ET STORT KOMPLIMENT OG EN LITEN FEIL

Jeg ser det er flere som har hengt seg opp i innlegget fra overtakelsen av båten hvor “Bavaria” kommer veldig godt frem på bildene uten at blogginnlegget er merket som noe form for reklame. Båten er ikke sponset. Er dere gale? Jeg skulle gjerne ønske at den var det, men det er noe annet. Hehe! Det dyreste jeg har fått sponset gjennom bloggen er bunader og det er kostbart nok, men en båt? Nei, hallo. Altså, jeg heter ikke Kim Kardashian heller (I wish). Men tar selvfølgelig anklagelsen som et stort kompliment.

Når det er sagt så har jeg gjort en liten feil de siste dagene i forhold til merking av et blogginnlegg som jeg har rettet opp i. Så ja, jeg gjør feil. Men jeg prøver aldri å lure dere. Det håper jeg virkelig ikke at dere tror. Det var forresten en leser som gjorde meg oppmerksom på feilen i gårsdagens innlegg, som var at jeg glemte å merke den sponsede genseren jeg hadde på meg. Beklager! Saken var at bildet av meg med Happy Wifey-genseren egentlig bare skulle brukes i en annonse på Instagram, men siden jeg likte bildet såpass godt ville jeg også bruke det på bloggen samme dag, selv om det ikke var en del av avtalen mellom meg og annonsøren. Jeg ga dermed bort “gratis reklame” på bloggen til Happy Wifey Oslo. Men ettersom at denne genseren var sponset så skal dere som lesere selvfølgelig blir gjort oppmerksomme på det ved at jeg merker blogginnleggene mine skikkelig. Igjen, beklager. Feilen er som sagt rettet opp i. Nå står det “Genseren er sponset” øverst i innlegget.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

P.s. Brusen og iskaffen er kjøpt av Ulrik, ikke sponset. Jeg liker bare å vende logoer frem da det ser mest ryddig ut i mitt hode. Husk at jeg skriver og tar bilder av alt (les: det lille) som skjer i hverdagen min. Når jeg tar bilder av produkter eller nevner butikker og lignende i innleggene mine, så betyr ikke det at jeg prøver å snike inn reklame. Jeg prøver bare å ta dere med inn i livet mitt ved å fortelle ærlige meninger og vise dere ekte bilder fra hverdagen. Ja, bildene er selvfølgelig litt oppstilte i blant og jeg flytter på rot for at ting skal se bedre ut. Hvem gjør vel ikke det? På bildet øverst i dette innlegget har jeg som dere ser flyttet på Missoni putene i båten fordi jeg synes de er så freshe i fargene. I går stod de et annet sted i båten/på bildene..

Og når det gjelder innlegget om båten så må jeg bare innrømme at jeg var over middels gira og stolt på mandag da den ble vår. Er det så rart? Det er første gang og kanskje siste gang i livet mitt som jeg kommer til å være med på å kjøpe en helt ny båt. For oss er dette kjøpet en drøm som har gått i oppfyllelse. Skulle jeg latt være å ta bilder av overtakelsen fordi Bavaria blir synlige på bloggen?

Den samme “problemstillingen” har vi jo i forhold til Spiren i Trondheim. Vi er ikke sponset av klinikken, men jeg nevner de ganske ofte fordi det ER NATURLIG i prøveperioden. Skjønner dere?

Jeg klarer ikke unngå å gi bort gratis reklame til bedrifter som fører produkter og tjenester jeg bruker, kjøper meg og liker. Da må jeg i hvert fall finne meg et annet yrke, noe jeg ikke er interessert i..  Prøv å fortell om og ta bilder fra uken din du da, uten å nevne eller avbilde en eneste merkevare. Det går ja, men blir det interessant for andre å følge med på?

37 kommentarer
    1. Lite spørsmål til ukens spørsmål (elsker den spalten)
      – Kommer du og Ulrik til å sjekke fosteret når det mulig for ev. sykdommer eller “misdannelser”? Om barnet f.eks. får downs, kommer dere til å ta abort? Skjønner at svaret mest sannsynlig er nei, men barn med downs kan være utfordrende og kreve mye mer av foreldrene enn et barn uten downs.

    2. Hahahha folk er bare misunnelige! Gratulerer med ny båt og kos dere masse i årene fremover. Har selv båt, og ingenting er koseligere enn å reise fra havn til havn og oppleve nye steder. Også gir det mye større frihet enn hytte 😉 Og båten var helt nydelig, bra valg og kjøp!!

    3. Folk blir nok bare mistroiske fordi de har dårlig erfaring fra andre kommersielle bloggere som fotballfrue. Der er det så mye skjult reklame og Gråsoneland at hun dessverre har skapt et dårlig rykte også for dere andre store rosabloggere. Trist men sant. Jeg var en av de som mistenkte at Bavaria hadde sponset dere med noe siden logoen kom så tydelig frem på bildene. Dumt at andre bloggeres dårlige troverdighet skal smitte over på deg men man lærer nok fort hvem som er ærlige og til å stole på. Du virker ærlig! Gratulerer med ny båt!

    4. Knallbra skrevet! Kjedelig at du må forklare deg sånn, men det er vel en del av det å være blogger. Mange som ser seg nødt til å pirke både her og der.. Gratulerer så mye med båten! Jeg tror den vil glede dere stort fremover. Stor klem fra Mari H

    5. Fy søren så BRA du svarer! Jeg har aldri tenkt noe over at bloggere viser merkene/navnene på de produktene de bruker, det er jo helt naturlig? Om jeg f.eks snapper et bilde av en Starbucks kaffe til mine venninner så kan jeg love deg at logoen kommer frem 😛
      Det jeg for øvrig finner veldig provoserende er når bloggere som aldri tidligere har nevnt noe om et produkt/merke på bloggen(men isteden tidligere har blogget om samme typ produkt fra et annet merke), og det da plutselig kommer et tydelig kjøpt innlegg hvor de skriver “Jeg har brukt dette fast i ett år nå, og det er det BESTE I HELE VERDEN ALLE MÅÅÅÅ KJØPE DET”. Da kjenner jeg at det faktisk går for langt, men det er jo helst de samme bloggerne som går igjen gang på gang. Jeg syns derimot at alle de sponsede innleggene dine er veldig bra! Jeg syns de gir et realistisk bilde av produktet du reklamerer for, og vi kan vel faktisk ikke forvente mer enn det?
      Stå på videre du fine, nydelige du!

    6. Kanskje ikke så rart at noen tror at båten er sponset, når en viss annen blogger får biler sponset? Altså jeg trodde ikke båten var sponset, helt til jeg kom på denne bloggeren, men så tenkte jeg, fader det ville jo vært galskap, så jeg slo fra meg tanken, for det ville vært for vilt. Trossalt, tror denne bloggeren bare har flaks eller er født med en sølvskje, samme gjelder Youtuberne i USA, der snakker vi vill sponsing, men igjen de møter jo presidenten også.. Dette med merker, det er umulig å unngå, jeg er ikke blogger, men jeg får fader meg ofte høre ting som er du sponset av Tine osv., fordi jeg drikker iskaffe så mye på sommeren, sist fikk jeg et spørsmål på Instagram om jeg var sponset av et stort vegansk merke, joda, det hadde vært drømmen det altså. Men poenget er at det er umulig å unngå logoer, så synes ikke at du skal få pepper for det, jeg instagrammer bare og jeg får ofte høre det, men fader jeg kan jo ikke sensurere bildene mine heller, sånn som det ofte gjøres i USA, det ville vært for teit. Fortsett med det du gjør, for det er du sabla god på <3

    7. Anonym: Leasingbil ja.. Det er ikke “å få” en bil. Mener ikke å være frekk her altså, men vet om flere som “får” det. Altså, får låne bil.

      Tusen takk for støtten og at du forstår <3

    8. Hvis dere alle hadde vært flinke til å fortelle hva som er sponet, så hadde det ikke blitt spurt om. Det som irriterer meg mest, er når dere/du skriver om noe og må presisere at det ikke er sponset. det høres ut som dere ber om sponsing og at dere er så gjør produktet en stor tjeneste. Hallo! Dere er da ikke så populære og berømte, som det nesten høres ut som!Du må da ikke ha betalt for ALT du skriver noe positivt om!? Det burde være en selvfølge.

    9. Det jeg lurer mest på er hvorfor folk er så opptatt av hva som er spons og ikke. Jeg leste i kommentarfeltet ei som skriver at ho blir forvirra når ho ikke vet hva som er spons i innlegget om båten. Hva er årsaken til at folk føler de må ha kontroll på hva andre får sponset?? Det er ikke rart at folk er slitene i dagens samfunn hvis det er viktig å ha kontroll på alt i denne verden. Har dere ikke noe annet å være opptatt av så stakkars folk!!! Fei for egen dør sier jeg bare. Helt utrolig hva folk orker å bruke energi på! Hvis man skal passe på hva andre gjør galt hele tiden så er det jo på tide å få seg noe bedre å bedrive tiden med tenker jeg. Da har dere ikke mye fornuftig å gjøre. Skaff dere et liv!!!

    10. Nydelig båt 😊 Kos dere masse med den. Så mye rart folk skal henge seg opp i, blir helt oppgitt jeg. Klem

    11. Hei! Liker bloggen din kjempegodt. Den er engasjerende, underholdende og ærlig. Fortsett som du gjør og ha en strålende sommer. Klem fra fornøyd leser:-)

    12. Det er jo bare HELT genialt med båt da! Da kan dere jo bare dra på weekend til sommerbyene, dere kan dra til Sverige. Og kanskje navigere seg etter fint vær osv. Helt klart i stedet for hytte! Så inmarri koselig! Blir hyggelig å følge med på ferden!

    13. Jeg synes det er synd at mange antar du driver med snikreklame, fordi andre gjør det. Du virker som en ærlig blogger og du er ikke redd for å si meningene dine. Det er en av grunnene til at jeg titter innom her flere ganger daglig. Du skriver godt, er kreativ, har god kvalitet på bildene og du sier ting rett ut som de er. Stå på videre akkurat slik du gjør, bloggverden trenger flere som deg!

    14. Synes det er så kjedelig at folk skal leke politi i kommentarfeltene til mange bloggere her til lands, inkludert ditt. Har de ikke noe annet å bruke tiden på? Man skal jo merke innlegg som ER sponset, og da dette er veldig strengt skjønner jeg ikke hvorfor folk må spørre om ting er sponset når det ikke er merket. Man kan jo ikke skrive eller legge ut noe som helst da hvis folk skal være såpass slitsomme.

    15. Hehe, må bare le. Le av innlegget, le av kommentarene. Fantastisk underholdning. Du prøver jo så hardt til å fremstå som rik.. Det er så gøy å følge med! 🙂
      En ting til – i tillegg til dårlige oppdateringer, innholdsfattige innlegg og dårlige bilder, så har du nå begynt med å si ting som “imorgen skal jeg svare dere/lage innlegg om blabla” så gjør du selvfølgelig ikke det. Det er jo klikk du er ute etter men veldig lite proft. Du har en lang vei å gå når det gjelder å drive en blogg til topps. Og ikke minst – forbli der! Jeg er fortsatt forundret over at mange leser bloggen din – inkludert meg selv! 🙂 Selv om jeg har meldt meg litt ut 🙂 Så underholdende er du, men om man ler med deg eller av deg er en annen sak. Jeg tror du kan bedre enn dette her, ta noen kurs i skriving, foto og ikke minst kommunikasjon så blir det bra! 🙂

    16. Hei, jeg var en av de som lurte på om båten var sponset *skyldig*. Men synes dette innlegget ga en god forklaring, samtidig som det viser at du har en reflektert og ryddig holdning til dette med spons. Forstår godt at du vil at iskaffelogoen skal synes- det er mer ryddig!
      Årsaken til min kommentar er at jeg syns det er viktig hva at det kommer frem hva som er spons og ikke- siden det blir skjult reklame og du som blogger har en sterk stemme som påvirker mange lesere. Men gratulerer med ny båt og flott at dere har fått oppfylt drømmen deres 🙂

    17. Enig med Elin lengre opp her!
      Jeg blir forvirret av at folk blir forvirret 😄 Jeg løper ikke ut og kjøper noe bare fordi en blogger har anbefalt det. Det var ikke i tankene mine en gang at båten skulle være sponset. Haha- hva er det folk tror???
      Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg ble misunnelig på den båten! Ah, båtdrømmen altså! Heldige dere 😊 Håper det blir en skikkelig fin sommer i år!

    18. Du blogger så skjeldent for tiden.. var en periode det det var VERTFALL et innlegg om dagen. Det burde vell være rimelig å “forvente”? Blir like skuffet hver gang jeg går inn og det fortsatt er innlegget fra forrige dag..

    19. Kan du væresåsnill og legge ut bilde av hele båten utvendig og innvendig? Den er så utrollliggg fin, og det er veldig gøy å drømme seg bort i!

    20. Anonym: Forsvarstale? Jeg prøver bare å få alle til å forstå hvordan ting fungerer i bloggverden. Det virker som om du bare er her inne for å skape kvalme. Jeg er her inne for å gjøre jobben min. Altså, hvis det er noen av oss som bør skjerpe seg så er det nok du 🙂

    21. Fremstå som rik?? *ler høyt* hva er deres definisjon av rik? Å kjøpe seg merkeklær eller ny båt er ikke å være rik… jeg og min mann kjøpte hus i Oslo i fjor, to nye biler og båt i år pluss en lang utenladsferie! Vi har en helt vanlig årsinntekt tilsammen på litt over 1.5 mill, og overraskende lite lån fordi vi sparer… trenger ikke være rik for å ha råd til ting man ønsker seg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg