UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hei, dere. Beklager at det har vært stille på bloggen siden søndag.. Dagen i går var utrolig hektisk, men også fantastisk morsom. Vi overtok vårt nye hus i Vollen og er helt i ekstase begge to. Etter overtakelsen har vi satt i gang malerene våre, hatt befaring på garderobeløsninger, fått besøk av en kunstner som skal lage kunst til veggene våre, fått leveringer av møbler, vært i kontraktsmøte med nye eiere av rekkehuset vårt på Vinderen og så videre. Men nå er jeg tilbake og her kommer en forsinket spalte med ukens spørsmål og svar..

Går det bra med deg?

– Ja, alt er fint. Jeg er bare utslitt etter alle inntrykk og avtaler de siste to dagene, noe som var grunnen til at jeg valgte sengen fremfor bloggen i går kveld da jeg fikk ledig tid. Helsen og Severin kommer først.

Når begynte du å få synlig mage i graviditeten?

– Magen ble synlig etter ca 4 måneder, men jeg presset den frem allerede etter 3 måneder med stramme belter rundt midjen. Hehe!

Kan du skrive et innlegg om hvordan det er å være “pilotfrue” ? Du har sikkert skrevet et før, men jeg er en ny leser og er veldig interissert i lese det ettersom at kjæresten min ønsker å bli pilot men han har blitt fortalt at han må ofre veldig mye tid med familie og hobby osv. Er det sant? Er Ulrik mye hjemme selv om han har en slik jobb?

– Jeg stortrives med Ulrik sin turnus. Det høres kanskje rart ut, men jeg er glad i den tiden vi har hver for oss og tror nettopp det er grunnen til at vi har det såpass bra i forholdet. Det hender selvfølgelig at Ulrik ikke kan være med i familiebursdager eller andre sammenkomster hvor jeg helst skulle hatt han hjemme, men sånn er livet. Det er jo noe negativt med alle typer jobber og arbeidstider. Ulrik jobber forresten 5 dager i strekk etterfulgt av 4 dager fri gjennom hele året, minus ferier selvfølgelig. Det er sjeldent at han sover borte alle de 5 dagene han er på jobb og når han først har fri så har han jo helt fri både dag og natt, noe jeg ser som en stor fordel.

Kommer du noen gang til å åpne kommentarefeltet igjen?

– Nei, jeg ser ikke noe grunn til å utsette meg selv eller mine nærmeste for all den negativiteten et åpent kommentarfelt bringer. Dessuten har jeg fått god kontakt med mange av leserne mine på facebook og Snapchat igjen, og synes det er mye hyggeligere å bruke tid på de som faktisk vil meg godt og på de som kommer med konstruktiv kritikk, ikke bare på troll og tullprat.

Fikk Ulrik “pappagave” av deg, siden du fikk “mammagave” av han?

– Ja, Ulrik fikk sorte Hermes sandaler i pappagave fra meg som han gleder seg til å ta i bruk til sommeren.

Kan du fortelle hvilke vesker som står på ønskelisten?

– Ønskelisten min blir aldri mindre, siden jeg hele tiden finner noe nytt å ønske meg. Men det som står øverst på ønskelisten akkurat nå er ikke en veske, men en backpack fra Louis Vuitton. Enten modellen “Palm Springs Mini” eller “Sorbonne” i sort. Praktisk og kul til mammabruk 🙂

Hva mener du med at fødselen skal dokumenteres?

– Vi ønsker å fotografere og/eller filme deler av fødselen, men om materialet skal deles eller om det bare forblir som et minne for Ulrik og meg får tiden vise.

Er du redd for at du ikke skal klare å gå ned i vekt igjen etter fødsel?

– Overhodet ikke. Sannsynligvis vil motivasjonen være ganske stor nå som vi snart får vårt eget treningsrom, og hvis ikke må jeg bare tvinge meg selv gjennom treningen uke for uke. Ned i vekt skal jeg uansett.

Hva var det beste med å være med i Bloggerne?

– Jeg håper at dere som følger meg fast gjennom bloggen og kanskje på andre sosiale medier vil bli enda bedre kjent med både Ulrik og meg på Bloggerne, og vil da se på nettopp det som “det beste” med deltakelsen i programmet. Under innspillingen har det beste vært den “terapien” jeg følte av å åpne meg om alt det vanskelige i prøverørsprosessen.

Er det noe du angrer på som kommer på tv?

– Nei, men jeg gruer meg til å se de såreste øyeblikkene i prøverørsprosessen. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle gråte på tv foreksempel..

(Pressebilde Bloggerne sesong 8)

Har dere planer i påsken?

– Ja, vi skal som vanlig til Geilo med familen og kose oss med god mat, avslapping, ski og fjelluft.

Er du redd for å synke på blogglisten på grunn av paradise-bloggerne?

– Jeg digger leserne mine og respekterer selvfølgelig de som eventuelt velger å forlate meg for en annen blogg. Det kommer nye bloggere til stadig vekk og “konkurransen” om topplisteplasseringene er bare sunn etter min mening. Vi bloggere trenger konkurranse for å utvikle oss, og blogglesere har godt av at det finnes valgmuligheter.

Skal dere døpe Severin i kirken?

– Ja, Severin skal døpes i Asker kirke. Barnedåpen har jeg allerede begynt å planlegge litt faktisk. Tanken er å ha selskapet hjemme i vårt nye hus.

Har dere kjøpt nye møbler til det nye huset eller skal dere ta med “de gamle” møblene deres?

– Mye er nytt og litt er “gammelt”. Vi kjøpte også noen av møblene til forrige eier som vi likte veldig godt. Jeg gleder meg skikkelig til å vise dere alle rommene når de blir ferdige. Planen er å bli ferdige i løpet av april og mai måned. ALT skal i hvertfall være helt klart før Severin kommer til verden i juni.

Har dere bestemt dere for barnevogn?

Ja, det har vi og den ser dere på mystory på Snapchat –> pilotfrue <3

Når får vi se det nye huset deres?

– Jeg kan legge ut noen bilder fra huset i morgen eller torsdag.

Hvorfor vil dere flytte fra Oslo til Asker?

– Vi ønsker at Severin skal vokse opp litt utenfor Oslo og har alltid drømt om å bo nær sjøen. Samtidig er vi avhengig av å bo nært Oslo/Gardermoen på grunn av Ulrik sin jobb. Derfor er Vollen i Asker det perfekte stedet for oss.

Hvilket rom i det nye huset gleder du deg mest til å innrede?

Egentlig alle rommene, men det blir selvfølgelig mest stas å starte på Severin sitt rom.

Er dere redde for at Severin skal bli bortskjemt?

– Severin kommer til å bli skjemt bort med alt av klær og leker, men han kommer aldri til å bli bortskjemt i oppførselen sin. Det skal vi sørge for.

Hvorfor var dere ikke på skiflyvning i Vikersund forrie helg? Dere pleier jo å være der.

– Ulrik jobbet og jeg gidder ikke å dra på slike arrangementer nå som jeg er gravid. Det er jo ikke hemmelig at jeg pleier å dra dit for stemningen- og festens skyld. Jeg ser ikke skiflyvning på tv liksom, men jeg synes det er gøy å være tilstedet og se på sporten i virkeligheten når jeg kan drikke alkohol og “være med” på festen.

Fikk Ulrik betalt for å være med i Bloggerne?

– Ja, han er deltaker i programmet på lik linje som meg.

(Pressebilde Bloggerne sesong 8)

Still gjerne spørsmål til neste uke på innboks her eller på Snapchat –> @pilotfrue

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg