, men vi bruker de ikke med mindre vi er ute i dårlig vær (noe vi unngår). Hundene har alltid på seg redningsvester når vi kjører og når vi føler et behov for det. Det er forresten ikke pålagt å ha på redningsvester i en båt som er større enn 26 ft. Vår båt er 38 ft.

Hvor er toppen din kjøpt?

– Det er en kjole og den er kjøpt på Hennes og Mauritz

 

Dette bildet ble forsåvidt fint, men ser dere neglen min på pekefingeren? Jepp, den er knekt (selvforskyldt) og det vises ganske godt, altså ikke et bilde jeg ville ha valgt å bruke til vanlig. Hehe!
 

Kan du skrive et innlegg med oppskrift på salaten du lagde her om dagen og den grillsausen din?

– Det var ikke noe hokuspokus akkurat. I salaten hadde vi agurk, mais, fetaost, tomat og salatmiks med ruccola. Grillsausen er laget av kun to ingredienser: sweet chilisaus og peanøttsmør. Nam!

Hvorfor fortsetter du å “reklamere” for alkohol når det ikke er lov og man får store bøter for det?

Jeg har aldri markedsført alkohol, altså fått alkohol gratis eller tatt betalt for å fronte alkohol på bloggen.

Når kommer pilotinnlegget til Ulrik?

– I løpet av sommeren og senest i slutten av august. Jeg kan ikke mase mer på han nå, stakkar. Ulrik har sagt at han skal lage et gjesteinnlegg i sommer og det må vi bare stole på.

Hvor er jakken/genseren til Ulrik fra?

“Den er fra Volt, trur eg”, sa Ulrik.

Hva i all verden gjør hunden i fanget ved matbordet? Det er direkte udelikat og uhygienisk.

– Vi spør alltid betjeningen før vi tar med hundene på kafeer, restauranter eller i butikker. Jeg har ennå tilgode å få nei. Men det er kanskje fordi jeg vet hvor det er greit og hvor det ikke er greit å ta med dyr.

Her hjemme sitter de alltid ved bordet sammen med oss, ligger i sofaen ved siden av oss, sover i sengen vår og er overalt hvor vi er. Vi ser ikke problemet og synes bare det er koselig å ha de nær oss.

Elsker solbrillene dine! Hvor er de kjøpt?

– Solbrillene er fra Ray Ban. Ulrik ga de til meg i bursdagsgave.

Hvor har du kjøpt denne turbanen?

– Turbanen er fra Missoni. Jeg fikk den i gave av Ulrik da vi var i Portofino. Han kjøpte den i en Missoni-butikk i havna.

Hvor lenge før egguttak må man begynne på medisiner?

Det kommer ann på om du skal ha lang protokoll med nesespray eller kort protokoll, som jeg har hatt begge gangene. Jeg fant det godt forklart på Spiren sine hjemmesider her:

Kort protokoll starter direkte med stimulering. Innebærer injeksjoner med folikkelstimulerende hormon (FSH) samtidig med et hemmende hormonpreparat (antagonist). Stimuleringen starter på dag 1-3 i menstruasjonssyklusen, og antagonist på den 5. sprøytedagen.

Lang protokoll har en nedreguleringsfase. Kvinnens egne hormoner dempes gjennom en forbehandling med nesespray (agonist) som gis i omtrent 2 uker før selve hormonstimuleringen starter. Kvinnen begynner med nesespray omtrent en uke før forventet menstruasjon. Hun kan få en menstruasjonsblødning til normal tid, litt forsinket, eller menstruasjonen kan utebli helt.

I de fleste tilfeller anses metodene for å være likeverdige, men iblant kan det være grunner for å velge den ene metoden framfor den andre. Hvilken metode som passer for akkurat dere bestemmes av legen.

Av en eller annen grunn så hører jeg mest om den lange protokollen på de offentlige sykehusene og den korte protokollen på privatklinikkene. Jeg tipper at det har mye med kapasitet og planlegging av pasienter å gjøre. Litt synd, men sånn er det.

 
Her er et bilde som ble tatt da jeg “gjorde meg klar” for bilder. Håret er fint, jeg sitter ganske fint, men smilet er sååå falskt og usikkert. Hehe!
 

Tenker dere på kostholdet nå i ferien, eller klarer dere å skeie ut med god samvittighet?

– Jeg har aldri tenkt så lite på kostholdet som jeg har gjort i denne ferien. Det har blitt litt for mye av alt, men jeg har ikke dårlig samvittighet. Det positive er at jeg savner hverdagen med trening og knekkebrød. Det er jo tross alt hverdager det er mest av.

Har dere et sted i Norge dere kunne tenkt dere å reist til med båten eller tar dere ting som de kommer å bare nyter en dag av gangen?

– Planen var å starte i Fredrikstad, noe vi gjennomførte. Etter det var planen Herføl og Strømstad, noe vi også gjennomførte. Videre var planen å dra dit solen skinte. Den siste planen førte oss til Hankø og Stavern. Grunnet store bølger på sjøen har vi blitt i Stavern to dager ekstra, men i morgen tildig er det meldt såpass bra at vi kan fortsette turen videre til Tønsberg. Vi hadde også en liten plan om Kragerø, men denne planen ble strøket på grunn av store bølger.

Vi har tatt og tar ting som det kommer. Jeg tror det er litt av greia med båtferie. Det er ganske mange andre vi har snakket med i havna som også “står fast” her i Stavern, for å si det sånn.

Hvordan får hundene gjort fra seg på båttur?

Vi går i land for at hundene skal få gjort fra seg. Det er også grunnen til at vi har lagt i havn hele ferien. Når vi skal på båttur uten hunder skal vi prøve å legge til i uthavn.

Jeg har så på følelsen at du egentlig er gravid men at du denne gangen venter tre måneder med å fortelle det! Vet ikke hvorfor jeg er så sikker på det, men har så sykt trua på at du er det fordi du fortjener det! Du drikker heller aldri alkohol virker det som ut i fra bloggen så kanskje jeg har rett?

– Jeg skulle ønske at du hadde rett, snille deg. Men det er dessverre ikke slik du antar. Jeg har drukket både vin, champagne, cider og drinker i sommer.

Hvorfor tilbringer dere flere netter i en og samme havn?

– Det er fordi vi har hatt lyst til å bli på grunn av fint vær eller fordi vi har sett oss nødt til å bli på grunn av dårlig vær på sjøen.

Hva er du mest fornøyd med ved deg selv utseendemessig?

– Leppene mine. Jeg får stadig spørsmål om jeg har tatt fillers i leppene, men det har jeg ikke. De er naturlige.

Hvor lang tid bruker du på badet på morgenen?

– Det spørs om jeg skal vaske håret eller ikke. Med vask av hår bruker jeg en og en halv time. Uten vask av hår bruker jeg en time. Når det er sagt så kan jeg være raskere om jeg må, selvfølgelig


Okei.. Jeg sparer det verste til slutt. Dette bildet var faktisk en av mine “favoritter” helt til jeg så den fæle kanten av mitt ekte hår. Nå ser dere hvor “langt” hår jeg har naturlig. Hehe! Det er ikke noen hemmelighet at jeg bruker extensions, men hallo? Jeg pleier da å skjule det og style det litt bedre enn dette.

Kunne du gått ut uten sminke?

– En dag? Ja. For alltid? Nei.

Kunne du/dere brukt en uke av ferien til å gå på Hardangervidda og sove i telt? Eller i hytte? Har dere interesse for friluftsliv?

– Nei, det kunne vi nok ikke. Jeg liker å gå turer og planlegger faktisk en lang tur med mamma når jeg kommer hjem fra ferie. Men det blir en eller flere dagsturer på Norefjell. Telt er ikke helt min greie og Ulrik er heller ikke glad i telt og friluftsliv på den måten.

Hyttelivet hører vinteren til for oss. Vi stortrives i familieleiligheten vår på Geilo, som vi ser på som en hytte. Ellers ser vi på båten som vår “hytte” om sommeren, og båtlivet stortrives vi heldigvis med begge to.

Hvor på Vinderen bor dere?

– Vi bor rett ved Ris Skole.

Hvilket merke er den hvite og sorte fedoraen du har?

– Det er ikke en fedorahatt, men en Panamahatt. Jeg har kjøpt alle hattene mine på Hattebutikken Holm ved Stortinget i Oslo. Hattene kan også bestilles på hattebutikken.no. Jeg anbefaler å dra til butikken for å prøve om du ikke er sikker på størrelsen din.

Hvor er Ulrik fra?

– Han er fra Måløy. En fantastisk plass på vestlandet!

Hvordan tenker du det kommer til å bli med barn når Ulrik er pilot? Du blir jo tidvis alene når han er ute og flyr?

– Jeg tror ikke det blir noe problem. Men jeg ser jo at det kan bli utfordrende med småbarn som ikke sover når jeg er helt alene. Fordelen ved turnusen til Ulrik er at han er hundre prosent tilstedet og KUN hjemme når han er hjemme. Han tar ikke med seg jobben hjem og må sjelden sitte med mailer eller andre jobbrelaterte greier når han har fri.

En annen fordel jeg har er jobben min. Bloggen har gitt meg en stor frihet.

En av grunnene til at vi ser på hus i Fredrikstad er fordi min mamma bor der. Vi ser det fine (les: praktiske) ved å ha henne nært når vi får barn 😉

Hvilken shampo og balsam bruker du?

– For tiden bruker jeg en lillashampo fra Joico og en fuktighetsgivende balsam fra Joico. Begge produktene har jeg kjøpt (ikke fått sponset) av frisøren min på Head i Hegdehaugsveien.

 
Det var alt for denne gang.. Still gjerne nye spørsmål til neste runde allerede nå!
 

 

22 kommentarer
    1. Sant at du har flotte lepper, men det er jo så mye med deg som er fint! Det håper jeg du er (i såfall litt) klar over. Tror vi alle har ting vi ikke liker ved oss selv, og ting vi skulle ønske var annerledes, men av og til trenger vi å bli minnet på at vi selv er vår sterkeste kritiker.

    2. Jeg kan fint sitte med hunden min i fanget her hjemme mens jeg spiser. Betyr det at jeg er ekkel å uhygienisk?
      Sorry ass, men mennesker må virkelig slutte å være så sinnsykt prippene på absolutt alt. Ikke rart at det er mer sykdom i dag enn for noen år siden, når man ikke kan gjøre noe som helst uten å vaske seg på et eller annet vis etterpå.
      Julianne, du er rå! Virkelig beundringsverdig og gull verdt! Takk for at du deler så mye fint med oss lesere! Håper du og Ulrik får en fortsatt topp ferie ombord.

    3. Kan du forklare problemet med kombinasjonen hund og uthavn? Det er da intet problem med hund i uthavn, snarere tvert i mot.
      Husk flyteplagg ved ferdsel utenfor båtens “inneområder”. Det er fort gjort å falle i vannet ifbm. nødvendig dekksarbeid. Better safe than sorry.

    4. Hei
      Jeg lurer på om du har bie tips på balsam som gjør at det ikke blir så vondt å børste håret. Jeg sliter med masse floker.

    5. Hei!
      Jeg lurer på om du kunne fortelle litt om prosessen dere har vært gjennom med prøveperioden, før prøverørsperioden vel og merke. Jeg begynte å følge bloggen din når jeg så at du var gravid første gangen, men har ikke fått med meg grunnen til at dere måtte begynne med prøverør. Hvor lenge prøvde dere før dere fikk hjelp, og hvorfor er det vanskelig for dere å bli gravid på “den naturlige” måten?
      Jeg og min samboer prøver å bli gravide og det var jaggu ikke så enkelt som jeg trodde. Jeg skal til gynekolog snart for å sjekke om alt er som det skal hos meg, håper virkelig det.
      Skjønner om noen av spørsmålene kan være veldig privat, og det er helt greit om du ikke vil svare på det 🙂
      Digger deg btw 🙂

    6. Lang og fin spørsmålsrunde 🙂 Jeg lurer på hvilke filmer du liker og hva du liker å lese av blader og bøker. Er dere uenige om hva slags filmer dere skal se på kino og hjemme?

    7. Okei, det her er bare kleint. En ting er at du så uspiselig påstår at det er helt normalt å bruke 13.000 kr på Nikki Beach på en dag. Nei, det er det ikke, om du ikke er millionær, eller har langt bedre råd enn dere har. Men å sitte å lyve på prisene, give me a break. Menyen til Nikki Beach ligger åpent på nett, 6 biter sushi koster toppen 25 EURO, så kanskje du har vært litt overfull på jæææævlig dyr champagne når du betalte for maten? I tillegg koster den billigste senga en helg i høysesong 350 EURO inkl. champagne, noe som tilsvarer ca 3000 kr tilsammen, ikke per person. Legg på en flaske champis og lunsj til Ulrik på toppen av dette, så snakker vi kanskje 7000 kr. Det bli bare så ekstremt harry det du driver med. Og ja, jeg kunne ha svidd av 13.000 på en beach club på en dag jeg også, et par ganger i livet. Men det er ikke normalt å legge det frem som at “en dag koster fort 13.000 for oss 2”.

    8. Ida: Hei, Ida. Jeg gidder ikke diskutere priser med deg siden jeg vet hva vi betalte og jeg har heller aldri sagt at vi kjøpte to senger eller at det er normalt å bruke så mye penger på en dag. Men jeg har noen spørsmål til deg. Vi dro som sagt hjem i 21-tiden på kvelden. Hvordan får du to flasker drikke til å holde i ni timer på to personer i den varmen? Og tror du at den lille lunsjen som jeg ikke en gang ble mett av holdt resten av dagen?

    9. I det offentlige får man behandling utifra hva som er problemet, og hva som er vurdert mest riktig for hvert enkelt par. Det offentlige tjener ikke penger på at man trenger flere forsøk.. synd at forsøker å skape et negativt bilde av et tilbud du aldri har benyttet deg av. Har forøvrig hatt kort protokoll begge rundene våre, på St. Olav, og har blitt gravid på første forsøk begge gangene. De vet hva de driver med, og alt blir ikke bedre av at det koster mye penger!

    10. Hei flotte Julianne og Ulrik. Ser virkelig ut som dere nyter late dager på sjøen, og jeg unner dere virkelig en super ferie. Ser at dere har kommet dere til vestfold, jeg kan VIRKELIG anbefale dere å kjøre innom Holmestrand, de har 2 år på rad blitt kåret til å ha den hyggeligste gjestehavnen i Vestfold. Det er som regel stapp fullt med båter der og er en utrolig sjarmerende liten by under vekst.
      Håper på å se dere i Holmestrand gjestehavn i løpet av ferien, stoor klem fra Karoline Haga

    11. Du er veldig opptatt av hår, negler og utseende generelt.. (ikke negativt ment). Hvordan ser du for deg at det blir når(!) dere får baby i hus? Du vil ikke ha sjans til å bruke 1-1,5 time på badet om dagen, og heller ikke sitte mange timer hos frisør eller negldesigner, på lang tid etter at babyen er født. Du er heldig hvis du rekker en kjapp dusj hver dag. Hvordan vil det bli for deg? Igjen, ikke vondt ment. Har akkurat fått ei lita ei for første gang selv, og må si jeg trodde man skulle rekke mer egenpleie enn man faktisk gjør. Og jeg har aldri brukt i nærheten av like mye tid på det som du gjør, så bare nysgjerrig på dine tanker rundt det☺️

    12. Lena: Hva vet vel du om hvilken type baby Jolianne kommer til å få? Selv om du var heldig hvis du fikk ta en kjapp dusj en dag, er det ikke ensbetydende at det blir samme tilfelle for Julianne. Jeg har ett barn på 3 år og har dusjet hver dag siden hun ble født. Hun var en sovebaby fra første stund og jeg kjente meg ikke igjen i noen av beskrivelsene som at “babyen henger i brystet hele dagen” etc.
      Uansett hvilken baby Julianne får, finner hun en løsning.😊

    13. Jeg har på ingen måte noen “vanskelig” baby, men hvis du hadde tid til å bruke 1 time eller 2 på badet hver dag med baby er det noe rart spør du meg.. Å vaske seg og stelle seh hver dag er en ting, men man prioriterer ikke å bruke så lang tid på å “dolle” seg opp når man har en liten en. Så regner med spørsmålet over handler om at man muligens må endre på en del faste rutiner..
      Stine

    14. Selvfølgelig vet jeg ikke det, men de færreste får en “sovebaby” fra dag 1. Klart det kan skje, men oddsen er større for at det ikke skjer.. og uavhengig av det var det bare et spørsmål om hva hun tenker rundt det hvis det blir sånn. Har aldri sagt jeg ikke tror hun klarer å finne en løsning på det, det gjør de fleste av oss som får barn☺️

    15. Spørsmål til neste runde:
      – Kunne du tenke deg å reise tilbake til Puerto anus og hvor mye koster en slik reise?
      – Har det hendt at hundene har falt uti sjøen?
      – Vurderer du å senere i livet få en vanlig jobb med kollegaer osv, eller vil du ha det slik som nå resten av livet dersom det er mulig?
      – Er bilen deres leaset eller eier du den?

    16. Nå vet jeg ikke om det allerede finnes, men hadde det vært en idé å hatt en side på bloggen som beskrev grunnen til hvorfor dere holder på med prøverør? Føler at det blir spurt om under ganske mange innlegg. Og det blir vel slitsomt å for deg å fortelle x antall ganger, samtidig som det er synd for de nye som kommer inn her, om du ikke gjør det. Bare en tanke. Tenker det sparer mye tid og krefter 🙂

    17. Hei dere. Jeg ønsker bare å komme med en liten notis angående bruk av redningsvest. Som du skriver , dere bruker det, men ikke alltid i fint vær.. Jeg må bare få si en ting, og jeg sier det til alle som leser kommentaren her nå: husker dere denne forferdelige ulykken med båt der flere mennesker omkom og ble alvorlig skadet i Drøbak? Min daværende samboer var et av redningsmannskapene.. som brakte inn den unge jenta som omkom. Dette var en ulykke, en ulykke kan skje så utrolig raskt.. og uten redningsvest ( og du er bevisstløs) ja da er sjansen din minimal for å overleve. Du kan feks slå hodet ditt tilfeldig og besvime, og falle overbord. Hva skal du gjøre da? I en krisesituasjon kan den dyktigste svømmer få panikk og drukne også. Bare til en liten ettertanke.. Selv er jeg en god svømmer, men jeg blir ikke med i båt uten vest. 🙂 velmenende råd. Mvh Helen.

    18. Helen 13.07
      Kunne ikke sagt det bedre selv.. Sikkerhet er så utrolig viktig. Hele tiden…
      Jeg liker meg ikke selv på sjøen, men de gangene jeg har vært i båt er det redningsvest på hele tiden…
      lytt til erfarne sjøfolk… ❤
      Og husk Julianne, det er og lurt og kunne alt ombord på en båt, hvis Ulrik brått blir dårlig El.lignende.
      Vil dere alt bare godt 💕 jobber i sikkerhetsbransjen selv 👊

    19. -.Hvordan stiller du deg til surrogati? Syns du det burde vært lovlig?
      – Hvordan var du som ungdom?
      – Hva jobbet du som før du begynte å blogge?
      – Hva slags hudprodukter bruker du? Du har kjempe fin hud!
      – Tre steder du og Ulrik har lyst å besøke?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg