EN MAGER TRØST

Vi har nå hatt tre tilbakesettinger, og blitt gravide på to av de. Selv om sannsynligheten for å lykkes er langt høyere siden jeg har klart å bli gravid på hele to av tre egginnsett enn om jeg aldri hadde fått en positiv graviditetstest, så er det en mager trøst for oss akkurat nå. Vi føler som sagt at dette var urettferdig og tar beskjeden om at vi nå må vente lenger på neste innsett veldig tungt. Heldigvis har vi noen fine måneder foran oss nå med sommer og forhåpentligvis mye sol. Vi satt faktisk ut båten i går og skal gjøre vårt beste for å skape mange fine minner denne sommeren, til tross for at den blir helt annerledes enn hva vi hadde sett for oss..
 
“Videre nå så ønsker jeg en kontroll for å se at HCG fortsetter å falle. Halveringstiden til dette hormonet er relativt lang så det er derfor fint å vente noen dager. Dette gjør at den friske blødningen og kroppens restart tar lengre tid. Tidspunkt for neste innsett kan vi derfor ikke si sikkert når blir akkurat nå. 
Men jeg ønsker at du tar ny blodprøve mandag 22. mai, så snakkes vi så snart svaret på denne er klar. 
 
Så til slutt, fatt mot og se fremover. Jeg har virkelig troen på at det skal lykkes for dere, selv om det har dukket opp noen hinder på veien. Husk det er fire fine blastocyster på frys, det er veldig bra.
 
Klem fra Liv Bente på Spiren
 
P.s. Gi meg et pip, Julianne hvis dere ønsker at vi tar en prat på telefon!”
 
 
Fikk disse oppmuntrende rosene på 17. mai ♥
35 kommentarer
    1. Sender en god klem. Vet det ikke er så mye, men noen ganger er det godt å bare vite at noen tenker på deg.
      -If you can dream it, you can do it!

    2. Så bra du/dere blir tatt godt vare på oppi alt 💕 tvi tvi med neste prøve 🌸
      Kos dere på båtturer husk redningsvester til alle mann og vofsene ❤

    3. Håper det snart går deres vei!
      Som du sa, 1,2,3, på det 4 skal det skje!
      Rart med det, men jeg har blitt helt på gråten av hvor mye motgang dere har møtt på, liten tåre feller her nå!
      Lykke til!!!

    4. Mange klemmer på veien, mellomveien for og vente på at kroppen skal rense seg føles veldig lang. Selv om mine sjangser var veldig dårlige for og bli gravid selv så fikk jeg gå på hormonpreparater i mellomtiden for og prøve selv for mirakler skjer stadig. Jeg krysser fingre og tær for at kroppen ordner opp fort for jeg har virkelig troen ❤

    5. Kjære dere,
      dere er utrolig tøffe, både som gjennomgår denne prosessen, og som har valgt å dele det med oss. Jeg synes det er utrolig flott og generøst. Jeg er også sikker på at det gjør det lettere for mange å være åpne om lignende situasjon med dem rundt seg. Foreløpig er jeg ikke kommet dit i livet, men når jeg kommer dit skal jeg huske på viktigheten av åpenheten ved vansker og problemer, og ikke minst all den støtte man kan få om man bare tør og orker å være åpen.
      Det virker som at dere er på en god og trygg plass på Spiren, med folk som virkelig bryr seg om dere og gjør alt de kan.
      Jeg ønsker dere en god sommer sammen, til tross for alt. Og mest av alt ønsker jeg dere det dere selv ønsker dere mest. Dere kommer til å bli gode foreldre, la oss satse på 2018. Stor klem.

    6. Utrolig kjipt å høre.. Har følgt med dere helt fra første innsett fordi vi er i samme situasjon. Vi har offentlig og skal ha vårt førte uttak neste uke.. Jeg gruer meg nesten ihjel, og lurte på om du evt kunne skrive noe om den prosessen.? Ønsker dere masse lykke til, jeg heier på dere! 🙂 Du er enormt god, kjenner selv hvor tøft med bivirkninger og psyken er.. Ha en fin helg!

    7. Ja du kan faktisk bli gravid og det er jo et supert pluss. Mange som ikke får 2 strek en gang. En mager trøst sier du ja, men alt som skal til er ett superegg som holder hele veien. Ikke gi opp håpet. Din sjanse vil komme!!

    8. Så kronglete veien ble for dere. Det må da bare gå bra til slutt
      De sier at motgang gjør sterk – jeg vet ikke.

    9. Har selv hatt seks negative IVF-forsøk, og da har vi aldri hatt noe på frys. Men makan på syting og klaging har jeg aldri opplevd.
      Denne bloggen gidder jeg ikke å lese lenger!
      Dette er så narsissistisk at jeg blir helt dårlig!
      Dere får barn, veien er bare litt kronglete, so what…?

    10. Jeg er ikke istand til å oppmuntre omtrent noen her i livet. Jeg kan kun være ærlig. Det er ikke alle som tåler det. Det er også ikke alle som tåler kritikk. Eller sannheten. Så jeg tenkte at det ser ut som du har en defekt i dnaet som viser på ansiktet ditt. Jeg syns ikke det virker sånn i alle vinkler. Men det virker som at det er i drømmene dine det finnes problemer. Du kan sikkert finne en løsning hvis du ser litt mer i drømmene, skriver ned det du drømmer. Du kommer til å få svar hvis du leter. Prøv gjerne å skriv spm ned på en side, hele siden. Se om du får svar iløpet av den boka. Jeg vet at alle defekter starter i drømmene. Kanskje hvis du klarer å lokalisere hvem som lager defekten, hvor den starter, kanskje du kommer deg løs fra det som ødelegger forsøkene dine. Det kan jo vær du ikke er involvert i grunnen til DNA problemet og at du selv kan løse problemet du har arvet. Det Kan skje. Lytt til din indre veiledning når du kommer så langt at det indre har begynt å finne årsaken, og svekkelse. Da vil du automatisk si nei eller ja til det du gjør. Da vet du, veien kan være lang og full av nei. Det har jeg ikke en løsning på. Det er helt opp til deg hva du stiller med som løsninger til deg selv. Men kan love deg at ditt indre kommer til å gi beskjed på steder du mister din funksjon før du har mistet sjansen. Lykke til.

    11. Til 00:41
      IVF er tøft for kroppen og psyken. Og folk reagerer forskjellig! Det er vel mer naturlig å bli lei seg ved negative forsøk og aborter enn at man ikke reagerer i det hele tatt?!? Om du synes det er en dans på roser med seks negative forsøk, så lurer jeg litt på om du virkelig vil bli mamma??
      Hilsen ivf mamma

    12. Helt enig. Fæl syting når det er flere som er is samme situasjon. Man må akspetere at det er ikke lett og det er naturen som bestemmer om dette skal gå eller ikke. Uavhengig av egg på frys. Skjer det så skjer det, hvis ikke så er det en grunn til det og. Da går det ikke. Det må man ta etterhvert.

    13. Ville vurdert å bytte leger, de gjør sikkert en god jobb, for all del, jeg har likevel hørt om andre som har reist til utlandet (usa ) og blitt gravide, uten at de ble det i norge.
      klem kommentarer fra prof helsepersonell gjør at en liten bjelle ringer, bare å beklage det hvis det ikke er riktig,

    14. Ønsker deg en fin sommer der du får hvile og kommet deg 🙂 er i samme situasjon som deg og har reist til Thailand for å hvile og hente meg inn. Godt å få noen andre opplevelser synes jeg. Kroppen min virker bedre og. Håper dere kan skape dere en liten oase i sommer, der dere kan bare være Julianne og Ulrik 🙂 tenker på dere.

    15. Kjære Julianne. Etter 2 missed abortions på rad forstår jeg godt hvordan du føler det.. Fortvilelsen, sorgen, skuffelsen, lengselen, og at du bare har lyst til å legge deg ned å sove fram til en positiv test. MEN det ER lys i enden av tunnellen, selv om dagene framover vil gå sakte… Gullegget(ene) ligger nok på frys og venter! Hilsen 1.gangsgravid i uke 13 etter fryseforsøk 🙂

    16. Til 09:23
      Syting?! Det å få barn blir plutselig det viktigste i livet med en gang man starter IVF-prosessen. Det koster enormt fysisk og psykisk. Det vet alle som har vært der. Og da er det faktisk lov å være lei seg når man ikke lykkes, eller syte som du kaller det. Og når noen er så modige som Julianne, som faktisk tør å dele denne vanskelige prosessen med leserne sine, så er det mange av oss som er i nøyaktig samme situasjon som blir berørt av dette. Såpass berørt at vi kanskje deler noen av våre private erfaringer til gjengjeld, for at ikke Julianne skal føle seg alene, men også fordi det faktisk føles litt godt å få delt noe som føles vondt. Eller syte, da. Så la oss for pokker få syte. Det handler ikke om å ikke akseptere, det handler om at det gjør vondt å slite med å få barn, et grunnleggende behov som sitter dypt i de fleste av oss fra naturens side.
      Lykke til videre på veien, Julianne, og ha en fin sommer 🌸

    17. Har fulgt med på bloggen din en stund, og vil bare si at det virker utrolig tøft å være i deres situasjonen dere er i. Sender en klem og krysser fingrene for dere! Dette skal gå 🙂

    18. Du bør publisere også noen av de negative kommentarene du får. Slikt generer mer klikk til butikken din.

    19. 11:22 spiller ingen rolle om det er et grunnleggende behov. Ikke alle dyr kan få avkom og det er ikke dermed sagt at man SKAL få barn. Makan til forventning om egne behov. Realitycheck til deg.

    20. Så utrolig trist:( men hvis det skyldes overaktivt immunforsvar som støter ut egget så mååå du slutte med meieriprodukter. Virkelig verd et forsøk!!!

    21. 13:48
      Så du mener at man ikke har lov til å sørge og ha det vondt fordi man sliter med å få barn? Makan til liten innsikt og empati. Realitycheck right back.

    22. 13:48 sørg i vei, det er ikke det som blir sagt. Men negativitet og syting hjelper ikke. Det er vel heller hele poenget. Du råder ikke over naturens gang og det gjør ingen andre heller!

    23. Jeg beklager å si det men du har faktisk ikke vært gravid så langt. Så lenge de befruktede eggene ikke har festet seg har du nok ikke det. Jeg vil råde deg til og ta en pause og etterhvert søke råd hos det offentlige helsevesen, de er ikke ute etter å suge penger ut av deg og vil også gi det et mere realistisk bilde av situasjonen du er i. Lykke til..

    24. 15:10
      Det hjelper faktisk å ta følelsene sine på alvor. Basic psykologi. Ingen råder over naturen, takk, det vet vi. Men la nå folk få takle skuffelsen på sin måte. Å hevde at man selv vet best vitner om særdeles liten innsikt.

    25. Tenker på dere i denne tunge tiden. Vil gjerne fortelle om vår prøvetid, ikke gjennom ivf, men “gamlemåten” om jeg kan kalle det, det 😄 Selv har jeg utført flere aborter i min ungdom, både kirurgiske og medisinske, i tillegg til en exu med konsekvens i operasjon og fjerning av en eggleder. Ingen tvil om at jeg kunne bli gravid altså. Disse tidligere svangerskapene var med min eks som jeg ikke ønsket barn med. Har også en frisk og flott datter fra et forhold før det. Når jeg og min nåværende kjæreste og mann i mitt liv ønsket oss barn, tenkte jeg det kom til å full klaff fra første forsøk. Det ble det egentlig også, vi ble raskt gravide, men det varte bare i fem uker før det endte i en voldsomt fysisk smertefull spontanabort. Vi startet prøvingen med en gang etterpå og vi ble like raskt gravide gang nr to. Da fikk jeg tidlig ul for å se at alt gikk bra med embryoet. Jeg visste nøyaktig tidspunkt for unnfangelse, gynekolog som foretok ul sa embryo var tre uker, mens jeg visste med sikkerhet at det skulle vært fem uker. Dette endte som du kanskje skjønner i nok en spontanabort, en fysisk smertefri som sådan. Men dette var utrolig tungt psykisk, og vi mistet nesten håpet. Vi bestemte oss for å ikke prøve mer, ta en liten pause. Men så viste det seg at vi ble gravide igjen rett etter dette. Resultatet ligger ved siden av meg nå, en helt nydelig liten gutt på ni måneder. Det jeg vil frem til med denne lange kommentaren er vel at dere ikke må miste håpet. Jeg har tro på at det ordner seg for dere også❤

    26. 0008: men å sitte å skryte av alle abortene du har tatt, syns du det er greit? Kanskje på tide å skaffe seg litt prevensjon.

    27. Ivf er utrolig tøft! Leser bloggen din fordi vi også styrer med dette nå. Vi fikk en sønn etter 3 forsøk sist, men jeg hadde rett og slett glemt hvor vanskelig dette er.
      Det du opplever nå høres veldig ut som en graviditet utenfor livmor. Håper hcg synker fort.
      Ellers må jeg si meg sjokkert over noen av kommentarene her. Det finnes en diagnose for folk som får glede av å såre noen som er åpen om sin tristhet – F999.1 Drittsekk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg