UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Annonse// annonselenker Nelly

God kveld til deg som leser! Håper du har hatt en fin start på uken og at du har noen hyggelige planer for fridagen i morgen. Det var mamma som minnet meg på at 1. mai er en rød dag. I min timeplan har det liksom ingenting å si med røde dager og heller ikke i Ulrik sin timeplan, derfor går det litt i surr for meg med uker som dette. Hehe! Her kommer ukens spørsmål og svar..

Hva betyr at noe er sponset på din blogg?

– Det betyr at jeg har fått en ting “gratis” ved å markedsføre det på sosiale medier. Alt jeg får av sponsede produkter og tjenester må jeg skatte av, derfor er det ikke helt gratis likevel.

Når du har annonse, får du det du markedsfører da eller hvordan fungerer annonser?

– En annonse er et betalt innlegg av en annonsør eller betalt ved provisjon av salget gjennom annonselenker, som jeg har nederst i dette blogginnlegget.

Skal du skrive fødebrev for fødsel til jordmor og kan du isåfall dele det med oss som følger deg?

– Nei, jeg har som sagt ikke planer om å skrive noe fødebrev da jeg foretrekker å ta ting som det kommer. Jo mer jeg evetuelt planlegger situasjoner jeg i utgangspunkte ikke kan kontrollere, jo mer kommer jeg til å grue meg i forkant av dagen. Slik er jeg som person.

Hvilket fag var du best i på skolen?

– Gym og norsk, tror jeg. Ikke norsk histore, men jeg elsket skriveoppgavene. Eller, elsket og elsket. Jeg likte det bedre enn alt det andre. Hehe!

Hvilket fag var du dårligst i på skolen?

– Definitivt matte. Tall har aldri vært min sterke side. Fransk og spansk var heller ikke noe for meg..

Hvordan var det å møte svigerforeldrene dine for første gang?

– Herlighet, det var skikkelig spennende. Jeg var livredd for at de ikke skulle like meg, men det gjorde de heldigvis. Vi spiste på Olivia i Hegdehaugsveien, husker jeg. Praten gikk lett og kvelden ble utrolig avslappet og hyggelig. Svigerforeldrene mine er virkelig de beste jeg kunne ha fått <3

Kan du vise alle innkjøpene du har gjort til Severin på bloggen?

– Ja, veldig snart.

Hvordan går det med føttene dine? Er de fortsatt fulle av vann?

– Det går ikke så bra, men jeg tar det pent. Jeg skal til jordmor for å kontrollere blodtrykket mitt og urinen min igjen allerede på onsdag. Det er bare en uke siden sist, så jeg mistenker at det har noe å gjøre med blant annet hevelsen i føttene mine og at det var proteiner i urinen min ved forrige kontroll.

Har du brukt støttestrømper under graviditeten?

– Nei, det har jeg ikke. Jeg burde sikkert ha gjort det, men jeg ligger heller mye med beina høyt inntil jeg får beskjed om noe annet.

Sliter du med å sove om nettene nå som du er i tredje trimester?

– Jeg sover stort sett godt om nettene. Men jeg er alltid oppe 1-2 ganger om natten for å tisse eller snyte meg. Jeg er konstant tett i nesen og føler meg som en varmeovn for tiden. Stakkars Ulrik som ligger ved siden av meg.

Angrer du på at dere startet prøverørsprosessen, med tanke på at du ble gravid naturlig?

– Jeg angrer ikke et sekund på valget om prøverør. Det var det rette valget den gang da. Nå føler jeg meg bare utrolig heldig som har lykkes.

Fotograf Marian Jade

Hvilke kvaliteter har Ulrik som gjør at han vil bli en bra pappa?

– Det må være at han er spesielt omsorgsfull, klok, rolig, tålmodig og forsiktig.

Jeg så du skrev i forrige spalte med spørsmål og svar at Ulrik ikke flyr langdistanse. Kan man velge å aldri gjøre det eller hvordan foregår slik?

– Ulrik er ansatt i den norske delen av Norwegian med base på Gardermoen. Han flyr mye i Europa, Norge og Skandinavia, men ikke til Thailand eller USA. Det er det andre baser i Norwegian som gjør.

Hva svarer du om Severin sier at han vil ha en hamster eller et marsvin når han blir større?

– Da svarer jeg at vi er og blir en hundefamilie. Vi skal ikke ha verken katt, hamster, marsvin eller noe annet enn hunder.

Tror du at du kommer til å bli en engstelig mor?

– Ja og nei. Jeg tror at Ulrik kommer til å bli den mest engstelige av oss. Han er i hvertfall mest engstelig av oss to når det gjelder hundene våre. Men jeg vet at jeg kommer til å uroe meg for mye jeg også. Det gjør vel alle mødre?

Hvordan er drømmefødselen din?

– Den går raskt.

Hvorfor var det akkurat i Vollen dere valgte å bosette dere? Har dere noe tilknytning til stedet?

– Vi falt først og fremst for Vollen på grunn av nærheten til sjøen. Samtidig er vi avhengig av at bostedet vårt ikke er for langt unna Gardermoen på grunn av Ulrik sin jobb, derfor er Vollen det perfekte stedet for oss. Vi har ingen tilknytning til Vollen fra før, men ser for oss at vi blir boende her for resten av livet siden det er nært familie og venner i Oslo og familie i Vikersund. Jeg skulle bare ønske at Måløy var bittelitt nærmere..

Det er kjent at ungdomsmiljøet i Asker og Bærum er ganske tøft å vokse opp i. Er du redd for det presset Severin eventuelt vil få når han vokser opp?

– Jeg tror at ungdomstiden generelt kan være vanskelig uavhengig hvor i landet man vokser opp, og spesielt om man havner litt “utenfor”. Mobbing og press eksisterer desverre overalt. Det varierer vel bare hva presset dreier seg om fra sted til sted ut ifra interesser, tror jeg. Selvfølgelig kommer jeg til å være bekymret for Severin, men det hadde jeg vært uansett hvor vi bosatte oss. Dessuten har jeg hørt at Vollen er et veldig fint sted å vokse opp for barn og unge, så akkurat nå ser jeg lyst på det.

Kan du nevne tre ting som har vært et must for deg i svangerskapet så langt?

– Bbhugme gravid- og ammepute, eplejuice og joggedress.

Hvilket kamera har du og Ulrik?

– Vi har begge hvert vårt kamera fra Olympus og er veldig fornøyde med kvaliteten. Bildene som deles på denne bloggen er en blanding av bilder jeg tar, Ulrik tar (når han har fri fra sin jobb og jobber for meg) og fotografen min @fotograf_marianjade som jeg leier til oppdrag 🙂

Hvilken barneskole, ungdomskole og videregående skole gitt du på?

– Jeg gikk på Folkvang barneskole i Halden fra 2. klasse til 6. klasse og på Nøkleby barneskole i Fredrikstad fra 6. klasse og ut 7. klasse. Deretter gikk jeg på Cicignon barne- og ungdomskole i Fredrikstad fra 8. klasse og ut 10. klasse og Frederik II videregående skole i Fredrikstad fra 1. klasse og ut 3. klasse. 

Synes du det er ekkelt når folk ringer deg med skjult nummer?

– Jeg tar aldri telefonen når noen ringer med skjult nummer, og sjeldent nummer jeg ikke kjenner med mindre jeg venter på en telefon fra et eller annet viktig.

Fotograf Marian Jade

(annonselenker) Kjole HER/ Blazer HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg