ENDELIG!

Selv om jeg har hatt så vondt i magen at jeg ikke har gjort annet enn å ligge i sengen med knærne inn mot magen i hele dag, så har jeg aldri vært gladere for å få mensen. Endelig blør jeg! Herregud, som jeg har ventet på denne dagen. Jeg var redd for at mensen ikke skulle dukke opp denne måneden og at vi måtte utsette forsøk nummer to i flere uke. Det ville som sagt ikke vært noen krise, men denne ventingen tar veldig mye energi. Derfor er jeg lettet over at kroppen min er "tilbake i balanse", eller hva jeg skal kalle det.

Ulrik er på jobb i dag også. Lørdagskvelden min består derfor av Netflix i sengen alene og pannekaker med sukker og smør. Dagens første og eneste måltid. Snart skal jeg prøve å sove igjen. Det er det eneste som hjelper. For når jeg klarer å slappe av så mye at jeg sovner eller nesten sovner, så merker jeg ikke smertene like kraftig.

I morgen starter jeg med Progynova tabletter (blødningsdag 2). En om morgenen og 2 om kvelden, og rundt dag 10 blir det ny ultralyd for å planlegge neste innsett.

Jeg føler meg skikkelig klar og motivert til dette fryseforsøket. Litt sliten etter magekrampene i dag, men det går fint. Nå skjer det jo noe i det minste..

17 kommentarer
    1. Masse lykke til på forsøk #2. Har fulgt hele ferden, og unner dere virkelig å lykkes denne gangen! Dere er virkelig ikke alene i denne situasjonen, selv om vi ikke har ventet like lenge, så er det slitsomt. Igjen, LYKKE TIL! Krysser fingrene for at dette går rette vegen ❤️

    2. HURRA for mensen 😂 Fulgt med hver dag å krysse alt for at du skulle få sette i gang 🙂 vært der du er et par ganger,å hatt forsinkelser og kjenner følelsene du har hatt godt. ENDELIG kan du begynne. Heier på dere ,måtte det full klaff 🙂 1 – 2 egg dere setter inn denne gang?

    3. Hei Julianne,
      Kan man ikke bruke smertestillende for mensensmerter når man prøver?:)
      Håper du føler deg bedre <3 Du fortjener det beste, heier på deg!

    4. Hei! Har du sjekket deg for endometriose? Høres nesten litt sånn ut med tanke på hvor sterke menssmerter du har. Føler med deg! <3

    5. Så bra at det skjer noe! Jeg synes det er spennende å følge bloggen din 😊
      Ikke ta det ille opp det jeg sier nå, men du kan med fordel bytte ut vita hjertegod med ekte meierismør. Vita hjertegod er et produkt som er bearbeidet og inneholder mye omega-6, som kan virke betennelsesskaprnde.
      Ønsker deg god bedring og krysser fingrene for at spiren sitter på neste runde 😊

    6. Har de sjekket deg for endometriose? Ut fra smertenivået kunne det nemlig høres ut som det. Det kan også påvirke implantasjon av et embryo, så hvis de ikke har gjort det er det verdt å få undersøkt. Særlig fordi mange kvinner med endometriose faktisk blir verre av hormonstimuleringen i forbindelse med ivf.

    7. Leser alt, men kommenterer sjelden.. Heier masse på dere og krysser fingrene for at det går veien denne gangen. Og pannekaker i senga er helt innafor på en sånn dag. Viktig å kose seg som best man kan. LYKKE TIL!!

    8. HURRA for mensen 😂 Fulgt med hver dag å krysse alt for at du skulle få sette i gang 🙂 vært der du er et par ganger,å hatt forsinkelser og kjenner følelsene du har hatt godt. ENDELIG kan du begynne. Heier på dere ,måtte det full klaff 🙂 1 – 2 egg dere setter inn denne gang?

    9. Høres mistenkelig likt ut endometriose. I og med at det er en betennelsestilstand kan lavkarbo (hvertfall sukkerkutt og høykarbokutt) hjelpe:) Har også lest at folattilskudd skal hjelpe. Synd å bruke så mye penger på prøverør hvis endometriose skal gjøre at det ikke virker 🙁 heier på deg, du er en finfin person ig det er spennende å følge reisen deres:) for lykkes, det gjør dere!

    10. Hei skjønne! Jeg må tipse deg om noe som kan hjelpe deg å bli gravid: Fotsoneterapi! Når en fotsoneterapaut trykker på spesielle punkter under føttene settes det i gang prossesser for å rette opp balansen i kroppen. Går til fotsoneterapi for andre grunner og det har hjulpet mye! Terapauten sier at hun har hatt flere kvinner som har gått til henne for å få hjelp med infertilitet, og som så har blitt gravide! Klem <3

    11. Jeg anbefaler på det sterkeste å starte akupunktur NÅ! Jeg startet på syklusdag 1 i mitt fryseforsøk og ble gravid! Gikk 2 ganger i uken, til Vibeke på Klinikk Fjell på Majorstuen. Koster ca 800 første gang, så 460kr per gang videre. Jeg ble gravid den gangen jeg prøvde akupunktur:)

    12. Har ikke vært inne på bloggen din før, men leste en del nedover nå, og kjenner jeg blir engasjert for dere. Du virker som en flott person, og jeg håper det går deres vei! 🙂 Lykke til!

    13. Ikke hver dag man gratulerer noen med å fått mensen. Hipp hurra:) må være en stor lettelse å slippe å vente på den. Nå er dere i gang igjen, ønsker dere masse lykke til på 2 forsøket deres. Ha en flott dag.

    14. Masse lykke til! Spennende tid nå, har virkelig troa på at det ordner seg for dere!❤️Stå på ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg