EN PERLE I OSLOFJORDEN

Hei, dere! Dagen i dag ble som planlagt med stopp i Hankø, som må være et av de flotteste stedene man kommer til med båt på Østlandet. Jeg synes ikke det er rart at Hankø kalles for “en perle i Oslofjorden”, for det er skikkelig idyllisk her. Selv om jeg kommer fra Fredrikstad så har jeg bare vært i denne skjærgården et par ganger før og det er lenge siden. Derfor var det virkelig på tide og ikke minst hyggelig å komme tilbake.

Ikke bare er omgivelsene her fine, men her er det også nærbutikk, restaurant, kafé og alt vi “trenger” for å hygge oss på tur. Det er tydelig å se at både Ulrik og hundene storkoser seg. Hehe!

I morgen går turen videre om været blir bedre. Målet er Kragerø. Men i dag var det rett og slett uaktuelt å krysse fjorden på grunn av vind og store bølger. Det meldes visstnok mye bedre i morgen tidlig, så vi får bare prøve oss ut igjen og heller snu om vi føler det blir for ustabilt. Det fine med denne type ferie er at vi har god tid. God tid og godt humør. Det er det viktigste på båtferie, tror jeg.

26 kommentarer
    1. Åh, som jeg misunner dere det livet med båten og friheten:-) Ferierte på Lyngør for noen år tilbake, der syntes jeg det var fint! Spesielt med matbutikken og restaurangen som lå på kaia på selve hovedøya, i “gata” der det var bare en mulighetå komme seg, nemlig med båt! Små øyer med benker satt opp for å kunne se utover havet, fine merkede turstier, badeplasser…. Skikkelig god stemning:-)

    2. Hvorfor fortsetter du å “reklamere” for alkohol når det ikke er lov og man får store bøter for det? Slik som en viss annen blogger fikk

    3. Hei!
      Jeg har fulgt deg av og på med prøverørprosessen da mine sjanser for graviditet er redusert grunnet endometriose. Venter heldigvis en liten en nå <3. Jeg har stor tro på at lykken kommer deres vei! Jeg syns det er så fint å se at du er opptatt med andre ting, og at du koser deg (ser det ut som ihverfall - nettet kan jo lure 😉 ). Jeg heier på deg!

    4. Det ser frisk og godt ut. Men jeg lurer på hvorfor du stadig har bilde av drikkevarene deres. Ser at dere viste frem vinflaskene eller sjampanjen dere drakk for få dager tilbake. Fotballfrue har jo fått tilsnakk på dette.

    5. Åhhh, så koselig! Reklame? Dette er jo ingen konstruert setting der de får betalt for å vise frem visse merkevarer.. En helt vanlig middag ute, dette. Da måtte jo de i så fall få sine kroner fra Idun ketchup også, hehe.. Dessuten er Julianne superdyktig på å merke innlegg.
      Flott at dere tar hensyn til været på sjøen.
      Kos dere masse videre!

    6. Det er lov til å ha bilde av drikkevarer på bloggen, men ikke når man f.eks reklamerer for et annet produkt. Det var der det feilet for Fotballfruen.
      Sånn ang hodeplagg – du er finere med hatt, Julianne.

    7. Ånei, ikke si at dere røyker…? Usjameg hva skal ekkelt askebeger midt på bordet med god mat rundt… Passet ikke helt sammen skjemmer ut ellers fine bilder….. Og røyking og svangerskap i fremtiden… Hmm ikke bra…

    8. Trude: Nei, I det skriftlige svaret fra Helsedirektoratet står det at loven rammer vidt, og at reklameforbudet er svært strengt når det kommer til bilder og illustrasjoner av en alkoholholdig drikk. Det har ingenting med andre produkter å gjøre i det hele tatt. Men Pilotfrue er meldt til Helsedirektoratet, så får de ta det derfra. Man ser jo at hun gjør det med vilje, etter å ha fått kommentarer på det.

    9. Så deilig ferien deres ser ut! En drøm av en båt!!
      Synes jakken/genseren til Ulrik var utrolig fin – hvor er den fra?
      Nyt turen, og hverandre, videre ❤

    10. Uff, man må nesten bare le av disse kommentarene. At noen orker å bruke sin tid på å si at du ikke kler hodeplagg er jo nesten komisk. Og den kommentaren om askebegeret 😂🙈 usjameg, si! Noen ganger lurer jeg på om de er ment seriøst.. Kos dere på båtferie, det ser helt nydelig ut ☀️🥂☺️

    11. Nok engang, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte….du prøver så hardt ….. men du er og blir en billig fremtoning!!!

    12. Til hun over: hadde ikke Caroline frontet champagne i et innlegg som Gina betalte for, hadde dette vært en ikke-sak. Så dette er også en ikke-sak. Men fantastisk at du har såpass lite å gjøre med livet ditt, at du leker blogger politi og melder folk inn til diverse instanser.

    13. Dette så jo trivelig ut. Men hva i all verden gjør hunden i fanget ved matbordet? Det er direkte udelikat og uhygienisk 🙁

    14. Haha Var ikke for å “bry meg”, men jeg ser ikke for meg at to flotte mennesker som Julianne og Ulrik røyker bare… Ikke sunt 👍 Men tror ikke de er røykere (krysse fingrer 🤞)
      Og ja jeg er en sånn person så hate stinkende askebeger på matbordet.. Sitter derfor aldri ute å spiser om folk ved nabobordet røyker når eg skal nyte god mat og godt øl….
      Sånn ér jeg 😄
      Merete

    15. Ser litt ensomt ut dette båtlivet… er det folk i de andre båtene der? Vil gjerne ha litt mere bilder av omgivelsene/naturen! Ellers er det da bare koselig å ta seg en røyk i ferien, det liker også jeg å gjøre om sommeren.

    16. Hei Julianne. Hyggelig å se at du koser deg 🙂
      hvor lenge før egguttak må man begynne på medisiner?
      Ida

    17. Nu forstår jeg slet ikke at der er nogle personer der føder de skal lege “Skjenke kontroll” og ytre sig om hvad der er loveligt. Men prøv at se dette, som er uddrag av “Forbud mod alkoholreklame” og da pilotfrue ikke har fået noget økonomisk ut av at vise de pågældende alkoholiske drikke fra Hankø, kommer hun under denne kategori : “Ytringer fra privatpersoner rammes i utgangspunktet ikke av reklameforbudet, både fordi de har en sterkere beskyttelse i ytringsfriheten enn kommersielle ytringer, og fordi de ikke har til formål å fremme salg av alkohol.
      Det er imidlertid en forutsetning at den privates ytringer ikke fremstår å være på vegne av eller initiert av en bransjeaktør i alkoholmarkedet, eller at privatpersonen oppnår fordeler ved å omtale alkoholholdige produkter. Et eksempel på dette er tilfeller hvor bransjeaktører sponser kjendiser eller bloggere med produkter, reiser eller arrangementer.
      Det vil også kunne vurderes som en omgåelse av reklameforbudet dersom eiere og ansatte i bransjeaktørens virksomhet, eller andre med nær tilknytning til virksomheten, bruker blogger, nettsider eller profiler i sosiale medier til å omtale aktørens produkter.”
      Citat slut 🙂
      Fine bilder fra Hankø….en super perle er det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg