ULTRALYD PÅ BÆRUM SYKEHUS

God morgen! Jeg stikker bare innom for å si at alt er bra med lille Severin. Selv om vi er over den mest kritiske fasen av svangerskapet og selv om det ikke er grunn til å tro at noe skal gå galt, så kjente jeg likevel på nervene før kontrollen. Derfor var det godt å ha mamma ved min side. Ultralyden i går var egentlig ikke nødvendig en gang, men det var selvfølgelig godt å se at hjertet fortsatt slår og trygt å vite at jeg er registrert i “systemet” på Bærum sykehus, siden vi akkurat har byttet fødeplass fra Rikshospitalet og hit grunnet flyttingen..

Det var forresten ikke meningen å skremme noen med overskiften i går. Unnskyld til dere jeg skremte! Uttrykket “lykken har snudd” er ikke feil å bruke i sammenhenger hvor ting har sett veldig mørkt ut og snur til det motsatte, som vår reise i prøverørsprosessen til nå. Hvis du googler “lykken har snudd” ser du mange eksempler på andre medier som bruker samme uttrykk på samme måte. Men jeg beklager uansett til dere som misforstod 🙁

Nå skal jeg få gjort unna litt jobb og telefoner, før lunsj med en god venninne fra Fredrikstad på Aker brygge. Vi blogges mer senere. Jeg har nemlig planer om å vise dere hvordan gjesterommet vårt er blitt etter oppussingen her hjemme, som forhåpentligvis noen andre vil få stor glede av når vi flytter..

25 kommentarer
    1. Alltid like betryggende å høre hjertet slå, spesielt før man begynner å merke liv selv. Da blir det én ekstra, etterhvert daglig trygghet❤️ Hadde selv mange ultralyder og kontroller pga risikosvangerskap. Syns det var like fantastisk å se og høre hver gang☺️
      Også er jeg enig i at uttrykket «Lykken har snudd» kan brukes begge veier, men jeg var en av de som satte hjertet i halsen da jeg leste overskriften. Tror det hadde noe med tidspunktet det kom på å gjøre.. for er jo en stund siden lykken snudde, og siden da har det kun vært innlegg om at alt har vært bra. Så det var nok det som gjorde at mange tenkte omvendt/det verste da den overskriften kom☺️ Ble veldig(!!) letta da jeg leste innlegget og alt var bra!😅❤️

    2. Jeg så flere spurte om liv i magen, men ville bare berolige deg og fortelle deg at begge mine svangerskap så var det lite å kjenne før jeg var kommet ganske så langt på vei. Jeg gikk den første gangen helt til uke 18 før jeg oppdaget det 🤭 og siste svangerskap gikk jeg helt seriøst til uke 24 før jeg skjønte at jeg var gravid, og jeg kjente ingen tydelige spark eller romsteringer i magen. Så noen kjenner liv tidlig andre sent, slik er det bare. Alt kommer til å gå så fint. Ønsker dere masse lykke til 💛

    3. Hei, var det slik at Ulrik skulle legge ut på instgram fra dere fikk vite kjønn? Ble litt nyskjerrig 🙂

    4. Hvordan bytta du fødeplass riktig? Jeg bytta fra Rikshospitalet til Ahus i fjor og da trodde jeg det gikk automatisk fordi jeg fikk brev fra Ahus, men så når jeg hadde født, en måned etter ca så fikk jeg i posten en faktura på ikke møtt til avtalt fødsel ved Rikshospitalet, kr 690. Jeg ringte føden og de sa det var fordi jeg ikke hadde gitt dem beskjed og sagt fra meg fødeplassen og da oppholdt jeg en fødeplass de egentlig kunne gitt noen andre… Det var litt surt som nybakt mor.

    5. Hærregud!!! Tror du at du er den eneste som har født her i verden???
      For en ubrukelig blogg – jævla gold digger!!

    6. Jeg har fulgt deg lenge, men nå etter du ble gravid og burde ha masse å skrive om, så skriver du bare dårlige korte svada innlegg… Ikke skriver du noe særlig om innkjøp, utstyr eller om selve graviditeten, det er bare sånne hei, nå skal jeg løpe videre- innlegg…..

    7. Til dere negative til bloggen: hvorfor klikke dere inn??
      Det er en veldig sjelden gang jeg gjør det også! Et mer selvsentrert menneske skal en lete lenge etter! Ikke mye som sveiver i nøtta her dessverre! Ingen hjemme!

    8. Kjære TT, Anna og alle andre ganske så utrivelige folk..Jeg skjønner liksom ikke hva det «gjør» for dere å være så stygge.. Kanskje dere klikker dere inn 20 ganger om dagen for å lese om noen reagerer på kommentarene deres? Eller så er dere veldig ulykkelige små mennesker som nyter å være slemme.. uansett, jeg KUNNE sagt dere helt sikkert er svette, tjukke, single menn i 40-årene som fortsatt bor i sokkelleilighet hjemme hos mamma, hvor eneste gleden er å få trygda hver måned.. uups, jeg sa det visst.. Hadde egentlig tenkt til å gi dere en klem, men.. nei.. Håper dere liker det dere ser når dere kikker dere i speilet hver morgen. Gir Julianne klemmen istedet for jeg.

    9. Jorid:
      Ja, VELDIG håpløst at et barn blir født inn i en stor familie hvor de er dypt ønsket og som har alle ressurser til å oppdra barnet på en god måte. Med masse slekt og andre som også gleder seg. Kan faktisk nesten ikke TENKE meg noe verre🙄

    10. Det er ikke pent å skrive sånt, men man kan som leser i kritikk på en fin måte. At nå savner vi de gode gamle innleggene dine. Men man har jo ikke alltid tid så da kan man jo bare klikke deg ut igjen om man ikke liker et innlegg

    11. Kjære Mette. Hvorfor er det slik at når du skal skrive noe negativt om de som skriver negativt til Julianne, så tyr du til å karakterisere deres kroppsform, eller det du ser for deg at må være deres kroppsform siden de er ufine mennesker? At man er tykk betyr ikke at man er et stygt menneske slik du fremstiller det. Kanskje du burde tenke deg om to ganger selv før du kommenterer og velge ordene dine med litt mer omhu.
      Til Julianne. Dette er første gang eg noen gang kommenterer et blogginnlegg. Vil bare ønske deg masse lykke til med resten av svangerskapet. Du har en fantastisk tid i møte. Har selv to små barn, og livet har fått helt ny mening etter de kom til verden.

    12. Wææ? Venter dere barn?! Sist jeg trykket inn på denne bloggen slet dere med å få barn, det var da du hadde mislykket for andre gang. Helt supert å se at dere har fått det til!! Ønsker dere alt godt fremover

    13. Må si mæ litt enig med dæm over om at det har blitt dårligere kvalitet på bloggen etter du vart gravid. Du e en av få blogga æ faktisk like å les/følg. Har fulgt dæ veldig leng og vart kjempe glad da du fortalt at du va gravid. Savne litt flere innlegg om graviditeten, innkjøp osv, håpe du kan ta det som et kompliment at folk ønske å ta en større del av livet ditt:)

    14. Mette : hurra , bra skrevet . Til dere som slenger dritt , på tide å få seg ett liv ? Og jeg er sikker på det kommer flere innlegg om svangerskap , innkjøp av utstyr og diverse etterhvert. Null stress.

    15. Jeg er født på Bærum sykehus, jobbet der og har født der. Gled dere! Det er et fantastisk sykehus med dyktige jordmødre og en fantastisk føde og barsel avdeling. Under fødsel har du tilgang på lystgass ( helt fantastisk smertelindring) På barsel får du eget dobbeltrom hvor du, Ulrik og Severud kan bo og være sammen de første dagene 😊

    16. Så hyggelig! Bærum er et helt fantastisk sykehus å føde på, så det er bare å glede seg😍 og nydelig utsikt har de og! Også serverer de en fantastisk velling til alle barselkvinner på morgenen👏 Lykke til!! Og grattis med huskjøp 👌

    17. Jeg følte meg godt ivaretatt på Bærum sykehus med storesøster og skal føde lillebror der også i april. Håper du får en like god opplevelse der som jeg! ☺️ De er veldig flinke. 😊

    18. Til 03.17… Man kan ikke være sikker på et eget dobbeltrom og luksus, Get real, har jobbet og født der jeg og. Ikke fornøyd :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg