STERK AV MOTGANG

I starten var det enkelt å være positiv. Mulighetene var så mange og jeg kunne så lite om veien videre. Nå må jeg jobbe mer sammen med Ulrik for å opprettholde den positive holdningen til motgangen vi møter. I dag er mulighetene færre og vi vet mye mer. Kunnskap er viktig, men det kan også være skremmende. Noen dager er det nesten umulig å se lyst på alle problemene, mens andre dager ser jeg bare løsninger. Jeg tror det er sånn for alle mennesker i de ulike fasene av livet og speselt for oss prøvere. For vi har alle våre dårlige dager. Man er bare normal ved å innrømme det.

Ulrik og jeg fortjener virkelig en klapp på skulderen. Det var derfor godt å feire kjærligheten med avslapping, frisk luft, god mat og spa i Stavanger. Det er ingen tvil om at forholdet vårt er blitt sterkt av motgang. Jeg er stolt over hvordan vi har taklet alt det triste hver for oss og ikke minst hvordan vi har taklet nedturene sammen som et par. Stolt er jeg også av av å være i et forhold som blir sterkere og sterkere for hver eneste dag. Jeg føler meg heldig i en uheldig situasjon, og den følelsen må jeg bare skrive ned for ikke å glemme den ved en eventuell ny motbakke. For nå som jeg føler at ting går fremover er det plutselig enklere å se og huske på alt det fine som kommer av prosessen. Med det fine så mener jeg altså den styrken Ulrik og jeg sitter med etter mye motgang, uavhegig av om drømmen blir virkelighet eller ikke.

I kveld kommer svigermor og svigerfar på besøk. De skal være her hele helgen for å se Andrea synge live på The Voice i morgen, for å feire svigermor sine 70 år og for barnebursdag til niesen min på søndag. Jeg har sett frem til denne helgen lenge siden jeg elsker å tilbringe tid med familie. Huset er rent, sengene er oppredd og kjøleskapet er fullt. Kjære helg, jeg ønsker deg velkommen allerede i dag..

Husk at du kan stille spørsmål til ukens spalte med spørsmål og svar på innboks eller i kommentarfeltet HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg