UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Kunne du skrevet noe om overgangen fra en hund til to hunder og evt. fordeler og ulemper ved å ha flere?

– I starten var Stella (vår eldste) veldig sjalu. Hun sendte tydelige signaler på at hun ikke likte Ramp (vår yngste) og virket litt deppa i en periode etter at Ramp ble en del av familien. Det tok over et halvt år før Stella “godtok” Ramp. Stella er fortsatt sjefen av de to og det lar vi henne være, men hun viser også at hun har mye glede av Ramp. De leker sammen hver eneste dag Stella er hos oss og legger seg ofte i nærheten/inntil hverandre når de slapper av, noe som er utrolig hyggelig å se.

Fordelen med å ha to hunder i stedet for en er nettopp når de får glede av hverandre. Jeg ser egentlig ingen ulemper med to hunder i forhold til en. Men det er nok vanskeligere å få hundepass til to hunder enn bare en hund når man skal på ferie og så videre. Fordelen vår er at jeg eier Stella sammen med en venninne som alltid kan ha Stella og ofte har passet Ramp de gangene vi har behov for hjelp.

Veldig bra at du har stengt kommentarfeltet på bloggen! Betyr det at du kommer til å skjerme Severin på bloggen også?

– Takk for at du respekterer valget mitt om å lukke kommentarfeltet. Vi kommer til å skjerme Severin mer enn vi har gitt uttrykk for, ja.

Kan du bli mer aktiv på snapchat? Savner å få flere små innblikk fra hverdagen din!

– Så hyggelig at jeg er savnet! Ja, jeg skal prøve å bli flinkere til å oppdatere noe hver eneste dag på Snapchat fremover 🙂

Tror du at du kommer til å dele fødselshistorien på bloggen?

– Ja, det tror jeg. Det kan bli en fin avslutning på hele reisen som dere har fått være med på gjennom prøveperioden.

Hva legger du i begrepet “ufrivillig barnløs”? Det offentlige helsevesenet sier at ufrivillig barnløse er par som har forsøkt å bli gravide i 1 år (damer under 36 år) uten hell eller 1/5 år (over 36 år) uten hell. Dere prøvde i 8 måneder?

– Det stemmer at vi “bare” prøvde i 8 måneder før vi oppsøkte hjelp privat. Etter disse 8 månedene var vi gjennom to utredninger, to egguttak og 4 egginnsett før vi klarte å bi gravide på egenhånd. I begrepet “ufrivillig barnløs” legger jeg par som strever med å bli gravide etter gjentatte negative graviditetestester. Jeg fikk mitt problem dekket av det offentlige etter “bare” 8 måneder fordi de mente at jeg var ufrivillig barnløs, men valgte likevel å gå privat for å komme i gang med prøverørsprosessen raskere. Poenget mitt er at vi bør være forsiktige med begrepet generelt.

Kan du ikke lage flere videoblogger?

– Det er planen fremover. Men først må vi komme inn i det nye huset. Akkurat nå er det litt mye som skjer her hjemme med visninger og snart flytteprosess.

Forrige uke fikk du dette spørsmålet som du svarte følgende på:

Har du noen gang markedsført et produkt du ikke var fornøyd med?

Du svarte:

– “Selvfølgelig ikke. Men jeg har vært åpen om at jeg skal teste et produkt og latt være å komme med en oppdatering om resultatet fordi jeg ikke mener at produktet fortjener oppdateringen som eventuelt var planlagt. I disse tilfellene kommer det tydelig frem at jeg tester eller skal teste et produkt for første gang.

Mitt spørsmål er:

Selv om du var misfornøyd, burde du ikke oppdatert akkurat dette da? At du ikke var fornøyd, siden du lovet leserne dine det? Du sier du mener produktet ikke “fortjener” det om du er misfornøyd.. Men synes du ikke at leserne dine fortjener å høre det?

– De tilfellene som jeg beskrev i forrige spørsmålsrunde handler ikke om produkter som er skadelige eller produkter som ikke holder det de lover, men tilfeller hvor jeg personlig ikke har blitt tilhenger av et produkt etter å ha testet det over en periode.

Jeg mener da at jeg ikke har rett til å skrive en negativ omtale som når ut til mange tusen mennesker bare fordi jeg velger bort et bestemt produkt. Men svarer alltid ærlig om du spør meg personlig på Snapchat (pilotfrue) eller innboks på facebook (pilotfrue). 

Jeg vil også legge til at jeg aldri har lovet å komme med en oppdatering om et produkt uten å følge opp det løftet 🙂

Hvorfor svarte du ikke på spørsmålet mitt om du bruker dyretestet sminke?

– Jeg ønsker ikke å bruke sminke som er testet på dyr. Men om jeg sier at jeg ikke bruker det så er det garantert noen som finner et bilde, en setning eller et eller annet eksempel på at jeg har gjort det. Derfor er jeg varsom med å si at jeg ikke har gjort noe “galt” generelt. For jeg gjør feil som alle andre og jeg lærer stadig noe nytt.

Hvordan var de tre første månedene dine i graviditeten?

– De tre første månedene av graviditeten var piece of cake i forhold til tre måneder i en prøverørsprosess med hormoner, venting og symptomene av hormonene.

Når fikk du symptomer og evt hva?

– Jeg merket ikke noe til symptomene før uteblitt menstruasjon og positiv graviditetstest. I ukene etter kjente jeg meg konstant trøtt og hadde en del hodepine.

Skal Severin ha noe mellomnavn?

Nei, det blir kun Severin. Severin Nygård. Jeg ser for meg at kompisene hans kommer til å kalle han “Sev” når han blir ungdom. Hehe!

Hva synes du om at det finnes en blogg som «Bloggomtoppbloggere»?

– Jeg synes ikke noe om den bloggen, forumer på nett som diskuterer enkeltpersoner, gossip på Jodel eller noe i den duren. Det må være noe galt med mennesker som legger ned masse tid i å skrive stygge ting om andre på internett.

Hvordan ligger dere ann med innkjøp av utstyr til Severin? Har dere de store tingene i orden?

– Vi vet hva vi skal ha, men vi har likevel ventet med de største innkjøpene til vi er på plass i det nye huset. Innen en måned er nok det meste på plass.

Hvordan ble forholdet til Ulrik og deg tatt i mot av venner, bekjente og familie i forhold til aldersforskjellen?

– Forholdet vårt kunne ikke blitt tatt i mot bedre av både venner og familie. Faktisk har ingen av våre nærmeste noen gang kommentert alderforskjellen mellom Ulrik og meg som er på 10 år. Mest sannsynlig var det forventet av min familie siden jeg hadde sagt at jeg ikke ønsket meg en gutt på min egen alder, men en eldre, moden og selvstendig mann. I Ulrik sin familie var det nok også litt forventet siden ekskjæresten til Ulrik var like gammel som meg.  

Har du mistet mange lesere etter at du stengte kommentarfeltet?

– Det vet jeg ikke, men det ser ikke sånn ut på lesertallene mine.

Kommer du til å stresse med å gå ned i vekt etter fødsel?

Jeg skal prøve å la være og stresse, men jeg vet at motivasjonen kommer til å være stor for både trening og sunn mat. Dessuten er alle apparater og alt av utstyr til treningsrommet vi skal lage i det nye huset allerede bestilt, så det er jo bare å hoppe i det. I hvertfalll for meg som egentlig er veldig glad i å trene.

Har dere solgt huset deres?

– Nei, vi har ikke solgt ennå. Første visningshelg var jo denne helgen, men budrunden er i gang.

Har du fått mange søkere på videograf-stillingen?

– Jeg har fått ca 10 mailer til nå fra både jenter og gutter som er interesserte i å jobbe med meg, men det er bare noen få av de jeg vurderer og har sendt oppfølgingsspørsmål til.

Har du ingen plager som gravid?

– Jeg liker ikke å kalle det for en plage, men jeg blir fort sliten i ryggen om dagen. Ellers er jeg i fin form, bortsett fra at jeg er forkjølet da..

Handler du mest i fysiske butikker eller på internett?

– Definitivt internett. Det går nesten ikke en uke uten at jeg henter et eller annet jeg har bestilt meg på posten. Hehe! I det siste har det vært mye interiør og stæsj til Severin. Denne uken kom et pledd jeg har ventet på lenge blant annet. Et nydelig ullpledd fra Jonathan Adler i farge “camel” som skal få en fin plass i vår nye daybed i vår nye stue. Åh, som jeg gleder meg til å innrede alle rommene!

Hvorfor var du ikke i Kollen i helgen?

– Det fristet ikke som gravid og edru, noe jeg er veldig glad for etter å ha lest og hørt om all kaos etter lørdagen. Håper alle som leser dette og var der kom seg trygt hjem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

P.s. Vinnerene av konkurransen blir trukket i morgen. Derfor er det fortsatt mulig å delta <3

Ellers håper jeg at dere stiller nye spørmsål til neste uke på Snapchat (pilotfrue) eller på innboks på facebooksiden min her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg