Kroppspresset tar aldri slutt

Jeg ser på meg selv som en normalt sunn og slank jente. Føler meg komfortabel i den kroppen jeg har og har et godt forhold til mat. Jeg liker å trene og er ikke redd for muskler. Likevel får jeg tilbakemeldinger på at jeg er for stor. Noe jeg synes er skremmende. Hvordan skal man se ut i dag for å bli akseptert? 

Jeg mener som sagt at vi kvinner skal ha litt former. Gjerne pupper, rumper og lår ♥ 

Det er virkelig godt at jeg ikke hoppet inn i denne bloggverden uten å være trygg på meg selv. Da kunne det gått virkelig galt. Det burde vært en nedre aldersgrense for blogging. Jeg hadde ikke taklet dette “presset” like bra når jeg var 16. Kanskje ikke en gang før jeg fylte 18.. Det høres nok teit ut for dere som er i denne aldersgruppen i dag, men om noen år vil dere forstå. På godt og desverre vondt. 

Jeg er litt overveldet over alle respons fra i går. Kropp og utseende engasjerer nesten alle og det vil alltid være noen som føler seg truffet av det jeg skriver. Det kommer nok av at jeg velger å være såpass ærlig som jeg er. Jeg ser på meg selv som et godt forbilde for unge jenter, nettopp fordi jeg pynter lite på virkeligheten. Noen vil garantert si at jeg er et nytt bidrag til dette kroppspresset, mens min hensikt er det motsatte.

Folk liker deg bedre når du er misfornøyd med et eller annet, og enda bedre er det dersom det handler om kropp eller utseende. Er ikke det helt sprøtt? Det er ikke akseptert å være fornøyd med seg selv. Derfor tar kroppspresset og all fokus rundt dette aldri slutt. 

 

 

  

13 kommentarer
    1. Så enig i det du skriver.. Det er akkurat som om vi ikke har lov til å være fornøy med oss selv av en eller annen grunn.. Hvorfor ikke?? Alt er jo snudd opp ned. Selv har jeg det inntrykket av at hvis du ikke har former trener du deg opp til å få former, men har du former så skal du trene deg “ned”.. Finnes helt klar forbedringer i dagens samfunn og det synet vi har på en sunn normal kropp 🙂
      Ha en super dag videre 🙂

    2. Merker koppspresset ja, hver gang jeg prøver å drikke av flasken så pusher folk på at jeg må bruke kopp 🙂
      SOrry Julianne , jeg måtte bare 🙂 Håper alt står bra til 🙂

    3. Hei, vi er en ny-oppstartet nettavis med fokus på ungdom. Vi ser at du har brukt en av sakene våre i et blogginnlegg, og dette er veldig flott. Som takk ønsker vi å spørre deg om hva du synes er viktig tematikk. Hva synes du vi bør skrive om og sette fokus på? Er det noe du savner hos andre nettavviser? Ha en fin kveld. Mvh unytt.no

    4. For stor? For hva?
      Smaken er som baken- den er delt
      Positiv mennesker er alltid sjarmerende.
      Negativ derimot…
      Elsker holdningene dine.
      Stor klem til flotte deg.

    5. Hvis du ikke vil være bidrag til dette kroppspresset så kan du vel la vær å komme med kommentarer som;
      “Jeg mener som sagt at vi kvinner skal ha litt former. Gjerne pupper, rumper og lår”
      Hva med oss som er tynne fra naturens side og verken har pupper og rumpe?

    6. mari: Hei, Mari. Som jeg nylig skrev vil det “desverre” alltid være noen som føler seg truffet av innleggene mine. Jeg valgte nå i første omgang å ta opp dette med kvinnelige former da jeg selv har det og kan dele mine erfaringer rundt det. Jeg vet lite eller kanskje ingenting om hvordan du har det og tror derfor det er bedre at noen andre tar for seg den problemstillingen.

    7. Karoline: Nei, kun extensions. Når det er sagt så har jeg ikke noe i mot de som har silikon eller restylane. Det viktigste er at man er fornøyd med seg selv. Er man ikke det, så gjør noe med det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg