THROWBACK TIL VÅRT FØRSTE PRØVERØRSFORSØK

Vet dere hva som dukket opp blant mine minner øverst på Facebook i dag? Videoen av vårt første prøverørsforsøk! Det er rart å tenke på at det er nøyaktig ett år siden jeg delte den på bloggen for dere, noe som betyr at det har gått et helt år siden den første runden vår med prøverør. Snart er jul og snart legger vi hele dette året bak oss. Et tøft år med store skuffelser som jeg er glad for at er over.

Jeg får tårer i øynene og frysninger på kroppen når jeg ser denne videoen. Den er så fin, men også så trist siden forsøket endte i en negativ graviditetstest. Jeg husker det så godt. Vi var så håpefulle og visste så lite om veien videre. Tankene på at vi ikke skulle klare å skape et barn sammen var ikke en gang tilstede så tidlig i prosessen. I dag vet vi så mye mer og har blitt enormt mye sterkere sammen. Vi er fortsatt positive, men det har dessverre også vokst en redsel i oss begge om at vi aldri skal komme helt i mål med vår aller største drøm..

♡♡♡

17 kommentarer
    1. Denne videoen har eg ikkje sett, kanskje fordi eg låg gråtkvalt over at den 2. graviditeten gjekk til grunne. Då trudde eg at eg var heilt aleine i verden om å kjenne på skuffelsen og tapet etter våre ufødte barn. Eg har sagt det før; dere er sterke som deler! Håpar at det neste året blir ein stor opptur. <3

    2. Håper såå at det er deres tur snart! Og TAKK for at du har satt fokus på dette temaet. Takket være deg sjekket jeg selv mine eggreserver, og fant ut at de var urovekkende lave til tross for at jeg er i 20 årene. Nå er jeg 6 mnd på vei med en liten gutt, og er så glad for at jeg kunne bli gravid til tross for at det ikke er mange eggene igjen. Jeg fikk meg en vekker da jeg leste om deg, og det er jeg så takknemlig for! Krysser alt jeg har for at du blir gravid snart!

    3. Jeg føler med dere, virkelig❤️ Håper det en dag vil ordne seg🙏🏻 Blir trist og lei meg på deres vegne når jeg ser denne videoen.. Vet selv hvor tøff og urettferdig denne prosessen er.. men, vi må ikke miste håpet! Ting tar bare lenger tid, og en myyye mer kronglete vei enn forventet…❤️

    4. Du er så utrolig tøff som deler dette Julianne! Å sette fokus på dette Som for mange er tabu er en stor og viktig ting å gjøre. Du har virkelig klart å bruke oppmerksomheten du får via bloggen til noe positivt, og det har du all grunn til å være stolt over!
      Klem fra Astrid

    5. Hver gang du føler håpløshet, tenk st «everything will be okay in the end. If its not okay, its not the end». ALT kommer til å ordne seg til slutt.
      Og husk; «whats worth the price is always worth the fight»

    6. Huff jeg får så vondt av slutten av videoen. Hvordan forholder du deg til at så mange unge kvinner opplever uønsket graviditet og sitter å gråter i panikk over 2 streker, når det er alt du drømmer om? Jeg ser for meg at det må være vanskelig å forholde seg til. Det må føles urettferdig, selv om man forstår den jenta som sitter å strigråter også.

    7. Hei Julianne.
      Blitt faktisk fast leser av bloggen din da jeg er i samme situasjon selv. Føler at alle de samme følelsene du beskriver er så like som mine og at vi går igjennom dette sammen på en måte:) Jeg har gått igjennom ett avbrutt overstimulert forsøk, to frys og et understimulert på både riksen og privatklinikk og var så lei at jeg prøvde alle mulige metoder som gikk ann. Jeg har PCO/PCOS. Jeg var så desperat at jeg sendte menstruasjonsblodet mitt til en klinikk i Athen og betalte 300 euro for å få en komplett analyse av underlivet mitt. Tilbakemeldingen var som jeg kanskje trodde. UREAPLASMA. Hadde jo lest flere artikler om par som lyktes etter endt antibiotikakur. Og vet du hva. Tror du ikke jeg fikk sjokk da jeg var litt kvalm og uggen og trodde jeg hadde kreft eller noe rart i magen. Instinktet mitt sa at jeg måtte få en gravitest ute av verden for å utelukke at det ikke var det og fytti rakkern. Etter hele jævla kjipe FIRE lange år så skal jeg ha barn. Jeg tror det ikke selv og tørr nesten ikke skrive inn her om jeg skulle jinxse det hele og det går galt. Jeg anbefaler å ikke alltid stole 100% på legene for jeg ble advart om at jeg ikke burde gå på så heavy antibiotikakur ,men jeg gjorde det alikevel og ble gravid etter kun 2 uker etter endt kur. Anbefaler virkelig IVF serum Athen. Snakket selvfølgelig med en fra Frøyaklinikken om det som anbefalte meg det. Ønsker bare at du også skal oppleve det samme som meg for det fortjener du virkelig. Derfor jeg ønsker å tipse deg om det. Ønsker deg alt det beste.

    8. Det er så tøft, skremmende og frustrerende å være i den situasjonen og ikke vite om man ender opp med det resultatet man ønsker seg. Forsøk på forsøk og mnd etter mnd som bekrefter at det ikke gikk denne gangen heller. Har vært der selv og unner ingen å gå gjennom den berg og dalbanen av følelser og tankekaos. Men dere kommer dit, det er jeg helt sikker på❤️ Måtte 2018 bli deres år!

    9. 14. Desember i fjor var da jeg fikk vite at jeg var gravid. Jeg begynnte å lese bloggen din da siden jeg tenkte det hadde vert litt morsomt å følge en som var gravid akkurat likt seg meg. Men desverre gikk det ikke deres vei❤️

    10. Dere er sterke! Dere er virkelig et forbilde for alle prøvere. Så takknemlig for at dere fronter en så viktig sak, som dessverre er ganske tabu hos de fleste..
      Spm til spørsmålsrunden: spørsmålet er kanskje ikke så relevant for dere, siden dere har vært så åpne om situasjonen deres. Men lurer på om dere fikk mye spørsmål om dere skulle begynne å tenke på barn, før dere var åpne om prosessen? Jeg synes det er et stort problem i dagens samfunn at folk skal være så direkte å spør om slike ting. Tenker her spesielt på de som er i en prøveperiode, og ikke er klar for å dele det ennå. Har du evt noen tips?
      Stå på videre! Håper 2018 blir deres år til å oppleve graviditet❤️

    11. Det kan alltid gå bra! Var gjennom det første ICSI-forsøket i oktober i fjor (etter å ha prøvd på eiga hand utan resultat sidan 2012). Vart gravid, men mista tidleg i prosessen. Det første som skjedde var at eg vart heilt sikker på at det måtte vere noko galt med kombinasjonen av gena til meg og mannen min. Gjekk mindre optimistisk til ny runde i mai, men det slo jammen meg til. No ventar vi vår første i februar, og eg trur nesten ikkje det er sant! Tøft at dokker er opne om prosessen, for dette er eit sårt og vanskeleg tema for så utruleg mange. Håper verkeleg det går til slutt. Tilbakeslag betyr heldigvis ikkje at det ikkje går. Lykke til 🙂

    12. Åh så jeg griner av denne videoen 😢 Jeg er selv midt i et prøverørsforsøk og skal teste i morgen! Jeg har aldri vært så spent og nervøs før i mitt liv, og denne lange tiden med venting har bare vært helt grusom!
      Takk for at dere har delt så mye om deres prosess! Det har virkelig hjulpet meg i all prøvingen vi har vært igjennom de siste 18 månedene… Jeg håper 2018 blir året både for dere og for oss ❤️ Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg