PÅ TIDE Å FORNYE GARDEROBEN IGJEN..

Annonse

God kveld, dere! Tusen takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene både Ulrik og jeg har fått i dag på valg av jentenavn. Guttenavnet har vært kjent en god stund, men hyggelig at dere liker det også. Vi har forelsket oss helt i begge babynavnene, så nå blir det spennende å se hvilket av de vi får bruk for fra i morgen og fremover..

Jeg holder forresten på å fornye garderoben litt igjen og har fått litt dilla på kjoler etter at jeg ble gravid. Mest fordi det er komfortabelt nå som magen vokser, men også fordi det er fint til både hverdag og fest. Under ser dere tre forskjellige kollasjer som er satt sammen av ting jeg ønsker meg. Alt ligger faktisk i handlekurven inntil videre. Men jeg skal bestemme meg i løpet av kvelden for hva som klikkes hjem og ikke.

Denne gang linker jeg til alle plaggene jeg har funnet frem, siden det var flere som savnet det sist gang.. Håper dere får litt inspirasjon og blir i like godt humør som jeg blir av å se noe annet enn boblejakker og Moon boots. Hehe!

(annonselenker) Kjole: HER/ Jakke: HER/ Sko: HER/ Bukse: HER/ Solbriller: HER/ Veske: HER

(annonselenker) Jakke: HER/ Veske: HER/ Hansker: HER/ Solbriller: HER/ Sko: HER/ Deksel: HER/ Kjole: HER

(annonselenker) Kjole: HER/ Belte: HER/ Solbriller: HER/ Jakke: HER/ Sko: HER/ Smykke: HER/ Veske: HER

23 kommentarer
    1. De kule røde skoene fra NLY er dritvonde å ha på foten, jeg returnerte mine :/ Bare en anbefaling, så kan du bruke pengene på noe av det andre kule du har funnet 🙂

    2. Hei! Er så glad for at dere endelig har lykkes med å bli gravide 🙂
      Måtte bare legge igjen beskjed om dette her:
      Det er ikke sikkert det er noe problem med det vippeserumet du la ut på snap i forhold til graviditet..men jeg vet når jeg gikk gravid, så skulle jeg ikke bruke vippeserum. (Dette var noe jeg fikk beskjed om fra hudpleier). Ville bare si ifra, så kan du jo evt sjekke det opp 🙂
      masse lykke til videre! :))

    3. Et tips jeg selv fikk var å tenke ammevenlige overdeler i graviditeten så man slipper å fornye garderoben enda en gang når man er kommet så langt.

    4. Hei! Jeg leste innlegget ditt om samsoving osv. Og jeg vil anbefale deg å lese litt om behovet til babyer. De kommer ut fra mors trygge mage og så forventes det at de skal ligge alene på et mørkt stort rom? Dere som har ønsket dere barn så lenge må da vel nyte hvert øyeblikk med babyen? Kjenne den varme kroppen og se h*n sove trygt. I tillegg kan jeg love deg at du kommer til å måtte sjekke om babyen puster for at du selv skal greie å sove. Det er veldig lett å gjøre seg opp en mening om hvordan man skal gjøre ting som foreldre FØR man får barn. Babyer trenger foreldrene sine, ikke å bli lagt alene. Det ligger naturlig hos babyer å søke kroppskontakt kontinuerlig i flere måneder fra fødsel. Og nettopp slikt kan være greit å vite før man tenker “barnet må bli vant til” ditten og datten. Det er veldig gammeldags å skulle venne en baby til å sove alene, om ikke nesten umulig pga de trenger nærhet. Gjør babyen din en tjeneste, les og lær før den kommer.

    5. Lykke til i dag! Fatter ikke at det er mulig, men jeg er så sykt spent på deres vegne. Skulle nesten tro jeg skulle på ultralyd selv🙈😅

    6. Men i alle dager?? Samsoving vil alltid være et tema for diskusjon, men dere hippier som mener at det er det eneste riktige med samsoving, må snart begynne å godta at det ikke nødvendigvis er riktig for alle. Sønnen min har aldri sovet i samme seng som oss og har sovet på eget rom siden han var 2 mnd gammel. Vi er nå (noen år senere) så ufattelig glade for at vi valgte å gjøre han vandt til eget rom så tidlig. Gull verdt for nattesøvnen til oss alle tre. Og vi slipper å venne av en stor unge å sove i senga til mamma og pappa.

    7. Hei til deg Silje, ovenfor 😊 Vår gutt sov på eget rom fra han var fem uker gammel, rett og slett fordi både han og jeg sov elendig på samme rom. Har aldri angret på den avgjørelsen, og han har likevel fått nærhet og kos utenom soving, men han sov bedre alene. Jeg tenker det får være opp til hver enkelt? Vi har en kjempetrygg snart treåring, som det aldri har vært noe problem for å sove på eget rom i egen seng, Nettopp fordi han ikke vet om noe annet. For noen passer det med samsoving, for andre ikke. Syns det blir veldig nedlatende av deg å skrive «les og lær», bare fordi noe fungerer for noen, så er det ikke fasiten. Å bli mamma er tøft nok i seg selv, man trenger ikke andre som gjør at man føler seg dårligere fordi man velger det ene over noe annet.

    8. Hei! Vil bare legge inn en kjapp kommentar her på Silje. Jeg er sykepleierstudent, og når samsoving ble en trend, så man en økning i antallet krybbedød. Det er noe usikkert hvorfor, men man tror det har en sammenheng med at barnet ikke får regulert sin egen temperatur. Derfor er det faktisk ikke anbefalt med samsoving 😉

    9. Må signere kommentaren om samsoving. Ble nesten trist av å lese at dere allerede tenker at babyen skal sove helt alene. En baby sine behov fra starten av består jo stort sett av nærhet, og mat. Babyer kan dø av for lite nærkontakt, og det bør faktisk være en diger indikasjon til alle foreldre. Ifht. hvor mye nærkontakt og kjærlighet de trenger. Du burde også lese store mengder forskning og litteratur hva gjelder utviklingen til et barn som sover sammen med sine foreldre, og til de som sover alene. Både for det mentale og emosjonelle. Helsepersonell kan anbefale i hytt og pine at babyer bør sove alene, men la oss ikke miste integriteten og snu oss etter “samfunnsnormen” når det kommer til omsorgen for våre barn. Man anbefales også å plassere barn i barnehagen så fort som mulig, men fakta er at et barn har overhode ingen sosiale behov og utbytte av å være med flere barn før de fyller 3 år. Tonnevis av forskning på dette eksisterer, også. Hadde blitt veldig glad om noen tipset meg om slike ting, for det er mye man tenker at bør gjøres på det og det viset, men som kanskje endrer seg helt om man får innspill fra flere vinkler. 🙂

    10. Wæææ, har oppdatert bloggen din uendelig mange ganger i dag! er sååå spent på å få høre om den lille!

    11. Hei Julianne 🙂 når det gjelder det med samsoving så er jeg helt enig med deg, men jeg vil anbefale deg å kjøpe en next2me seng for de første mnd til babyen.. Du kommer til å være helt på tuppa av alle hormonene og bli sykelig opptatt av om babyen puster osv.. I tillegg trenger babyene lukten til mammaen sin den første tiden. Det skaper den nære relasjonen som du selvfølgelig ønsker som mamma. Nattmating blir også utrolig mye enklere med en sånn seng.
      Vi hadde next2me seng for natten, også la jeg han i sengen på rommet sitt de duppene han tok (som ikke var oppå meg) om dagen.. Har nå en sønn som sover selvstendig men som fremdeles er trygg og god.
      Gleder meg til å lese hva du venter og at h*n er frisk og fin 😍

    12. Tenk ammevennlige klær! Og vær ute i gpd tid med å kjøpe ammebh 🙂 ikke det man har lyst til når den lille kommer:)

    13. Hei, jeg har et spørsmål angående valg av fertilitetsklinikk. Hvorfor valgte dere Spiren fremfor en klinikk i Oslo, eller andre klinikker i Trondheim? Skal i gang med prøving og IVF selv snart, så skulle gjerne hatt noen anbefalinger.

    14. Så fint navn💕 Har ei veninne som har ei jente som heter Saga:) Og 3 stk.i barnehagen til ungene heter Saga.❤️ Men hva var det som gjorde at dere plutselig ikke ville ha «Lykke» navnet likevel?? Det hadde jo passet så fint til dette mirakelet som har skjedd, virkelig «Lykke» på ekte. Men for all del, Saga er superfint også.💕 Håper det gikk bra med dere på ultralyd idag:) Blir liksom bare litt bekymret siden du ikke har skrevet noe innlegg idag.😞 PS. Jeg så deg og Ulrik på Geilo i nyttårshelga, og jeg må bare si at du er utrolig vakker i virkligheten.💕 (Du er vakker på bildene dine også selvfølgelig😍, misforstå meg rett altså😀) Ulrik også, en flott mann han og:) Dere kler virkelig hverandre:) Jeg gikk nesten rett på dere nede i «sentrum», og jeg ble så paff når jeg så det var dere. Jeg stoppet opp et par sekunder og ville spørre om jeg kunne ta et bilde med dere. Men dere gikk veldig fort avgårde, så det såg ut som dere hadde det veldig travelt, så jeg ville ikke forstyrre.. Men jeg angrer litt likevel, for det hadde vært stas og snakket med dere.😅 Men, men, kanskje jeg treffer på dere en annen gang der oppe, og da må jeg bare stoppe og slå av en prat med dere, om dere har det travelt eller ikke.☺️ Masse lykke til videre i svangerskapet.💕 Håper alt står bra til.🙏🙏🙏

    15. Er så spesielt at hver gang det kommer noen høydepunkter, så drøyer du flere dager med å blogge. Mister litt respekt for seg som en seriøs blogger.

    16. Heisann Julianne. Så koselig at du endelig er blitt gravid og drømmen går i oppfyllelse. Mitt spørsmål til deg er har du hatt noen cravingser så langt? Har hørt at gravide kan få cravings på så mye rart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg