JEG TRENGTE EN FRIHELG

Reklame

Hei, dere. Det ble ikke noe oppdatering her på bloggen fra meg i Kristiansand. Beklager det. Jeg tok meg rett og slett fri. Fri fra macen og fri fra alle bloggplikter. Det var ikke planlagt, men det var veldig godt og jeg tror at jeg trengte det. Jeg har nemlig kost meg masse sammen med familie, hentet inn ny energi fra alle latterkrampene sammen med kusinene mine og heldigvis hatt tankene på mye annet enn det som skal skje i morgen..

Formen min har vært sånn passe. Jeg har følt meg vedig trøtt til tider og akkurat nå er jeg kvalm. Forhåpentigvis kommer trøttheten og kvalmen av at jeg er gravid, ikke hormonene eller noe annet. Men det får morgendagen vise. Jeg kjenner at jeg både gruer og gleder meg til uken som kommer. Herlighet, så spennende dette blir!

Kjolen jeg hadde på meg i bryllupet er forresten sponset av Anna Johnson & Friends, som er en kjolebutikk i Lillestrøm med masse flotte selskapskjoler. Jeg stod som dere vet mellom kjolen i gul og denne i blå, og endte med blå fordi den ikke tar like mye oppmerksomhet som den gule. Det var jo tross alt ikke jeg som skulle gifte meg denne helgen og heller ikke jeg som var forlover eller hadde noen “viktig” rolle i dette bryllupet. Dessuten kom mamma med et veldig godt poeng i forhold til kjolevalget og det var det symbolske rundt at jeg “hører” til brudgommen, altså søskenbarnet mitt. Derfor passet jo fargen lyseblå ekstra bra!

Da jeg hentet kjolen i Lillestrøm var den alt for lang til meg, selv med høye sko. Jeg leverte derfor kjolen inn til House of Singles som ligger i Oslo for å legge den opp og stramme inn stroppene i forrige uke. Jeg kan jo absolutt ingenting med nål og tråd så derfor ble jeg ganske stresset da jeg oppdaget at den måtte justeres, siden jeg ikke har noen fast skredder jeg bruker her i byen. Helidgvis kom jeg plutselig til å tenke på systua de har i butikken til House og Singles i Kirkegata, der hvor vi kjøpte de hvite bryllupsskoene til Ulrik blant annet. Kjolen ble mot alle odds klar i tide og helt perfekt til lave meg med skyhøye hæler. Hehe!

Jeg håper dere har hatt en like fin helg som meg. Nå skal jeg sette meg ned med ukens spørsmål. De kommer enten ut senere i kveld eller i morgen ♥

45 kommentarer
    1. Hehehe du er håpløs dum….insett den 31 Juli og du tror du har gravidkvalme…..leeer…. så fort går det ikke assa….

    2. Herregud da, kan hun ikke bare få lovt til å ta seg en frihelg, du og jeg gjør det også! Alle fortjener det!
      Det jeg ville si var, lykke til imorgen ❤ jeg skal også ta meg en gravitetstest imorgen tidlig 🙈 Håper det lyser to røde streker for oss begge to 👶🏻 Og ja, det er mulig å være kvalm så tidlig! Det var jeg med vår første, og ekstremt trøtt! Jeg heier på deg!!

    3. Folk er virkelig slemme mot deg!
      Ikke bry deg, du er mer verdt en folk som skriver slikt drit!
      Nydelig kjole og håper du koste deg med fri helg ❤️

    4. Skulle ønske flere mennesker (blogglesere) i dette landet kunne leve etter regelen «Dersom du ikke har noe pent å si, så ikke si noe i det hele tatt.» 😉 Nydelig kjole! Vakker dame! Lykke til denne uken. Ha en fin kveld! 😊😍

    5. …og til de som sier at det er umulig å kjenne «gravidsymptomer» så tidlig, tar faktisk feil! For mange kvinner kan faktisk oppleve symptomer allerede fra første uke etter unnfangelse.

    6. Dette er til deg kjære Line.
      Kan du vær så snill la være å kommentere når du ikke har noe fint å si??
      Jeg er gravid med mitt tredje barn nå, termin i disse dager og jeg skal fortelle deg det kjære Line. Svangerskapskvalmen å oppkast har jeg fått med en gang egget har blitt befrukta med alle tre. Så det er veldig godt mulig at Julianne kjenner på dette nå.
      Klarte ikke å holde kjeft denne gangen, for den kommentaren var for drøy!

    7. Fantastisk nydelig du var!
      Krysser alt jeg har for dere i morgen, unner dere to streker av hele mitt hjerte. ❤️

    8. Jeg blir helt svett på Pilotfrues vegne. Godt hun har opparbeidet elefanthud. Dette er den eneste bloggen jeg følger fordi jeg håper så inderlig på hennes vegne at barnedrømmen går i boks. Det er bare synd at prosessen hennes forsures av folk som:
      A: tror de har noen som helst rettighet til å få vite alt hun gjør hver dag. Det er en blogg, skaff dere en hobby, verdens deres går ikke under om pilotfrue tar seg ei frihelg, Erikka.
      B: folk som ikke unner henne at denne drømmen går i boks eller kaller henne dum som håper at kvalmen skyldes graviditet. Gud bedre, måtte dere møte litt motstand i livet slik at dere lærer å unne andre vel. Dere har total mangel på empati og dere burde ikke slippe på Internett før dere har utviklet ei sosial antenne eller to. Jeg utfordrer dere å si slike ting direkte til noens ansikt, da tror jeg tastaturballene deres kryper langt opp der sola ikke skinner. Oppfør deg på nett slik du ville oppført deg IRL, Line. Og tro meg, jeg hadde gladelig sagt hvert eneste ord til deg, ansikt til ansikt. Det eneste du skal ha kred for at du skriver under et navn og ikke anonymt.
      Julianne: hatten av til deg og elefanthuden som står støtt i stormen. Krysser alt jeg har, jeg unner dere virkelig å lykkes. Måtte det sitte denne gangen!

    9. Jeg må bare si det; herregud så vakker du er!! Elsker bloggen din og du er til stor inspirasjon for oss andre ❤️

    10. Jeg var kvalm fra uke 4-5 så slettes ikke umulig at det er gravidkvalme. Har vært så heldig å sett det fine krysset med baby som resultat 2 ganger<3 Hadde 1 SA rett før jeg ble gravid med nr 1. og 1 SA før nr.2. Krysser alt jeg har for dere<3
      Og kjolen var helt nydelig til deg!

    11. Noe til ukens spørsmål: hva er ditt beste råd til hvordan en kan forberede seg emosjonelt for første prøverørsforsøk? Jeg både gleder meg og gruer meg til prosessen som skal settes i gang hos oss til høsten.
      Lykke til i morgen og i uken som kommer og tusen takk for råd!

    12. Du tar deg veldig ofte fri altså. Du beklager at du ikke har vært på bloggen pga ditt og datt stadig.
      Dårlig oh veldig synd for oss som liker å lese 🙂

    13. Det første symptomet på min graviditet var faktisk kvalme! Mange sier man ikke blir det før uke 5/6, men jeg pleier aldri å være kvalm så jeg var 99% sikker på at jeg var gravid før jeg tok en test. Håper kvalmen skyldes at du er gravid! 🤗🤗🤗 Krysser fingrene for dere og at en eventuell Lykke/Severin klorer seg fast i magen din ❤️

    14. Jeg skal også teste i morgen! Håper vi begge er gravid, hadde vært såå gøy å følge noen som er like langt på vei. Krysser fingrene for oss begge to. Stor klem.

    15. Kjære Julianne & Ulrik!
      Håper virkelig det sitter denne gangen❤️
      Mange gode tanker sendes deres vei❤️

    16. Er det mulig….. Nett troll hvorfor spy ut dritt?????
      Jeg var kvalm som fy bare 2-3 uker på vei med Minimannen min
      Krysser fingre å tær for at denne gangen er deres tur. Masse lykke til i morgen 💜💚

    17. Til de av dere som leeeeer haha av at hun føler seg dårlig og kvalm. Prøvd en hormonrunde før eller? Sannsynlig vis ikke. Så shut up. Du aner ikke hva du snakker om. Man kjører kroppen inn i menopause i maxfart, og det føles helt jævelig! Ja, det er frivillig, men hva gjør man ikke for å kanskje kunne bli mor. Liker du ikke hva du leser så rist på hodet og gå til kvinneguiden ditt jævla troll!!! Lykke til J @ U I hear ya

    18. Hvis ikke Ulrik hadde jobbet turnus og dere da hadde omgått hverandre hver dag, hadde du da følt behov for å være alene innimellom?

    19. Jeg krysser og krysser alt jeg har for dere i dag, jeg har en skikkelig god magefølelse på at det er deres tur nå ☺️

    20. Dere som arbeider med blogg sier ofte at dere har høy arbeidsmoral og at dere tar arbeidet deres meget seriøst. Hadde du forsvunnet fra en hvilken som helst annen jobb i flere dager uten å si i fra også og fortsatt syntes det var greit? Jeg vil ikke kalle det særlig høy arbeidsmoral. Jeg forstår at du er din egen sjef og at du mener at du kan styre som du vil (noe du også kan), men ikke si at å forsvinne uanmeldt fra arbeidet ditt uten å gi beskjed er høy arbeidsmoral. Ja, du KAN og har muligheten, men det ser ikke særlig attraktivt ut… i mine øyne. Men jeg følger deg jo fortsatt og kommer til å fortsette, så du taper jo ingenting på det. Jeg er bare nysgjerrig på tankene dine rundt akkurat det. 🙂

    21. Håper spira sitter 🙂 Har selv en på et par måneder, og allerede i uke 6 ble jeg helt utmattet og kvalm.

    22. Kjøre Julianne, håper virkelig dette er dagen da deres drøm går i oppfyllelse. Ikke bry deg om disse uhyggelige kommentarene som blir skrevet, feige og tragiske mennesker. Håper virkelig ikke de er foreldre å lærer opp ungene sine til at den slags er Ok! Dere derimot tror jeg blir de beste foreldrene et barn kan få, masse lykke til 💕

    23. Wooow, Julianne! Du ligner en prinsesse i denne kjolen! Vakre, vakre du! Håper du har hatt en god helg i Kristiansand med bryllup og familie. Jeg synes det er fint av deg å unne deg litt “fri”. Du er tross alt “pålogget” nok som det er! Ønsker dere masse, masse lykke til i morgen. Jeg krysser fingrene for dere! Prøv å få en god natts søvn med gode drømmer så du våkner uthvilt og klar for morgendagen. Stoooor klem fra meg til deg<3

    24. Sorri, men det er fullt mulig å få symptomer tidlig, stesøsteren min hadde symptomer allerede de første ukene, så var liksom ikke så vanskelig å gjette seg til at hun var gravid, hun fortalte det ikke før tre måneder, men vi visste det jo, for symptomene var så tydelige. Så det kan godt hende Julianne har fått symptomer så tidlig som nå, det er fullt mulig.
      Og forresten du stråler i den blåfargen, ser ut som en Bond babe, så fin <3 Elsker at du valgte blå kjole og ikke gul, du kler virkelig blå <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg