NOK ET HVERDAGSINNLEGG..

Reklame

Hei, dere! Jeg ser det er mange som reagerer på det å fly i den prosessen vi er i nå. Det jeg har fått anbefalt av min lege er flyturer innen 5-6 timer dersom jeg skulle være gravid når vi skal ut og reise. Ellers har jeg bare lest om dette Zika-greiene på egenhånd. Jeg har ikke snakket med noen rundt viruset og destinasjoner, men velger å være ekstra forsiktig også fremover slik jeg er og har vært helt fra starten av prosessen. Jeg har jo levd som om jeg har vært gravid i over et år nå, med noen små pauser. Derfor kan ingen “ta meg” på ikke å være forsiktig akkurat, for hensyn tar jeg hver eneste dag. Hilsen en som til og med har sluttet å drikke kaffe (det skal visst ikke være så bra for fruktbarheten). Mange mener at jeg overdriver og bør leve mer normalt, men jeg synes det føles bedre å sitte med en følelse i ettertid av at jeg ikke kunne gjort noe annerledes. I en nedtur har jeg nemlig mer enn nok med å takle sorgen i seg selv. Skyldfølelsen i tillegg hadde knekt meg.

Over til noe helt annet.. Nå skal Ulrik og jeg til mamma for å spise den første hjemmelagde middagen i hennes nye leilighet her i Oslo. Det står pinnekjøtt på menyen, og gjett om vi gleder oss! Vi var på Lorry for noen uker siden og bestilte det mest skuffende pinnekjøttet jeg har smakt. Det var kjipt å betale såpass mye for såpass dårlig/billig kjøtt. Jeg har alltid vært fornøyd med julematen der tidligere, så det er mulig de bare hadde en veldig dårlig dag på kjøkkenet.

Mamma slurver derimot aldri på kjøkkenet, eller i noen annen sammenheng for den saks skyld. Hehe! Hun er familiens beste kokk i mine øyne og har sine retter som bare hun kan best. Pinnekjøtt er virkelig en av de! Jeg har som dere ser kjøpt med meg noen nydelige blomster til mamsen som jeg håper at hun liker. Ja, jeg kaller henne mamsen selv om jeg er voksen. Slike kallenavn er jo like koselige hele livet. Håper mine fremtidige barn også vil kalle meg mamsen ♥

(sponset behandling) P.s. Jeg skal ta etterveksten hos Maria på Head i Hegdehaugsveien i morgen..

(annonselenker) Du finner kjolen min HER og lignende sorte hansker HER. Den fine kåpen er sponset av Haust.no. Kjolen har forresten en skikkelig fin rygg som du bare må se! Jeg har brukt kjolen med støvletter og tykke strømper i dag for en mer hverdagslig look, men ser for meg at den også blir brukt mye i julen til fest og finere anlendinger.

38 kommentarer
    1. Håper det løser seg for dere. I forrige uke fant jeg ut at jeg var gravid på første forsøk rett etter jeg sluttet med prevansjon. Jeg klarer ikke kose meg eller glede meg over det fordi jeg er så redd for å miste. Krysser fingrene både for meg og deg <3 ønsker deg alt godt videre

    2. Du stråler virkelig for tiden. Skulle nesten trodd det allerede var en liten Lykke eller Severin på vei ❤

    3. Jeg liker dine hverdagsinnlegg og alle andre innlegg for den saks skyld 😉 Den kjolen du hadde på deg var nydelig og fargen kledde du! Aller best liker jeg spørsmål og svar innleggene dine😃 Ønsker deg, Ulrik og voffene ei riktig god jul😊 Måtte deres høyeste ønske gå i oppfyllelse 🌟❤️

    4. Det er gøy å se at du faktisk bruker fden hårstylingen du viser oss i samarbeidsinnleggene med Maria! Vider st det faktisk er ting du synes er fint og liker, og st det ikke kun er noe dere finner på! 🙂 amme med sponsede klær/klær du reklamerer for, gøy å se at du bruker det i etterkant!

    5. Jeg nærmer meg slutten av graviditeten og her har legen alltid vært påpasselig med Zika faren. Vi bor riktignok litt nærmere enn det man gjøre i Norge, men jeg syns det er en viktig faktor å tenke på, kanskje spesielt når man jobber så intenst med å oppnå ønsket om barn som dere gjør. Her fikk jeg spørsmål allerede på første kontroll i uke 8 om jeg (eller mannen, da det er usikkert om zika faktisk kan spres via sæd) hadde vært i Zika rammede områder, og det generelle rådet her er å holde seg unna 6 mnd før man planlegger en graviditet, samt under graviditeten.
      Når det gjelder flyreiser så ville jeg ikke vært bekymret, men selvsagt sjekke matråd dit man evt reiser. Jeg hadde flere flyreiser på 2-10 timer rett før og under graviditeten (fra uke 10-28) og her sitter jeg med ei frisk tulle i magen.
      Jeg håper inderlig dere lykkes! Den lange veien frem vil være verdt det når dere sitter med resultatet!

    6. Jeg skjønner godt at du er ekstra forsiktig når dere har brukt litt tid på å bli gravid. Når man blir gravid nesten bare av å lukte på mannens truser er det vanskelig å sette seg inn i hvordan det er å prøve måned etter måned etter måned og da prøver man jo å leve så optimalt som mulig. Kanskje unødvendig ja, men når det gjelder ens aller høyeste ønske så blir det slik.

    7. Jeg skulle egentlig en tur til Edinburgh i løpet av svangerskapets andre trimester. Men så fikk jeg foranliggende morkake (noe som er nokså vanlig i starten av svangerskapet) og fikk dermed flyforbud. Nå vet jeg at med nestemann skal jeg ikke planlegge noe tur lenger enn dit jeg kan kjøre i løpet av prøvetid og svangerskap:)

    8. Til H: Flyreiser generelt når man er gravid er null problem, men det frarådes faktisk, spesielt lengre flyturer, dersom man har mistet flere ganger tidligere;)
      Du stråler og du er så vakker. Virkelig!☺️ Håper av hele mitt hjerte at det er en spesiell grunn til den elstra gløden😉

    9. For en nydelig kåpe!!
      Elsker slike hverdagsinnlegg og syns det er helt topp at du har skrevet to på rad 🙂
      Jeg tror du er gravid og venter spent på at dere skal dele. Tipper dere venter til de magiske 12 ukene er overstått

    10. Så flott kjole 😊 Jeg er i samme situasjon som deg og har vært igjennom 7 innsett. Før mitt siste innsett nå, så sluttet jeg med botox samt også bleking av håret. Flere undersøkelser viser at det ikke nødvendigvis er så bra for de i våres situasjon og min lege bekreftet også dette. Så her sitter jeg med rynker i panna, ettervekst, men også en positiv test i dag 😊

    11. Flotte Julianne❤️ Håper deres babylykke slår til i 2018! Ønsker deg en god jul og et enda bedre nytt år😊

    12. Hvis du først er forsikrig med kaffe under graviditeten så ville jeg vært forsiktig med å farge håret også! Det er giftige stoffer det! Og spessielt bleking av hår! Ville heller ha droppet det enn kaffen. Er gravid selv og stoppet umiddelbart med hårfarging

    13. Jeg fikk anbefalt av min lege da jeg ble gravid å ikke farge eller bleke håret gjennom hele graviditeten. Det hadde hun og gjort. Nå har jeg en flott og frisk jente på 6 mnd . Så de måneder med ettervekst var verdt det ❤

    14. Emilie: hvor har du det fra? Jobber selv som frisør og har jobbet under begge mine svangerskap og har mange gravide kunder. Det eneste som er viktig er at det er god ventilasjon i salongen, noe de fleste har idag. Men farging og bleking er helt ufarlig for gravide:)

    15. Emilie: Det er ikke no problem å farge håret sitt selv om man er gravid 🙂 Frisører kan fint jobbe under graviditeten, og de blir mer eksponert for kjemikaliene enn oss. Det går så bra 🙂

    16. jeg tar iallefall forhåndsreglene selv. Selv om det går bra for frisører og flere kunder, så hadde jeg ikke ville utsatt mitt foster for evt farene for kjemikalene og fargingen som går i blodet. farging gir avgassinger og tror ikke dere får vekk alt med ventilasjonene, når man sitter med dette på seg.. Jeg tar iallefall forhåndregler for meg selv og ville bare tipse for et godt råd hvis hun vil prøve alt hun kan unngå som KAN gjøre til at ting går galt. Må også nevne at det står på nettet at farging av hår, da spessielt bleking ikke er så mye forsket på, mn at jordmødre fraråder i 1.trimester. Synes også det er feil at når frisører sier det går bra så er det greit… I de aller fleste tilfeldene gjør det nok det, men hvis det er en mulighet for en sjelden tilfelle så holder iallefall jeg meg unna farging i 9 mnd.

    17. Liker bloggen din og håper du blir gravid. Men: hvorfor akkurat Dubai? Diskriminering av homofile, kvinner har veldig få rettigheter, ikke lov å være påvirket av alkohol (stod nettopp om en stakkars turist som ble straffet pga det) samt masse masse annet jeg ikke kommer på i farta. Altså: Dubai burde boikottes.

    18. Veldig enig med Emilie kl 21:50.
      Selv om de fleste sier at farging i graviditet går fint, kan man aldri vite sikkert .
      Jeg farger håret to ganger i året, men da jeg var gravid farget jeg ikke håret pga tok ingen sjanser. Da ble det 11 mnd uten hårfarging, tenker at 9 mnd av livet mitt er ingenting i det lange løp.
      Jordmor sa til meg at en kopp kaffe daglig går helt fint.
      Det er mye mat som ikke er bra for fruktbarheten og mange kosmetikkprodukter inneholder kjemikalier som neppe er gunstig for fosteret . Parfyme, deodorant osv…
      Håper du er gravid nå, synes virkelig dere fortjener at det går veien for dere nå 😊
      Flott med disse hverdagsinnleggene dine 😊

    19. Jeg synes også som så mange over at du har en spesiell glød nå, kanskje er det en liten en på vei ❤️ Jeg krysser ihvertfall fingrene for at dere lykkes i 2018!

    20. Julianne er nok ikke den største feministen, så tviler på at hun bryr seg om kvinners rettigheter i Dubai.. at kvinner ikke skal sole seg toppløs og at de skal bruke mannens etternavn er mye viktigere for henne. Haha, lenge leve det overfladiske!

    21. Jeg er enig med Hanne over. Dubai er et sted med blant annet sterk undertrykkelse av kvinner, og det kunne ikke falt meg inn på dra dit. Skulle man være uheldige å bli voldtatt, kan man ende opp med å selv bli straffet for det. Dette har skjedd flere ganger, også med turister. Ikke et samfunn jeg ønsker nå støtte opp under.

    22. Så utrolig vakker og elegant du var her Juliannne 🌟 Du stråler! Jeg ønsker deg og dine en fin og fredelig jul, og at alle dine drømmer må gå i oppfyllelse i 2018 💛 Klem

    23. Hei.
      Lurer på en ting; du sier ofte du tar deg noen dager fri, og at du ikke vil unnskylde deg for det. Men hva hadde du gjort hvis du jobba i en helt ordinær jobb, der det er egenmelding- og sykmeldingordning? Hadde du sykmeldt deg hele perioden da?
      Jobber som sykepleier selv og har hatt mange tunge dager før jeg ble gravid og under graviditeten nå, men jobb må jeg jo på selv før jeg ble gravid og sleit med det samme som deg.

    24. Jeg har tenkt litt på det samme som Lise.. vi er mange som har gått gjennom denne prosessen og vet hvor tingt det er, men jobben har vi jo gått til. Jeg ville hatt uendelig med fravær i de 4 lange årene før vi endelig lyktes, dersom jeg skulle tenkt som deg. Selvfølgelig, fridager trenger man som blogger også, men i enhver jobb er det normalt å gi beskjed på forhånd. Ikke etter at man plutselig ikke har vært på jobb i 2-3 dager.. og ja, jeg vet at du styrer din egen hverdag og har rett til å gjøre som du vil. Men er det virkelig så mye verre for deg enn andre, at du ikke f.eks kan skrive et kirt innlegg om at du trenger å ta et par dager uten å blogge? Spesielt når du har «lovet» innlegg som plutselig lar seg vente på.. tror du hadde fått mye mer forståelse da, enn når du plutselig ikke gjør det du har sagt, og så kommer med et innlegg hvor du sier du trengte fri og ikke har tenkt å unnskylde det.

    25. For det første så synes jeg du skal reise akkurat dit du selv ønsker å reise. Bare fordi det skjer mye rart vi selv kanskje ikke er enige i her hjemme så må vi respektere de reglene så lenge vi ønsker å dra dit! Synd å si det, men skal vi ta hensyn til alt her i verden så får vi sitte hjemme uten å gå ut døra….man kan alltid finne noe negativt med alt om man vil! Så kjære dere, dra dit dere SELV ønsker og vil!:)
      For det andre så trur jeg at om vi andre hadde vært så heldige at vi kunne leve av en blogg eller annen jobb man selv bestemmer over så hadde vi kanskje også tatt fri når vi følte behov for det! Har selv vært med om den karusellen når det gjelder å få barn, jeg også dro på jobb, men gud hvor deilig det sikkert hadde vært å kunne ta seg en dag fri der man bare tok vare på seg selv og sitt… Alle har hver sin måte å «sørge» på og noen er sterkere enn andre. Betyr ikke at man synes mer synd på seg selv enn andre osv, blir for dumt å si!
      Måtte bare si det! 😀
      God jul og godt nyttår!:)

    26. Vi har selv vært prøvere i 5 år, og jeg har en lederstilling. Jeg har kun hatt fravær når vi har vært på sykehuset. Vi har mistet 3 ganger samt en dødfødsel. Hvorfor er det så mye verre for deg enn oss andre?? Jeg fødte i uke 34, men livet sto ikke til å redde. Vi er andre som har opplevd verre ting! Hilsen ei som aldri gir seg.

    27. Jeg tror det er alle de forsiktighetsreglene som ikke gjør det og jeg. Jeg hadde det sånn, hensyn til alt. Levde nesten ikke. Ble ikke gravid. Levde helt som normalt, stresset ikke, ble gravid. Har en fin og flott sønn selv om jeg både spiste roastbeef og drakk ting eksperter ikke anbefaler i graviditet helt i starten. Så ja, jeg tror ikke på hysteri!

    28. Jeg synes dessverre bloggen din har tapt seg veldig de siste månedene. Mye reklame og få interessante innlegg.

    29. Hei 🙂 Hvilken størrelse og modell er Chanel vesken du har på bildet her? Finnes så mange størrelser og modeller, men likte denne veldig godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg