RESPEKTEN MÅ GÅ BEGGE VEIER

Det var mange som mente at jeg var frekk i mitt svar til denne “Silje” i går og det er jeg helt enig i. Svaret mitt var frekt, men det var ikke noe frekkere enn spørsmålet som ble stilt. Ja, jeg burde kanskje holde meg for god til å svare leserne mine med samme mynt tilbake. Men jeg synes ikke det er rettferdig at jeg alltid må smile og være høflig når jeg får kommentar etter kommentar fra lesere som prøver å såre meg. Respekten må gå begge veier.

Det var ikke nødvendigvis det Silje lurte på som jeg tolket frekt. Det var måten hun formulerte seg. “Haha. Føler begge er jentenavn“. Hva var poenget med å skrive dette til meg? Uansett hvordan man vrir og vender på disse ordene, er det umulig å tolke de hyggelig. Derfor tok jeg ikke kommentaren seriøst. Dersom Silje virkelig hadde lurt på dette hadde hun aldri brukt tid på å skrive en kommentar, vente på at jeg godkjenner og så vente på svar fra meg når hun kan finne ut av svaret på under 15 sekunder ved et lite søk på Google. Det er ingen tvil om at kommentaren var ment negativt.

Jeg vet at navnet “Silje” er et jentenavn. Det tror jeg at de aller fleste som leser denne bloggen forstår. Jeg liker faktisk navnet “Silje” veldig godt. Det minner meg om en god vennine jeg hadde gjennom ungdomstiden som het “Silje” til fornavn og “Karoline” til mellomnavn, et navn og en jente jeg beundret. Jeg vet også at det er flere jenter som heter “Silje” enn det er gutter som heter “Severin” i Norge i dag. Men selv om guttenavnet Ulrik og jeg har valgt er sjeldent så er det ikke et nytt navn eller noe vi har oppdiktet. Vi ønsker at sønnen vår (hvis vi får en) skal oppkalles etter morfaren til moren til Ulrik, altså oldefaren til Ulrik. Han het nemlig Severin.

Jeg beklager om du, Silje eller andre ved samme navn følte seg truffet av det jeg skrev. For det var virkelig ikke meningen og det ber jeg om unnskyldning for. Svaret mitt var ment som en ironisk liten spøk. Jeg hadde aldri trodd at så mange skulle ta det jeg svarte tilbake på en slik kommentar på alvor, og heller ikke trodd at andre ved samme navn skulle ta seg nær av denne spøken.

Til slutt vil jeg bare legge til at jeg synes det er feigt å sammenligne meg med andre bloggere som ikke har kommentarfelt. Jeg får stygge kommentarer hver eneste dag som jeg publiserer. I mitt kommentarfelt får alle lov til å si sin mening uansett hvor fjern den er fra min egen. Slik har det alltid vært og slik skal det alltid være. Kommunikasjonen går begge veier. Det må jeg tåle og det må dere som skriver til meg tåle.

Nå lar vi dette ligge og fokuserer på viktigere ting, folkens. Okei? Jeg lover i hvert fall å tenke meg om før jeg svarer frekt på frekke kommentarer igjen.


 

106 kommentarer
    1. Ikke bry deg fine julianne <3 Du har rett som alle andre å svare,det er din blogg og folk er frekke og den kommentaren var ikke hyggelig og ganske dum må jeg si,vi vet jo alle hvilke av de navnene som er gutte og jentenavn - end of story!
      God helg <3

    2. Jeg er helt enig i at fokuset er på smålige saker. Hva med å heller lese om saker som er lærerike. Som sagt i ditt forrige innlegg, burde dere, spesielt om du er kvinne lese innlegget til Stylebyfrm på http://stylebyfrm.blogg.no. Hun er dyktig og tar opp mange interessante saker. Hennes seneste innlegg er av alvorlig karakter og er relatert til det Julianne går igjennom nå. Ta en titt!

    3. Herregud, slik jeg ser det, er du overfølsom og nærtakende i måten du tolket kommentaren hennes på. Muligens hormoner, muligens bare deg som person. Ikke imponerende, ihvertfall.

    4. Leste ingenting frekt ved din kommentar heller jeg.
      Om Silje hadde unnlatt haha i sin, ville heller ikke den vært frekk 😊

    5. Jeg syns faktisk at kommentaren din tilbake var skikkelig morsom 😁😁 man får tåle svar på tiltale!

    6. SYnes ikke d var noe frekt med den kommentaren til Silje…Er jo ikke sikkert alle vet om forskjellige navn, om d er jente eller guttenavn. Er jo ikke alle som vet d. Å at du velger å henge ut dine lesere på den måten her er jo ikke veldig positivt synes jeg heller.

    7. Syns ikke at kommentaren til Silje var frekk… Det ER jo to forholdsvis nye og ukjente navn. Syntes du overdrev her..

    8. Du kunne ha fint bare svart at Lykke er jentenavn og Severin er guttenavn. Da hadde du unngått denne situasjonen. Å svare frekt/ironisk var virkelig ikke nødvendig.

    9. Katrine: Blir veldig slitsomt at det er “Haha” som skiller en fra å være hyggelig og et nettroll..

    10. Silje sin kommentar var langt i fra frekk, “haha” kan like så godt ha vært rettet mot henne selv, fordi hun kanskje følte seg rar/teit som ikke visste om det var gutte- eller jentenavn. En ærlig feil. Trenger ikke være så hårsår og tolke ting negativt selv om noen legger til en liten latter i kommentaren sin, latter er tross alt mer positivt enn negativt i de fleste tilfeller.

    11. Jeg selv heter Silje og søsteren min heter Caroline. Og Silje er et veldig populært navn. Og syns faktisk at hun fortjente det svaret ditt tilbake siden hun var frek. Og disse navnene dere har funnet syns jeg er kjempe fine navn😀 Heier på dere 😀

    12. Synes ikke svaret ditt var noe frekt, de fleste vet at Lykke er et jentenavn og Severin er et guttenavn. Greit de ikke er helt vanlige, men går ann å bruke hodet litt før man skriver enn sånn kommentar som Silje gjorde, synes nå jeg 🙂
      Håper det kommer en liten Lykke eller Severin til dere snart <3

    13. La oss heller fokusere på at dere fikk 7 befruktede egg, for det er virkelig noe å feire!! Blir nok en liten Severin eller Lykke ut av dette ja☺

    14. Handler jo om at du synker ned på hennes nivå når du svarer frekt tilbake, dermed er du heller ikke noe bedre selv. Når du er blogger og deler så mye offentlig, må du faktisk regne med uhyggelige kommentarer og at alle faktisk ikke alltid er enig med deg. Og man skal ikke straffes for å ha andre meninger enn deg. For meg framstår du som lite reflektert og tåler svært dårlig at noe eller noen går mot deg.

    15. Men tenk på Ulrik sine kollegaer, flyvertinnene. De mottar sure kommentarer hver dag, og de må bare ta imot å være profesjonelle og hyggelige.

    16. Hei! Jeg er ikke den Silje som skrev denne kommentaren, men synes likevel svaret ditt var fornøyelig! Haha, måtte le 🙂 Skjønner ikke helt hvorfor andre tok seg nær av dette?
      Heier på dere, flott resultat etter egguttaket!

    17. Lykke og Severin er gamle og nydelige navn! Severin suveren! Synes det var en spydig og svært unødvendig kommentar fra “Silje”, som absolutt fortjente svaret hun fikk.

    18. Skjønner ikke helt hvorfor du tok deg nær av denne kommentaren? Det var jo bare et spørsmål som det helt sikkert var flere som lurte på. Syntes svaret ditt var veldig barnslig.

    19. Den kvinnelige varianten av Severin er Severina (blant annet)
      Min sønn og hans Oldefar heter begge Severin må si jeg aldri har møtt noen som har lurt på om det er et jentenavn før….

    20. Folk bryr seg altså litt for mye om de minste tingene! Om kommentarene til Silje eller deg var litt småfrekk eller ikke – hva gjør vell det? 🙂 Det er iallefall milevis fra netthets, mobbing og lavmål. Virker som at enkelte av dine lesere leter etter ting å ta deg på, det kaller jeg lavmål.
      Jeg synes det er veldig spennende å lese bloggen din og følge med på prosessen mot å bli gravid 🙂 Jeg håper at dere lykkes og at foreldrerømmen blir realisert!
      Masse lykke til! Ikke la alle smålige kommentarer gå inn på deg, nyt den fantastiske vårdagen vi har i Oslo i dag 🙂

    21. HERLIGHET tok faktisk noen DEN kommentaren ille opp??? Snakk om å VELGE å bli tatt nær av ting. Blir flau på folks vegne…
      Tviler STERKT på at noen faktisk følte seg truffet av det der på ekte, tror det bare finner en unnskylding til å snakke stygt.
      Jeg heter Cecilie, og navnet mitt høres ut som Silje liksom. Jeg syntes kommentaren var passende- og komisk besvart. Så ja, vis noen FAKTISK tok den kommentaren personlig, så er jeg flau på deres vegne.

    22. Ikke la deg diktere av andre. Synes svaret ditt var helt på sin plass, uansett hva personen het, for du svarte bare den som spurte, og det kunne vært hvilket som helst navn, men denne gangen var det Silje.
      Du skal så absolutt ikke ta i mot alt og være hyggelig, men enkelte ganger kan det være på sin plass å si fra. Denne gangen var det det, for hun var kun ute etter å såre deg, gjøre narr av deg, ja, være ekkel. Dessverre er det noen som føler at deres dag blir bedre når de får være vond og ekkel med andre. Stakkars folk, tenker jeg, de må ha det fryktelig vondt inne i seg selv.
      Stå på, svar de som fortjener det. Du får og pepper når du fortjener(?) det. Respekt går begge veier.
      Synes Severin er et nydelig navn, det klinger godt, er både mykt og maskulint. Lykke er nok mer sjelden, men et fint navn det og, man må kanskje venne seg litt til det, men herlighet, det er mange navn man må kjenne litt på før man kan si noe om det. Uansett, dere valg.

    23. Syns det var et helt fint svar. Er vel ingen gutter som heter Lykke, og jenter som heter Severin? Kanskje ikke like kjente navn over hele Norge, men følte den kommentaren var litt for å være slem, evt. En særlig ung bloggleser.
      Jeg syns det kan være greit å svare med samme mynt noen ganger, slik at folk kanskje skjønner selv at de har stilt et dumt spørsmpl og får et dumt svar tilbake. Ofte får jeg høre når jeg er ute mes hunden min, en rase med et spesielt utseende:
      Åh! De det er så stygge!/for en stygg og rar hund, den er nesten aå stygg at sen er søt!
      Ofte ler jeg det bort, men jeg syns Ikke det er noe gøy og kommer en dag til å svare, med et like teit smil:
      “Åh, jeg tror hunden min syns du er stygg du og, men han holder seg for god til å si det til deg”.

    24. Har ingen formening om den øvrige diskusjonen her, men det er helt latterlig at Sophie Elise kritiserer deg for det her. Hun har skrevet utrolig mye frekt i det siste, om at leserne hennes er dumme hvis de ikke klarer å bruke eBay, etter at en leser spurte hvordan hun fant så mange klær der. Helt unødvendig av henne. Dette er bare ett av flere anledninger hvor hun svarer lesere frekt. Jeg ville ikke tatt meg veldig nær av det hun sier:)

    25. Ikke beklag deg for dette julianne! Det er urettferdig at du skal ta imot alt dritten, uten å kunne si noe tilbake.

    26. Syns du overreagerer på hennes kommentar .hun spurte ett hel normalt spørsmål som hun lurte på med tanke på at hun var ny i din blogg. Stakkars Silje som bare spurte å fikk en med masse hormoner på seg … syns du handlet det feil ….

    27. Jeg er enig med de andre som skriver i kommentarfeltet at du er alt for snill! Jeg har fulgt bloggen din en stund, og er rett og slett imponert over din åpenhet, og det faktumet at du godkjenner alle kommentarene. Det krever en del styrke.
      Personlig mener jeg at du bør “si i fra” litt oftere!
      Og det er så sant det du skriver om gjensidig respekt.
      Stå på Julianne, jeg digger bloggen din og mener at ikke har noe å unnskylde deg for! Ønsker deg en fin helg 🙂

    28. Jeg føler at de fleste i Norge burde vite at navnet Severin er et guttenavn. Severin Suveren i den fjellvett reklamen er jo en mann. Og den gikk ofte på TV tilbake i tid.

    29. Jeg leser Silje sin kommentar helt ulik fra deg Julianne, jeg tyder det som om hun faktisk lurer på hvilket navn som er guttenavn. Jeg hadde selv vært litt usikker hadde jeg ikke lest din blogg fast. Er det virkelig ikke greit å spørre om noe selvom man kan google seg frem til svaret? Da hadde du nok hatt få spørsmål her! 🙂
      Husk på at ting missforstås ofte skriftlig, og hun trenger ikke å ha ment det frekt i det hele tatt, detkan du faktisk ikke vite. Det er nettopp derfor man heller bør svare nøytralt, fordi meningen bak/baktanken vanskelig lar seg oppfatte skriftlig.
      Håper du får en fin påske, og at du unnskylder deg til Silje, så blir nok samvittigheten litt bedre også. Bedre å si unnskyld en gang for mye enn en gang for lite!
      Klem <3

    30. Hei.
      Jeg syntes at du skal svare tilbake på kommentarene du får akkurat slik du selv vil og føler. Det er det som er “ekte”. Selv om du er blogger så skal du ikke ta til deg så mye kritikk som du får og smile videre, det er ikke greit! Beundrer deg så mye for den sterke personligheten du har!
      Og til alle andre lesere som har tatt seg så nær av den ene kommentaren. Hvis dere tar dere så nær av en tilbakemelding hvorfor i all verden skal ikke Julianne ta seg nær av noe som faktisk preger henne så mye. Sist jeg sjekket så er Julianne også ET MENNESKE. Akkurat på lik linje med alle oss andre. Bare fordi hun er en av Norges mest populære blogger så betyr det ikke at hun skal være falsk og le tilbake. Julianne har så mange fantastiske lesere og følgere fordi hun er seg selv, fordi hun er ærlig, godhjertet og gir mye av seg via å for eksempel dele en av de tingene som preger henne mest. Nei, blir faktisk helt satt ut av dagens mennesker. Uansett Julianne, du har så mange fantastiske lesere som klikker seg inn på bloggen din gjerne flere ganger om dagen, men det vil alltid være av de respektløse typene her i verden som verken tenker utenfor boksen eller eier empati.
      Ønsker dere lykke til videre med dette forsøket og håper så inderlig at alt klaffer denne gangen ❤

    31. Hei. Som Julianne skrev her blir Severin oppkalt. Severin var et godt norsk navn før i tiden. Jeg synes det er helt flott at de “gamle” navnene blir tatt i bruk igjen. Flere skulle gjort som henne. Nå har jo alle barn “motenavn”. Flott Julianne og Ulrik

    32. Folk er rett og slett hårsåre! Frekt eller ikke, den kommentaren var unødvendig og kunne vært mye mer gjennomtenkt. Å dra inn et så åpenbart spørsmål til en prøvende synes jeg ikke viser respekt i det hele tatt. Det er barnet til Julianne og Ulrik vi snakker om, og som vi lærer på barneskolen: Det er ikke alt man skal spørre om! Synes Julianne får ufortjent mye hat. Hun er i hvert fall ærlig, og legger ikke skjul på NOE. I tillegg svarer hun på kommentarer og tar opp dersom det blir problemer, slik som nå. Hvor mange andre bloggere på topplisten gjør det? I mine øyne viser det hvor mye hun BRYR SEG om leserene. Og jeg tror ikkje dobbeltmoralske Sophie Elise har så mye hun skulle ha sagt i denne situasjonen.
      Lykke til videre i prosessen, Julianne og Ulrik, jeg krysser alt jeg har for dere! 🙂

    33. Når jeg leser enkelte kommentarer her skjønner jeg at det er krig i verden, tenk å henge seg opp i så mye!!! Dette er kun fordi Julianne er kjent at folk skal klikke, men Julianne er faktisk et vanlig menneske, så hvorfor skal hun finne seg i alt? Lillebroren min heter Kim og det brukes faktisk både til guttenavn og jentenavn i dag. At folk henger seg opp i sånne småtting er heeelt sykt. Stå på Julianne, jeg heier på dere og synes dere har valgt flotte navn! 🙂

    34. Dette var da en veldig rar kommentar av Silje… jeg har aldri opplevd at noen aldri har hørt om navnene Lykke eller Severin. Det kan da umulig være vanskelig å skjønne hva som er hva? Det går tilogmed et tv-program på NRK som heter Severin. Skjønner at du tolket den som frekk, det ville jeg også gjort.

    35. Oi, det er jeg som spurte om det! Beklager så meget, det var faktisk ikke noe frekt ment det at jeg spurte. Jeg kan forstå at det kunne virke sånn, men jeg mente ikke navnet var stygt overhode! Bare ikke hørt det før 🙂 Beklager igjen, Julianne! Jeg skal bli flinkere til å formulere meg så det ikke blir flere sånne misforståelser 🙂

    36. Jeg digger navnet Severin! Tror det kanskje kommer fra Frankrike. Og Erin som jentenavn er nydelig, synes jeg. Lykke er jeg ikke så sikker på, høres oppkonstruert.Liksom, gå rundt og hete Happy..Ved valg av navn så bør man tenke på personen som skal ha det, det er vel ikke ment som sjenanse til bæreren? Og alle navn som har en J inni der, f.eks. Silje, er tunge navn. Silly? Lykke kan lett bli til Licky, og det vil ingen hete. Ikke lett det der. Tror man bør tenke litt internasjonalt kanskje?

    37. Hvis hun ikke skal finne seg i alt, mens vi lesere skal bare jatte med og finne oss i st hun er på et like lavt nivå ? Julianne, du må ikke glemme at du er økonomisk avhengig av leserne dine .. enten du vil det eller ikke 😉

    38. Jeg må jo bare si at jeg som faktisk er utlending, ikke født eller oppvokst i Norge vet veldig godt hvilket navn er jentenavn og hvilket som er guttenavn…

    39. Nok et reflektert innlegg fra deg 🙂 Holder helt med deg og tolket den kommentaren på samme måte som du gjorde. Gratulerer med 7 egg! Blir spennende fremover nå. Klem til deg, Ulrik og Stella, med ønske om en god påske 🙂

    40. Severin er jentenavn. I Frankrike, blant annet, er det et jentenavn (Severin/e). Aldri hørt om en gutt som heter slik.
      Men det er opp til dere det. 🙂

    41. Djeeez, voksne folk. Det var ikke frekt å stille deg det spørsmålet, slik jeg leste det. Og du bør bli mer voksen. Nå fremstår du bare barnslig. Du må tåle et helt enkelt spørsmål. Dette babygreiene tar jo helt over fornuften snart!

    42. Altså, når sannsynligheten er passelig stor for at deres fremtidige barn får navnet Severin, forstår jeg veldig godt at det er ekstremt ubehagelig med et slikt spørsmål. Da jeg valgte navn til min datteren, som for øvrig heter Sienna – ikke et spesielt “vanlig” navn, fikk jeg mange negative reaksjoner. Jeg husker for eksempel en av kommentarene, som fortalte at min datter kom til å bli stripper eller prostituert på grunn av navnet sitt. Selv om det ikke var et “angrep” mot henne som person/barn, føltes det likevel slik.
      Jeg har ikke det minste problem med å forstå at slike kommentarer blir besvart på en frekk måte. Ikke i det hele tatt. Det er barna – eller våre fremtidige barn – det er snakk om. Da tåler man fint lite 😉

    43. Les sophie Elise sitt innlegg. Du bør ta lesere av deg på alvor og behandle de med respekt. Respektløst var det du skrev tilbake og du skriver respektløst når du forsvarer deg i innlegg av noen kommentarer. Du tjener penger på at folk gidder å trykke seg inn å lese alt dette og det bør du ha sterkt i minne!

    44. Hahahaha!
      Dette gjorde dagen min. Jeg ELSKER svaret ditt tilbake. Du er helt fantastisk, heia dere og kjærligheten <3

    45. Herregud.. så mye oppstyr for så lite! Julianne har selv påpekt at hun også har veldig unge lesere/følgere, og dersom denne Silje er 13-14 år syns jeg ikke det er spesielt rart at hun ikke har hørt om navnet Severin. Ei heller at hun valgte å spørre her. Er det en voksen person som har spurt bare for å være spydig i forhold til navnevalg, så er det fryktelig unødvendig. Syns allikevel det lyser gjennom at Juliannes svar er skrevet i affekt, og at hun ble fornærmet av spørsmålet. Av all kritikk her inne syns jeg jo ikke akkurat at dette er den verste kommentaren Julianne har fått.. så merkelig kommentar å velge og svare spydig tilbake på.
      Når det er sagt.. gjort er gjort og skrevet er skrevet. Hun har beklaget seg, bli ferdig med saken👍🏻

    46. Det spiller ingen rolle hvordan kommentaren fra Silje var ment. Som blogger vil du alltid måtte forholde deg til kommentarer av alle slag. Spørsmålet er bare hvordan du velger å takle det. Jeg har fulgt bloggen din en stund og jeg må si at jeg har sett dette før. Du synker ned på samme nivå som enkle, mindre intelligente individer. Du svarer på en måte som får deg til å fremstå som umoden, lite reflektert og alt annet enn smart. Er det virkelig slik du vil fremstå som blogger? Jeg vil råde deg til å tenke grundig gjennom dette. Du må finne balansen mellom å være personlig og profesjonell. Personlig når du skriver blogginnlegg og profesjonell når du håndterer nettroll og ufine kommentarer. Du vinner absolutt ingenting ved å synke ned på et lavt nivå. Da viser du bare at du er av samme ulla selv. At respekt må gå begge veier, er ikke et argument for å ta tilbake med samme mynt. Du kan ikke kreve at alle som klikker seg inn på denne bloggen skal ha respekt for deg. Det er ikke slik det funker. Folk klikker seg inn her av ulike grunner og du tjener penger på alle sammen, også dem som skriver ufine kommentarer til deg. Når du har valgt å leve av å blogge, så er det en del av pakken. Du tjener veldig mye penger på en minimal innsats. Det er ikke vanskelig å se at det ikke ligger mye arbeid bak blogginnleggene eller bildene dine. Jeg synes du skylder alle dine lesere å legge ned arbeid i bloggen. Bare se på Fotballfrue. Jeg er imponert over alt hva den dama får til. Du fremstår som lat i forhold til henne. Jeg håper du tar dette som konstruktiv kritikk. Jeg tror ikke det er sunt for noen å tjene så mye penger på å gjøre så lite. Og nei, jeg er ikke misunnelig. Som en engasjert og samfunnsinteressert person er jeg forundret over bloggverden som jeg begynte å følge med på for ikke så lenge siden.

    47. Jeg heter Silje! Og jeg syns det var et passende svar, folk er faen så frekke. Hvorfor skal du være en offentlig søppelbøtte bare fordi du blogger? Man får ikke fritak for folkeskikk på nettet etter min mening. Lykke og Severin er nydelige navn, og det er ikke tvil om hvem som er guttenavn og jentenavn.

    48. Så vidt jeg vet er du ingen tankeleser. Du skriver i dette innlegget at du “vet” at kommentaren måtte være ment negativt basert på en slutning du har dratt (at hun valgte å skrive i kommentarfeltet og vente på svar heller enn å søke på Google). Poenget mitt er at dette kan du ikke vite, det er en slutning du har tatt.

    49. Dumme spørsmål får dumme svar? Rart at så mange folk henger seg opp i det. hadde noen spurt meg om der angående valge på mitt barn hadde jeg svart med samme mynt 😉 hilsen ei som synes du er et veldig bra menneske 🙂

    50. Er det ingen som vet on sangen “lykke liten”?? Det er jo om en liten gutt som heter Lykke. Det var vel ikke opplagt hva som var gutte og jente navn allikevel da

    51. En kommentar til anonym som skrev at Severin er et jentenavn i Frankriket. Om det er riktig skal ikke jeg utale meg om, men har du tenkt på at Janne er et guttenavn i Finnland og Inge et jentenavn i Danmark? Inge er i skikkelig gamle dager brukt som jentenavn i Norge.
      Til anonym som skrev stakkars Ulrikk og familien som skal slite med dag. Kjenner jeg den familien rett, skal de takle det VELDIG godt.

    52. Kommentaren til SIlje var ikke frekk på noen måte. Det var et helt uskyldig spørsmål, og hu forklarer til og med hvorfor hu lurer, hu er ikke kjent på bloggen. Du overdramatiserer så sinnsykt. Barnslig oppførsel. Null respekt for leseren. Jeg liker bloggen dinl, og støtter deg 100% i prøverørsprossenen og leser bloggen hver dag, men den kommentaren din var unødvendig. Du mister lesere(som faktisk er grunnen til ditt levebrød) om du behandler dem slikt

    53. Nei vet du hva, du viser aldeles ikke alle kommentarer! Jeg stilt kritiske spørsmål til deg vedrørende D-vitamine er du reklamerte for, og den kommentaren min ble tydeligvis stoppet/sensurert. Så ikke gjør deg selv til en helgen er du snill, for du kan noen ganger fremstille deg selv som det. Upps denne kommentaren kommer vel kanskje ikke med??

    54. Jeg digget kommentaren din jeg! Hadde aldri troddnoen kunne reagere på den.. Lykke er de siste årene blitt ett vanlig navn, og Severin har vært helt vanlig før. Hvis en skulle være usikker kunneen googlet i stedet forp stille deg spm på den måten. Lykke til med innsett!

    55. At folk kan være så jævlig frekke.. Unnskyld meg, jeg er ikke den som hisser meg opp over alt, men i kommentarfeltene til pilotfrue her så går det så mye igjen at hun tar seg så nær av ting som blir skrevet her – HALLO? Jeg syns det er så ufattelig mange ekle “Kjerring” kommentarer, frekke og nedlatende kommentarer – selv om man er en BLOGGER så trenger man IKKE å tåle alt! Man kan få lov og ta igjen med samme mynt, for å REAGERE! Så, når folk skal da kritisere henne for å ta seg så nær av ting og kalle henne det ene og det andre, fy søren, hva er galt med folk?
      Stå på Julianne! Det er ikke frekt å svare folk tilbake på den måten du gjorde, for meg viser det heler tvert imot at du har respekt for deg selv – og de folka som da skriver dritt tåler ikke at du står opp for deg selv / setter deg selv i respekt!

    56. Jeg tror du hadde gjort lurest i å vente med å publisere navnet til etter barnet var født, for da hadde ikke folk hatt noe annet valg enn å forholde seg til det 😉 Og spørsmålene hadde trolig ikke vært så mange!!

    57. Altså, you go girl! Helt innafor å spøke med dette. Jeg svarer innimellom også og vet du, det har du all rett til. Dette er din blogg! God påske søta! Sees etter påske❤️

    58. Skjønner deg godt. Vi har fått så mye pes på navnene vi har valgt til barna våres. Folk skal alltid ha en mening.
      Stå på å ikke bry deg sier bare jeg. Begge navnene er flotte navn !
      Hilsen Silje
      Og nei, jeg blir ikke sårer eller fornærmet fordi om jeg heter Silje .. ha ha

    59. Du kan være stolt av den du er. Du er ei jente med samvittighet. Det merkes. Så kan man være så uenig man vil i dine navnevalg og andre meninger du har. For det er dine navn og dine meninger . Du har vokst sånn på meg Julianne . Å da min kjæreste som har møtt deg i ulike anledninger sa, ja hun er så trivelig som hun gir for uttrykk for. Hun er et vinnende vesen. Jeg ønsker dere lykke til med alt, og krysser fingrene for deg. Var i går å kopierte den grønne jakka di😊 Hilsen fra Trondheim

    60. Kjære Julianne. For det første vil jeg si at begge navnene dere har valgt er helt nydelige. Jeg elsker de navnene. Men om jeg ikke hadde likt de hadde jeg likt at dere velger navn dere er glad i uavhengig av hva andre synes. Og at du ble lei for den kommentaren fra Silje kan jeg forstå. Man kan jo ikke garantere at det var stygt ment det hun skrev, men det er lett og tolke det slik. Og selv om ikke jeg har opplevd å være i den situasjonen dere to er i, kan jeg lett sette meg inn i hvordan det føles å få stygge kommentarer når man har nøye valgt ut to vakre navn og så sårt lengter etter et barn å gi det navnet til. Jeg håper dere får kjenne på lykken av å få et barn. Og om ikke, så er jeg overbevist om at det finnes en mening med alt og med alle prøvelser også. Kanskje ikke dere tenker akkurat slik, vi er jo forskjellige og har ikke samme tanker om dette livet. Dere to virker sterke, og det er også et tegn på styrke at man våger å være svak.

    61. Silje sin kommentar var ikke frekk…? Bare fordi hun skrev “haha” ..det kan menes som (jeg burde kanskje vite det, men jeg gjør ikke det) Alle ser jo at det er ment sånn?

    62. Totti: Jeg godkjenner alltid kritiske spørsmål om produktene jeg markedsfører gjennom bloggen. Men om kommentaren er direkte negativ og drøy, så lar jeg være å publisere den av respekt for annonsøren som jeg da har et seriøst forhold til. Når det er sagt så markedsfører jeg kun produkter jeg liker, har prøvd eller bruker selv 🙂

      Negtive og stygge kommentarer om meg selv blir alltid publisert. Det var det som var temaet i innlegget du sikter til. Der handlet det om meg, ikke om produkter jeg bruker.

    63. Hei!
      For noen nydelig navn! Vi selv fikk kommentarer da vi valgte et gammelt navn til sønnen vår, det gjorde vondt fordi vi visste ikke hvordan vi skulle tolke det. Men etter han ble født, og de ble kjent med den lille gutten ble navnet nydelig for alle. Også fordi som har kommet med frekke kommentarer eller kommentarer som kunne tolkes i alle mulige retninger.. Skjønner ikke helt hva som var frekt med svaret ditt heller jeg da. klem

    64. Syns virkelig ikke svaret ditt var frekt, eller at du la deg ned på hennes nivå. Men nettopp som du var inne på en finulig liten twist til ett menneske jeg nekter å tro ikke viste hvilke navn som var knyttet til hvilke navn. Isåfall sier det en del om allmenkunnskapen hennes… Tvi tvi!

    65. Takk for en god latter! Sitter alene med kidsa og savner mannen som er i Nordsjøen, og ditt motsvar var faktisk veldig morsomt 😂. Den kommentaren som ble skrevet av Silje tolker jeg som nedlatende. Jeg har registrert at du får flere kommentarer av “nye lesere” som stiller litt kjipe spm fordi de visstnok ikke har lest bloggen din før. Mistenker at det er noen av de samme leserne. Mulig at slike motsvar kan gi deg mer “hat” men noen ganger må man ta igjen. Viktig å stå opp for en selv! Masse lykke til videre i prosessen! Heier på deg 😊

    66. Jeg har far, farfar og bror som har severin navnet. Slik skal det fortsette i generasjoner! Vakkert navn <3

    67. Så utrolig mye kjerring-faktor det er på blogg-plattformen, både blant lesere og andre bloggere! Sykt at dette blåses opp i slike dimensjoner. Rene heksejakten. Så hadde kanskje “Silje” et genuint spørsmål, som Pilotfrue tolket feil og svarte deretter. Men herre, det må da være lov å vise sarkasme i ny og ne.
      Jeg for min del ble mest sjokkert over Sophie Elise som viet et blogginnlegg til denne filletingen. Jeg har umåtelig respekt for sistnevnte blogger, og digger at hun har sterke meninger om VIKTIGE problemstillinger. Men her mistet hun mye kredibilitet og respekt hos meg. Sophie Elise var faktisk utrolig kjip og umoden mot deg her.

    68. Syntes du overdriver. Velger man så uvanlige navn, så er det kanskje noen som lurer. Du lever godt pga leserne, så derfor bør vi behandles bra. Du ligger på første plass nå, å sender snap og informerer om dette. Den plassen har du muligens fordi en stor blogger skriver om deg og folk vil inn å se om du er slik som hun sier

    69. Svarer man frekt,så må man tåle å få et frekt svar tilbake. Selv om jeg ikke syns Juliane var frekk. Folk kan være så hårsåre!

    70. HAHAHA! Måtte le litt av dette.. du var ikke frekk i det hele tatt 😉 man må jo kunne ha litt humorzz? Og hvem har IKKE fått med seg navnet Severin egentlig?

    71. Jeg beklager, men jeg lurte på det samme når jeg så navnevalgene deres. Nå skal det sies at jeg ikke vet hvordan Severin uttales, og at det kan være grunnen til at jeg var usikker på om dette var gutte- eller jentenavn. Det kan virke som om du selv har følt litt på dette med de navnene i og med at du reagerte såpass som du gjorde. For meg som ikke har følt på dette, så virker kommentaren til Silje veldig uskyldig og din reaksjon litt barnslig.
      Og bare for å ha det sagt, så synes jeg begge navnene er fine og det er kun din reaksjon til hennes kommentar jeg stiller litt spørsmål ved.

    72. Jeg syns ikke spørsmålet var frekt. Jeg syns derimot kommentaren din tilbake var det. Jeg skjønner ikkr hvordan du tolker det at hun skrev “Haha”, men jeg tolket det på den måten at hun skrev det mer på en sånn måte at “Haha, kanskje jeg er teit som spør og ikke vet dette”.. Jeg visste heller ikke om Lykke var jente eller guttenavn. Jeg tenker igrunnen at det kan være begge deler. Og det er mange som ikke har hørt navnet Severin, tro det eller ei.
      Så her var det du so var frekk. Kanskje hun hadde lyst å lrgge igjen en kommentar på bloggen din istedefor å google det. Det er ikke akkuratnegativt at du får flerr kommentarer.
      Her må du rett og slett ikke feiltolke og alltid tro det “verste”.

    73. Latterlig å henge seg opp i det. Vårt ene barn har et navn som kan brukes på begge kjønn. Om folk har en mening om det navnet kunne jeg fint brydd meg mindre. Så lenge en selv synes det er fint 🙂

    74. Haha jeg må le. Den som ikke vet at Lykke er et jentenavn og Severin er et guttenavn, fortjener å bli spøkt med.

    75. Hei Julianne.
      Jeg beundrer deg. Og synes det er helt innafor å svare på slike sprøsmål, og gjerne med samme mynt. Når folk reagerer på måten du svarte denne Silje på, så tenker jeg bare hvor utrolig lite disse menneskene må ha å finne på i livene sine. At de kan henge seg opp i noe såååå “uskyldig”, forteller mer om hvor små de er, enn det sier noe om deg!
      STÅ PÅ!

    76. Jeg visste heller ikke hva som er guttenavn og jente navn av det du har valgt.
      Ingenting frekt med spm til Silje. Trodde bedre om deg. Du er for nærtakend rett og slett og det går utover dine lesere. Du tjener penger på lesere. Ikke glem det. Ha respekt for de som gjør at du kan leve av dette.
      Du er værre en fotballfrue. Hun er også frekk mot leserne sine men du dro den for langt. Skjerp deg virkelig

    77. Litt artig at du har bestemt deg for navnet lykke, for det heter jenten min til mellom navn. I tillegg har vi to samme navn 😄 Litt artig sammentreff 😊

    78. Jeg oppfattet hennes spørsmål ganske frekt, og ditt svar var helt på sin plass .
      Navnene dere har valgt er nydelige. Ikke bry deg om de surmaga kommentarene.
      Masse lykke til videre på ferden 👶🏻💖💙

    79. Jeg skjønner at Silje lurte på en måte, da Lykke faktisk kan være begge deler. Jeg vet om en mann som heter Lykke. Men Severin er det vel ingen tvil om? Uansett, ser ikke kommentaren til Silje som frekk, og jeg tror hennes “haha” var met rettet mot henne selv fordi hun faktisk ikke visste, enn den var rettet mot Julianne og Ulrik fordi de har valgt “teite, udefinerbare” navn. Jeg synes begge navnene dere har valgt er kjempefine 🙂 Jeg har selv et uvanlig navn på min datter, Linde, og jeg synes det har mye mer personlighet og sjarm å ha et navn som ikke 8 av de nærmeste vennene har også! 🙂

    80. Er ikke akkurat engangstilfelle dette her, hver kommentar jeg har skrevet (om jeg har vært heldig å fått noe svar), har du vært sykt frekk. Du virker som en sykt kontrollerende bitch :p du kommer ikke langt med det, så ikke forlang respekt av andre når du svarer mennesker på den måten 🙂

    81. Først og fremst må jeg si du er tøff som står frem i en situasjon som kan være veldig tøff, slitsom og ikke minst følsom 🙂
      Det jeg tror folk reagerer mest på i forhold til hvordan du svare “Silje”, er at du som jobber som blogger burde opptre profesjonelt. Ja, dere får mye hets, men det er bak siden med å være en offentlig person og blogger. Vi hører ofte bloggere sier at det å drive blogg er en jobb og et yrke, men da tror jeg vi “forventer” at dere er profesjonelle også. I alle andre yrker hadde dette vært svært viktig. Man kan ikke som helsefagarbeider ta med sine personlige tanker inn i jobben, blir man kjeftet på av pårørende må man stå å høre. Som lærer kan man ikke bli såret av alt det elevene dine kommer til å si om deg, eller ikke minst foreldrene. Får man kritikk, kjeft eller ting som er sårende må man prøve å legge det til siden. Og det vet vi ikke er lett, men prøv å hold deg profesjonell selvom dette er din blogg. Jeg tror heller ikke “Silje” mente dette som sårende, men kanskje en ung jente som ikke viste bedre. Og du som forbilde og blogger for et stort antall mennesker burde prøver å forstå.
      Masse lykke til med prøvingen og håper dere klarer det tilslutt 🙂
      Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å lese bloggen din

    82. Kjære vene så frekke mange av dere er, jeg blir helt matt.
      Man skal jammen ha sterk psyke for å tåle alle disse fæle kommentarene mange av dere legger igjen.
      Ønsker deg og Ulrik alt godt fremover, og jeg håper og tror dere vil lykkes denne dere vil lykkes denne gangen. Tvi-tvi👍🏻
      Klem til begge❤️

    83. Det lyser jo ungdom på lang avstand av den kommentaren denne Silje skrev. Jeg, som mange andre her også tydeligvis gjør, syns du overreagerer noe helt utrolig. Hvis du tar en slik uskyldig kommentar så ille opp, så burde du virkelig ikke være blogger. For en så mild kommentar skal ikke kunne skape en slik storm på en blogg. Jeg ser at hun som skrev kommentaren har beklaget seg her i kommentarfeltet, og jeg syns du burde gjøre det samme.

    84. Jeg synes ikke ditt svar var frekt. Har sett mye verre av de fleste bloggere, de er ofte veldig hårsåre.

    85. Bla bla bla…. Konklusjon: Du trenger å modnes før du blir mamma! Leste akkurat Din manns innlegg “Ulrik her”, han virker mye mer reflektert enn deg, mulig han burde blogget for dere begge. I tillegg har han et mye bedre språk og skriver bedre, dette er jo betenkelig med tanke på at du har studert journalistikk… Besto du? Du skriver mye svada og ikke mye er imponerende. Tror det er mange som meg som leser bloggen din daglig kun for å få seg en god latter. Dessverre, men sånn er det:)

    86. Ikke bry deg Julianne. Skjønner godt din reaksjon, når det er snakk om dine barn. Jeg har to skjønnheter og folk kan bare prøve å snakke ned om dem før jeg kutter dem opp i småbiter. Jeg droppet helt en god venninne pga at hun syntes det var så dumt av meg å kjøpe barnevogn før jeg i det hele tatt var gravid. Var jo kanskje det, men det var opp til meg og jeg hadde så sykt lyst på barn og ville ha vognen klar i hus, SÅ LA MEG FÅ LOV TIL DET DA. Har ikke snakket med henne på flere år.
      Sånn er det å være (ønske)mamma 🙂

    87. Jeg ser på en del serier fra USA og der dukker ofte navnet Severin opp som et guttenavn. Jeg synes både Lykke og Severin er utrolig fine navn og har aldri hørt om ei jente som heter Severin??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg