JEG SKRIVER IKKE FOR Å BLI LIKT

Hvor mange ganger må jeg si dette? Denne bloggen skrives av meg, ingen andre. Her deler jeg tankene mine, meningene mine, følelsene mine og ja, det meste om MITT liv. Det er overhodet ingen fasit til hvordan du som leser denne bloggen og andre bør leve sitt liv. Men jeg velger likevel å dele alt jeg gjør og opplever fra mitt synspunk fordi dette er en personlig blogg, som en dagbok.

Mange er uenige i ting jeg skriver og det er helt greit. Mange er uenige i hvordan jeg lever. Det er også helt greit. Men når jeg skriver at jeg ikke liker noe, som foreksempel at jeg ikke liker å ha sex når jeg har mensen, så betyr ikke det at jeg ser ned på mennesker som har det og liker det. Det betyr BARE at jeg ikke liker å ha sex når jeg har mensen. Dere spør meg og jeg svarer. Det er ikke mer komplisert enn det. Dette var bare et teit eksempel fra gårsdagen. Poenget er at jeg hele tiden blir fortalt at jeg “ser ned på leserne mine” dersom de mener noe annet enn meg og det stemmer overhodet ikke. Men jeg skriver ikke side opp og side ned om noe jeg ikke selv mener eller bruker masse tid på å fremme holdninger som jeg ikke har. Det får vel holde at jeg slipper gjennom og godkjenner alle mulige syn og meninger i kommentarfeltet?

Det er veldig hyggelig å bli likt av dere som leser denne bloggen. Alle mennesker liker å bli likt, inkludert meg. Jeg føler meg derfor heldig som har så mange snille og gode lesere som faktisk liker meg. Men når det er sagt så er det ikke så viktig for meg å bli likt av flest mulig at jeg velger å gjemme bort personligheten min og servere dere det som høres best og mest høflig ut. Jeg skriver ikke for å bli likt. Det har jeg aldri gjort og det kommer jeg heller aldri til å gjøre. Jeg skriver bare det jeg ønsker å dele, og ofte uten å tenke meg noe særlig om. Det blir som en samtale hvor jeg føler at jeg skriver til mine venninner, helt usensurert. Det beste ved å dele livet mitt usensurert er at de som liker meg faktisk liker meg for den jeg er helt på ordentlig.

Jeg er veldig glad for at jeg har så mye aktivitet i kommentarfeltet. Her får jeg som de fleste ser en del ris, men også mye ros. Begge deler er like viktig for at jeg skal kunne utvikle meg som blogger. Det er klart at mye av det negative jeg får ikke er like relevant, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg trenger konstruktive tilbakemeldinger og setter pris på det. Jeg er bare så lei av å bli sett på som arrogant og frekk kun fordi jeg velger å være direkte. Men hvis det å være åpen og ærlig er å være frekk så vil jeg heller bli sett på som frekk enn falsk.


 

62 kommentarer
    1. Rister bare på hodet av at folk klarer å hisse seg opp over dette. Det er jo virkelig opp til hver enkelt. Du skrev jo som du sa ikke at de som gjør det er ekle.
      Digger deg og bloggen din! Stå på videre 😉

    2. God kveld Julianne 🙂
      Et reflektert og godt innlegg fra deg. Du har dine preferanser, mens andre har sine. Jeg tror mange setter pris på ærligheten din. Noen kan kanskje la seg provosere av direkte meninger, men jeg tror det er nettopp slikt vi trenger både i bloggverdenen og i det virkelige liv. Det er nok av overflatiske A4- blogger der kun en blankpolert overflate kommer til syne. Jeg tror det fleste toppbloggere får en del ris og kritikk, men at de færreste velger eller tør å publisere dem.. Jeg synes du både er modig og tøff som våger å viser flere sider av deg selv. Vi får både innblikk i båtliv, frisørtimer, poseringer i flotte antrekk, men også prøverørsbehandling, ventetid, nedturer og skuffelser.
      Takk for at du viser frem helheten i ditt og deres liv! Stå på!
      Klemmer fra Mari H.

    3. Det kan være du blir mistolket i kommentarfeltet, for du er direkte i kommunikasjonen din. Jeg liker imidlertid måte du svarer på.

    4. Rister også på hodet av de som henger seg opp i dette. Man kan bli matt av mindre. Det er din blogg og ergo du bestemmer.
      Har lest bloggen din i noen år nå, men ikke kommentert før nå. Liker at du har bein i nesa! Stå på 😀💕

    5. Er det mulig…tydeligvis. Jeg liker at du er direkte og heier på deg😊👏👍 Folk som bare skal rakke ned på andre og henge seg opp i bagateller burde finne på noe annet å gjøre. Stå på. Jeg liker bloggen veldig godt. Nora😀💕

    6. Folk må alltid slenge dritt, de har jo tydeligvis ikke noe bedre å finne på. Dårlig gjort.
      Jeg syns du er en kjempe bra blogger , følger deg også på instagram og snap, spennende å lese alt du legger ut , også spennende å se alle bilder og videoer du tar 🙂

    7. Så bra innlegg! Kjenner jeg blir irritert når jeg leser i kommentarfeltet ditt, skjønner ikke folk får seg til å skrive så mye stygt! Jeg liker bloggen din og det er mye på grunn av måten du skriver på: direkte og ærlig!

    8. Jeg kan virkelig ikke begripe hvordan noen kan vri og vende på et så enkelt spørsmål som det i eksempelet ditt. Ærlig talt, om folk ikke kan å lese burde de heller ha begynt med enklere stoff enn en blogg. Kanskje ABC-boken treåringen min er så glad i?

    9. Jeg skjønner deg veldig godt. Det er din blogg, din dagbok, dine meninger som skal komme frem. Men når det er sagt føler jeg kanskje det har blitt litt mange innlegg av denne typen i det siste..på en måte.? Skriv hva du vil, ikke føl at du må forklare deg og forsvare deg hele tiden! Det er ikke veldig spennende å lese forsvarstaler. Vil heller lese mer om båtlivet 🙂 🙂 🙂

    10. Hei Julianne!
      Jeg liker deg veldig godt! Det er jo en grunn for at jeg klikker meg innom dag etter dag 💛
      Husker jeg første gang kom innom bloggen din via en link fra Anette-Marie, var ikke dere venner? Hører ikke noe fra henne via deg lenger, har dere fortsatt kontakt?
      Ønsker deg og dine en god uke!
      Klem fra en trofast og interessert leser.

    11. Det jeg synes er så utrolig dobbeltmoralsk, er alle disse trollene som spyr ut gugge i kommentarfeltet. Skjønner de ikke at det de gjør er å mobbe deg, mens det du gjør er kun å snakke om ditt eget liv? Tenk at folk kan sitte å si så mye negativt om et annet menneske, mens de ikke ser hva de gjør selv. Hadde de laget blogg selv, hadde de nok sett at de hadde fått negative kommentarer selv. Nei, fortsett å være deg selv, Julianne. Og som du sier, da får man heller være “frekk” da, og gi ærlige svar. God sommer 🙂

    12. Synes du virker som en veldig fin person:-) Ønsker deg, Ulrik og de firbeinte en flott sommer. Kos dere på båten og nyt ferien. Klem

    13. slutt å sette deg selv i offerrollen ….ta heller kritikken innover deg. J opplever deg som en lat person som poster enten reklame eller slike uinteressante ting hvem som helst kunne snekret på 5 min ila kveld. Mye flaching med dyre ting og er det….meningene dine er helt ut i det blå av og til. dersom du liker jobben din og “digger” dine lesere kanskje en ide for skrive om noe spennande:):)Ingen misunnelse nei fra min side….slutt å sutr – løft på rompen stompen og gjør noe for guds skyld…

    14. Jeg liker at du er deg selv og skriver om DINE tanker og meninger. Om man ikke er enig i alt, så får man en følelse av at bloggen og du er ekte.

    15. Helt enig, bedre å være ærlig enn falsk. Fortsett å være deg selv, Julianne. Du gjør en super jobb med bloggen!

    16. Victoria: hvorfor i alle dager skal hun måtte ta imot kritikk om sitt eget liv???! Og om du er så sjalu på at hun har et godt liv, så slutt å lese bloggen da vel! Og om du synes bloggen er så fryktelig uinteressant, så fatter jeg ikke hva du gjør her. Er du bare ute etter å spre galle? Gjør det et annet sted, hos psykolog for eksempel. La Julianne være i fred.

    17. Jeg synes du skriver veldig ærlig og bra. 99% av alle voksne som leser denne bloggen evner å forstå hva du mener. Og så har du denne ene prosenten som kun skal spre kvalme og som elsker å provosere. De som misforstår med vilje, kun for å få en reaksjon. Hev deg over disse umodne menneskene, du er bra nok som du er 🙂
      Du har forresten veldig fin hårfarge nå. Den kalde fargen kler du veldig godt 🙂

    18. Kjære Julianne!
      Første gang jeg kommenterer, jeg kjenner deg ikke heller – men føler faktisk for å si noe nå….
      Fortsett med den fine ærligheten din, og alle som er spydige og frekke – håper jeg du ikke bryr deg noe om! Ris og ros er alltid bra, men ris i form av hva jeg vil kalle mobbing, hvor små, fæle nettroll sitter bak en skjerm og slenger ut spydigheter syns jeg ikke du fortjener! (Det er ingen som gjør det).
      Jeg er en fast leser, mye på grunn av at jeg liker deg, jeg liker å lese om ditt liv og ikke minst prosessen dere er igjennom. Min samboer og jeg er akkurat i samme situasjon, og etter ett avbrutt forsøk nå venter jeg bare på å komme i gang med flere hormoner, og forhåpentligvis nytt forsøk. (vi skal ha icsi).
      Jeg visste lite om hva jeg gikk til, og det er der du har gitt meg en god pekepinn bare ved å være deg selv, og ikke minst ærlig. I en slik prosess leser man så klart igjennom papirene fra klinikken, men ingen fortalte oss om hvor vanskelig dette ville bli. Både psykisk, fysisk, for hver av oss og ikke minst – oss som par.
      Ved å åpne deg slik som du har gjort, gir i alle fall meg den følelsen av at JEG ER IKKE ALENE. Du kjenner deg kanskje igjen i at før man kanskje vet hva som er grunnen til barnløsheten, og til man faktisk tar det steget å ber om hjelp – at man ofte sitter å føler seg ensom og alene i den store verden. Vel, det gjorde jeg – helt til jeg kom over din blogg.
      Tusen takk for at du er du, og tusen takk for at du deler oppturer, nedturer og ikke minst gir informasjon. Jeg håper disse nettrollene holder seg unna deg. Og for all del, vær så snill og fortsett å dele slik du gjør.
      Jeg ønsker deg en fin dag videre, og lykke til på ferden =)

    19. Det at folk påstår at du ser ned på leserne dine blir vel egentlig å overanalysere litt. Det man derimot kan sette fingeren på er at du til tider svarer lesere frekt. Dette er helt innafor hvis leseren selv har stilt et spørsmål på en frekk måte, men ofte er ikke det tilfelle. Ofte er lesere beklagelig for at de stiller et “så rart” spørsmål, og slenger med smilefjes. Men du svarer likevel på en frekk måte.

    20. .Kvinner er kvinners verste fiende. Det ser man når man leser noen av kommentarene på denne bloggen.

    21. Jeg har lest bloggen din siden den dagen du hadde en konkurranse om en kjole – hvis jeg ikke husker helt feil. Kom aldri noen info om hvordan det endte, men siden den gangen så har du utviklet deg noe enormt! Du skal være stolt over det du har fått til. Det vil alltid være noen som ikke unner andre suksess – men you go!!!

    22. Hold på din integritet du Julianne 👍
      Jeg respekterer deg og dine meldinger. Liker deg også.
      Lykke til videre med alt – jeg heier på deg og dere 😁
      God klem og god sommer fra Elisabeth ☀️

    23. Kjære deg, Julianne!! Forstår du vil svare som deg selv og sånn som du ville gjort i virkeligheten, men… Dette er faktisk ikke en dagbok, den blir lest av masse mennesker på nett og jeg skjønner sammenlikningen din, men det blir likevel satt litt på spissen. Jeg reagerte ikke noe på kommentaren din om sex i menstid i går, men tenker bare generelt nå. Ellers klikker jeg inn her fordi jeg liker bloggen din 🙂
      H

    24. Så mye enklere livet ville vært om folk bare passet sine egne saker.. Hva er vitsen med å klikke seg inn på bloggen til Julianne, når man bare irriterer seg?! Finn dere annet lesestoff er mitt råd;)

    25. Helene: Mener du at jeg må formulere meg annerledes på grunn av at det er mange mennesker som velger å lese “dagboken” min?

      Hyggelig at du liker bloggen. Desto mer interessant er det å høre hva du tenker om spørsmålet over også 🙂

    26. Silje: Hei, Silje. Interessant at du mener det. Selv mener jeg nemlig at jeg ikke svarer frekt med mindre noen skriver frekt til meg. Kom gjerne med 4-5 eksempler, i og med at du mener jeg gjør dette ofte. Jeg ønsker jo ikke å bli oppfattet frekt uten grunn, derfor er det fint med konkrete eksempler. Jeg velger forresten å droppe smilefjes i dette svaret i tilfellet du tolker det feil.

      Ha en fin dag.

    27. Iselin: Hei, Iselin. Så hyggelig at du har fulgt meg helt siden det 😀

      Jeg gikk tilbake til det innlegget du siktet til nå. Premien var en goodiebag med masse stæsj i som jeg personlig sendte ut til vinneren. Jeg husker ikke om jeg annonserte vinneren på bloggen eller på Instagram, men jeg husker goodiebagen veldig godt 🙂

      Ønsker deg en fin uke og sommer videre!

    28. Hei igjen Julianne!
      Jeg har lest gjennom min tidligere kommentar i forrige innlegg og tar selvkritikk på tonen i det jeg skrev.. Jeg beklager derfor at det ble slik oppfattet. Det var virkelig ikke meningen å være stygg med deg. Ser nå at jeg kunne har formulert meg på en bedre måte. Jeg synes virkelig at bloggen din har tatt seg opp kvalitetsmessig. Jeg tror det er derfor du er så høyt oppe på listene. Jeg har lagt igjen masse kommentarer av det positive salget, håper at du ser mønsteret i det. Jeg har likt deg helt fra starten. Håper du kan svare meg.
      Klemmer fra Mari

    29. Hei, først; tusen takk for at du er åpen og ærlig om prosessen dere er gjennom. Det er så viktig. Mange som sliter med å få barn, men ingen som snakker om det utenom til sine nærmeste. Jeg leser bloggen din fast men ikke kommentarene. Har imidlertid skjønt på innleggene dine at det har vært mye drit den siste tiden så jeg scrollet gjennom et innlegg sine kommentarer. La meg bare si; skjønner at det er drit å få mye stygge kommentarer. De som er direkte hetsende fortjener å få igjen med samme mynt, eller gjør heller det som irriterer dem mest; ikke godkjenn kommentarene deres. Whats the point?? Imidlertid må jeg si- og dette er ment som konstruktiv kritikk- at det virker som du har blitt litt bitter av mye hets og drit og at du derfor kanskje tar andre ting opp litt feil eller overreagerer/svarer litt kvasst på ting som ikke ser ut til å være noe slemt, men bare oppriktige spm. På flere av innleggene dine den siste tiden virker det også som du lar de stygge kommentarene “Get to you”, og du virker litt sur/bitter en del ganger. Mitt råd: drit i drm, ikke godkjenn kommentarene, se på de positive og ikke la det påvirke phumøret og personligheten din slik den fremstår på bloggen i negativ retning. Du virket mer happy før (skjønner at det sikkert også kan ha med prosessen å gjøre…) Lykke til videre med prøvingen!

    30. Jeg liker bloggen din veldig godt, og er innom hver dag. Mitt lille ønske er at du bruker mindre tid og plass på å skrive innlegg til de som klager over alt mulig rart. Ignorer de eller svar i kommentarfeltet, jeg er mest interessert i de innleggene om deg 🙂 <3
      You go girl!

    31. Sjeldent jeg kommenterer, men synes det blir så leit at du må hele tiden unnskylde deg for å være åpen og ærlig på din egen blogg, din offentlige dagbok, som du så snillt deler med oss. Alt som er godt og vondt.
      Forstår virkelig ikke hvorfor folk skal kommentere og klage når de frivillig klikker seg inn.. Det er absolutt ingen som tvinges til å lese, så forstår ikke hvorfor nettrollene ikke klarer å utøve selvkontroll – både når det gjelder å generere klikk for noe som tilsynelatende de ikke har interesse for og det å spy ut kritikk i ny og ne som tar den uvurderlige tiden deres.
      Heia heia Julianne! <3

    32. slutt og forsvar deg
      Dette er din blogg, om det blir masse frafall av lesere så mister du inntekt og bør kanskje vurdere om du vil gjøre noe med det. Som du sier dette er din blogg.
      Eg leser endel blogger og når tilogmed Kristina Andersen måtte anmelde en eller annen hønegruppe for sutrete husmødre og gikk til politiet md over 7000 sider skrevet om henne….så forstår du at det er mye av denne typen kommentarer ute å går.
      Fokuser på det positive, ikkje fokuser på hva som ikkje fønker….masse gode tanker til deg <3

    33. Du er nå selv ansvarlig for å ha nok lesere for å få inntekt. Uten lesere ingen inntekt.
      Så det kan nok hende at det lønner seg å være litt mindre nebbete av og til.

    34. Jeg synes det er kult å endelig lese en blogg som ikke pynter på sannheten! Du byr på deg selv, er åpen om nedturer og later ikke som at alt er rosenrødt slik som alle de andre bloggerne gjør! Stå på 🙂 Jeg heier på dere. Og jeg er helt sikker på at ting skal ordne seg for dere! heia heia

    35. Hei.
      Jeg leser bloggen din fordi jeg liker å lese den.
      Om jeg ikke alltid er enig med deg, om div innkjøp er en annen sak. Men jeg har likevel respekt for valgene dine.
      Og en ting jeg er veldig enig med deg i er å ha sex når en har mensen er æsj, ja skikkelig ekkelt.
      God sommer

    36. Tenker du til dels kan svare noe hyggeligere innimellom eller bare overse de som må spørre om frekke ting eller kommentere frekt, men skjønner jo at du vil svare tilbake også.
      Syns faktisk at det er litt fint at man kan svare med “samme mynt” innimellom jeg altså, som sagt så var det bare generelt ment.
      Ha en fortsatt hyggelig kveld 🙂

    37. Dette begynner å bli litt merkelig.
      Det er fint å være ærlig.
      Det er greit å oppleve seg misforstått.
      Det er bra med en blogg som handler om ufrivillig barnløshet og veien dere to går sammen for å få ønsket om barn oppfylt.
      Men det er underlig at du går så ofte i forsvar når vi VET at kommentarfelt enten det er i aviser eller på blogger tiltrekker seg en haug med aggressive ytinger. Sånn er det bare.
      Kan du ikke være så snill å bli ferdig med å svare de som går mer og mindre over streken?
      Du greier likevel ikke ‘oppdra’ noen.

    38. Men da har vi fått en oppklaring. Du er som person nedlatende og angripende. Derfor du er slik.
      Se gjennom kommentarfeltet til Camilla pihl . Les måten hun svarer leserne sine på. Vennlig tilnærming uansett henvendelse. Du svarer frekt uansett henvendelse. Mye du ikke svarer på heller.
      Lykke til:)

    39. Mari: Hei, Mari! Takk for at du beklager deg. Det er hyggelig å høre at du synes at bloggen har tatt seg opp. Jeg vil også takke for alle de fine kommentarene du legger igjen. Det setter jeg stor pris på 🙂

      Det trenger selvfølgelig ikke være noe dårlig stenmning mellom oss bare på grunn av dette. Jeg har allerede lagt det bak meg.

      Stor klem tilbake <3

    40. http://www.ingafoundation.org/ Er den nyttigste organisasjonen JEG har kjennskap
      til .den beskytter skog,folk og jord, ett kinderegg. har ikke lest så mye om den
      siste 15år,så pleese spre på sos.medier .den sprer frø og kunnskap om ingatreet
      til regnskogens utkanter .treet plantes i rekker, mellom dem dyrkes det, røtter
      beskytter mot erosjon, kvist brukes til brensel/kompost og blader legges over
      frø/jord,beskytter mot tørke og gir næring. men de trenger penger(staten burde
      sponset) Takk til bloggeier for publisering

    41. til Line: ikke uro deg- jeg har alt jeg trenger her i livet og mye mer enn hva Julianne her har – patetisk å flashe ting- for folk som har penger flashing er harry- det er bare lotto millionærer som flasher hehe
      Jeg leser det jeg ønsker å lese på nettet – så til deg Line- din mening om hva jeg burde gjøre har ingen betydning for meg…
      Til Julianne: løft på rompen og gjør noe – du som er så sykt glad i din jobb og dine lesere( frekk er du og i dine kommentarer til dine lesere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg