JENTEDAG MED MAMMA

Dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på at mamma har flyttet til Oslo. Først og fremst blir det koselig for Severin å ha mormoren sin i nærheten når han vokser opp, men det er like koselig for Ulrik og meg som får se henne mer i hverdagen og ikke minst trygt (les: praktisk) å ha familie i nærheten nå som vi snart skal bli foreldre..

I går hadde mamma og jeg en skikkelig jentedag hvor jeg ble med henne til @solpmu for at hun skulle ta permanent makeup på brynene sine med den nye teknikken som heter stråteknikk, hvor de tattoverer inn tynne små hår med noe som kalles for en “nanonål” som ser ut som ekte øyenbrynshår. Både mamma og jeg har tatt permanent makeup på brynene for en del år siden i Fredrikstad, men det var med den gamle metoden som ikke ser like naturlig ut og som dessverre ender opp som en rødlig strek etter en stund. Jeg sminker over mine bryn hver dag for at det røde ikke skal synes, noe mamma også har måtte gjort helt til nå.

Herregud, jeg er så misunnelig på resultatet. Brynene ble helt perfekte og utrolig kledelig til nettopp mamma og hennes alder. Mamma er forresten 53 år, så dette er ikke bare for unge jenter som meg. De anbefaler ikke gravide å ta behandlingen, derfor venter jeg til Severin er født med å ta brynene mine selv. Det var likevel gøy å være med og se og møte selveste Solvår. Mamma har nemlig stått på venteliste en god stund fordi Sol ikke tar inn nye kunder. Jeg ble faktisk så imponert av den nye teknikken at jeg har jeg planer om å tattovere leppene mine også. Åh, som jeg gleder meg!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg måtte bare ta med dette siste bildet “behind the scenes” når damene prøver å ta selfie. De ble overrasket begge to da de skjønte at bildet jeg tok ble bedre enn bildet de tok selv.. Hehe!

Etter timen gikk vi til Olivia i Hegdehaugsveien og spiste og skravlet, akkurat slik en perfekt jentedag skal avslutte. Og apropos jentedag, dere.. GRATULERER MED KVINNEDAGEN! Vi kvinner er fantastiske ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg