KROPPEN MIN FRASTØTER SEG ALT DET FALSKE

Etter at jeg ble gravid har jeg merket at kroppen min støter fra seg alt “det falske”. Det er akkurat som om den tvinger meg til å bli mindre jålete nå som jeg forbereder meg til morsrollen. Hehe!  På en måte er det jo litt fint og det stresser meg ikke eller noe. Jeg synes bare det er spennende å følge med på endringene som skjer underveis i svangerskapet. Det viktigste for meg er selvfølgelig at lille S har det bra, ikke at jeg ser bra ut. Med det falske så mener jeg forresten hår, vipper og negler som jeg setter på, ikke det som vokser naturlig på kroppen min.

I julen mistet jeg alle festene i håret mitt blant annet, og nesten alle vippene mine. I tillegg sitter neglene mine mye dårligere nå enn før, så det mååå jo ha noe med graviditeten å gjøre? Jeg har derfor tatt av meg alle de falske vippene og bestemt meg for å slutte med vippeextension for godt. Eller, i hvertfall for en lang periode. Ulrik mener jeg er mye finere uten vippene og at jeg nå ligner mer på den jenta han faktisk forelsket seg i. Jeg vet ikke helt hva jeg mener ennå. Det er såklart veldig uvant å gå helt uten etter to år med, men jeg synes det er behagelig og tror at jeg vil føle meg finere når mine egne vipper vokser helt ut igjen.

Jeg er stolt over å ha vært vippefri i en hel uke, men velger å fortsette med akrylnegler og hair extensions inntill videre. Ett steg av gangen..Håret jeg bruker nå er forresten clips som jeg tar av og på selv etter ønske. Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive “etter behov”. Men et behov for alt det falske har jeg faktisk ikke lenger. Jeg synes bare det er gøy å drive med dette jåleriet nå som jeg har tiden til det. Hverdagen som småbarnsmor blir nok annerledes, og det er det jeg synes er så fint med livet. Nemlig at prioriteringene endrer seg ♥

47 kommentarer
    1. Akrylnegler og graviditet er en dårlig kombo da de sitter dårligere når man er gravid… gå over til gelé, de sitter like godt under graviditet

    2. Jeg hadde akrylnegler under svangerskapet i 2012 og dem ble litt dårligere, men jeg fylte på hver 3 uke å da satt dem fint 👍🏼

    3. Yes, jeg har faktisk venta på et sånt innlegg. Er glad prioriteringene har endret seg og at du nå er i ferd med å bli voksen. Håper du blir en god mamma som setter barna først og ikke vil provosere og skrike etter oppmerksomhet for pengenes skyld. Mye penere uten alt det falske som flere sier 🙂 de aller aller aller fleste er det. Kos deg med graviditeten 🙂

    4. Du er pen og naturlig uten vipper☺️ Når du sier du mistet alle festene dine i håret, er det pga graviditeteten eller fordi festene har vokst ut? Er normalt og miste hår under graviditeten såvidt jeg vet:) Har extentions selv 😊

    5. Amen! Drit i alt det falske og vær deg selv! Du er god nok og du er fin nok. Bare se på din bloggerkollega Marna. Hun er trygg nok på seg selv til å dele ekte bilder. Hun legger noen ganger ut usminkede hverdagsbilder og andre ganger bilder der hun er sminket og stylet. På de usminkede bildene ser vi en helt vanlig jente som alle kan identifisere seg med, og på de stylede bildene ser hun helt fantastisk ut. Det er så godt å se en blogger som formidler virkeligheten. Nå når du skal bli mor, håper jeg for barnets del at du får litt andre verdier enn utseende og alt det falske og overfladiske. Vær en god rollemodell for barnet ditt. Jeg opplevde at det å bli mor gjorde noe med meg. Jeg forandret meg og fikk andre verdier i livet. Lykke til med svangerskapet.

    6. Gratulerer så mye med svangerskapet!! Så herlig at du lytter til signalene kroppen din gir deg og åpner opp for skjønnheten i det naturlige. Kommentaren fra mannen din om jenta han forelsket seg i er det jo verdt å merke seg for noen og enhver av oss 🙂
      Med nyfødt i hus brukte jeg luktfri deodorant osv. for at babyen skulle bli kjent med min lukt…litt teit kanskje, men det ble bare viktig for meg 🙂

    7. Er så glad på dine vegne! Skrek litt da jeg fant ut at du var gravid, gjorde virkelig dagen min! Håper alt går fint me dere!

    8. Være naturlig er definitivt mye finere, hverfall for deg som er heldig med å ha så tykt fint hår fra før av! 😀
      Men husk å ikke glemme deg selv i dette svangerskapet og babyen, man kan være en aktiv mor, men man skal også sette av litt egen tid til seg selv 🙂
      Gratulerer med den lille babyen foresten du blir garantert en kjempe fin mor, du og din ektemann virker til å være et super team 😀
      Hilsen en aktiv følger og beundrer

    9. For en søt, liten kul du har fått <3
      Jeg er selv gravid i uke 14, så det er ekstra spennende å følge bloggen din nå og i tiden fremover. Er så glad for at det endelig klaffet for dere 🙂 🙂

    10. Det er noe med kombinasjonen vippeextensions, hårextensions, løsnegler og botox som gir en egen estetikk. I stedet for å se fresh og flott ut, synes jeg ofte man ser ut som man ser “fikset” ut, og på en måte eldre. I det endel av det forsvinner så ser man straks mye friskere og yngre ut. Ser også ofte mye bedre ut på bilder, enn i virkeligheten, der de falske tilsetningene synes langt bedre. Men man blir jo vant til å se seg selv sånn, så ikke rart det er uvant uten.

    11. Så utrolig fin du er! Kjempefin mage, du kler virkelig å gå gravid. Så glad på dine vegne! Masse lykke til med svangerskapet 🙂

    12. Du er så fake! Ta av vippene er bare en ting, da jeg hadde det truet mannen med skilsmisse. Du har ikke spesielt tykt hår, jeg har sett deg før, i tiden før du hadde det. Men fylle i leppene kan du, det vises også fra tidligere bilder. Det er absolutt ingen blogger som er mer uekte enn deg. De andre legger ut bilder uten/med sminke, crazy bilder etc. Jeg styler meg også, synes det er fint å ikke forfalle. Men du er så kunstig på alle bilder, smiiiil, vær litt mer ekte. Jeg har levd av utseende tidligere, men minn mann mann synes jeg er finest uten noe. Dult på hode, kosedress, ikke oppdresset som jeg ofte er. Det synes jeg er en fin ting at han synes. Du har et gjennomsnitts utseende J. Våkne opp og få andre verdier. Guttene ser like mye på meg både med og uten sminke. Kanskje de ville gjort det med deg også? For lets face it, vi liker å bli sett, men jeg er nå så voksen at jeg ser det er bare en maske.

    13. Tror du ser du kommer til å ha tid til jåleri når du blir mor og! 🙂
      Vi er snart 3 barn i huset (termin like etter deg) og jeg har ikke lagt til side noe jåleri, og synes det er en veldig fin prioritering at jeg får dallet meg opp litt!
      Tror man er den beste versjonen av seg selv om man ikke setter seg selv helt på bakerste rad, så et råd fra meg til deg er i hvertfall at du ikke slutter med ting fordi du føler det er forventet at du skal gjøre det!
      Lykke til videre i graviditeten, og husk at det ikke er feil prioritering å ønske seg freshe vipper (så lenge de sitter på da….Hehe)!
      <3

    14. Heisann:-)
      Ble så glad for å høre at du var blitt gravid! Unner deg virkelig alt det beste<3
      Jeg hadde både vippeextension og akrylnegler når jeg gikk gravid, og det satt helt utrolig bra! Fylte på begge deler ca hver 5uke, så tror det er veldig individuelt! Men etter fødsel derimot, etter ca 2 måneder; ble alt plutselig veldig mye dårligere, og jeg måtte nesten fikse den hver 2 uke..
      Ønsker dere masse lykke til videre i svangerskapet! Har heiet på dere hele veien<3

    15. Har fulgt med på bloggen din lenge.. og er SÅ glad på deres vegne nå som dere endelig er gravide 😍 helt fantastisk er det!
      Men jeg har lenge gått å tenkt på å skrive deg en kommentar. Jeg har selv ei jente på 1,5år og det er et par ting jeg skulle ønske noen sa til meg før hun kom. For det første så vil du nok oppleve et eneromt ammepress. Å ja vi vet alle at morsmelk er best, men den ammingen er rett og slett ikke for alle. Og det kan bli et enorm stressmoment den første tiden. Så plis ikke ødelegg den første tiden fordi du stresser med å få til den ammingen. Går det så går det, og går det ikke så er det også greit! Mamming før amming!!
      For det andre så kan det være lurt å forberede seg litt på enkelte «problemer» som kan oppstå rett etterpå! Foreksempel kveldsuro hos baby.. det ante jeg ingenting om.. har kun hørt om kolikk liksom.. kveldsuro er at babyen gråter mye på kvelden og er urolig uten at det er kolikk. Men det kan være lurt å lese seg litt opp på ulike ting som kan funke mot magevondt/uro hos baby. Det skulle jeg ønske at jeg gjorde FØR hun kom.
      Og sist men ikke minst… ikke fyll huset med besøk rett etter førdselen. Vi gikk på den smellen.. er jo SÅ koselig og vise frem den lille. Men da vil dere fort bli slitne og det kan bli for mye inntrykk for den lille. Så prøv å fordel det litt.
      Bare noen små tips❤️ Lykke til videre! Gleder meg til å følge dere!

    16. Hei.
      Angåande det med neglar, så har eg merka etter at eg blei gravid at mine eigne neglar veks mykje fortare og har blitt mykje sterkare/hardere. Håret mitt veks også fortare og blir fyldigare, då gravide mister mindre hår (noko som dessverre jamnar seg ut i ammeperioden, då mange mistar mykje hår). Men det kan nok vere derfor både extensions og akrylneglar sitt dårligare, når det veks meir under dei.
      Lykke til vidare i graviditeten. Heier på deg og lille 🙂

    17. Haha! Nesten akkurat det samme skjedde med meg! Jeg har i mange år brukt hairextensions festet med clips, men da jeg ble gravid ble jeg plutselig uvel av å bruke det! Rett og slett kvalm! Det samme gjalds sminke (brukte masse!). Prøvde flere morgener å ha på clips og stasje fjeset, og ble uvel! Tvert jeg tok de av, og begrenset sminken litt ble det bedre. Rart! Er forresten så glad for at du endelig er gravid <3 Har fulgt deg lenge!

    18. Å være naturlig er det beste! Synes ikke det er NOE fint med løshår, løsvipper og alt det fake. Kjør naturlig 🙂

    19. Godt å se at du kvitter deg med noe av staffasjen. Du er fin nok som du er 😊😘 I tillegg er det veldig upraktisk med lange negler med baby. Med hundrevis av bleieskift og stell, smøringer og badinger vil du skjønne det. Det tilkommer også mye bakterier under lange negler, selv om det ser lekkert ut. Ønsker deg alt godt videre 😊💕👍

    20. Dette handler jo også om å være en god rollemodell for barnet som skal vokse opp sammen med deg. Tenk å vokse opp i en verden der alt skal være falskt, at man skal gjemme seg bak en “maske” det er ikke bra for barna. Håper du klarer å bli en helt naturlig deg til babbisen kommer👏🏼👏🏼

    21. Enig med Milla at man slett ikke trenger å sette seg selv på bakerste rad.
      Jeg dusjet hver dag og fikk sminket meg daglig samtlige dager av babytiden fordi det var viktig for meg å føle meg bra. Har aldri vært superforfengelig, men mascara gjør seg på meg. Samt at jeg hadde en sovebaby. Evt stod jeg opp en halv time før babyen våknet slik at jeg rakk å sminke meg, rense huden og pusse tenner.
      Jeg tenker at det trenger ikke å være enten eller. Jeg hadde babyen på barnepass på treningssenter fra hun var 8 uker 2-3 ganger i uka siden trening var og fortsatt er viktig for meg . Hvorfor skulle jeg la meg selv forfalle bare for at jeg hadde fått barn?
      Alt i alt tror jeg det beste er å finne det som passer best for seg og sine. Det finnes ikke en eksakt mal for alle.
      Finn det som passer deg og ikke bry deg hva andre tenker/mener 😊
      Hilsen hun som kun ga babyen hjemmelaget mat og ammet til barnet var 2 år (Noe mange syntes var merkelig, men det er ikke mitt problem 😊)

    22. Amen! Man er jo gjerne vakrere når man er seg selv 🙂 hører du på Podcast? I så fall har Foreldrerådet hatt en episode om giftstoffer og kjemikalier for ikke så lenge siden 🙂

    23. til anonym kommentar kl 19.19: hva faen gjør du her inne? Og hva er det for slags selvmotsigende vås du kommer med? Du snakker om at noen er falske, men messer om ditt eget utseende. Du høres ut som en jævla idiot. Get a life

    24. Fine magen <3
      Jeg har prøvd å legge deg til på snapchat lenge nå "pilotfrue" men jeg finner ikke noe story? Er det noe feil eller er du inaktiv for tiden?
      Ønsker deg en fin start på uken. Jeg er så glad for at du har blitt gravid!!! Klem.

    25. Kanskje dere venter en Jente, siden kroppen støter alt fra seg😉 vil bare ønske deg lykke til i graviditeten, følger bloggen din og instagramen. Gratulerer med baby på vei 💖

    26. Æsj! Nå blir jeg nesten lei meg av enkelte kommentarer her. Man er da ingen bedre mor fordi at man ikke har vipper eller lange negler? Gud forby om man setter på seg hår og.
      Jeg sminka meg hver eneste dag i mammaperm med førstemann. I starten bare pittelitt, men etterhvert sånn som jeg pleier utifra energinivå. Dette var viktig for meg for å føle at jeg fortsatt var den jenta jeg var før jeg ble mamma, og ikke bare mammaen til verdens beste lille nurk. Sønnen vår ble født for tidlig og var liten da han ble født, og oppi alt mas om hans vekt og amming hver time så ble det å få på seg ansiktet noe positivt for min del:)
      Denne gangen kommer jeg til å sette på vipper før fødsel;)
      Jåleriet er så deilig å vedlikeholde om du orker! Men tillat deg lage dager uten ho. Bare aldri ha dårlig samvittighet for at du ønsker å se fresh ut selv som gravid eller som nybakt mamma:)<3
      Lykke til på ferden!

    27. Husk en fin, naturlig pedikyr før du skal inn på føden. Dersom de trenger å operere så ønsker de helst ikke neglelakk engang, de følger med på hvor godt du har det ved å observere rene, naturlige negler. 🙂

    28. Såvidt jeg kan se er jeg enig med mannen din i at du er mye finere uten (ekte menn liker ekte damer, så du er veldig heldig med ham). Du er troende, ikke sant? Jeg tror at du er en av de som “har det riktige kompasset” fra før, og nå som du er gravid kvitter det seg med siste rest av overfladiske ting vårt syke samfunn forteller at vi trenger.
      Jeg begynte ikke å tro før ifjor. Det skjedde i det hele tatt mye da. Uansett var jeg en av de som synes du virket gammeldags og bakstreversk, men vet nå at det er nok laaaangt fra sannheten! Det var jeg som trengte å endre meg 🙂
      Fortsett å bære din egen lykke. Det er det eneste som fungere skikkelig

    29. Nei så morsomt å høre! Det samme var med meg, hadde på meg minimum med sminke, følte meg skitten om jeg hadde på meg hårspray, begynte å interessere meg for naturlig deodorant uten aluminium osv haha, noe jeg driter langt i nå.😂 Nyyt tiden som gravid! Håper du føler deg som det gudinna du er! El naturel

    30. Jeg ville gått for “korte” naturlige negler til babyen kommer. Det er så mye nærhet, kos og stell da, og lange negler hører ikke hjemmei det bildet. I tillegg er det som andre her sier gjerne knyttet bakterier til både lange negler (og lakk), så akkurat det er greit å være litt naturlig på. (i tillegg til ikke å bruke parfyme (parfymerte produkter), som babyer kan reagere på).
      Hilsen ei som er litt jålete nå, men ikke like mye med baby. 🙂

    31. Gratulerer så mye ned graviditeten!
      Var egentlig ca like langt som deg, men hadde en SA i uke 11. Gleder meg likevel til å følge deg:)

    32. Du stårler virkelig☀️ så utrolig nydelig😍
      Til spørsmålsrunden: har du noen tips til mammaklær?😊

    33. Du er så naturlig pen, kanskje denne forandringen er til det gode. Du er veldig pen uten ekstra vipper! Du ser så mye mer naturlig ut. Jeg forstår godt hva Ulrik mener, og han mener det godt!
      Og kvitt deg med neglene nå, for det samles for mye bakterier og snas under de. Også er det ikke spesielt praktisk med baby og lange negler.
      Det er godt å høre at du nyter denne tiden, det er mange kvinner som blomstrer under svangerskapet, og det ser ut til at du er en av de!
      Jeg ønsker dere alt godt! 😘

    34. Ååå, for en nydelig liten babybump! <3 du stråler! Du ser nok like flott ut med ekstra dill, som uten. Jeg tenker: har du tid og lyst så har du absolutt lov også. Og dersom det føles like bra uten, er jo det bare supert 🙂

    35. Ååh du er så fin som gravid <3!
      Har selv vært avhengig av vippeextentions i ca 1 år, men nå er vippene mine frie og superkorte + knekte flere plasser.. Kjøpte Komorebi serumet på salg og synes det fungerer bra, bare et tips 😀
      Ha en fin dag

    36. Så snappen din i dag, du er utrolig fin med extentions. Men fy søren så vakker du var med kun ditt eget, det var noe helt eget. Ville bare påpeke det at du trenger absolutt ikke noe «falskt» du er gorgeous som «kun deg selv» 😊

    37. Av erfaring så blir neglene fjernet fort når du med ett uhell klorer babyen din for første gang! Da hadde jeg ikke samvittighet til å ha de lenger 🙂

    38. Fantastisk å følge med på den spennende tida dere har i vente <3.. og endeligt klarte å bli gravide 😀 Går sjølv gravid i uke 31, og har sjølvsakt følgt med på prosessen deres. Skal ærlig si at hormon tårene trillet av glede da eg såg dere venter barn <3 Gratulerer 😀
      Synest og dette innlegget var ganske morsomt å lese da eg opplevde akkurat det samme med vippene mine. Holdt bare i 2 uker, og tidligere kunne eg gå nesten 6 uker før eg måtte fylle på.
      Lykke til videre <3

    39. Hei,
      Det sitter dårligere fordi fettstoffet i negler, hår og hud forandrer seg av hormonene i svangerskapet 🙂
      Mvh
      Hudterapeut og vippetekniker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg