12 RYKTER OM ULRIK OG MEG

Julianne kan ikke svømme: Dette ryktet har blusset opp veldig i sommer siden jeg ikke har badet i havet eller tatt bilder av at jeg bader. Men det stemmer altså ikke. Jeg kan svømme.

Julianne går til frisøren for å vaske håret: Jeg har aldri gått til frisøren kun for å vaske håret. Det stemmer at jeg er hos frisøren ganske ofte siden frisøren min sponser meg med både hår og vipper, men jeg klarer fint og foretrekker å vaske håret mitt hjemme i hverdagen selv.

Ulrik bidrar ikke hjemme: Jeg har mest ansvar inne med rydding og vasking, mens Ulrik har mest ansvar ute, i bilen og i båten. As we speak så klipper han gresset. Ja, vi har vaskehjelp som både vasker, bytter på senger og stryker for oss og det er det jeg personlig som betaler for fordi jeg ikke gidder å gjøre den jobben selv. Men jeg vasker klær og holder orden. Det er slik jeg trives best og Ulrik trives heldigvis med sine oppgaver.

Ulrik er utro mot Julianne: Denne får vi høre nesten hver uke og det stemmer selvfølgelig ikke. Ulrik og jeg har det veldig bra sammen og det er det tydeligvis mange som misliker eller er misunnelige på.

Båten til Ulrik og Julianne er leid av Bavaria: Båten vår er kjøpt og betalt av Ulrik og meg sammen. En av våre beste investeringer <3

Julianne og Anette Marie er uvenner: Det stemmer ikke. Anette Marie (@anettemarie.no) og jeg startet Ting jeg liker AS da vi studerte journalistikk sammen. Jeg valgte å trekke meg ut av firmaet og ta med meg min del av den gjelden vi hadde opparbeidet fordi at Anette ønsket å drive firmaet videre. Dette var såklart en trist periode for Anette og meg som venninner, men vi ble aldri uvenner. Vi tok bare litt avstand fra hverandre i en periode. I dag har vi god kontakt igjen. Vi møtes kanskje ikke så ofte, men vi ringes og skrives. Anette var forresten gjest bryllupet til Ulrik og meg og hun vet at jeg er veldig glad i henne.

Ulrik og Julianne har kjøpt inn alt av babyutstyr: Det stemmer at vi har kjøpt inn noe klær, en babyseng og solbriller, men ikke noe mer enn det. De kjøpene vi har gjort har kun vært for moro skyld og for å gjøre denne ventetiden litt hyggeligere.

Julianne har gått opp i vekt: Det stemmer. Jeg har gått opp nesten fem kilo i løpet av prøverørsprosessen. Jeg mistenker at det har med hormonene å gjøre og lar det ikke stresse meg siden fokuset nå er å bli mamma, ikke å ha den perfekte bikinikroppen. Men om jeg er så heldig å bli mamma en gang så starter nok “prosjekt milf” ganske fort. Hehe!

Julianne har restylane i leppa: Nei, jeg har tatt botox i panna før og fillers i ansiktet, men jeg har aldri tatt noe i leppene mine. Jeg tok permanent tatovering rundt leppene mine en gang, men det er for 8 år siden eller noe sånt så det synes ikke lenger.

Ulrik tar botox: Det stemmer. Både han og jeg gjør egentlig det. Men nå er det snart ett år siden jeg “sluttet” med det fordi jeg er redd det kan påvirke prøvingen negativt. Jeg kommer garantert til å begynne med det igjen da vi er ferdige med barn.

Julianne kan ikke lage mat: Det stemmer at jeg ikke er glad i å lage mat. Men jeg kan lage mat og jeg lager mat flere ganger i uken, bare ikke i dag. For i dag ble det biff og nudler fra Pizza & Kina Expressen. Mmmm! Ulrik mener at jeg bare klarer å lage tre retter og det er kyllingsalat, taco og kylling rød curry. Men det er bare fordi han er skeptisk til alt jeg lager. P.s. Moren til Ulrik og jeg er helt enige om at Ulrik er sær i matveien.. Ooog jeg lovet å si at han ikke har fått det hjemmefra 🙂

Ulrik og Julianne ser etter hus i Falchåsen: Senest i dag fikk vi tilsendt et prospekt i posten på et hus i Falchåsen i Fredrikstad som ikke ligger ute, uten at vi har bedt om det med teksten: “Det har kommet i vår viten at dere er på jakt etter en stor enebolig i området”. Hehe! Det stemmer at vi har sett på boliger i området.

46 kommentarer
    1. Du har hushjelp fordi du ikke gidder å gjøre jobben selv? Du gidder altså ikke rydde etter deg selv engang, og nå vil du ha barn? Jaja, lykke til. Forresten, når man bruker engelske uttrykk så er det greit å stave dem riktig. As we speak, ikke as we speek….

    2. Det at Julianne har hushjelp kan jo også ha med at hun heller vil bruke tiden på noe annet enn å rydde og vaske. Hadde jeg hatt penger til det skulle jeg gladlig leid inn en hushjelp til å komme 1-2 ganger i uka. Må jo i hvertfall være greit med hushjelp hvis Julianne og Ulrik får barn i nærmeste fremtid 🙂 En ting mindre man trenger å tenke på. Jeg tenker at har man råd til hushjelp, så hvorfor ikke 🙂

    3. Eg forstår Ikkje at folk kan ha så mykje negativt og sei om deg og dere. Du virkar jo som om du er verdas hyggeligaste person.

    4. Synes bloggen din er veldig bra. Gå med hodet høyt ( begge to ), og hev dere over baksnakking og sladder . Her er sjalusi og misunnelse ute å går . Det er deres liv . Enebolig , stor båt og fin bil kommer ikke av seg selv . Dere er dyktige !

    5. Så det er din oppgave og ansvar å gjøre alt husarbeid hjemme? Det er lutt av en 50 talla holdning. Hadde jeg aldri tolerert.

    6. Hva er så negativt med å ha vaskehjelp? Vi har også vaskehjelp som kommer 2-3 ganger i måneden. Både fordi vi ikke orker eller vil bruke så mye tid på det når vi har stort hus og er ganske slitne etter jobb. Vil mye heller bruke tida da til ungene og hverandre og da er de pengene vel investert.
      Alt det folk skal legge seg oppi…

    7. Jeg hadde blitt utrolig lei meg og kanskje noe usikker dersom noen kom å fortalte meg at kjæresten min har vært utro – samme hvor sterkt forholdet er, tror jeg det virkelig hadde satt et stuck i meg. Jeg håper du for din del klarer å heve deg over slikt sludder! At noen i noen tilfeller klarer å ødelegge et forhold ved å slenge ut med usannheter fra helvete som kan virke SÅ sanne, er bare trist. Folk er tragisk!

    8. Så mye dere bloggere velger og klarer å stå i.Det er et yrke som krever endel av personene.Når noen velger å ha vaskehjelp,så bidrar man faktisk til at noen får en jobb,på lik linje med andre jobber.Det er jo bra!!Så flott at du har tatt botox pause,men helt ærlig det ser ikke ut som du trenger det heller.

    9. Det er så latterlig at folk ser ned på det hvis en kvinne velger å ha vaskehjelp. Jeg syns det er utrolig smart, og det frigjør så mye tid som man i fremtiden kan bruke på barna i stede. Hvorfor skal man på liv og død bruke tid på å vaske, hvis man kan hyre noen til å gjøre det? Slike holdninger hører ikke til i dette århundret.

    10. Som andre sier er det helt topp med vaskehjelp. Eg kjenner folk med vaskehjelp og au pair hva har NOEN med dette å gjøre? Barna har det supert alltid noen hjemme -og mamma kan få jobbe om hun vil OG man ansetter folk OG betaler så folk faktisk har en jobb, er da en super ting å gjøre.
      Eg ville gjerne hatt sjåfør da eg ikkje ser bra nok til å ta lappen. Det skjer ikkje nett nåmenn kunne godt tenke meg i fremtiden. Er eg da lat eller kan det være noen syns det er en ok of litt anderledes jobb ?
      Alt dere finner dere i bare fordi dere tenker litt utenfor boksen <3

    11. Skjønner virkelig ikke at folk er negative til å ha vaskehjelp i hjemmet idag, det er jo ganske normalt for mange familier, uavhengig om man har barn eller ikke. Jeg har per dags dato kun en liten leilighet, men den dagen jeg får meg hus og større areal å vaske, skal jeg så absolutt få til anskaffelse av vaskehjelp. Tid er mangelvare og jeg vil heller bruke tiden min på andre ting enn å vaske hus & hjem! Du har en kjempe flott blogg Julianne! 🙂

    12. Diskusjon om vaskehjelp igjen? La nå folk få prioritere de tingene og tjenestene de ønsker så lenge det ikke er svart..
      Moro med slike innlegg med punkter, Julianne 🙂

    13. Jeg leser egentlig aldri kommentarfeltet ditt for jeg blir så utrolig lei meg over hva folk får seg til å skrive om deg. Hvis folk ikke kan si noe fint kan de vel holde det for seg selv, men neida, alt er visst lov å gulpe utover tastaturet til den som velger å være offentlig, svært dårlig oppdragelse de må ha fått disse.
      Jeg prøver i hvert fall å lære mine barn at om de ikke har noe fint å si – så la det være. Det gir bare dårlig energi å spre sånt.
      Du må være laget av noe helt eget som våger å være åpen om et så sårt tema. Det er en egenskap jeg beundrer.
      Jeg synes du er helt nydelig både utenpå og inni – og jeg ønsker deg og mannen din all mulig lykke til med baby drømmen.

    14. Hver gang jeg titter innom bloggen din så hagler det inn med negative, uhøflige og direkte mobbende kommentarer om både det ene og det andre. Jeg syns du er god som står i dette og ikke slutter å blogge. Stå på, og ikke gi deg! 🙂 🙂 🙂

    15. Hei!
      Dette er ikke ment som hets altså, men jeg synes du var utrolig vakker på det fjortis bilde du delte!! Ja litt mye brunkrem, men det er jo det fjortisstiden er for, å eksperimentere med sminke, finne sin egen stil, og holde kosmetikk bransjen i gang. Du kledde farge i ansiktet og det brune/ gyldne håret. Du har gode gener å føre videre 🙂 Jeg synes ansiktet ditt og mimikken din ser mye mer kunstig ut nå, du er vakrere naturlig, selv med brunkrem.
      Det bringer meg inn på to ting:
      1. Mimikkløse ansikter, feks pga botox er ikke bra for spedbarn. Spedbarn leser mikromimikken vår, de små bevegelsene vi gjør i ansiktet så rask at vi ikke ser/ oppfatter det selv, men vi oppfatter det ubevisst og bruker det til å tolke personen/ situvasjonen på.
      2. Når både du og Ulrik fikser på utseende, hvilket signal tenker du at dere sender til barna deres? (Jeg er helt sikker på at dere får barn en dag, og krysser fingrene for dette forsøket sammen med dere :)) Uansett hvordan barnet ser ut, så vil nok dere synes det er verdens vakreste, elske barnet, synes det er perfekt og være stolt over barnet. Men barnet vil nok som de fleste før eller siden bli missfornøyd med eget utseende. Hvordan skal dere klare å lære barnet at du er vakker, du er god nok som du er. Når barnet vet at jeg er 50/50 mamma og pappa, og ingen av de var pene nok som de var, så de måtte fikses. De fleste sliter jo med selvtillit og utseende en gang i livet, de fleste i tenårene, men noen allerede i barndommen. Jeg kunne gjerne tenkt meg å lese dine refleksjoner om dette. Det gis mye kritikk til bloggere for å være dårlige forbilder for unge lesere, jeg tenker mest på dine tanker om hvordan hjelpe barnet ditt når barnet ditt finner ting ved utseende sitt som det ikke liker. Ville du støttet barnet i å endre på utseende når det ble gammel nok? Til slutt vil jeg si at jeg beundrer åpenheten din, spesielt rundt det å bli gravid. Lykke til 🙂

    16. Jeg syns du er vakker- akkurat slik som du er! 😉
      Ønsker dere bare alt godt! Håper ikke alle stygge kommentarer og meninger går inn på deg ! 😘

    17. Hadde vi hatt råd skulle jeg lett hatt hushjelp etn gang i uka som gjorde alt det! Nå er jeg hjemme med datteren vår som er syk, men hun skal starte i bhg, som forhåpentligvis vil gå bra! Likevel ville jeg hatt hushjelp.. jeg hater nemlig husarbeid. Jeg og mamma har til og med snakket om å bytte oppgaver. Jeg lager middag daglig til dem og hun vasker tøy for oss. Fult mulig at det blir realitet når vi er innkjørt i bhg 😁 tenk å slippe klesvask 😁 skjønner deg godt jeg! Alt folk skal få seg til å tro altså…

    18. Herregud så negative folk er til at dere har vaskehjelp!
      Tenk på dette dere: at Julianne (og andre) velger å ha vaskehjelp, skaper arbeidsplasser! Er det ikke bedre at folk har jobb å gå til, enn at de er arbeidsledige??

    19. Syens det er så inspirerende at du er så ærlig og herlig ! På tross av at jeg har både hushjelp, botox, restylane, silikon og tatt neseoperasjon, samt jobber 100% som advokat så er jeg først og fremst en god mor med et trygt og lykkelig barn. Vi kvinner burde fremsnakke og heie på hverandre, istedet for å trykke hverandre ned. Der har vi noe å lære fra det motsatte kjønn <3

    20. Men herlighet da folkens! Det er kun en kommentar med spørsmål om hvorfor hun trenger hushjelp, men 20 kommentarer til den kommentaren! Det er jo alle de som lager en diskusjon, ikke den ene. Folk altså….

    21. Synes det er helt greit at noen velger å ha hushjelp. En setter jo andre i arbeid. Jeg har ikke hushjelp, da jeg ikke ønsker å ha det, selv om det er kjedelig å vaske hus. Respektere andre som ønsker å en som gjør den jobben

    22. At folk har meninger for og imot å ha hushjelp synes jeg er greit, men når det går på utseende og begynne å kritisere og direkte mobbe, det går ikke ann! Snakker om lavmål.

    23. Til alle dere som klager på at hun har hushjelp: husk at hun faktisk skaper en ekstra jobb som ikke ellers hadde vært der. Hun hjelper faktisk arbeidsledigheten mer enn dere gjør 🙂
      Ikke alle liker å rydde, hun har sikkert råd til vaskehjelp bare fra klikkene hun får fra de som misliker henne 😊

    24. Skal du ha penger for å gidde å linke direkte til hennes blogg uten at vi må trykke inn adressen selv, eller? Legger ikke inn en @ sånn helt uten grunn… Fy f så smålig.. var vel hun som linka til din blogg i sin tid, som gjorde at du kom deg fram.
      Money talks…

    25. Hei.
      Jeg ville bare si at jeg håper det går deres vei denne gangen, og at dere skal bli foreldre snart! Jeg hadde nylig en spontanabort som jeg tok veldig tungt, men nå er det snart på tide å hive seg i prøvingen på nytt. Forhåpentligvis går det vår vei også 🙂

    26. Første gangen jeg kommenterer på bloggen her, men kjenner jeg blir litt brydd. Hvorfor skal folk legge seg oppi om hu har hushjelp eller ikke? Hadde jeg hatt råda til det, så hadde jeg definitivt hatt det selv uten tvil 😀 hahaha:D keep up the good work! Du er en flink blogger❤️

    27. Jeg liker bloggen din, selv om jeg ikke er enig i alt du gjør. Å lese kommentarfeltet ditt er som alltid underholdende. Underlig at folk skal se ned på deg pga du benytter deg av vaskehjelp. Når jeg kommer ut i fast jobb kommer jeg glatt til å unne meg vaskehjelp, synes jeg gjør nok husarbeid fra før og det er jo herlig å få frigjort tid samt bidra til arbeidsplasser, vinn-vinn 😊

    28. Jeg synes det er helt fantastisk at du velger å ha hushjelp. Dette hadde jeg også i mange år, da jeg hadde økonomi til det. Det frigjør masse tid
      Man kan bruke på andre ting.
      INGEN har noe å gjøre med hvordan og hvem som skifter på DIN seng
      Fortsett med det!

    29. Herreguuud! Uansett hva du blogger om så er det noen som virkelig skal være negativ! Jeg kommenterer aldri noe, men har blitt fast leser! Heier så mye på dere og babydrømmen deres- dette fortjener dere så mye! Den ungen kommer til å få to fantastiske foreldre og så mye kjærlighet! Tenk den følelsen man får av å ha vært så ønsket og jobbet så hardt for! ❤ Jeg venter i spenning på svarene denne gangen!
      Du er en åpen,ærlig og fantastisk person! Vil ønske dere masse lykke til i tiden fremover, drømmen deres går i oppfyllelse!
      Hilsen spent fast leser!

    30. Jeg synes du er tøff jeg, Julianne. Tror ikke jeg hadde klart å stå oppreist i all denne kritikken. Du er et forbilde som ikke bare klarer å stå oppreist men også svare disse nettrollene på en ålreit måte. Stå på videre! 🙂

    31. Dere som skriver nedlatende kommentarer, kommenterer negativt om utseende og livet hun lever; jeg oppfordrer dere til å bruke tiden deres annerledes, ikke les, ikke kommenter. Fortell heller noen dere faktisk bryr dere om, som dere synes er bra, at de er nettopp det. Vi kan ikke alle sammen like alle, men ingen her i verden har som livsoppgave å fortelle andre at de ser rare ut eller lever feil, og gjør gale valg. Logg av, les noe annet og la dette mennesket være i fred. Det er feigt og ondskapsfullt å kommenterer på denne måten uten ansikt, og jeg synes det er oppriktig trist at dere tydeligvis finner glede i å forsøke og såre andre. You will never look good, by making others look bad <3

    32. Ikke flink å lage mat, velger å leie inn folk for å vaske, bytte på senga og stryke klær + leie inn folk til oppgradering av soverommet. Kan begynne å lure på hva du egentlig gjør annet enn å dolle deg opp og blogge!?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg