UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hei, dere. Planen var at vi skulle overnatte i Trondheim. Hotellet var booket og flybilletter hjem i morgen var bestilt. Men vi ombestemte oss av flere grunner, avbooket hotellet, bestilte nye flybilletter og dro hjem til Oslo i kveld. Det har vært en lang og heldigvis positiv dag. Jeg kjenner meg sliten, lettet og glad for å være hjemme igjen. Her er ukens spørsmål og svar, som jeg lovte dere..

Hvorfor har du blogget så lite de siste dagene?

– Hodet mitt har vært så fullt av tanker og bekymringer de siste dagene at jeg rett og slett ikke har vært i stand til å blogge normalt og late som ingenting. Jeg vil som sagt ikke utdype alt ennå, noe jeg setter stor pris på at dere forstår.

Når skal du si noe mer om prøvingen?

– Ulrik og jeg snakket om det i bilen på vei hjem fra Gardermoen i stad faktisk, og bestemte oss for at vi begynner å bli klare for å åpne oss igjen. Håper dere vil følge oss videre på resten av reisen snart.

Er det liksom full åpenhet om alt eller ingenting som gjelder for dere?

– Ja, vi føler oss mest komfortable slik.

Har du snakket med en psykolog/annen terapeut underveis i prøverørsprosessen?

Nei, det har jeg ikke følt et behov for. Skrivingen og blant annet deltakelsen i Bloggerne har vært terapi nok for meg. Dere vil forstå.

Hva legger du i at det er spesielt å ville skjerme barna sine i sosiale medier?

– Jeg har aldri sagt at det er spesielt å ville skjerme barna sine i sosiale medier. Jeg har sagt at jeg synes det er spesielt å skjerme barna sine HELT fra ALT av sosiale medier fordi det er en såpass stor del av hverdagen til de fleste i dag. Det betyr ikke at jeg ikke mener at man som foreldre bør være forsiktig og tenke seg nøye om rundt alt som har med eksponering av barn å gjøre, for det mener jeg selvfølgelig. Jeg synes bare at det finnes en mellomting mellom å være hysterisk og det å dele alt.

Kunne du tenkt deg å jobbe i en frivillig organisasjon?

– Ikke nå, men kanskje senere i livet. Akkurat nå har jeg nok med å ta vare på meg selv og Ulrik.

Har du begynt å skrive innlegg kun for å provosere igjen?

– Jeg provoserte ofte med vilje ved å skrive mange meningsinnlegg i starten av min bloggkarriere. Jeg deler fortsatt meningene mine her på bloggen og noen vil alltid oppfatte de provoserende, men det er ikke lenger en bevisst handling å provosere fra min side.

Hva ville du jobbet med om bloggen ikke var nok å leve av?

– Det er ikke godt å si, men jeg vet at jeg ikke ville blogget ved siden av en annen “vanlig” jobb, da jeg har erfaringer med at det fort blir ukomfortabelt.

Brudekjolen din, hvordan oppbevarer du den? Har du den som minne eller skal du selge den?

– Brudekjolen min henger trygt og godt i garderoben for å minne meg på den beste dagen i mitt liv hittil. Jeg kommer aldri til å selge den!

Så du skrev tidligere at det dere skulle reise til et eksotisk sted.. Stemmer det at det er flere land man ikke kan reise til pga Zika virus, blant annet Thailand når man forsøker å bli gravid eller er i en prøverørsprosess? Vet du isåfall om steder som er ok å reise til? Trenger tips selv.

– Vi har droppet både Thailand og Maldivene på grunn av at vi er redde for Zika viruset. Dubai foreksempel kan være et trygt og fint alternativ i prøveperioden/graviditeten.

Hvordan mener du man skal gjøre det dersom par skal stå opp til hver sine tider om morgenen? Dersom Ulrik skal opp halv åtte og klokka ringer sju – og du blir forstyrret av alarmen og da bruker lang tid på å sovne igjen, hvordan mener du det må løses da? Er det i det hele tatt en problemstilling dere kunne hatt?

– Story of my life.. Hehe! Ulrik står ofte opp mye tidligere enn meg når han skal på jobb. Jeg blir ikke plaget av klokken hans fordi jeg respekterer den jobben og de arbeidstidene han har. Dersom han slumerer på fridager derimot er saken annerledes.

Hva er relasjonen mellom deg og Ulrik og Andrea fra The Voice?

– Andrea er datteren til kusinen til Ulrik fra Måløy. Vi er forresten så utrolig stolte av henne begge to. Tenk å få 2. plass i The Voice som 16-åring! WOW, sier jeg bare <3

Synes det er rart at en person i en seriøs jobb kan synes at det er greit å eksponere seg i en platt dokusåpe som bloggerne. Var aldri dette et tema hos dere?

– Vår oppfatning av Bloggerne er tydeligvis annerledes enn din. Vi ser på både programmet og produksjonen bak som seriøst. Vi er stolte over å være med i sesong 8 og har aldri angret på deltakelsen.

Føler du at du er nær babydrømmen nå, eller føles en baby som noe som blir lengre og lengre frem i tid for deg?

– Jeg føler meg nær, men det har jeg jo gjort siden vi startet prøvingen for alvor. Håpet og troen har vært og er fortsatt veldig viktig for meg gjennom hele denne prosessen.

Ideelt sett, om dere fikk deres høyeste ønske oppfylt, hvor mange barn ønsker du deg, hvor mange ønsker Ulrik seg, og hva er dere blitt enige om så langt?

– Først og fremst ønsker vi oss ett friskt barn. Men om vi noen gang blir så heldige så kunne vi tenke oss både to og tre barn i familien.

Har du og Ulrik kjøpt julekalender til hverandre?

– Nei, i år droppet vi hele greia. Jeg håper at den neste julekalenderen jeg skal kjøpe eller lage blir til en liten tass eller en liten tulle <3 <3

For utenom Ulrik, hvem er Norges mest sexy mann?

– Jeg er gift og da tar det seg ikke ut å skrive om andre sexy menn på en offentlig blogg.

Føler du deg besatt av eget utseende?

– Overhodet ikke. Jeg har kanskje vært det til tider, men det begynner å bli lenge siden. Nå er det så mye annet som er viktigere for meg og slik tror jeg det vil være også resten av livet. Selvfølgelig betyr utseendet noe for meg og jeg kommer alltid til å være litt jålete. Det hører vel nesten yrket mitt til? Hehe!

Hva synes Ulrik om at du bruker så lang tid på badet? Må du stå opp tidligere enn han for å rekke å være klar?

– For å være helt ærlig så er det som oftes jeg som venter på at han skal bli klar, ikke omvendt. Hehe! Jeg står likevel alltid opp tidligere enn han/starter å ordne meg tidligere enn han når vi skal ting sammen. Men det er bare fordi jeg trives best med ekstremt god tid.

Hva var det verste og det beste med å være med i “Bloggerne”?

– Det er ingenting som har vært negativt med å være med i Bloggerne. Men jeg skal innrømme at det var vanskelig å venne seg til kameraene i starten. Det beste er vel det som kommer, nemlig premieren og forhåpentligvis mange hyggelige tilbakemeldinger på episodene vi er med i 🙂 

Hvordan klassifiserer du din egen klesstil?

– Usikker. Jeg går egentlig bare i det som føles bra og liker både klassiske og rocka plagg.

Du har meget fin hud. Ingen linjer. Har du botox? Hvor mange lag hudsminke bruker du?

– Linjer har jeg, men takk uansett. Jeg tok botox for over et år siden, men alt er ute av kroppen nå og jeg har ikke planer om å ta det igjen før jeg er blitt mamma.

Jeg bruker bare ett lag med pudderfoundation fra Glo Minerals og litt solpudder over.

Still gjerne spørsmål til neste uke allerede nå!

 

27 kommentarer
    1. Åå, jeg ser alltid frem til ukens spørsmål-spalten din her! Har noen spørsmål til neste uke
      – Leser du noen magasiner fast, f.eks. det nye?
      – Gikk du studiespes. (allmennfag) på vgs og hvilke programfag tok du i så fall?
      – Er du lei deg/angrer du på at du begynte å “(b)loggføre” tilværelsen som mamma så tidlig i svangerskapet – og har du kjøpt deg ny graviditetsbok?
      Håper dagens tur til Trondheim ble vellykket!
      Må bare si at jeg syns du har gode og reflekterte svar, og gleder meg stort til dere kommer på skjermen i vår. Håper uka di blir like flott som det du er, for da blir den bra!

    2. Å! En ting til – lurer på hvilket forhold du og Ulrik har til det å “la hverandre gjøre noe” – altså, må han spørre deg om tillatelse for å f.eks. spille dataspill? (bare som eksempel haha). Ser det er så mange holdninger rundt dette at man må spørre partneren sin om å få lov til ting som om man eide hverandre? Handler det ikke om å ha respekt for den andre og hverandres liv? F.eks. trenger du å spørre om du kan dra ut og spise med venninner en dag?
      Skjønner hvis det blir sånn “hei, jeg tenker å dra ut og spise med venner i dag, eller hadde du tenkt vi skulle gjøre noe annet?”-spørsmål, men håper du skjønner hva jeg mener!

    3. Når du skriver at du først og fremst ønsker deg et frisk barn. Hva betyr det? Skjønner jo at ingen har et ønske om å få barn med sykdommer, men det blir litt som å skrive “det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er så lenge barnet er friskt”.
      Syns du det høres ut som om man ikke kommer til å elske et barn like mye selv om det blir født med sykdommer?
      Kun en tanke.

    4. Hva er din mening om landet, Dubai? Fint land, det kan jo alle se.
      Men hva tenker du om at de bryter menneskerettighetene ?

    5. Dette var jo LANGT fra alle spørsmål du fikk gjennom forrige uke! Hvorfor besvarer du bare ca 20% av spørsmålene du får?

    6. Jeg f eks ville gjerne vite dette;
      Når du føder det barnet dere holder på å lage, hvor mye har da det barnet kostet? Det er vel snakk om større summer enn en ny og fullutstyrt BMW X5?

    7. Hvordan ville du taklet denne prosessen hvis du hadde hatt en «vanlig» jobb? Tenker siden du ikke «greier/orker» å skrive et lite innlegg om dagen en gang(tre setninger og et gammelt bilde for eksempel)?!
      Også skjønner jeg ikke at du faktisk bare plutselig kan ta deg både en og to og tre dager fri, føler du ikke tar jobben din så seriøst lenger. Så lenge du får ut de annonseinnleggene som faktisk betaler lønnen din, er det liksom greit å ta en uke fri.. Jeg er inne på bloggen din for å lese om deg og hvordan det går, ikke for å måtte bla meg forbi alle annonsene..

    8. Hvorfor kvier dere dere for å dele om prosessen nå? Jeg mener dere har takket ja til å være med på bloggerne og da filmes det mye.
      Syntes ikke det gir mening:(

    9. Hei! Min bror starter snart pilotstudiet i USA, og jeg vil gjerne kjøpe han en bok eller noe som er relevant for studiet til jul. Bøker kan være dyrt, så det hadde vært gøy å kunne hjelpe litt til finansielt ved å kjøpe han en bok! Har Ulrik tips? Takk på forhånd!

    10. Jeg mener å ha lest at du egentlig er utdannet makeup-artist. Stemmer det? synes du skriver overaskende lite om sminke osv om det stemmer 🙂

    11. Jeg vil bare ønske dere alt hell og lykke i veien videre mot å bli foreldre. Det er utrolig tøft å stå i det dere gjør, og det er umulig å forstå uten å ha vært oppi det selv. Jeg og mannen har prøvd lenge på å bli gravide, og har hatt flere spontanaborter. Håper 2018 blir et bra år for oss alle 🙂

    12. Vi skal i gang med prøverør i februar, og har så langt bare fortalt det til foreldrene våre og et par venner. Og er litt usikre på hvor mange vi egentlig skal dele det med. Hvordan tok dere avgjørelsen på at dere skulle være så åpne som dere er? Og hvordan prøver du å unngå stress i rugeperioden?

    13. Du sier det er full åpenhet eller ingenting ang prøverørsprosessen.. siden dere da nå har delt at dere var i Trondheim både på snap og her, betyr det at det kommer en oppdatering på prosessen veldig snart…?☺️

    14. Så utrolig godt å kunne kommunisere her også med deg igjen. Gleder meg helt villt til å se sesong 8 og er utrolig glad i å lese om livene deres. Både jeg, søsteren min og mamma følger med på dere og vi heier høyt på babydrøm og lykke.

    15. -Plastikk-tre el ekte juletre? He he
      -Hva spiser dere på julaften? Her har forlengst ribben måttet vike for pinnekjøttet, men har ribbe 1.jukedag i stedet da 😊
      -Kommer nissen med gaver? Her har nissen sluttet og komme inn. Men han dinger på og legger en liten pose utenfor døra, guttene mine blir aldri for store for en liten gave før middag.

    16. Du skrev en gang at du hadde vært his en spådame og hun sa at i januar skulle det skje! Nå er det jo snart januar, så kanskje du blir gravid da 😄

    17. jeg vet jo at du er gravid. Men tør du å fly selv om du har mistet barn før. Du burde heller bli i Norge og vente til babyen kommer også dra på ferie…tenker på ditt beste

    18. Du mener det er ok å la være blogge pga tøffe tider. Ettersom blogging er en jobb så lurer jeg på om du hadde skulket eller tatt egenmelding om det gjaldt en annen jobb?

    19. Hei,
      Ville bare si at jeg har full forståelse for at du har holdt tilbake og tenkt på deg selv i det siste. Jeg driver selv med prøverør og har mistet to ganger. Da kan det være godt å bare tenke på hverandre en periode før man eksponerer seg på nytt.
      Samtidig så er jeg utrolig spent på å høre hva som har skjedd med dere siden sist og er spent på om det kommer noen tips jeg selv kan ha nytte av. Utrolig glad for at dere deler dette med oss!
      Ønsker dere alt hell og lykke 🙂

    20. Herregud så mye rart folk tillater seg å skrive til deg og spørre deg om… Jeg syns du gjør en flott jobb med bloggen og har full forståelse at hele prosessene er fysisk og psykisk utmattende. Stå på videre og ta ting i ditt tempo! Du er en flott person, og vi er heldige som har muligheten til å følge deg! 🙂

    21. Jeg er blant mødrene som ikke eksponerer mitt barn i sosiale medier – eller “hysterisk”, som du liker å kalle det. Jeg er ikke hysterisk, men jeg velger å la det være opp til min datter om hun vil eksponeres på nett eller ikke. Det er hennes liv, hennes valg. Ikke mitt. Det er å respektere hennes privatliv, som forøvrig også er forankret i barnekonvensjonen. Ha det i bakhodet når dine barn skal eksponeres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg