NÅ ER DET NOK

God kveld, dere! Det har vært så mye drama på bloggen de siste to dagene at jeg har tatt litt avstand. Med avstand mener jeg at jeg blogger lite og oppdaterer sosiale medier fordi jeg må, ikke fordi jeg vil (som nå).. Og med drama så mener jeg alle disse tullete misforståelsene som har oppstått. Kanskje var det dumt av meg å legge så mye i noe jeg egentlig ser på som en filleting, kanskje måtte det til. Samme kan det være. Men en ting er sikkert.. NÅ er det nok drama. Det tror jeg vi er enige i? Jeg lover å la ting ligge og håper at dere som leser denne bloggen kan gjøre det samme. For jeg er egentlig ingen “drama queen”, selv om det kan virke sånn etter en liten titt i kommentarfeltet mitt fra de siste dagene. Jaja, vi har alle våre dager.

Over til noe annet.. Ulrik og jeg kom akkurat hjem fra Aker brygge. Vi har vært på Ling Ling (Hakkasan) sammen med to gode vennepar av oss. Pia, Kristian, Kristine og Marius. For en gjeng! Jeg stemmer for langtur snart med disse 4, Ulrik og meg. Det hadde bare vært helt konge! For de av dere som lurer så var maten veldig god, men ganske dyr som forventet. Jeg skal tilbake, men det er ikke det første stedet jeg anbefaler. Sorry, men jeg er bare ærlig. Etter min mening er Hanami mye bedre, men nå har jeg ikke vært på Ling Ling en fredag eller lørdag hvor stemningen visstnok skal være veldig bra. Jeg gir det derfor en sjanse til.

Ulrik og jeg har forresten bestemt oss for å fortelle mer om hva som foregår her hjemme denne uken og åpne oss om alt. For jeg har ikke bare fått nok av dette dramaet som har foregått de siste dagene, som jeg vet at jeg har skapt selv. Jeg har også fått nok av alle spekulasjoner og antakelser rundt den prosessen som Ulrik og jeg er i, som jeg også vet at jeg har skyld i selv. Merker dere at jeg tar skylden for alt i dette innlegget? Hehe! Forhåpentligvis kommer jeg noen i forkjøpet.


Størst av alt er kjærligheten ♥

65 kommentarer
    1. Det gleder meg å lese at du og Ulrik har tenkt å åpne dere om det som har skjedd videre i prosessen deres. Jeg har sittet og gledet meg på dine og deres vegne. Så mye at jeg virkelig håper det har gått bra denne gangen. Det hadde du fortjent nå så mye son du har gått gjennom på denne relativt korte tiden. Heier på deg! Ønsker deg forresten en fortreffelig kveld 🙂

    2. Ååååååå, gleder meg til å høre <3 Tenker på deg/dere hver eneste dag - håper av hele mitt hjerte det blir en liten en snart 🙂
      Forresten.. du har helt utrolig fin stil når dere er ute/ når det er bursdager osv.. elsker den pyntede men samtidig voksne stilen din. Det ser utrolig bra ut - kan du fortelle litt om hvor du handler og slikt? Du er en inspirasjon til oss andre som ønsker å finne en mer voksen og classy stil <3

    3. Lett og si, men ikke bry deg❤️ det vil alltid være noen som skal komme med kommentarer i negativ forstand. Stå på! 😘 klem fra en ivrig følger i Nord-Norge!

    4. Hva med å legge inn snapchat-navn i header på bloggen? Evt en “snarvei” inne på bloggen? Selv jeg som leser bloggen din som “fersk” bloggleser har fått med meg på disse 2 mnd via instagram og bloggen x-antall ganger hva du og ulrik heter på snapchat! Har en følelse på at du går rundt gravid pga litt småhint her og der men synes dere burde vente til dere selv er klare for å dele. Andre ventee gjerne 12 uker pga risiko for abort, hvorfor forventee alle nyheter fra dere etter 1-2 uker? Lykke til!

    5. “Dramaet”, altså det at noen tolket én setning du skrev som litt frekk og/eller nesevis?
      Hva med å heller ta disse kommentarene til seg, og øve seg på å skrive på en måte som ikke kommuniserer en frekk og nesevis holdning til leserskaren? Du sa i går at du mente ingenting frekt med svaret ditt, men meg selv og andre oppfattet tydeligvis svaret ditt som frekt ut i fra måten du ordla deg på (altså, vi tolket det med en underliggende tone av, “herregud, jeg sier jo hele tiden hva jeg heter på sosiale medier, følger dere ikke med eller?” i stedet for å f.eks. si “Jeg heter pilotfrue på alle sosiale medier 🙂 Følg meg hvis du vil!”). Hvis du skal jobbe som blogger, burde du lære deg å kommunisere med leserne dine på en effektiv og ydmyk måte, og derav å lære av hva leserne dine oppfatter som frekt. Å si unnskyld for at du uttrykket deg på en uheldig måte er ikke ensbetyende med å være “falsk” slik du hinter til i forrige innlegg, men heller det å evne å være ydmyk og å innrømme at du uttalte deg på en uheldig måte.
      Og før du eventuelt peker til høye lesertall som et bevis på at du sjeldent benytter deg av en frekk tilnærmingsmåte (og jeg tror faktisk på deg når du sier at du ikke mener det du skriver som frekt, selv om jeg personlig opplever det slik), så mener jeg at det at du er i en situasjon i livet som gjør mange engasjerte og interesserte i hva som er resultatet av prøveforsøket ikke fungerer som bevis på at folk liker deg fordi du er en ydmyk person. Poenget mitt er at du hadde hatt (økonomisk og lesertallsmessig) godt av å reflektere mer over måten du svarer folk på i kommentarfeltet og i innlegg, uten å omtale det at leserne dine oppfatter deg som frekk i som “drama”. Ved å spille på ulike leseres reaksjoner på språkbruken din oppfordrer du til meg-mot-dem-mentalitet, dvs. at alle de som oppfattet svaret ditt som frekt (enten de er ihuga fans eller kritikere, og enten du mente svaret som nedlatende eller ikke) nå føler seg “utenfor gjengen”. Når du så sier at du DIGGER 95% av fanskaren, er det dermed lett for de fansene som oppfattet innlegget ditt som frekt men som fortsatt genuint liker deg å tro at de er en del av de 5% som du ikke DIGGER.
      Food for thought.

    6. Lurer på om du kommer til å bruke barnet deres for alt det er verdt å tjene penger på? Virker som det bare er et produkt for å tjene mest mulig penger..? Og kommer du til å bli mere jordnær og mindre overfladisk fremover eller vil barnet deres vokse opp i et hjem hvor mamma bare bruker det for å tjene penger til dilldall?

    7. Hei Julianne! Jeg har aldri kommentert på bloggen din før, og pleier sjelden å lese kommentarfelt, nettopp fordi det er så mange tullinger der ute. Jeg synes det er helt håpløst at folk skal rakke ned på deg fordi du vil holde noe så personlig privat, hva feiler det folk?! Bare fordi du er en blogger, så betyr ikke det at folk har rett til å vite alt om deg. Folk har ikke rett til noen ting. Det er DITT liv, og hva du deler skal skje på DINE premisser. Jeg skulle så ønske folk her i Norge kunne ha mer respekt og empati for hverandre. Jeg blir flau av å være norsk 🙁 Og jeg synes heller ikke du skal ta ansvar for å ha skapt noe kaos, du har jo ikke gjort noen ting galt. Om folk ikke skjønner humoren din ang den snapchat greia, så er det jo ikke din feil 🙂
      Ellers ønsker jeg deg og Ulrik masse godt, jeg er fast leser og følger deg hver dag, og er veldig spent på hvordan det går. Jeg håper sånn at du er gravid, men jeg skjønner veldig godt at dere vil holde det for dere selv, og det respekterer jeg <3
      Hilsen en som heier veldig på dere!

    8. Synd folk har så lite å gjøre at de skal lage drama av ingenting…Og heller ikke føl deg presset til å MÅTTE åpne deg om hva som skjer selv med alle spekulassjonene. Ta den tiden dere trenger 🙂

    9. Hei!
      Mener å huske at du skrev ett svar i “spørsmålsrunden” om at huset ditt består av fire etasjer, er ganske ny på bloggen din og lurte derfor på om du kunne lage ett hus innlegg- der du viser de forskjellige rommene?:-) (er over-interresert i hus og interiør)

    10. har du lagt ut bilder og videoer av feiringen din`? <3 du så litt trist ut på bildene, har du grått 🙁

    11. Elsker bloggen din!! Kommer alltid i bedre humør når jeg kommer inn hit:) ikke bry deg om de nett trollene her.. kanskje det hadde vært best for deg og stenge kommentarfeltet for en stund? Så får du slappe av og ta den tiden du trenger med å fortelle oss hva som skjer videre?

    12. Jeg venter spent på oppdatering fra dere! <3 Og denne oppdateringen må komme når dere er klare for det, og dere må kun dele det dere føler er riktig! Hilsen hu som er anonym under hele prøverørsprosessen...

    13. Hei Julianne 🙂
      Har lest 5-6 blogger fast i flere år, og dette er første gang jeg kommenterer. Kreds til deg👏 Neida, Joda😁
      Respekt til deg på hvordan du håndterer dritten du får. Jeg hadde aldri tatt det så fint som du gjør så syns virkelig du skal klappe deg selv på skulderen får ikke mange hadde takla dritten like bra 🙂 Du virker som et helt fantastisk mennesket, og jeg håper og krysser fingrene får at du allerede har fått en god nyhet og som du gleder deg til å fortelle leserne dine. Det et noe jeg virkelig uner dere.
      Håper du har en super dag, uke, mnd, år, liv, du virker som en person som virkelig fortjener det. Fortsett med den gode jobben du gjør👍 Stor klem fra en fremmed ❤️

    14. Til 00:23
      Her har virkelig en fjær blitt til fem høns! Jeg tolket ikke kommentaren som over kanten. Og det jeg liker veldig godt med denne bloggen, er det åpne kommentarfeltet. Visse andre bloggere sensurerer så fort det er antydning til noe negativt. Jeg er enig i at som blogger er kommunikasjon viktig. Men dette synes jeg Julianne er svært god på.
      Man må ikke henge seg opp i hver eneste formulering. Og ta alt i verste mening.
      Takk for en flott blogg Julianne. Og del når dere er klar for det 😊

    15. Venter spent på oppdatering, men håper dere virkelig er klare nå og at det ikke kommer som et motsvar på alle spekulasjoner og spørsmål. Håper virkelig at det gikk som ønsket denne gangen😊

    16. Først og fremst vil jeg si følgende;
      Drama er for unger, og når folk henger seg opp i ting på DIN blogg, så er det de som er drama queens. Ikke du!
      Jeg kjenner jeg blir oppriktig lei meg over alle som må være negativ, hylende og gnålende over din blogg og det du skriver. De leser det; ergo liker de det.
      Ikke la deg påvirke, og selv om du er “Nesevis”- SO FUCKING WHAT! Er din blogg og jeg kan ikke se at folk i det hele tatt har noe med å kommentere på dine personlige ting.
      Jeg er frekkheten selv om jeg får be; for jeg blir ALLTID misforstått, både grunnet språkbruk ( Er finnmarking og dermed bulldoser), men også fordi jeg snakker rett fra levra og gir blanke faen i om folk misforstår (bare spør Stine B, vi har ledd godt på byen tidligere).
      Forøvrig synes jeg du skal fortsette drite i alt hva disse dramadamene forsøker få til, og kos deg med mannen din og livet ditt 🙂

    17. Kjære Julianne. Jeg håper ikke du deler nyheten om du er gravid eller ikke fordi du føler du må det. Men at du gjør det når det føles riktig og du ønsker det. Skjønner at folk kan ha forventninger om at du skal dele alt siden du har vært så åpen rundt prosessen, men vi som ikke ble født i går og selv har slitt med å få barn har full forståelse for at dette er noe du trenger tid på. Del det med offentligheten når du selv vil. Du skylder ikke oss lesere noen ting. Det er så privat som det kan få blitt og vi lesere må kunne smøre oss med litt tålmodighet. Heier på dere og håper dere har det bra og håper du ikke lar deg bli påvirket for mye av enkelte drittkommentarer og annet drama❤Klem

    18. Hei Julianne!
      Gleder meg masse til å høre oppdatering om prossesen deres og håper virkelig på gode nyheter ❤️
      Jeg står midt oppi prossesen selv og gruer meg helt vanvittig til egguttak. Jeg lurte derfor på om du kanskje ville laget et eget innlegg for nettopp dette 😊 Det hadde blitt satt pris på 😀

    19. Stå på! Må beklage på vegne av alle de stakkars haterne som føler seg truet at du er så velstående og flott <3

    20. Lurer på om du kommer til å bruke barnet deres for alt det er verdt å tjene penger på? Virker som det bare er et produkt for å tjene mest mulig penger..? Og kommer du til å bli mere jordnær og mindre overfladisk fremover eller vil barnet deres vokse opp i et hjem hvor mamma bare bruker det for å tjene penger til dilldall?

    21. Det virker som du må være åpen med prosessen du og Ulrik er med i for å unngå drama og spekulasjoner.. dette er selvfølgelig en trist ting, er vell noe dere vil takle sammen først og fremst.. tror ikke alle her som maser og spekulerer hadde likt om noen banka på døra demmes 20 ganger om dagen for å spekulere om de er gravide eller ikke.. synes du er en super person og ønsker deg alt vell😊 Vet du er en offentlig person og har vært åpen om denne prosessen lenge, men de fleste oppegående personene forstår at dere vil ha litt tid til å samle dere og fordøye deres resultat uansett hva det er..😊 Stå på videre, ønsker dere Alt godt❤Gleder meg selvfølgelig til å høre om prosessen videre❤

    22. Herregud, du har måttet tåle mye.. Og det er ikke alltid like lett å vite hva man bør si eller gjøre. Vi er bare mennesker. Ikke det at jeg synes du har gjort noe galt, men jeg skjønner hvor stressende og til tider forvirrende en sånn prøvelse i offentlighet kan være. Og uansett graviditetsresultatet håper jeg at du og dere har det bra! Dere kommer helt sikkert til å få barn, veien dit kan vare kronglete men jeg VET at dere får det til til slutt! 🙂 Lykke til kjære Julianne! 💕

    23. Tror du burde stenge kommentarfeltet en liten stund!? Det blir rett og slett for dumt at “voksne folk” skal kunne mobbe på denne måten… Blir så sint på deres vegne!
      Så ta deg ei velfortjent pause fra dritten og nyt bloggskrivingen uten kommentarer….

    24. Jeg tenker du er ganske hormonell om dagen, og en slik liten kommentar kommer som et resultat av det. Masse lykke til i prosessen! 🙂

    25. Kjære Julianne og Ulrik! Ikke føl dere presset til å dele før dere føler for det, selv om det helt sikkert er mange som dør av nysgjerrighet, litt meg selv inkludert. 🙈 Men, når det er sagt har jeg full forståelse for at dere venter, etter alt dere allerede har vært gjennom av opp og nedturer. Jeg har en god følelse for at det ordner seg for dere nå. 💖 Ikke bry deg om, unnskyld at jeg sier det, idioter, som uttaler seg her på bloggen, selv om jeg vet at også det sikkert er vanskelig. Fokuser heller på alle som ønsker dere all mye lykke til og heier på dere fra sidelinja(selv om jeg skjønner at det er vanskelig å ikke bry seg altså.). Du er steintøff og supersterk og jeg har absolutt ikke noe inntrykk av at du er en dramaqueen. Alle som har vært igjennom, kjenner noen som er i samme situasjon som dere, skjønner det! Jeg er så rørt over hvordan dere står frem i denne prosessen, ikke nok er det sinnsykt tøft gjort, men i tillegg må dere tåle alt mulig av kommentarer og meninger. Jeg er veldig glad for at dere er så sterke at dere likevel står fram i full offentlighet og deler, i en sårbar situasjon. Dere hjelper mange, og jeg skulle ønske jeg var like sterk. Du er et forbilde for mange. Sender masse kjærlighet til dere. 💖💞💖💞

    26. Hei. Jeg prøver å legge til politifrue på snapchat.. men det går ikke. Har du bytta navn?? 😉 Takk for svar.

    27. Det er bra at du skifter fokus til prøverørsprosessen denne uken. Det er jo tross alt derfor så mange klikker seg inn for å lese, antar jeg. I likhet med de fleste er jeg spent på utfallet.
      Ha en fin dag videre 🙂

    28. Jeg ser at mange av de kommentarene du fikk angående svaret ditt til Snapchat spørsmålet var konstruktiv, og jeg vil ikke kalle det drama. Som blogger er det lurt å svare spørsmål fra lesere på en så enkel og hyggelig måte som mulig, i og med at svaret er direkte rettet mot én leser. Det vil gjøre at du unngår misforståelser, og ingen vil føle seg truffet eller dum for å ha stilt spørsmålet.
      Når det er sagt gjelder det kun svar til lesere. Jeg syns ikke en blogger behøver å være like forsiktig i sine egne blogg-innlegg, for det er der styrken i blogging ligger, kontra å jobbe som skribent eller journalist for noen andre. Man kan skrive ærlig og usminket, og problemer med bias er ikke en ting.
      Du gjør det bare så mye lettere for deg selv hvis du velger å svare enkelt og greit til leserne dine.

    29. Graviditet er selvfølgelig en personlig ting.Prøverør er personlig og hele prosessen og. Dette er noe du har valgt selv å være åpen om.Ingen har bedt deg om det.Der har vært følg med nå-snart er det innsett,nå er det rugeperiode osv.Så kommer en periode hvor du trenger tid Mens du får mange flere følgere. Ser at du er på bloggtoppen nå. gir meg en flau smak i munnen.Betyr penger og berømmelse virkelig så mye…Dette minner om Truman sjow. Beklager..

    30. Jeg driter egentlig i om det stormer på bloggen din, men nyter at du ligger over sutrete “MammatilMichelle på listen! Din blogg er jo også så mye bedre, så tommel opp!

    31. Til anonym 00:23
      Godt skrevet! Her treffer du spikeren på hodet.
      Dette er ikke ord og formuleringer skrevet av en hater eller et nettroll. Dette oppfatter jeg som konstruktiv kritikk og velmenende råd. Og de synes jeg det er en del av i kommentarfeltet. Jeg håper du kan ta dette til deg Julianne. Du har veldig mange lesere som følger deg fordi prosessen du er i nå berører mange. Og det er hovedårsaken til dine høye lesertall. Jeg synes du skal beholde bakkekontakten og behandle leserne dine med respekt- også de som velger å gi deg konstruktive tilbakemeldinger og samtidig vil deg vel. Det er nemlig ingen automatisk sammenheng mellom å gi deg en negativ tilbakemelding på noe du har gjort eller skrevet og det å være en hater eller et nettroll.

    32. Gleder meg til å følge dere videre på reisen deres! Masse lykke til uansett resultat, skjønner godt dere vil holde det inn en liten stund 🙂

    33. Kjære fine, flotte deg <3
      Jeg håper virkelig dere deler for de dere har lyst og ikke fordi dere føler dere må.
      Jeg har selv stått i samme situasjon for snart 2 år siden, hvor det var mannen som hadde noe galt. Men jeg har ikke vært så tøff og stått frem med dette. Til og med ikke mine foreldre vet at vår deiligste sønn ble unnfanget uten for min livmor.
      Vi har så heldige at skuddet satt på første forsøk og på det et av de tre som overlevde. Vi fikk desverre ingen på frys.
      Nå vil vi snart få en søster eller bror også, hvem vet om det også sitter på første eller kanskje det går år før vi får det til?
      Jeg syntes det er så utrolig tøft av dere og være så åpne. Jeg syntes også det er så veldig spennende og følge med på hvordan det går med dere.
      Igjen, jeg håper dere deler fordi dere vil!
      Stor klem fra ei som krysser fingrene for dere <3

    34. Du virker veldig sterk og selvsikker som klarer å la alt prelle av og være så snill !! 🙂 Håper du har det bra og ikke lar alt folk kommenterer gå innpå deg. Men det fine håret på bildene her, hvordan har du fått til det da? Hilsen leser med pinneflatt hår…

    35. Først av alt. Julianne; you ROCK🤘🏼😍
      Du er sterk som er såppas åpen i en slik prosess. Jeg vet at det ikke er lett.
      Du har delt kjærlighet, spenning og sorg. Det er en grunn til at du har så mange følgere, og jeg velger å tro at flesteparten vil deg godt og at de resterende kun er ute etter å lage kvalme.. Dette er dessverre folk som ikke har det godt med seg selv. Hvorfor ellers skrive så mye dritt?
      Ser det er mange i kommentarfeltet så skriver at du gjør dette for pengene sin del, og at du har skyld i det selv at folk graver. Men vet dere: Julianne setter fokus på noe som er svært tabu og vanskelig for mange personer. Og dere aner nok ikke hvor mye det kan hjelpe å lese om noen som er i en lik situasjon. Verden i dag er desverre ikke slik at man kan gå ut på gata og si “hei, jeg er i en prøverørsprosess.” Selv om det burde være slik.
      Verden trenger Julianne som tør og rope ut “jeg er i prosessen, og det går bra.”
      Hun er i ferd med å gjøre prøverørsprosessen mindre skummel, og faktisk sette ord på ting. Dette gjør at hun fortjener alle de pengene hun får av bloggen, og ved å skrive om prosessen. Det at hun nå ønsker ro til hun er klar til å dele en forhåpentlig god nyhet, burde ikke være til bry for noen.
      Ro dere ned, og husk at Julianne kjemper en viktig sak for mange.
      Ps. Det er litt komisk at 99% av de som skriver dritt er anonyme. Det beviser bare at de ikke tør og stå opp med hva de mener, og bare der, Julianne, har du vunnet over de.
      Stå på videre!! Du er sterk og god. Og en rollemodell – for fler enn jeg tror du kunne tenke deg❤️👍🏼

    36. Hva heter du på snapchat? XDXDXD
      Og til “Lisa 02.05.2017 kl.23:52” …. Det står jo “pilotfrue” i headeren. Faktisk med enormt store bokstaver også. Så er det jo lov å bruke litt sunn fornuft og resonnere seg frem til at .. pilotfrue er pilotfrue. Varemerket og kallenavnet til Julianne er PILOTFRUE….. Så.. Ja….

    37. Eg pleier ikke å komentere noe her😂
      Men eg vill så gjerne fortelle deg Julianne at du er bare fantastisk ❤️ Eg digger deg❤️
      Stå på…eg heier på deg😁

    38. Håper virkelig ikke at negative kommentarer og styr i kommentarfeltet går inn på deg alt for mye, vi er veldig mange som setter så utrolig stor pris på dere og det dere velger å dele med oss! Det er så synd om noen skal lage styr og være ekle, de har mulighet til å klikke seg ut av bloggen.Håper virkelig ingen klarer å knekke deg. Du virker som en utrolig snill og flott jente, med masse bein i nesa. Det er en glede å klikke inn på bloggen hver dag, du er veldig flink til å sette ord på ting. Gleder meg til fortsettelsen, og igjen: tusen takk for alle innlegg og alt dere deler, jeg setter veldig stor pris på det! Lykke til, klem <3

    39. Faen.. i..helvette… spør du/dere om Snapchat bare for å irritere??? Hu har sagt det 1000 ganger… skjerp dere… jeg blir forbanna på dere på vegne av Julianne og Ulrik… skulle tru dere bare irriterer for å kunne snakke dritt i kommentar feltet etterpå..
      Til Julianne og Ulrik:)
      Håper alt har gått riktig veien denne gangen..
      tenker masse på dere..
      Lykke til med – lykke eller serverin!!
      Det er vakre navn begge to…

    40. Yes! De får helt sikkert barn for pengenes skyld. Bare så det er sagt (snakker av erfaring), å få barn er en stor utgiftspost! Tror du må ha noen år på beina før du forstår sånt 😉 Barnet kommer ikke med eget kredittkort 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg