JEG HAR VÆRT GRAVID IGJEN

“Hei Julianne & Ulrik. 

Jeg håper 17. mai har vært en fin dag for dere begge. Her kommer mail fra meg som avtalt på telefonen, jeg håper dette kan være til litt hjelp i den situasjonen som er akkurat nå.
 
Ved forrige forsøk med tilbakesetting tirsdag 11.april så testet du negativt to uker etter innsett av blastocyst. Dersom du hadde tatt en blodprøve istedenfor urinprøve så ville denne også mest trolig vært negativ på dette tidspunktet fordi urintestene er svært sensitive. Deretter kom det en kraftig blødning, og det var da grunn til å anta at forsøket var mislykket/negativt. Den siste uken har det vært sparsom mengde med mørk blødning, ikke frisk. Det kan være ulike forklaringer til slike tullesykluser. Det var derfor jeg ville at du skulle ta ultralyd + blodprøver slik at vi skulle finne ut hva som var årsaken. 
 
Noen ganger kan neste eggløsning etter et forsøk bli forsinket eller påvirket på en sånn måte at det blir mørke gjennombruddsblødninger. Hos deg Julianne, så viste altså den første blodprøven på fredag at hormonet hcg (svangerskapshormon) var på 250 dvs forenelig med at du er/har vært gravid. Innfesting etter lang tid/delayed gestation opplever man en sjelden gang og når dette skjer er det selvsagt viktig å finne hva som skjer. 
 
Det var derfor viktig at vi raskt fikk tatt en kontrollprøve for å se om hormonnivået steg eller sank. Prøven som ble tatt 16. mai viste en hcg-verdi på 159, altså synkende. Den eneste forklaringen på dette kan bare være at du har blitt gravid, men forsinket gravid i forbindelse med forsøket i påsken. Lokalisering av denne graviditeten kan vi ikke si noe sikkert om, det blir bare spekulasjoner som vi ikke kommer videre med uansett. 
 
Det aller viktigtse er at det IKKE er noe du kunne gjort annerledes for at dette hadde kunne vært unngått. Jeg vil også poengtere at Gonapeptyl-sprøyten som du satte ikke har noen skyld i dette eller har gjort noen skade. Det hadde heller ikke endret på noe om du hadde fortsatt med støttebehandlingen. Jeg vil bare poengtere dette fordi det er så lett å klandre seg selv særlig i etterpåklokskapens lys.”, skrev Liv Bente fra Spiren klinikk i Trondheim til meg tidligere i dag.
 
 
Jeg har altså vært gravid igjen, men er det dessverre ikke nå lenger. Ulrik og jeg har tydeligvis opplevd noe som er ytters sjelden og utrolig trist. Jeg synes virkelig ikke at vi fortjente dette, men sånn er det jo med hele denne prosessen. Den føles urettferdig. Resten av mailen om veien videre kommer i morgen, for nå er det kvelden her. Jeg er helt utslitt etter både lite søvn, mye tanker, endel tårer, feiring av 17. mai, ryddig etter gårsdagen og selvfølgelig alt som har skjedd de siste dagene. Nå må lykken snart snu.
 
80 kommentarer
    1. Åh nei! Jeg vil bare gi deg og Ulrik en stor klem… Herregud så urettferdig! Jeg håper virkelig at lykken kommer til dere snart❤️

    2. Uff, var litt det jeg fryktet 😢 Det er en så stor berg og dalbane denne prosessen og jeg kjenner meg så utrolig mye igjen i følelsene, hendelsene og alt som skjer. Har som sagt vært gjennom 8 forsøk selv med både kjemisk graviditet som nå du har vært gjennom, graviditet, frys og ferskforsøk osv. Det eneste jeg kan si er ikke gi opp, både eggene, cellene og kropoen viser jo tegn på at en graviditet er mulig, man må bare finne de cellene og egget som er ment for hverandre. De blir jo nå “tvunget” sammen på en måte. Er.det ivf eller icsi dere gjør, vi gjorde icsi på hvert forsøk. Vi gikk så langt at vi vurderte donor til slutt for og prøve, men slapp det. Ønsker dere all lykke til og følger dere på veien 😍

    3. ÅÅHHH!!
      Jeg kjenner at det gjør vondt i hjertet mitt, dette er så trist og urettferdig. Håper virkelig lykken snur for dere. Gud vet at dere fortjener det. ❤️

    4. Kjære dere 💛 Jeg vet vanskelig denne perioden er da vi gikk gjennom det samme rett før jul! Det er noe av det tøffeste vi har opplevd! Ta vare på hverandre og kjærligheten 💛 Jeg håper virkelig det går veien for dere snart og krysser fingrene for dere!

    5. Men du, da har du jo faktisk blitt gravid to ganger..og det er jo knallbra!!!Det viser at kroppen din greier fint å bli gravid – den må “bare” greie å beholde også.
      Jeg skjønner at du er trist og lei, men for hvert skritt dere tar i denne prosessen, så er dere også et skritt nærmere målet. Om det blir om to mnd eller to år, – det er så. Men dere rykker stadig nærmere, og plutselig er målet det. Og da blir smerten du føler nå glemt, fordi alt blir verd det😀👍🏼

    6. Dette var utrolig trist å lese.Dere har vært igjennom alt for mye.Håper og tror at neste gang,så lykkes dere❤klem ❤

    7. Noe så trist… Sender varme tanker og gode klemmer til dere. Nå må lykken snart snu! Heier på dere som alltid. Vær sterk for dere selv og hverandre. Jeg har troen på dere!

    8. Dette klarer dere! Du er så sterk Julianne. Sterkere enn noen jeg vet om. Heier på deg. Heier på kjæreligheten deres. Ikke gi opp! Vil bare gi deg en stor klem. Sender deg gode tanker og energi for tiden framover. Vi er mange som er med dere og vil dere kun det beste. <3

    9. Hadde også en mistanke om det med de rare blødningene dine. Nå syns jeg nesten du skulle pauset litt og puste ut, ikke tenke så mye på det, og hvile litt. Den kroppen din går igjennom mye tøft nå. For å få kroppen klar så tror jeg du skal hvile litt nå ❤️

    10. Får helt vondt av dere <3. Egentlig så forstod jeg ikke helt hva som har skjedd. Hadde denne graviditeten blitt en spontanabort uansett? Eller kunne dette blitt et levedyktig foster? Og ble du gravid av forsøket eller kan det være at du og Ulrik har blitt gravide selv?

    11. Huff, så utrolig trist.. Tenker masse på deg 😘
      Vet du grunnen til at dere sliter med å bli gravide?
      Er så urettferdig at mange har barn som ikke skulle hatt barn. Dere ville blitt fantastiske foreldre, ikke gi opp håpet 💙💙

    12. Jeg har skrevet det før og gjentar ikke gi opp. Jeg heier på dere og en dag når dere målet, det er jeg helt sikker på. God klem til dere begge.

    13. Huff, kan tenke meg at dette var et lite slag i trynet, samtidig som det også egentlig er positivt at kroppen din kan og vil bli gravid. Nå kan kanskje legene legge en plan for å hjelpe deg å forbli gravid også. Ta det fra en som har mistet flere ganger, dere vil komme i mål og da vil alt være verdt det. For hver dag som går er dere en dag nærmere babydrømmen!

    14. Så utrolig trist. Får så vondt av dere. Vet så inderlig godt hva dere går gjennom. God klem sendes deres vei!

    15. Så trist lesing. Dere fortjener virkelig og lykkes nå! Jeg kan ikke forestille meg hva dere gjennomgår. Sender dere styrke og hell

    16. Dette var utrolig trist å lese Julianne 🙁
      Vil gi dere en stor klem! <3
      Nå må det snu, nå er det deres tur!

    17. Du fokuserer altfor mye på å bli gravid!! Legg det på hylla ei stund og lev normalt. Da skal du se det kanskje snur. Å ikke lev som gravid før du faktisk er det. Tenker etter innsett. Prøv å ikke la dette styre livet deres helt. Å skulle det ikke gå så blir dere foreldre uansett! Fosterforeldre er absolutt å anbefale! ! Snakker av erfaring ♡

    18. Jeg får så vondt av dere 😢 det skjærer i hjertet av å lese de triste innleggene❤ håper lykken snur snart for dere. Krysser alt for at det skal gå rett vei neste gang ❤ stor varm klem fra meg

    19. SØREN altså, nå er det like før jeg hopper gjennom skjermen og gir dere en god, varm og hjertekjær klem! Dette unner jeg dere virkelig ikke. Måtte spiren sitte i 10 mnd neste gang <3

    20. Kjempe trist å lese. Det positive er at du kan bli gravid, men det er jo så såre lett for oss å si at man må fokusere på det. Jeg kan ikke tenke meg til hvor sårt og frustrende det må være å oppleve dette, i en verden hvor det utlyses bekymringer om at jenter bruker abort som prevensjon. Det blir så store kontraster.

    21. Utrolig trist å lese. Satser på at det går deres vei neste gang når dere er klare for å gå videre med forsøk 4! Masse lykke til videre!

    22. Nei og nei…..Jeg blir sÃ¥ rit pÃ¥ deres vegne.Dette fortjener dere ikke! Hjerte mitt grÃ¥ter for dere.
      Krysser alt jeg har får at det snart går deres vei.Det går deres vei snart!
      Ta vare på hverandre og kjærligheten.
      Masse varme klemmer til dere begge to <3

    23. Kan du ha blitt spontant gravid etter forsøket? Virker jo heller som at du hadde tidlig eggløsning (mensen kom vel rundt 21-23?) og med eggløsning 10-14 dager pluss da lutealfase på 10-11 kan jo det stemme. At de merkelige blødningene var begynnelsen på SA?
      God klem til deg, nestemann sitter ❤️

    24. Vendy! Hva er det slags kommentar?? “Legg det på hylla og lev som normalt”!! Det er ikke lett i denne prosessen! (Står midt i den selv også så det vet jeg alt om)!! Det går ikke ann å tenke seg gravid, uansett hvor mye man prøver på det. Uansett hvor man “legger det på hylla”, så blir man ikke mer eller mindre gravid. I en prøverørsprosess er man i ei boble hvor alt i livet dreier seg om sprøyter, hormoner, undersøkelser, venting, opp og nedturer. Slike kommentarer gjør meg skikkelig provosert og sint. Men, jeg prøver å heve meg over det fordi det kommer fra folk som ikke har peiling på hva dette dreier seg om.
      Sender deg en god klem og masse gode tanker, kjære Julianne❤️ Håper av hele mitt hjerte at dere snart får drømmen deres oppfylt❤️

    25. Har dere vurdert fertilitetsklinikk i Athen? Kanskje er det noe så enkelt som en infeksjon som må behandles og løsningen vil være å stå på AB neste forsøk. Hilsen jordmor.

    26. Sender en god å varm klem til deg å Ulrik ❤️ Det ordner deg alltid til slutt for snille jenter.
      Må allikevel si at det er spennende å følge deg på veien gjennom disse ivf forsøkene, vi skal mest sannsynlig starte samme prosessen til høsten og lurer på om du har skrevet et tidligere innlegg angående prosessen i starten du kan linke til ?eller om du kan fortelle om det 🙂 hilsen ei i samma situasjon ❤️

    27. Kjære deg! Kor ufattelig urettferdig! Sjølv kor håplaust det kjennes ut so klaffer det nok snart.
      Hadde sjølv 2 spontanaborter og begynte å tvile litt på om kroppen min kunne bære fram ett barn. No er eg snart 16 veker gravid. So har rett og slett berre vert uheldig.
      Berre grin og få det ut! Livet er urettferdig 😕

    28. Hei huff så utrolig trist å lese :/
      Er selv i en ganske lik situasjon som deg med prøving (og feiling) og det blir så vondt langt inne i hjerteroten.
      Pust med magen, fortsett som nå å se de fine gledene i livet og vit at ting ordner seg på en eller annen måte.
      “Vi får de barna vi skal ha, og de barna vi skal ha de får vi” 🙂

    29. Min gynekolog sa det så fint da jeg var inne etter å ha mistet for 2. gang. “statistisk sett kommer alle kvinner til å miste 2 ganger. Så da er du ferdig med det. Da er det bare å tenke fremover.”
      Selvfølgelig er det ikke helt sånn det funker, men der og da var det en positiv tanke for meg. jeg har forresten fått 2 fine barn etter det <3

    30. Vendi: skjønner du at det er sånne som DEG man kaller nettroll? At det er sånne som DEG man man snakker om i artikler om nettmobbing og hets på nett? Jeg lurer ofte på om sånne som DEG skjønner at det er DERE det siktes til? Sier du sånn til en kollega eller venn som forsøker å bli gravid også eller er sånne som DEG bare ute etter å bli kvitt indre bitterhet og får utløp for det anonymt på nett?
      Jeg kan si en ting og det er det at du ANER ikke hva du snakker om. Som på så mange andre områder her i livet så er det så lett å være klok når en ikke står plantet midt oppi det selv. Jeg har nok tenkt mye i samme baner som deg før (men vært klok nok til å holde det for meg selv) men det er nå, når jeg går gjennom det samme selv, at jeg virkelig forstår. Verden hadde vært et bedre sted om DU og sånne som DEG hadde holdt tankene deres for dere selv. Selv ser jeg en svært viktig jobb i oppdragelsen av min egen datter og det er at hun ikke får en slik holdning til andre mennesker som DU dessverre har

    31. Sender gode tanker til deg og Ulrik. Det var trist lesning 🙁 Men har jeg forstått det rett så gir ikke dere opp så lett! Bare stå på videre! En dag skjer det <3

    32. Så trist Julianne og Ulrik! ❤️ Håper dere kan ta med dere at du faktisk nå har blitt gravid TO ganger, der vil si at det blir større sjanse neste gang for at spiren sitter, og du kan bli gravid! Sikkert vanskelig å tenke sånn, men håper så inderlig for deres skyld at den sitter snart!

    33. Hei! Det er trist at dere plages sånn. Men utrolig bra gjort av dere å dele alt dette på bloggen. Det er nok en stor støtte for andre i samme situasjon. Dere må bare stå på og ikke gi opp – selv om det kanskje kunne gjort godt med en pause? Selv har jeg to barn og mellom den første og den andre hadde jeg tre spontanaborter. Så jeg vet litt om hvordan dere har det. Ønsker dere alt godt <3

    34. Dessverre er det ikke alle som kan bli foreldre, men med alle hjelpemidler som eksisterer i vår tid, så er det absolutt mulig. Jeg kjenner et par som brukte to år på prøverørsbefruktning før de var suksessfulle. I dag har de en datter på snart to år. Hun var 49 og han 60, så alt er mulig❤
      Dessuten kan man jo alltid aboptere. Er nok av barn i verden som trenger et varmt og kjærlig hjem. Har uansett troen på at dere til slutt vil bli en lykkelig familie med flere barn☺

    35. Du har virkelig ikke skjønt definisjonen av nettroll og netthets. Unødvendig kommentar av Vendy, men det virket til å være ment som et råd. Har vært gjennom denne prosessen selv, og dersom detta var hets og mobbing, har jeg blit mobbet av både kollegaer, familie og venninner. Ja, slike kommentarer sårer og ja, man tenker konstant på graviditet og baby i en slik situasjon. Men de som sier slike (lite gjennomtenkte) ting mener det stort sett bare godt. Så slapp litt av med “nettrollkortet.” Mange kommentarer her inne som er 10 ganger verre!
      Føler virkelig med dere Julianne, skjønner at dette var et slag i ansiktet. Håper lykken snur i neste runde!☺😘

    36. Sender dere gode og varme klemmer ❤️Jeg mistet også to ganger før spiren satt. Men på det tredje satt spiren, og nå er hun en baby på 9 måneder❤️Neste gang er det deres tur! Ikke gi opp. Dette viser at du i alle fall kan bli gravid på denne måten. SA og kjemisk er dessverre veldig vanlig.

    37. Jea .. det sto av erfaring!! Nettop fordi jeg har erfaring!! Etter 4 mislykkede forsøk orket jeg ikke mer.. ville leve normalt uten å bare tenke på å bli gravid.for det gikk jo ikke!! La det på hylla og ble fostermor. Den største gleden i livet! Etter et år ble jeg nemlig gravid med tvillinger! ! Så har nå 3 barn. Og for oss er alle tre like mye våres barn!! Og det er flere som ikke blir gravid nettop av den grunn at det er det eneste som er i fokus.

    38. Hanne. Ja det var kun ment som et godt råd:) nettop fordi jeg skrev ERFARING.. Har vert der selv og jeg fikk også dette rådet av mange:) også legen:) å ta en pause:) kall meg gjerne nett troll:)

    39. Får du blodfortynnende når det viser seg at du er gravid? Siden du tydeligvis mister tidlig. Jeg har hatt to SA i uke 6 og nå er jeg gravid i uke 8, men fosteret er bare 6 uker, så alt tyder på MA denne gang.. Jeg har fått tilbud om blodfortynnende ved neste forsøk, det skal visst være effektivt når man har hatt kjemisk/tidlig SA. Vet ikke hvordan dette er ved prøverør og regner med du har fått beskjed om alt som vil hjelpe deg 🙂 Men må bare høre likevel. Sender deg masse gode tanker. Jeg vet ikke om jeg orker en runde til, og heller bare aksepterer at vi kun har ett barn. Heldigvis har vi han, kan ikke sette meg inn i hvordan du har det..

    40. Visste du at man kun har 1-2 dager (hvis jeg husker riktig) “åpen vindu” til å innsette egg? I Spania tar de noen prøver som viser når man har dette vinduet, og da innsetter man egget, sjansen for å bli gravid øker opptil 60%. I Norge tas ikke dette. Derfor er muligheten for å bli gravid ved innsetting også mindre. Se dokumentaren på nrk “Gravid med teknologi”.

    41. Så ufattelig trist, fikk vondt av dere nå. Men har stor tro på at dere klaffer snart, sender varme tanker og klemmer .Så på. <3

    42. Heier fortsatt på dere!
      Er de som fortjener det minst som som regel får det…
      Men alt ordner seg til slutt, jeg har virkelig troa!
      Håper dere ellers hadde en kjempefin feiring på 17. Mai og fikk satt tankene litt på siden for dagen.

    43. Hanne, du blander inn din egen erfaring og derfor blir du så opprørt og usaklig. Vendy er VELDIG langt fra definisjonen på et nettroll.
      Vendy, jeg oppfattet det som et velmenende råd og tenker det samme som deg at en pause fra prøving høres fornuftig ut.
      Julianne, du har blitt gravid i 2 av 3 innsett, altså 67 prosent! Vet ikke om det er noen trøst, men det er ment som en oppmuntrende kommentar. klem

    44. Hei Julianne. Jeg synes så synd på deg/dere som må igjennom så mye slit. Vi slet i tre år med å bli gravide på egenhånd. Tror ikke jeg hadde orket å gå igjennom så mange behandlinger. Synes at en runde var nok påkjenning. Selv satt spiren på første forsøk hos Fertilitetsklinikken ved Pilestredet i Oslo. Jeg kan virkelig anbefale de som jobber der. Men det er viktig at du får god kjemi med de som jobber på klinikken.Takk for at du setter fokus på dette. Selv er det ytterst få i min familie som vet at vi har vært igjennom IVf, min egen mor vet ingenting.
      Lykke til. Jeg har troa på at dere vil få det til. Klem

    45. Jeg syns du bør ta en pause, og prøve å leve normalt uten å tenke på barn i noen måneder. Jeg tror kroppen din trenger hvile. Jeg syns det er rart at de tar deg inn med en gang etter hvert forsøk.. Bare ute etter penger, virker det ut som. Ta en pause, Julianne!

    46. Dette var trist og lese ,men det beste nå hadde kanskje vært om du/dere tok en lang god pause fra dette en stund og heller latt kroppen få hentet seg inn igjen etter alt som har skjedd. Hormoner og selve behandlingen tar på kroppen. Men skjønner så godt lengselen etter et barn.Håper du får en fin helg og slappe av litt.-)

    47. Det er ikke som at det ikke har vært nok kommentarer her fra før om at hun må slappe av. Det har til og med vært et eget innlegg om det. Så å komme med en kommentar om det her her jo ikke noe annet enn nedlatende. Spør alle son prøver om hva som er den verste kommentaren å få: det er nettopp det å slappe av. Det er ikke lett å slappe av når man er desperat! Men men det beste er jo om Julianne ikke oplever det som dumt selv med slike kommentarer. Det finnes sikkert verre kommentarer, men det finnes jammen meg mer gjennomtenkte også. Ferdig snakket

    48. Sender dere en god klem nå🖤 Men det overrasker meg at Spiren anbefaler så tette innsett. Har en god venninne som har vært gjennom innsett, og de ble anbefalt 3 mnd mellom innsett, da kroppen trengte den tiden til å komme seg, og sjansene var få større for å lykkes. Kroppen kan reagere motsatt og ikke være mottakelig for en graviditet. Både på grunn av stress og påkjenning rundt hele prossessen, men også pga mye medisiner og hormoner. Ikke alle kropper som reagerer positivt på disse hormonene de får.. De var på Riksen. Det har jo også vært oppe i media at private klinikker kjører på for å tjene mest mulig. Så du må ta vare på kroppen din oppi alt dette også. La den gå litt hvile rett og slett, så tror jeg dere vil lykkes til slutt 🖤

    49. For det første. På en blogg kommer det gjerne nye lesere ganske ofte, så at det har blitt skrevet mange ganger før er ikke noe alle som kommenterer her inne nødvendigvis har fått med seg. For det andre. Ofte leser man ting med “egne” briller, og tolker det som blir skrevet ut i fra egne følelser. For det tredje. Uavhengig av om det var ment som råd eller en nedlatende kommentar, det er ikke netthets eller mobbing. Var det ment nedlatende så var det fryktelig unødvendig, men ikke noe mer enn det. Jeg har som sagt selv vært gjennom en lang prøveprosess og ivf, så har fått samme kommentar drøssevis med ganger.. det hjelper ikke,det kan såre og har man slitt lenge er det ikke det å slappe av som skal til for å bli gravid. Men jaggu er det mange troll der ute dersom slike kommentarer er mobbing. Ferdig snakket!

    50. Det var trist å høre :(. Jeg vil tro at din unge alder er en stor fordel i prøverørsprosessen deres. Ønsker dere fortsatt masse lykke til med forsøk nummer 4 <3 Jeg har stor tro på at du vil bli gravid <3

    51. Dette var veldig trist å lese. Håper jo at dere skal lykkes. Synes du er modig som skriver om noe som er så personlig, det bevitner at du er sterk og vil dele med andre som gjennomgår mye av det samme. Det skaper også til bedre forståelse for oss ‘uvitende’. De fleste av oss er nok ganske ignorante om prosessen. På den annen side så er jeg også interessert i hvorfor fertiliteten sies å ha blitt avtakende, ikke bare i Norge, men andre land, som f.eks. Afrika og Midt-Østen. Er det klima-skapt, økologisk, eller andre ting? Vet du ikke kan svare på det, men interessante spørsmål. – Uansett, ønsker dere det beste!

    52. Kjære deg 💛
      Går gjennom det samme selv, men uten hjelp. Mistet akkurat i uke 9, for andre gang. Legene på sykehuset hos meg er veldig fokusert på at det må gå minst en, helst to menstruasjoner før neste forsøk, for sannsynligheten for abort blir mye mindre da. Aner ikke om det stemmer, men jeg tar ikke sjansen på å ikke gjøre det.
      Hold ut, snart sitter spiren for både meg og deg!!

    53. Det er så herlig at du er så åpen om det du går igjennom! Vi er også i gang med “prøvingen” Så håper vi begge får en liten eller flere snart!

    54. Så trist 🙁 håper at spiren sitter snart… Du kommer til å bli en fantastisk mamma – NÅR – det skjer!

    55. Veldig leit å høre:( Lykken snur når du minst venter det, de gode ting kommer til de som tror, ikke gi opp håpet gode jenten:)

    56. ufattelig trist,føler virkelig med dere. du må ikke tenke så mye på det å bli gravid vet det er lett å si men prøv det vil nok sitte til slutt så dere får dere en tulle eller prinsesse. lykke til og god klem fra meg

    57. Syns det e utruli fint at dokk dela! ❤ og kjempe trist på dokkers vegne! Men håp e viktig. Så ska virkelig krysse fingrene for dere! ❤

    58. Så tøft av deg å stå frem om dette på bloggen! Jeg har vært gravid fire ganger og har to barn, og har i tillegg hatt problemer med å bli gravid. Men jeg har klart å bære frem to barn, og du vil også få ønskebarnet ditt! Vårt ønskede tredje barn mistet vi dessverre, og klarte ikke å bli gravid igjen, så jeg kjenner sorgen din i hjertet mitt.
      Jeg er ganske sikker på at dere også vil få et hjemmelaget barn etter hvert <3

    59. Åh verden er så urettferdig. De som virkelig ønsker seg et barn, får det ikke – mens de som overhode ikke vil ha barn blir tilnærmet gravide gjennom kondomet. Sånn føler jeg det på alle aspekter i livet, man vil alltid ha det man ikke kan få. Hvor trist egentlig?

    60. Regner med du har prøvd Alt men om dere ikke har forsøkt å ta q10 så ville jeg ikke nølt med det .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg