JEG KOMMER TIL Å BLI EN GOD MAMMA

Jeg vet at jeg kommer til å bli en god mamma. Sannsynligvis en streng mamma, men også snill, omsorgsfull og tålmodig. Jeg tror ikke at mammarollen er enkel. Tvert i mot. Jeg tror at det å være foreldre er noe av det vanskeligste og mest krevende Ulrik og jeg skal samarbeide om, men også det det beste. Jeg er innstilt på at oppgaven som forelder varer livet ut, og at alle bekymringene som jeg trodde var over da vi passerte de tre første månedene av svangerskapet bare så vidt har startet..

Den nye hverdagen kommer til å bestå av prøving og feiling. Jeg vet at jeg kommer til å gjøre feil, mange feil. Men jeg vet også at jeg kommer til å ta trygge og gjennomtenkte beslutninger for den lille gutten vår, så jeg er ikke redd for å mislykkes. Jeg tar rollen alt for seriøst til å mislykkes. Jeg er klar for å sette meg selv til side og gleder meg til en hverdag som hander om mer enn bare meg.

Graviditeten er den beste gaven Ulrik har gitt meg. Han fikk derfor streng beskjed om ikke å kjøpe verken valentinsgave eller bryllupsdagsgave i år. Ikke vil jeg ut og feire heller. Jeg har alt jeg ønsker meg og vil bare kose meg hjemme med den voksende magen min, Ulrik og hundene fremover. Familien min er lykke for meg. Jeg er takknemlig for alle mulighetene vi har sammen ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

30 kommentarer
    1. Jeg er sikker på at du blir en god mamma og jeg gleder meg til å følge dere videre på veien<3 Og husk at uansett hvor mange feil du gjør eller hvor mange utfordringer du måtte møtte som mor, er du den beste mammaen Severin kunne fått<3 Masse gode ønsker til deg, Severin, Ulrik og hundene:)<3

    2. Ja, du kommer absolutt til å bli en god mamma. Vi er alle gode mammaer for våre barn. Ikke bry deg om stygge kommentarer fra besserwissere. Vi må alle begynne som usikre nybakte mødre med en bylt på magen og så bygges erfaringen vår i takt med barnet som vokser. Og heldigvis er vi jo ikke alene. Vi har en partner, vi har foreldre og svigerforeldre, vi har søsken og venner og helsesøster og et hav av nettverk og informasjon tilgjengelig når vi trenger det. Og noen ganger vet vi ikke hva vi skal gjøre og må famle oss litt fram og noen ganger var vi skråsikre for så å finne ut at det ikke var helt rett likevel og noen ganger skjønner vi bare med en gang hva som er riktig å gjøre. Sånn er det å være forelder. Det er en forunderlig, skummel og helt fantastisk vei å gå. 🙂

    3. En god mamma er en mamma som er streng, setter grenser og gir barnet de beste muligheter til å bli en god samfunnsborger. Inni alt dette ligger det omsorg, kjærlighet og evne til å se barnet for det barnet er. Å være “snill” betyr ikke å gi etter for barnet, og la barnet få viljen sin til en hver tid (tror ikke du blir en slik mamma).

    4. God kveld fine du.
      Jeg er overbevist om at dere kommer til og bli de beste foreldre Severin kunne ønske seg.
      Foreldre rollen velger jeg og se på som noe en vokser seg inn i samtidig som barnet blir eldre.Hele tiden må en ta vurderinger og valg.Samtidig er det viktig og nyte øyeblikkene i utvikling og de gyldne øyeblikkene 💖En skal sammen gå veien,noen ganger fremover for så og stoppe opp,muligens rygge litt.Veien blir så absolutt til mens en går.Jeg er selv mor til tre tenåringer og hjerte mitt blir varmt av glede og ydmykhet når jeg ser at de valg og vurderinger jeg lurte på om var riktige i vår rolle som småbarnsforeldre nå blomstrer i samhandling og empati for sine medmennesker .Samtidig skal de nå ta viktige valg som vil prege deres voksenliv og da er bekreftelse,forståelse og kjærlighet viktigere enn noen gang.
      Masse masse lykke til💖

    5. Dere blir nok gode foreldre 😊
      “Tøff kjærlighet” er også en del av det å være foreldre opplever jeg.
      Noe viktig jeg lærte på veien var hvor essensielt det er å la barn få sette ord på følelsene. Eks hvis barnet har mistet bamsen sin så er det en stor sak for barnet siden barnet har få livserfaringer og innsnevret perspektiv. Når datteren vår er lei seg for ett eller annet og noen sier til henne “ikke gråt” eller “det går bra” får jeg frysninger. Skulle likt og sett hvordan de hadde reagert om de eks var lei seg og jeg hadde sagt “det går bra”. Alt i alt har jeg lært at det å anerkjenne barnets følelser er gull. Dette fikk jeg kunnskap om etter og ha lest boka “Hjerteforeldre”. Kan anbefale den boka. Bygger på forskning.

    6. Hei Julianne! Lenge siden jeg har vært inne på bloggen din, så ble så glad på deres vegne jeg så dere endelig venter et lite under. Gratulerer så mye til dere begge med graviditeten. Unner deg lykken du føler på disse dager. Du kler virkelig være gravid, du stråler. Du har alltid sett godt ut, men du er så søt med den naturlige looken. Lykke til videre og ønsker deg god helse resten av svangerskapet.

    7. Hvordan forholder du deg til det dersom det viser seg at barnet har en psykisk sykdom av noe slag?

    8. Dere kommer til å få det så fint med baby, det å være foreldre er en kjempe tøff men fantastisk opplevelse/jobb. Jeg og mannen min fikk vårt første barn når vi var 20 år, nå i 30 årene fikk vi vårt 3 barn sammens, en liten atpåklatt😁å se mannen min med minste nå gjør at jeg blir mer og mer forelsket.Gled deg.

    9. #Spørsmål til spalten
      15.02.2018 kl.22:55
      Hvordan forholder du deg til det dersom det viser seg at barnet har en psykisk sykdom av noe slag?#
      SERIØST?!!!!
      Er det mulig å idet hele tatt sette seg ned å skrive noe sånt engang???
      Jeg blir faktisk helt MÅLLØS!!’
      Virkelig…. Finnes det ikke filter av noe slag?!!

    10. Å være mamma kan ikke beskrives, og det er så mye å glede seg til! Det er krevende, ja, men absolutt det beste som finnes.

    11. Har du vurdert ett annet navn på gutten nå som han skal vokse opp i Asker?
      Redd for at han blir mobbet for det navnet når han begynner på skolen.

    12. Du kommer til og bli en superhelt i den store verden for lille Severin! Du kommer til og feile og lære slik vi alle mødre har gjort!
      Du kommer til og lære den lille guttn din hva som er riktig og galt.
      Best av alt, du kommer til og gi han et Trygt hjem og masse kjærlighet!

    13. 16.02.2018 kl.12:44
      Til deg.
      Severin er nok perfekt navn i Asker. Det navnet finnes i flere “finere” familier. Akkurat som det passer fint på tjukkeste landsbygda. Og det er vel foreldrene som velger selv?

    14. Hva er det som er så rart med å spørre om hva de tenker om barnet har en psykisk sykdom? Dette kan da dreie seg om ADHD, tourets, funksjonshemning av noe slag, autisme.. jeg er sikker på at den personen som spurte antageligvis har kjennskap til slike barn selv og vet hvor krevende det er. Det er ikke en selvfølge og få barn. det er heller ingen selvfølge og få friske barn.

    15. Kan du skrive et innlegg om hvordan, hvorfor og når dere startet prøverørsprosessen til å begynne med? Eller linke til noen innlegg? For oss som innehar fulgt med så lenge:)

    16. Så utrolig vakker du er ☺️❤️ Severin er vanvittig heldig som får deg og mamma 😍 tror du kommer til å bli en helt fantastisk mamma og Ulrik en super pappa 👌 Elsker bloggen din, og gleder meg til å følge dere resten av graviditeten og når lille S kommer til verden! 😍😍

    17. Dokke kjem til å blir gode foreldre til den etterlengta guten dokka, det er eg overbevist om! <3 Blir så lei meg når eg les dei små frekke og spydige kommentarane..
      #dpørsmål til spalten : Korleis kan du kome på å stille eit slikt spm..? Ingen veit noko om framtida, og kvifor ta bekymringar over ting ein ikkje veit blir ein realitet? Som å spør deg korleis du vil takle å få det eine eller andre ein eller annan gong... det veit du sjølvsagt ikkje! Blir det ein realitet at barnet har ein psysiks sjukdom så er eg sikker på at foreldra vil takle det på ein best mulig måte! Kvifor lurer du på dette tenker eg? Utruleg spesielt!
      Navnet Severin er nydelig! For noke svada og tull at ein kjem til å bli mobba!
      Mykje lykke til vidare i svangerskapet! Du strålar! 🙂

    18. Ønsker dere masse lykke til! Nydelig navn på en heldig gutt som skal vokse opp hos en kjærlig mor og far som har gjort alt for å bringe ham til verden. For et godt utgangspunkt i livet. Håper dere overser negative kommentarer og invaderende spørsmål forkledd som «gode råd». Dere fikser dere fint selv!

    19. Husk å behold troen på at du er en god mamma også de dagene det føles som alt er galt og babyen bare skriker og skriker. Kjenner på meg selv at disse dagene tviler jeg på mine evner som mor, da ingenting hjelper. Men så har du de gode dagene da babyen smiler og ler og brått blir alle de negative følelsene glemt. Herregud for en følelsesmessig Berg og dalbane den første tiden er…men det tok oss fem forsøk å være der vi er i dag og ikke ville jeg vært foruten jenta vår for alt i verden. Ikke visste jeg at man kunne elske et annet menneske så høyt som jeg elsker datteren min. Helt utrolig. Gled deg 😊

    20. Du blir en god mor – jeg synes du framstår som veldig omsorgsfull og god person ❤️ Den lille er heldig som får deg som mamma, og dere som foreldre 🙂 kos deg videre og nyt tiden som gravid !:)

    21. Jeg sitter her med en sønn på 7 mnd, han har vært mye inn ogbut på sykehuset å den siste tiden har jeg følt meg som en dårlig mor.. amen etter jeg leste dette innlegget, så forsto jeg hvor viktig og hvor god mamma jeg egentlig er! Så Tuusentakk for at du delte disse tankene med oss, for det var AKKURAT dette jeg trengte å høre nå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg