MIN ALLER FØRSTE GRAVIDOPPDATERING: UKE 6 (5+1)

Hei, dere! Jeg har lyst til å oppdatere dere uke for uke i graviditeten og her kommer min aller føste gravidoppdatering. Alle innleggene blir lagt under kategorien “gravid”, for de av dere som ønsker å følge oss videre på denne utrolige reisen. Når det er sagt så vil jeg fortsette å blogge om andre ting også, men det er ingen hemmelighet at graviditeten kommer til å ta en stor plass på denne bloggen. Det er tross alt det største som har skjedd meg og oss..

I går gikk vi inn i uke 6 av denne graviditeten. Foreløpig termin er som sagt 19. oktober og det vil si at det er 242 dager igjen av svangerskapet. Jeg så det var flere som lurte på hvordan jeg kan være “så langt” på vei ettersom at vi satt inn egget for bare to uker og to dager siden. Forklaringen på det er at svangerskapet regnes fra første dag i siste menstruasjon. Det vil si sirka to uker før jeg satt inn egget/før babyen faktisk blir unnfanget. I de to første ukene er man egentlig ikke gravid og babyen er alltid to uker yngre enn antall graviditetsuker. Denne tellemåten må jeg bare se å venne meg til siden den brukes av både jordmødre og annet helsepersonell som vi skal møte gjennom hele svangerskapet. Embroyet (som det heter) er nå tre uker gammelt.

Hentet fra utfyllingsboken “Gravid”:

“Babyen er nå 2-4 mm fra hodet til rumpen, og man kan se starten fra hode, overkropp og armer. Man kan også ane anlegg til øyne og ører. Tre uker etter befruktningen begynner hjertet å slå, og blodomløpet begynner å fungere.”

Herlighet, det her er så rart og så stort! Tenk at det vokser et levende menneske inni meg! Det føles helt uvirkelig. Faktisk så uvirkelig at jeg i går IGJEN tok en ny graviditetstest. Hehe! Jeg tror det har klikka for meg, for jeg ble skikkelig glad når den ble positiv. Akkurat som om det er noe tvil, noe det ikke lenger er. Men jeg skjønner bare ikke hvordan vi kan være så heldige når det er så mange andre par der ute som har prøvd og feilet mye lengre enn oss. Jeg føler virkelig med alle par som sliter med å bli gravide. Det er det vondeste Ulrik og jeg har opplevd.


Vår første ultralyd: Mandag 6. mars hos Trine Tromsdal på Volvat Majorstuen. Da skal det være mulig å se at hjertet slår ♥

Cravings: Jeg craver egentlig ingenting ennå, men matlysten er stor og jeg kjenner meg mer sulten enn før graviditeten.

Formen min: Mens jeg sitter her og skriver til dere ligger Ulrik på sofaen og ser på “The good wife”. En serie han tydeligivis har blitt helt hektet på. Snart skal jeg legge meg ned på sofaen også. Jeg føler meg nemlig sliten bare av å ha skrevet dette innlegget her. Det skal ikke så mye til i disse dager og det er helt greit. For jeg elsker å være gravid og akkurat nå er det ingenting som er viktigere for meg enn å ta vare på den lille skapningen som skal vokse seg stor.

Kvalmen var aller verst dagen før vi gikk ut med den store nyheten. Etter det har den bare kommet og gått litt sammen med hodepinen. Ellers kjenner jeg meg oppblåst, noe som muligens skyldes de økte nivåene av hormonet progesteron.

Ulrik: Ulrik er veldig overbeskyttende, noe jeg synes er utrolig sjarmerende. Han tar alt rundt graviditeten utrolig seriøst, sørger for at jeg får nok hvile og hjelper meg med alt det nye i matveien. Ulrik er om mulig like overveldet som meg denne uken.

Medisiner: Jeg tar fortsatt 2 stykk Utrogestan tabletter vaginalt 3 ganger daglig og 1 stykk Progynova tablett oralt 3 ganger daglig. Dette skal jeg fortsette med helt til uke 10. For de av dere som kjenner til Utrogestan vet at det er noe skikkelig kliss. Det er derfor lite action på soverommet i disse dager. Men det er det verdt. Hehe! 

Gravidoppdateringene vil bli mer omfattende utover i svangerskapet. Nå er det litt tildig å si noe om vekt, fødselsforventniger og så videre. Jeg gleder meg til hver eneste dag av denne reisen og håper at dere synes det er spennende å få være med helt fra starten (bokstavelig talt). Del gjerne egne erfaringer og tips rundt graviditet med meg underveis. Det setter jeg stoooor pris på nå som alt er så nytt og ukjent.

Ønsker dere en fin søndag videre 🙂

77 kommentarer
    1. Gratulerer så mye! Vi har prøvd i 1,5 år (vi er friske), og skal til med prøverør til våren. Håper vi blir like heldige som dere, og veldig gøy å følge deg. Betryggende å se veien deres, da kjenner en seg mer forberedt på den litt kronglete veien noen desverre må gjennom. Gøy å følge oppdateringene dine om prøverør og graviditet, synes du er skikkelig modig som deler. Heier på dere 3!

    2. Jeg gleder meg masse til hver oppdatering fremover! 🙂 Det har jo tikket inn så mange kommentarer her den siste tiden, så usikker på om du fikk kommentaren min angående for høyt HcG-nivå til at testen slår ut positivt? Jeg testet for moroskyld da jeg var rundt uke 12, og fikk haugevis av negative tester – og vill panikk. Etter en telefon til legevakten fikk jeg beskjed om å blande ut urin med 50% vann fra springen, for så å teste blandingen. Da ble testen positiv igjen 🙂 Det er rett og slett fordi for høyt HCg-nivå kan “slå ut” testene og gi falskt negativt resultat. Ha det i minnet om testegalskapen skulle vedvare slik den gjorde hos meg, hihi!

    3. Så utrulig spennande å få vere med å følge døkke igjennom denne reisen!:-)
      Når ej va gravid så gikk ej på folsyre dei tre første månane.
      Masse lykke til framover og vil gjerne ha en videoblogg snart😃

    4. Hei Julianne! Jeg har ikke kommentert før men har fulgt deg siden rett før bryllupet deres. Jeg har sett hvordan dere har prøvd og sett deres skuffelser. Var veldig nervøs selv da vi skulle begynne prøvingen etter dere hadde begynt med ivf, og var så redd vi skulle få samme utfordring. Heldigvis ble jeg gravid med en gang, og jeg tenkte ofte på hvor urettferdig livet var når dere hadde slitt så lenge. Jeg er så utrolig gla på deres vegne for at dere endelig får oppleve dette mirakelet, gratulerer så mye! ❤ jeg gleder meg til å følge dere på veien videre og ønsker dere masse masse lykke til! Dere har mye spennende i vente! Er nå 16 uker og husker mange av dine symptomer 🙂 igjen, gratulerer så masse, jeg gleder meg til fortsettelsen 🙂

    5. Spennende å følge dere fremmover😄 Hvor lang syklus har du? Skjønner ikke hvordan terminen din kan vere 19. oktober når du fikk mensen 14.januar🙈 Lurer på hvordan du regner?

    6. ÅÅå, tror aldri jeg har blitt så glad på noen “ukjentes” vegne før! Gratulerer så mye! <3 Gleder meg til å følge graviditeten videre på bloggen 🙂

    7. Gratulerer! Blir fantastisk å følge dere på denne reisen. Jeg gleder meg med dere.

    8. Ikke at det har noe å si for meg, men jeg forstår heller ikke regningen din i forhold til termindato. Med termin 19 oktober skulle du vært lenger på vei enn 5+1 i dag.. med mindre du har meget kort syklus da. Med første mensdag 14/1 skulle du jo hatt syklus på 23/24 dager for å få denne termindatoen? Eller hva er det jeg ikke skjønner her🙈

    9. Gratulerer med graviditeten 😄
      Det er lurt å ta folsyre nå i starten av svangerskapet, dersom du ikke allerede tar det.
      Lykke til!

    10. Jeg hadde mensen 5.januar, eggløsning 19.januar og
      har termin 14.oktober. Så hvordan kan du ha termin 19.oktober når egget ble satt inn 1.februar?

    11. Lytt til kroppen, det er det viktigeste tipset jeg kan gi! Er idag i uke 38 (37+1) og lyttet ikke til kroppen når bekkenløsningen kom snikende og nå er jeg så si sengeliggende resten av graviditeten 😓 Lytt til kroppen og nyt hvert et sekund når de små sparkene kommer ❤ tiden går fortere enn dutror!

    12. Så gøy! Gratulerer så mye til dere begge 🙂 Blir spennende å følge med på reisen deres.
      Jeg lurer på hvordan du stiller deg til eksponering av barn på nettet? Leste en artikkel på VG om dette mtp på posting av bilder av barna o.l.

    13. Dette er så utrolig koselig!! Bare nyt hverandre, og friheten til å gjøre nesten hva dere føler for 😌 Folsyre er viktig, men det har flere skrevet ser jeg 🙂 Masse lykke til, dette går så bra! ❤

    14. Gratulerer så mye! Endelig<3
      Tiden fremover kommer til og fly avgårde, tro det eller ei. Syntes det var i går jeg testet positivt, og nå er jeg 31+2 på vei med en liten gutt. Her beveger magen seg alle veier fortiden, gled deg 😀

    15. Hei,
      Er utrolig glad på deres vegne! Har fulgt med en liten stund å ble oppriktig glad ds det klaffet 🙂 i disse dager drøftes det det etiske med å eksponere barn på sosiale medier, blogg o.l. Ref mamma til michelle vs Polliani. Hvordan stiller du det til dette mtp sikkerheten til babyen din? Anna ønsker ikke å slutte å blogge til tross for at Michelle misliker oppmerksomheten.
      Syntes det er spennende å lese dine tanker om dette da du skal bli mor og det er et svært aktuelt tema. Gleder meg til å følge med dere videre 🙂

    16. Hei Julianne! Så moro å følge med fremover 🙂
      Er selv 17+2 og har begynt å kjenne spark😍Du har mye å glede deg til!
      Klem

    17. Gratulerer såå mye, det er virkelig det største man opplever i livet! Gleder meg til å følge med videre <3
      Til alle som lurer på syklus og regningen.
      Har det ikke litt å si at den lille eskimoen (autokorrekt endret til elsklingen - det var jo litt søtt!) deres ble satt inn etter å ha utviklet seg noen dager? I en "vanlig" unnfangelse skjer jo all delingen i kroppen,
      mens hos dere har en del skjedd allerede før innsett? Eller er jeg på
      bærtur?
      Håper formen din holder seg fin! Ha en fin kveld 🙂

    18. Gratulerer så mye! Skal følge deg gjennom graviditeten. Jeg har hatt en spontanabort i uke 10, og ett svangerskap som endte med en (heldigvis!) frisk baby i uke 27. Begge unnfanget naturlig. Det ble veldig mange uker på sykehus, men alt var verdt hvert eneste sekund med bekymringer og smerte, og hver eneste krone brukt på ultralyder.

    19. Gratulerer såååå mye til dere begge<3 Er så glad på deres vegne, og for at det klaffet på 2. forsøk! Gleder meg masse til å følge deg gjennom graviditeten. Håper du vil dele lister og slikt med oss - som utstyrsinnkjøp, klesinnkjøp, sykehusbagen osv. Det er så gøy med lister:) Ønsker deg et fint svangerskap<3

    20. Hei Julianne, og gratulerer med graviditeten!! ❤ Det er en fantastisk følelse å se de to strekene. Jeg ble også gravid etter fryseforsøk, men mistet dessverre den lille. Men man må aldri gi opp, det har denne prosessen lært meg. Du er heldig som er under 30, da har du friske egg, og sjansen for at det går bra er mye større. Masse lykke til med graviditeten!

    21. Jeg skjønner ikke denne termin beregningen din. Her tror jeg du bommer. Når du fikk satt inn egget 1 februar er du ikke mer enn 4 uker og 4 dager gravid. Termin blir da 28 oktober.

    22. Gratulerer så mye med den lille i magen ❤️❤️ jeg lurte på om du kunne lage et innlegg om hvordan man bør gå frem får å få hjelp med fertilitetsbehandling.

    23. Gratulerer 🙂 fælt å streve så mye. Jeg vet ikke så mye om såååå lang prøving da, men en dårlig nyhet vet jeg litt om. Jeg fikk påvist pcos etter et års selv-prøving hjemme. Men samme dag som jeg begynte på tablettene metformin(mot pcos) ble jeg gravid!! Så det gikk såååå mye fortere enn forventet 😀 jeg er i uke 39 i dag, har termin om 14 dager – 5 mars 😀

    24. Gratulera så mye! Du har mye å se fram til! Har en nydelig jenta på 7 månder<3 beste tipse eg kan gi deg, er å ikke høyre ke andre synes og følte under graviditeten og fødselen. Alle opplever ulikt. Så gå inn med posetiv tenkning;) eg gjore det og opplevde det posetiv av alt negative eg høyrte. Ambefale å pakke fødselsbeggen når du er halvveis;) og masse lykke te med svangerskapet!;-)

    25. Jeg er også gravid, med termin i august. Da jeg var i uke 6 hadde vi også akkurat funnet ut om graviditeten og jeg var oftere sulten. Etter et par uker var jeg ekstremt kvalm og kastet opp hver morgen om jeg sto opp tidlig. Men i morgen er jeg i andre trimester og vi får forhåpentligvis vite kjønn på UL i morgen også 😀 PS: er førstegangs
      Vil ønske dere masse lykke til videre og dere kommer til å bli helt fantastiske foreldre. Klem <3

    26. Det har jo litt med egget du satte inn var en blastocyst også da, altså et 5-dagers egg. Så når du satte inn egget var du 2+5 uker på vei. Kanskje skrive det også, mange som ikke skjønner assistert befruktning her 🙂

    27. Gratulerer så mye med barnet i magen! Tusen takk for at du våger å være ærlig om en prosess som kan være så vanskelig. Det er til inspirasjon for mange. Lykke til til dere alle tre i tiden framover.

    28. Jeg er så glad på deres vegne.
      Mitt beste tips er og ikke høre på alle “skrekkistoriene” du eventuelt vil få “servert”
      . Selv kjente jeg meg ikke igjen i noen av dem, blant annet at det å føde er smerter som er verst tenkelige, jeg opplevde det som helt overkommelig
      Samtidig er det også viktig og ikke tenke at det som helsepersonell sier står “skrevet i stein”
      Jordmor sa til meg at jeg måtte bare forvente at fødsel tok lang tid siden det var første gang, men jEg tenkte at jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle få en kjapp fødsel og det fikk jeg, tok 4 timer fra riene startet til babyen var født
      😊 Ellers er det bare å nyte alle milepæler på veien, både i graviditeten og etter barnet er født
      Et barn er den beste gaven i livet ❤

    29. Hei! Så bra å høre at det klaffet for dere til slutt 🙂 Vi er selv midt i prøverørssøkingen, og har mange spørsmål. Kunne du skrevet et innlegg hvor du forteller om forløpet deres fra begynnelse til graviditet? Hvordan hormonstimulering måtte du ha og hvor lenge? Brukte de ivf-metoden eller ICSI på dere? Hadde vært veldig spennende å lese om. Håper vi også kommer i mål til slutt 🙂 Gratulerer med graviditeten! Varme hilsener fra Mia

    30. Gleder meg til å følge svangerskapet ditt videre! Så spennende! Jeg er gravid selv i uke 30 nå, og du har så mange spennende uker og øyeblikk foran deg! Jeg elsket både trøttheten og kvalmen for det fikk meg til å føle meg skikkelig gravid, hehe! Gled deg til ultralyd, vi var på første i uke 11, og så mye mer enn vi hadde trodd 🙂 armer, bein, fingre og tær! Så spennende!

    31. Gratulerer så mye med graviditeten!
      Mens jeg leser inne på bloggen her sparker en liten
      jente i magen. Er 21+2 i dag!❤️👶🏼 Er fortsatt en
      uvirkelig tanke for meg. Vi mistet i våres og hadde da
      forsøkt siden juli året før. Venter man på noe godt, venter man ikke forgjeves☺️
      Gleder meg til å følge dere! Lytt til kroppen, ro ned, ta en dag av gangen og kos deg i det💕

    32. Ååå det er så koselig dette her <3 Jeg føler sånn med dere og er selv takknemlig hver eneste dag for at jeg har blitt mamma. Om du trenger noe mammatips, har jeg mange gode inne på lenatherese.blogg.no
      Velkommen skal du være til å titte innom der <3
      Gode klemmer til dere fra meg

    33. Om dere satt inn egg 1. februar, blasto (5 dagers) er du idag 5+2 på vei med termin 23. oktober da befruktelsen (eggløsningen) regnes 5 dager tidligere enn innsett ved blasto og var da fredag 27.1 samt at ved IVF endres aldri terminen etter menstruasjonen. For å forklare på en annen måte – du kan ha en veldig lang periode mellom mensenstart (CD 1) og eggløsning uten at da første dag i menstruasjonen blir gjeldende.
      Så du er idag (søndag) 5+2 på vei, mens fosteret er 3+2 gammelt.

    34. Jeg skjønner heller ikke at du er 5+1 når du har termin 19 okt
      Jeg er 2gangs og har termin 23 oktober. Dvs nå (mandag) er jeg 5+3. Det er regnet fra første dag i siste mens av legen 🙂

    35. Gratulerer så mye til deg og Ulrik! Jeg kjenner dere overhodet ikke, men har fulgt med på reisen deres gjennom bloggen. Og jeg ble rett og slett skikkelig glad på deres vegne for at det gikk veien! 😀
      Ønsker deg masse lykke til! Som 1-barnsmamma til en 1-åring har jeg fortsatt både graviditet og fødsel og alt friskt i hodet! Det beste tipset jeg kan gi er å lytte til kroppen din. Prøv å ikke bekymre deg for mye, for du blir passet godt på av både lege, jordmor (og Ulrik?). Jeg fikk utallige råd på veien, av alt og alle. Noen gode råd og andre mindre gode. Det som ble best for oss var å høre på jordmor og “ekspertene” og ikke la oss forvirre av alt det andre.. :p og så tok jeg vitamintabeletter for gravide, som inneholdt alt av folsyre og olje og resten av ting som kunne være bra for barnet. Dette fordi da følte jeg jeg “dekket” alt behov. Men også her får du nok gode råd fra jordmor/lege.
      Igjen, masse lykke til! Du har en spennende og fantastisk reise foran deg 🙂

    36. Gratulere så mye! Blir så spennende å følge dere fremover.
      Jeg tror mange ikke skjønner at du har satt inn et allerede befruktet egg slik at regnemetoden blir litt annerledes.. jeg skjønner ikke hvorfor folk skulle tro du ville lyve om termin når du er så åpen om alt annet..
      Jeg har selv et barn på 11 måneder. dere har mye fint i vente:)
      Lykke til fremover. Så glad på deres vegne.

    37. Vær forbredt på skevutvikling, astma, synsforstyrrelser osv osv ved prøverørsbarn.. Sier ikke dette for og skremme, men to prøverrørsbarn i Bhg hvor sønnen min går er 6 år og skal egentlig begynne på skolen til høsten. Disse må utsette skolestart. Nedvergende for foreldrene såklart. Men det er prisen man betaler!

    38. Gratulerer så mye ❤ skal selv i gang med fryseforsøk i mars, og satser på at det er det egget som skal til!

    39. Startet å følge deg mer etter at jeg så dere hadde prøving. -er spennende å lese også for oss (meg) som ikke må det selv.
      Er også ganske greit å se at du hvertfall fremstiller det positive med å være gravid når en annen (jeg) ikke er så positiv, med kvalmen og energien og formen generelt. Får ting litt mer i perspektiv da:-) Gleder meg til å høre mer. Og som flere sier her, lag heller din egen fødselhistorie når den tid kommer. Gjør ting som passer deg:-)

    40. Hei!!
      Jeg har prøvd å bli gravid i snart ett år, og hadde samme testdag som deg forrige uke (onsdag). Testa torsdag kveld, men den var negativ. Men i dag har jeg fremdeles ikke fått mens, og tok en test i dag tidlig som var POSITIV! 😀 Så gratulerer til deg, og gratulerer til meg! Herregud!

    41. Hvilke funksjoner har medisinene som du tar? Vi sliter også med å bli gravide da jeg har masse cyster som sperrer for eggene mine. Vi har fått beskjed om å prøve selv til sommeren men det føles som en evighet 😔 Forhåpningene er stor hver måned da syklusen min bare blir lengre og lengre. Gratulerer så mye, dette unner jeg dere virkelig ❤️️

    42. Mitt beste råd til deg er å ikke Google alt og lese forumer hvor gravide deler sine “skrekkhistorier”, for det finnes virkelig en skrekkhistorier på nærmest alt man søker på! Jeg vet hvor lett det er å være overnervøs særlig i starten og jeg googlet nærmest alt, hva jeg spiste, hvordan jeg burde ligge når jeg skulle sove osv. Det endte opp i at jeg ble vannvittig nervøs for alt jeg gjorde og ga meg selv til slutt forbud mot å Google, Hehe. Det hjalp! Jeg snakket heller med venninner og jordmor om jeg skulle lure på noe og nervøsiteten sank maaange hakk og alt gikk jo kjempefint:-) du har en utrolig spennende og koselig tid foran deg!:-)

    43. Nyt tiden. Ikke la alle kommentarene skremme deg. De mener det sikkert godt, men ikke alt passer seg. Er det noe du er engtselig for, ta kontakt med din lege eller jordmor.
      Ta bilder hver uke av magen. Men også pass på at andre tar bilder av deg i vanlige situasjoner. Jeg tok bilder av magen hver uke. Men det finnes nesten ikke et bilde av meg vanlig kledd sammen med andre eller i vanlige situasjoner 😊 bruk disse mnd på å være kjærester og gjør hva dere vil. Spontan turer på kino, resturant og ligndene. Med baby på slep blir det mye vanskeligere å spontant dra ut døra 😂

    44. Vil bare si gratulerer! Vi fikk en liten ivf jente 18.oktober 2016 🙂 hadde et langt og hardt svangerskap der jeg spydde i 8 mnd og fikk svangerskapsforgiftning. Men ut kom en etterlengtet liten jente og livet er endelig komplett! Lykke til videre med rugingen og nyt hvert sekund 💗

    45. Gratulerer så mye! Vi er mange i Norges land som gleder oss på deres vegne!
      Men jeg lurer på: er det mindre sjans for spontanabort siden det er prøverør? Du går jo voldsomt hardt ut med dette, og de fleste ville jo ikke gjort det i frykt for å måtte oppleve spontanabort og å måtte komme med den nyheten.
      Men kanskje det er annerledes med dere? Jeg skjønner at dere er glade, altså!

    46. Catharina:
      Spør legen din om metformin.
      Cyster på eggstokkene høres ut som pcos
      Anbefaler å prøve dem 🙂

    47. Du Kaja oppi her,hva er det som feiler deg??
      For en grusom ting å si!!
      Har en haug med prøverørsbarn i min nærmeste omkrets å de er like normale som alle andre unnfanget “hjemme”.
      Det der er en lite gjennomtenkt påstand, å kjenner jeg blir kraftig provosert!!
      Når det er sagt vil jeg ønske dere masse lykke til med svangerskapet, dere har mye fint å se frem til:)
      Er selv straks 26 uker på vei med nr2:)
      Klem!

    48. Først vil jeg bare si GRATULERER SÅ MYE!! <3
      Den boka der var jo utrolig fin 🙂 Hadde jeg bare vist om den litt tidligere.. Synes det er sent å begynne å fylle ut i uke 16 og jeg husker jo ikke detaljer fra ukene som har gått :/

    49. Gratulerer så mye 🙂
      Spennende å følge prosessen før, og nå når du er gravid 🙂
      Jeg er 23 år, og går igjennom det samme som deg.. derfor er det ekstra spennende å lese bloggen din 🙂 Heier på oss 🙂
      Forresten, hvor er boken fra? 🙂

    50. Kjære kaja 08.30 oppi der……
      Du kan jo ikke være riktig skrudd sammen!!
      Og Julianne, gratulerer en haug med baby i magen!!:):) Blir gøy å følge deg fremover:)

    51. At prøverørsbarn ikke normalt begynner på skolen i aldersadekvat alder er bare tull. De like friske og raske som alle andre barn. Gratulerer med graviditeten, og lukk øyne og ører for alt det negative.

    52. Siden Julianne aldri orker å svare, så kan jeg fortelle at boken er fra bokhandelen
      (Ark, notabene osv). Den heter gravid, men om du spør de som jobber der kan du si “gravidagboken gravid” da skjønner de nok med en gang 🙂 veldig fin bok!
      Utrolig irriterende at du ikke svarer på kommentarene..

    53. Anonym: Jeg har fått 602 kommentarer på bloggen siden torsdag, nesten 900 kommentarer på Instagram og 50/60 mailer og sikkert 400 personlige snapper som jeg jobber meg gjennom. Takk for at du hjelper meg 🙂

    54. Gratulera så masse❤❤❤
      Er så glad på dere vegne❤
      Eg er midt i samme prosessen selv,
      skal på kontroll på onsdag,
      og da blir eg nok sendt videre til prøverørsbehandling 😢

    55. kaja: for en utrolig stygg og lite gjennomtenkt kommentar . Det er da ingenting som tilsier at prøverørsbarn får flere plaget enn andre barn. Så fordi du vet om to som har vanskeligheter med syn osv så er det ens betydning med at det er vanlig blant prøverørsbarn. Sitter selv med en liten prøverørsjente på snart 2 år. Hun har hatt feber en gang og en dag hjemme fra bhg pga sykdom.frisk som en fisk.
      Slå opp i ordboken under empati, der kan du lære deg noe.
      Igjen hipp hipp hurra for baby i magen, og ikke la sånne nett troll ødelegge dagen din

    56. Hei! Gratulerer så mye med graviditeten! 🙂 Ser veldig mange kommenterer på termindatoen din. Ikke bry deg, for dere får ikke en endelig termin før på ordinær UL I uke 19-20. Vanlig å bli justert noen dager frem eller tilbake da, uten at dette egentlig har noen ting å si! 🙂
      Men er en liten ting jeg gjerne vil kommentere. Ser du skriver at du er i uke 6, når du er 5+1. Mange bloggere som skriver det på denne måten. Fotballfrue holdt også på sånn. Kanskje det er en app som skriver det på denne måten? Uansett så sier man at man er i uke 5 helt til du er 5+6. Og når du er 6+0 er du i uke 6, osv.. det er den riktige norske måten å si det på! 🙂
      Hilsen jordmorstudenten

    57. Hei!
      Snublet over bloggen din her om dagen via en termingruppe på Facebook. Og nå har du en ny fast leser både her og på Instagram 🙂 Gratulerer så mye med graviditeten! Håper du får et fantastisk svangerskap 🙂
      Noen tips er å ta vitaminer for gravide (som du helt sikkert vet fra før) med både omega 3 og folat. Og at du ikke Googler så altfor mye – man kan bli vettskremt av mindre! Og anbefaler Bbhugme amme – og gravidpute. Jeg er nå 17 uker på vei og bruker min hele tiden. God å ligge med og god støtte i sofaen.
      Gleder meg til å følge deg videre, du må da være Norges søteste blogger!

    58. Bare en liten hilsen til alle som setter spørsmålstegn ved terminen. Når man har prøverør og da spesielt fryseforsøk blir det annerledes i forhold til vanlig regning. Når jeg selv ble gravid med Ivf sa de på klinikken ” gratulerer da er du 4 uker på vei og termin er 24 mai”. Og ved prøverør står de fast ved den datoen fordi de vet jo eksakt når man ble begruktet. Vil tro Julianne har fått samme beskjed fra Spiren iforhold til hvor langt hun er på vei og når termin er, de vet hva de driver med:)

    59. Såå glad for dere!! Jeg teller helt likt som deg 🙂 Du har jo ferdig med 5 fullgåtte uker og er inne i uke 6 🙂 Jeg er 15+3, og sier jeg er i uke 16 <3

    60. Du har problemer ass.. Tenkte og spørre etter kilder til påstandene dine, men så kom jeg på at jeg vet jo at du ikke har noen. Du er her kun for å spre dritt, og det klarer du. Som prøverørsmamma synes jeg det er opprørende at folk kan oppføre seg sånn som deg. Skam deg.

    61. kommer dere til å prøve å få en til ganske fort etter lykke eller Severin er kommet, med tanken på situasjonen deres ?

    62. Synes det var unødvendig å legge ut bilde av magen din.. Den kunne jeg klart meg uten, da er det i alle fall finere med store gravidmager.

    63. Måtte le da jeg leste hva du skrev at du drømte om! Akkurat sånn hadde jeg det også! 😀 Helt morbide og rare drømmer om alt mulig rart… haha! Nå har jeg bare noen uker igjen og så er mini her med oss. Menneskekroppen er utrolig! Ønsker dere alt godt og lykke til med svangerskapet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg