VI HAR BESTEMT OSS

God kveld, folkens. Beklager sen lyd fra meg i dag. Formen har vært ganske dårlig helt fra morgenen, så jeg har stort sett lagt på sofaen og sovet mellom lufteturer med disse to vakringene og en vippetime jeg hadde på formiddagen. Hodet mitt verker, nesen er tett, jeg fryser hele tiden og føler meg sliten av ingenting. Forhåpentligvis er alt dette bare gode tegn, isåfall kan jeg godt leve sånn lenge. Jeg håper bare ikke at dette er en vanlig influensa eller noe. Det hadde vært utrolig kjedelig. Enda kjedeligere om hodepinen og den slappe formen kun er en bivirkning av tablettene jeg går på.

Over til noe annet.. Vi har bestemt oss for å beholde valpen og jeg er overlykkelig over denne beslutningen. Selv om to dager er liten tid for å vende Stella til den nye hunden, så har vi sett en god utvikling bare på denne korte tiden. Derfor sier magefølelsen vår at dette kommer til å gå veldig bra og jeg er sikker på at de kommer til å bli bestevenner til slutt.

Bildet under ble tatt på vei til dyrebutikken tidligere. Det er jo litt av hvert som må kjøpes inn med en ny valp i huset. Kom gjerne med tips til ting vi kanskje ikke har tenkt på ennå. Gode tyggeleker foreksempel? Det er jo tross alt snart 7 år siden Stella var valp og derfor ikke så lett å huske alle de smarte kjøpene vi gjorde. Men jeg tror vi har det meste på plass nå.

Lille Ramp må være verdens beste bursdagsgave. Jeg har jo ikke bursdag før til neste uke, men jeg fikk overta valpen allerede i dag. Ulrik er snill han, og jeg er heldig! Vi blogges mer i morgen, dere. Forhåpentligvis har jeg mer energi til overs etter en god natt søvn. I kveld er Ulrik hjemme også. Jeg sover alltid best med han tilstedet ♥


 

37 kommentarer
    1. Kong lekene er fine! Har en slags godbit inne i som hundene gnager ut, gummien rundt er slitesterk og den kommer i mange strl for store og små<3 Ellers er en god sele fin å ha istedenfor vanlig halsbånd, om dere ikke bruker det allerede 🙂

    2. Et tips, er å gi stella litt alene tid/kvalitets tid uten valpen og motsatt 🙂
      Det prioriterte vi mye i starten når vi gikk fra 1 til 2 🙂 De setter Så stor pris på den her stunden også blir det ikke noen sjalusi 🙂

    3. Jeg hadde akkurat de samme symptomene når jeg tok prøverørsbehandling, og jeg var gravid. Lykke til! 🙂

    4. Valpen min elsker wubba leken til merket kong 😃 Den fungerer som en tennisball med “armer”. Hunden min har mange leker, men den er en favoritt!

    5. Gratulere og masse lykke til… Ramp var ett passelig navn til en liten sjønnass valp.. Husk og kjøpe noe nytt og gjøre litt stas på Stella også ❤
      Skulle så ønske vi og kunne få hund, men jobber ofte 12 timers vakter, og til alle døgnets tider… Så koser oss max når vi kan låne mamma og de sin hund.

    6. Hei Julianne 🙂 Håper symptomene dine er tegn på graviditet. Krysser fingrene for dere. Jeg har også brukt påsken på å ruge og fant ut at jeg er gravid i går på 4.prøverørsforsøk😀🎉❤️Jeg har også hatt de samme symptomene som deg, vondt i hodet, tett i nesa og veldig frysen. Håper det går deres vei denne gangen ❤️ Gratulerer med den nydelige valpen. Så koselig med to hunder. Da har de mye selskap i hverandre. Lykke til med valpen og testing snart 🙌🏻😀

    7. Små griser i plastikk om sier nøff nøff hehe er en favoritt her. Men de er ganske store så kanskje for store for småtassene

    8. Åhh jippi! Gratulerer så mye! Han er jo bare nydelig <3
      Lytt til kroppen din, slapp av når du må <3 stor klem til deg ;*

    9. Så mysigt, grattis till tillskottet! Vi skaffade också hund nummer två nyligen, det är mer jobb men underbart på samma gång. Helt klart värt det. Vår äldsta är 7 och jag har aldrig sett henne leka så mycket som hon gör nu.

    10. Får en ikke noe medisin hos legen som som skal hindre at kroppen støter vekk egget?Har lest flere har flotte egg men kroppen støter vekk egget hver gang pga immunforsvar og fremmedelement.Neste gang bør du be om noe ekstra for å hindre utstøting egg fra kroppen.

    11. Gikk tur med en hund i bånd og barnevogn i dag, og tenkte på deg. Hunden vimset hit og dit foran barnevognen, og jeg tenkte igjen at jeg er sååå glad det ikke er to hunder her!!
      Vet og se Julianne, at to hunder og barnevogn blir stress, og don’t say I didn’t warned you;-)

    12. Når jeg var gravid med mini var jeg syk(feber, sår hals, tett nese, vondt i hodet) første 2 ukene. 👍🏻 Vet ikke om det er tilfeldig men er ca aldri syk ellers så tror det var mine første tegn på at noe skjedde. Masse lykke til! Håper alt klaffer for dere nå!

    13. Gratulerer med hund! Et tips er å starte allerede nå med å miljøtrene han, dvs. venne han til lyder og situasjoner som kan være ubehagelige. Eksempelvis støvsugeren, som mange hunder er redd for – du kan trene med å legge godbiter på den når den er av og gjøre han trygg på den, la den stå på litt av og til mens dere bare er i rommet og kanskje holder på med noe helt annet, for så å etterhvert sette den på og gjøre han trygg på å være på/rundt den også mens den er på. Du kan også finne lydspor med feks skytelyder, smell, andre ting (ligger sikkert noe på Youtube) som du innimellom kan ha på i stua, først helt helt lavt og etterhvert høyere når du merker at hundene ikke bryr seg/slapper av. Bruker du god tid på slike ting får du en trygg hund, og kanskje særlig i situasjoner som 17. mai, nyttårsaften, flyturer eller andre ting han måtte komme borti i løpet av livet, og som noen hunder synes er ubehagelig. 🙂

    14. Orker ikke lese gjennom kommentarene, så kanskje har noen sagt det allerede – jeg tror det er lurt om dere har Stella fast i en periode då hundene blir vant med hverandre.

    15. Når du går gjennom Ivf-behandling får du selvfølgelig nødvendige medisiner. Behøver ikke gå til legen for å få “noe ekstra.” Og hvem sier at det blir noe neste gang? Julianne kan da være gravid allerede nå😉
      Gratulerer med ny hund. Ikke spesielt imponert over prosessen rundt valpekjøpet, men tror uansett Ramp vil få det godt hos dere. Håper bare virkelig at ikke dette blir for mye dersom dere nå er gravide, og ender opp med baby og valp/unghund samtidig. Altfor mange som omplasserer hunder etter å ha fått baby, fordi de ikke har innsett hvor mye jobb det faktisk er med både hund(er) og barn. Lykke til!

    16. Gratulerer med den lille tassen 🙂 Jeg er sikker på at det vil ordne seg så lenge Stella er grei og rettferdig, det er de aller fleste voffser heldigvis.
      Jeg har jo nettopp kjøpt valp selv, og det viktigste for oss er en god sele (ville aldri ha gått i halsbånd med en hund som ikke går 100% perfekt – og bruker kun halsbånd til trening, ikke tur), bur (valpen min foretrekker bur fremfor seng, men det brukes på samme måte), tyggeleker (min foretrekker bamsene Sienna så skjønt har latt ham arve), godbiter til trening og ulike tepper til buret som kan byttes ut etterhvert som han tisser seg ut 🙂
      Ellers vil jeg si at det utvilsomt var et lurt valg å kjøpe valp nå som du forhåpentligvis er gravid – og ikke vente til babyen kommer. Om du er gravid nå vil valpen være såpass stor at det verste stresset for oss eiere har gitt seg, så det høres for meg helt perfekt ut 🙂

    17. Hei 😃 gratulerer med ny valp i huset. Vi har selv en på snart ett år. Ser en “LEA” har skrevet over at en kan kjøpe spray som sprayes på dersom valpen gjør fra seg inne… Jeg fraråder det! Valpen vår ble veldig syk av lukta.Brekte seg, og fikk pustevansker og kasta opp… Lykke til med nykomlingen!

    18. En valp kjøpt på impuls, samtidig som du prøver og bli gravid? Det sitter folk på diverse omplasseringshjem og drar seg i håret. MEN jeg går ut i fra at du ser på det og eventuelt sitte med en nyfødt, en unghund som tester grenser og en sjalu “storesøster” som en morsom utfordring. For man gir jo ikke bare opp hunden sin fordi en baby er mer spennende. Og for mi del (hunden min er litt større en dine) så ble barnevogn og hund i bånd ett mareritt. Men igjen dette har du sikker tatt høyde for og har en løsning på når Ulrik er på jobb. Lykke til!

    19. Ulrik må belage seg på å slutte jobbe etterhvert…. for du gidder nada utenom å lytte til kroppen…dvs gjøre nada utenom shopping og fikse på utseende

    20. Små hannhunder av den typen er ofte fæle til å markere inne, og det at du har ei tispe fra før gjør ikke saken bedre. Jeg har en chihuahua selv, så det vet jeg. Gled deg til å tørke hundepiss samtidig med potensielle våkenetter, det gjør susen for både forhold og hverdagen ellers. 🙂
      Nei, du skulle heller ha kjøpt deg ei tispe når du først bestemte deg for å kjøpe en valp til på impuls, kun fordi den var sååå søt! Hva vet du om foreldrene og deres helsestatus? Kanskje ligger det aggressivitet på linjene? Masse sykdommer? Dette tror jeg var svært lite gjennomtenkt av dere, men det innser dere tidsnok selv.
      Håper den lille valpen slipper å havne på finn.no for omplassering om et år, selv om keg er stygt redd det er tilfellet. 🙁
      “Haha”

    21. Ok, den kommentaren ble veldig krass og spydig. Beklager, men jeg blir frustrert på vegne av valpen.
      Jeg har selv en voksen hund som har fått aalt for lite oppmerksomhet etter babyen kom i hus, og det er trist. Det hadde vært bedre å ha bare Stella som bor til dere kun en periode av gangen, for så å kjøpe dere en valp om dere ser det går bra.

    22. Herregud folkens, så negativ dere er! Å allerede begynne å snakke om hvor “utrolig vanskelig hun skal få det med 2 hunder i bånd og en barnevogn” er nå litt som å gå rundt med åpen paraply på en solskinnsdag i tilfelle det begynner å regne. Julianne har flere ganger nevnt at de ønsker seg en til hund, så dette er jo ikke et spontant valg. De har nok tenkt over det en gang eller ti. De vet hvor mye arbeid hunder er, i og med at de har hatt en hund i flere år. Ser også at noen til og med nevner at Ulrik pent må slutte på jobb nå som de har skaffet seg en til hund, samtidig som de kanskje er gravid. Nei.. dette klarer de nok helt fint! Tror heller at en ny liten Ramp å bryne seg på vil være sunt for de begge i denne rimelig intense perioden.

    23. At hun har nevnt flere ganger at hun har lyst på en hund til betyr da vitterlig ikke at det er veldig gjennomtenkt. At Julianne drar ut for å ordne neglene sine og ender opp med å ha valp i hus ei uke senere motbeviser i grunn bare det. Det er også forskjell på å ha ei tidpe på deltid, og nå ei tispe i tillegg til en hannhund, og kanskje også en baby på slutten av året. Ulrik og Julianne vet heller ikke hvordan det er å ha barn, og 2 hunder og en baby utgjør veldig mye mer jobb enn ei lita bikkje på deltid. Man kjøper rett og slett ikke hund fordi den er søt, da hadde vi endt opp med mange hunder alle mann alle. Håper i det minste dere har satt dere godt inn i hvordan denne rasen/blandingen går med barn, sykdommer, lynne osv. Alle vet hvem som må vike dersom det blir for mye med både barn og hunder. Direkte uansvarlig å skaffe en hund på impuls samtidig som man planlegger baby. Hvorfor i all verden ikke i det minste vente til de hadde tatt test nå? Barnementalitet. Jeg vil ha hund med en gang, så da blir det sånn. Håper virkelig ikke denne lille, søte hunden ligger til omplassering på finn.no om 1 års tid.

    24. Men i all verden, folk? Hva går det av dere? Skjemmes dere ikke over dere selv og hvor fordømmende dere er? Bare fordi dere ikke selv hadde maktet baby og to hunder, betyr ikke at ingen andre heller klarer det. Julianne og Ulrik er voksne mennesker som er fullt ut kapable til å foteta egne valg og vurderinger. Husk at Julianne faktisk ikke har en jobbhverdag som er lik den du selv har, og at hun kan styre mye selv. Ulrik er også hjemme mye i perioder. Herregud, klart de klarer dette om de går inn for det! Personlig synes jeg selv at det er perfekt timing med baby og valp samtidig – for når i livet ellers har man så mye tid hjemme (bortsett fra i pensjonisttiden)? Det handler om ønsker, prioriteringer og gjennomføringsevne. I dette kommentarfeltet er det i hvert fall mange “glasset er halvtomt”-folk!

    25. Det at hun har skrevet om det ved flere tilfeller er et tegn på at hun ikke bare dro “ut for å ordne neglene sine og ender opp med å ha valp i hus ei uke senere” som du sier. Det er jo rimelig innlysende at de har snakket om det, og det at de først hadde valpen på lån før de bestemte seg er igjen et tegn på at de tenkte over saken før de bestemte seg for å faktisk skaffe seg en til hund. Hvor får du det fra at de “kjøpte en hund fordi den er søt”? Jeg håper inderlig at du er en ung person, for alternativet er at du er en utrolig forutinntatt person som danner seg sine egne meninger basert på intet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg