FOR ET MARERITT

I natt så skjedde det jeg frykter aller mest. Jeg fikk mensen. Det var blod overalt og blodet rant gjennom buksen min. Jeg løp inn på toalettet og dro av meg buksen, vasket meg i dusjen og fikk satt inn en tampong. Men blodet ville ikke stoppe og renne nedover lårene mine. Det var skremmende mye blod. Jeg gråt og ropte på Ulrik. Men når Ulrik kom så våknet jeg. Dere aner ikke hvor glad jeg ble da jeg da jeg skjønte at det hele bare var en drøm. Blod i trusa og mensen er selvfølgelig det jeg er mest redd for i disse dager. Jeg fikk jo mensen natt til testdag ved første prøverørsforsøk, så tanken på at det skal skje igjen er grusom. Derfor var jeg helt satt ut i flere timer etter at jeg våknet fra denne forferdelige drømmen. Det skjønner dere kanskje? For den virket så ekte. Fy søren, for et mareritt! Jeg håper inderlig ikke at dette marerittet blir virkelighet neste uke. For den skuffelsen jeg fikk kjenne på gjennom drømmen var vond. Skikkelig vond.

Jeg ble faktisk så satt ut av drømmen at jeg har følt meg kvalm og uggen helt til nå. Eller kanskje er det hormonene som gjør dette med meg? Jeg vet ikke. Det eneste jeg har hatt lyst på i dag er i hvert fall denne kanelbollen, så da ble det den. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om akkurat hva jeg spiser nå i rugetiden sålenge jeg får i meg noe. Jeg spiser det jeg vil når jeg vil, slapper av når jeg vil og følger generelt få av mine vanlige rutiner. Det viktigste for meg nå er å lytte til kroppen.

Snille Ulrik steller heldigvis godt med meg her hjemme, så dere trenger ikke bekymre dere. Han ble også ganske skremt stakkar da jeg fortalte han om drømmen min tildigere i dag, og hadde lagt til merke at jeg var utrolig varm og klam i hele natt. I dag er det under en uke igjen til jeg skal ta en ny graviditetstest, så nervene her i huset er til å ta og føle på.

Jeg søkte forresten opp hva det betyr å drømme om mensen og fant dette svaret på droemmetydning.org:

“Å drømme om menstruasjon, indikerer at du slipper den oppdemte spenning og bekymring. Det signaliserer en stopper for din vanskelige tider og begynnelsen av velvære. Alternativt kan du nekte din feminine side. For kvinner i særdeleshet, drømmer om menstruasjonssyklusen når det ikke er tid ennå, kan tyde din angst om syklusen din, eller noen ganger kan det signalisere en tidlig eller uventede periode.”

Det sies at drømmene våre prøver å fortelle oss noe. Hva var det denne drømmen prøvde å fortelle meg?

89 kommentarer
    1. Du vet at du drømmer mer og ofte føler drømmene mer “ekte” og gjerne er veldig livlige når man er gravid, ikke sant?
      “Å bli gravid, særlig når det er første gang, er en helt ny situasjon som endrer tilværelsen radikalt. Det er ikke noe rart at den store omveltningen, både fysisk og psykisk, oppleves som ganske skummel for mange – noe som gjenspeiles i drømmene, sier psykoterapeut Nini Marie Torp”

    2. Kan du ikke lage noen innlegg om hva du spiser ila. en dag? Eller en typisk dag i livet ditt-innlegg er også gøy!

    3. Hei, jeg har prøvd å bli gravid uten hell i 1 år. Ble gravid på min egen oppskrift i løpet av 1 mnd. Skal prøve å skrive en litt mere omfattende innlegg om denne opskrifeten, men for å gjøre det enkelt Bidronningsgele(Vitamin varian, ikke ren) 2pl om morgen og 2plom kvelden fra første mensdag til positiv grvidited test. 1ss Solvipek slimløsende hostesaft. Morgen og kveld frem til positiv el test, viktig å ikke ta detetter eggløsning.

    4. Stå på dere lykkes nok☺hørte om et par I går som nå ventet barn, de var I samme situasjon og hadde også 2 egg på frys. Tredje forsøk nå og gravide.
      Klem Elisabeth

    5. Jeg fikk vondt inni meg da jeg leste starten på dette innlegget. Ble så lettet da jeg skjønte at det bare var en drøm.
      Skjønner jo at dette var sånn 10x verre for deg.
      Får satse på at det her er et godt tegn.
      Du er skjønn, Julianne! Dere kommer til å bli gode foreldre, enten det skjer denne gangen eller ikke.
      Jeg krysser fingrene for dere! 😀

    6. Å herregud jeg begynte nesten å grine før jeg så at det heldigvis bare var et mareritt! Håper du slipper noen blødning, og at spiren setter seg godt fast 🙂

    7. Oh lettet for at det ikke var ekte!
      Jeg tror også at drømmer prøver å si oss noe. Men jeg ville vært forsiktig med å google drømmesymboler. Fordi at vi drømmer kun ut ifra oss selv. Om jeg drømmer mer at jeg får mensen, så betyr det garantert ikke det samme for deg som for meg, for jeg bryr meg ikke så veldig om mensen akkurat nå, men for deg så betyr det sorg.
      Kan det muligens være en bearbeiding av sorgen du følte på sist du fikk mensen og negativ test?
      Kanskje du er ekstremt stresset og urolig inni deg ( naturlig nok) i denne perioden og det kommer ut som en stor frykt. Jeg bare slenger ut noen forslag altså. Men analyser følelsene dine i forhold til dette. For jeg har hørt at hvis man ikke lytter til “seg selv” (= intuisjon, følelsene og drømmene sine feks) så vil man få mareritt, og marerittet vil ikke få bort før man lytter til kroppen og det den vil si.
      Sorry at dette ble litt langt :p Bare hatt veldig mange rare drømmer som har vært logiske. Feks at måten jeg fant på å skulle teste meg da jeg ble gravid, var at jeg drømte at jeg var gravid. Det stemte :p

    8. Du er virkelig skjønn Julianne 🙂
      Jeg har virkelig troen på at dette skal gå bra <3 krysser fingrene for dere!!:)
      Liker håret ditt nå forresten !:)

    9. Nå må du skjerpe deg. Jeg får så ufattelig vondt av deg som tolker alt sammen som graviditet. Det er ikke mer vanlig å drømme når man er gravid enn når man ikke er det. Men det er vanlig å drømme når man tenker utrolig mye på ting, og det er vanlig å drømme når man får hormoner eller medisiner.
      Det er jo ikke rart du får deg en smell når du går rundt sånn som du gjør..du virker jo psykisk ødelagt av dette her!

    10. Hallo, anonym 18:11!?! Jeg har aldri hatt flere mer drømmer og mareritt som føltes helt ekte enn da jeg var gravid! Det er en stor forskjell på hvordan jeg har det nå i forhold til drømmer/mareritt kontra da. Fy søren, så unødvendig å forsøke å dra folk ned i søla på den måten du gjør! Du må slite med din egen psyke sånn som du holder på….

    11. Krysser fingrene for dette forsøket. Jeg hadde også masse syke drømmer dagene før jeg fikk positiv test 😉 Hvis du drømmer om katter og egg, er det også tegn på graviditet 🙂

    12. Da vi var prøvere drømte jeg om babyer hele tiden, helt til den mnd det klaffet. Da drømte jeg at jeg fikk mensen. Krysser alt jeg har for at det er en “ting” gravide gjør 😃❤

    13. Caroline: Ups, sorry. Så lenge noen gjør det er det jo sikkert sånn. Har du noe forskning å vise til eller?
      Jeg mener ikke å dra ned i gjørma men må være ufattelig slitsomt å tolke ALT som graviditetstegn når man ikke har gjort annet enn å føle seg gravid hver mnd i ett år.
      Vet hvordan det er å prøve jeg også, er derfor jeg sier at det må være jævlig å ha det sånn som Julianne har det.
      Neida, psyken min er helt fin, tusen takk <3

    14. Hei Julianne! Jeg kommenterer nesten aldri på bloggen din, men er innom i ny og ne for å lese hvordan det går med deg. Blod i drømmer, indikerer det motsatte. Altså IKKE blod. I følge tyrkisk tolkning på drøm.
      Dette høres lovende ut, lykke til! 🙂

    15. – Å bli gravid, særlig når det er første gang, er en helt ny situasjon som endrer tilværelsen radikalt. Det er ikke noe rart at den store omveltningen, både fysisk og psykisk, oppleves som ganske skummel for mange – noe som gjenspeiles i drømmene, sier psykoterapeut Nini Marie Torp.
      Hun er daglig leder ved Høvik kurssenter, som blant annet tilbyr kurs i drømmearbeid og samtaleterapi.
      I følge henne er det helt normalt å ha ekstra sterke eller vonde drømmer når man er gravid.

    16. Oi, nå skvatt jeg. Men ikke så rart at du drømmer om det som surrer rundt i hodet om dagen. 🙂
      Det jeg imidlertid har lært, er at når vi skal tyde drømmene våre, så skal vi ikke bry oss om symbolikk (symbolikken skal visst være mest for underholdningens skyld) ? vi skal se på våre egne handlinger og reaksjoner.
      Drømmene kommer jo fra vårt eget hode, så reaksjoner, tanker, oppførsel og følelser vi har i drømmene våre, kan ligne på de vi har i våken tilstand. Så det er handlingene våre vi kan lære noe av.
      Når vi drømmer, så tror vi jo på det vi drømmer om, og derfor blir følelsene som drømmen skaper i oss også helt reelle. Og de kan sitte i kroppen en stund.
      Så jeg tolker drømmen din som at du er redd for det samme når du sover som du er når du er våken, og du blir like fortvilet i søvne som du hadde blitt i våken tilstand. Og det betyr vel kanskje bare at du er hel ved. 🙂
      Masse lykke til. 🙂

    17. Herregud, jeg fikk hjertet i halsen da jeg leste starte på innlegget og tenkte bare “nei, nei nei, det kan ikke være sant”. Ble veldig lettet da jeg leste at det var en drøm. Jeg krysser fingrene for at det går dere vei! Dere kommer til å bli fantastiske foreldre! Barnet (eller barna) dere får er utrolig heldige 🙂 <3

    18. Ble så lettet da det bare var en drøm! Masse lykke til, det er så spennende å følge med 🙂 Synes du er modig som er så åpen om dette, selv om enkelte prøver å ødelegge. Krysser fingre for at dette går veien! Tenk så herlig å være et barn som er så ønsket! Det må være som å vinne i lotto <3

    19. Hvordan i mitt kultur det vil tolkes; Mest sannsynlighet så betyr det at den ikke kommer, lykken er der 😉

    20. Drømmen din prøver nok å fortelle deg at du er redd for å bli skuffet å få mensen igjen❤ ikke lett for deg dette det er jo helt forstålig. Drømmer er som regel hva som skjer i underbevisstheten din å noen ganger blir alt bare en røre men andre ganger kommer virkelige følelser frem. Som i denne drømmen din. Håper du slipper å gjennomleve dette marerittet. Ber for dere å krysser fingrene ❤

    21. Hei Julianne!
      Jeg var en av de heldige gravide som ikke hadde noen symptomer på graviditeten. Jeg la på med 10 kg og fødselen varte e 2,5 time fra start til slutt. Så jeg har innsett at jeg ikke har noe å klage over. Synes at verden er utrolig urettferdig, da jeg ble gravid rett etter at jeg sluttet på p-pillen. Hvorfor må noen gå igjennom kampen dere er i nå, mens jeg blir gravid nesten uten å gjøre noe for det??
      Synes at det er kjempe flott at dere deler fra deres vei til å bli foreldre. Ved forrige forsøk gråt jeg sammen med dere når jeg skjønte at det ikke hadde gått veien. Og håper instendig at det går bra denne gangen.
      Som sagt, jeg hadde nesten ingen graviditetssymptomer, men en ting var utbredt og det var at jeg hadde de sykeste drømmene. Var flere netter der jeg våknet og måtte vekke kjæresten for å få han til å si at det var bare en drøm.
      Lev i håpet ta det som et tegn. Babydrømmen deres oppfylles snart, jeg føler det sikkelig på meg denne gangen!
      Lykke til Julianne og Ulrik, dere vil bli noen fantastiske foreldre ❤️

    22. syk drøm.. fikk så vondt da jeg leste de første setningene. Heldigvis var det et drøm bare. Der jeg kommer ifra sier de at det du drømmer så betyr det – det motsatte. Så mest sannsynlig får du ikke mensen. LYKKE TIL! Har troa på dere! Er en fast bloggleser som digger deg! Du er rå og ærlig. Går ikke en dag der jeg ikke leser bloggen din. Nå venter jeg bare på å lese at du er gravid! Kan du filme når du tester deg? Vil se hvordan dere vil reagere når det er positivt. Hadde nok fått tårer! Tror det ville rørt mange! 😀 Stå på, sammen er dere sterke!

    23. Mari: Hei, Mari. Ja, dette hørtes nesten helt uvirkelig ut.. Hehe! Men sånn er verden. Den er litt urettferdig. Men det betyr ikke at du ikke fortjente å lykkes så fort og enkelt. For det tror jeg virkelig at du gjorde <3

      Takk fro at du bryr deg og håper med oss videre. Det betyr veldig mye <3

      Ha en fin uke videre!

    24. Vet ikke om det er kaffe du har i koppen, men jeg vil anbefale deg å ikke drikke koffeinholdige drikker (kaffe, te, cola +++) nå som du er gravid. Om du ser på helsedirektoratet sin hjemmeside kan du lese om abortrisikoen her.

    25. Lykke til!: DET ble jeg også. Hehe! Takk for det. Jeg føler veldig mye positivt med denne åpenheten og derfor velger jeg å fortsette med den 🙂

      Ja, Lykke eller Severin blir et heldig barn <3

    26. Anonym: 1. Jeg må ikke skjerpe meg. Dette er mitt liv, min blogg og mitt store ønske.

      2. Du får ikke vondt av meg. Da hadde du aldri skrevet en kommentar som dette.

      3. Jeg er ikke psykisk ødelagt av dette. Prøveperioden har vært og er fortsatt tøff, men den gjør meg heldigvis sterkere ikke svakere.

    27. Anonym: DET var jeg også. Herlighet!

      Jada, jeg tror ikke på alt jeg Googler. Du trenger ikke bekymre deg for det 🙂

      Det er mulig at dette kun skyldes stress som du sier. Men jeg håper jo at drømmen hadde en dypere betydning 🙂

    28. Hei! Vet ikke om noen har sagt dette før, eller om du er klar over det selv, men D-vitaminmangel har direkte påvirkning fertiliteten. Dette kan du enkelt sjekke hos fastlegen med blodprøve. Krysser fingrene for deg og håper at alt går bra!

    29. Uff for en ekkel drøm! Skjønner godt du ble satt ut av det. Når det er sagt: jeg har faktisk opplevd “mensen” og stor blødning på samme tidspunkt som du er nå. Måtte bruke bind i tre dager og var knust over babydrømmen. Men så viste det seg at det var en ganske kraftig svangerskapsblødning. Den lille spiren hadde det fint og vokste seg stor!
      Blødning er altså aldri morsomt, og skulle det verste skje at du oppdager dette – så ikke gi opp før det er ordentlig sjekket.

    30. Kjære, kjære du. Dette er første gang jeg kommenterer på bloggen din, faktisk omtrent første gang jeg legger igjen en kommentar på en blogg i det hele tatt, men nå kan jeg ikke la være.
      Jeg har tittet innom nå og da, helt til denne prøveperioden begynte, og du fanget meg fullstendig. Støkket dette innlegget satte i meg, før jeg skjønte at det var en drøm, var grusomt, og jeg skjønner nå hvor inderlig jeg faktisk syns dere fortjener dette.
      Uansett; etter å ha fulgt med i denne prosessen, har jeg sett så forferdelig mye RÆL?! At det blir for dumt, at dette er for desperat, at du ikke har rett til sykemelding, at du må gi deg, at du blir syk av det.
      Jeg har aldri vært gjennom en prosess hvor jeg prøver å få barn, selv er jeg i starten av 20-årene og foreløpig lykkelig som barnefri, men jeg kan jo bare tenke meg hvordan dette er.
      Dette er jo desperat, dere er desperate etter å få barn, og det er greit. Det er ikke teit å kjøpe babyting (om f.eks. sengen på et bilde du la ut er noe du har kjøpt), lese babymagasiner, ikke drikke alkohol osv. osv. Dere skal jo ha baby uansett.
      Og jo, når man har noe i sitt privatliv, som er så psykisk krevende som f.eks. dette, da tar man sykemelding. Man får det til og med innvilget etter en prat med legen. Dette var snakk om et par dager, det kan jo ikke kalles en sykemelding engang.
      Og, ikke gi deg, hva har man igjen da? Uansett hva det er man ønsker, så kan man jo ikke bare gi seg. Det er seks dager til testing, klart du ikke skal gi deg. Og at det å drømme som du gjorde i natt var ekstremt ubehagelig, er jo ikke rart i det hele tatt.
      Dette ble en lang kommentar, men nå følte jeg virkelig for å få lettet på oppgittheten og vist deg den respekten jeg har for deg som deler alt dette. Det er helt ubegripelig at du, kun fordi du er en offentlig person, skal måtte takle så mye pes fra andre i en slik situasjon.
      Jeg krysser alt jeg har for dette forsøket, og gleder meg til å følge deg som mamma 🙂

    31. Ville bare si at jeg føler med deg i denne vanskelige rugetiden.. Jeg har vært der selv, og skal igjennom det igjen snart, og vet hvor sterk mensen-angsten er.. Jeg går også til Liv Bente på Spiren, hun er utrolig flink og omsorgsfull. Masse lykke til i dagene som kommer. Klem ❤

    32. Huffa meg, ble ordentlig lei meg og sjokka mens jeg leste første del! Trodde det hele var ekte! Men ble så glad da jeg leste at det hele var et mareritt, følte jeg våkna selv på en måte, hihi <3 er glad det fortsatt står til bra med dere og krysser alle fingre og tær for at drømmen går i oppfyllelse:-)

    33. Jeg må bare si en ting. Er gravid selv nå, og i starten av svangerskapet hadde jeg blødninger. Fikk selvsagt panikk fordi jeg trodde det var SA, legen tok meg på alvor og jeg fikk komme på tidlig ultralyd. Alt var heldigvis bra, og småblødninger var vist normalt. Hadde aldri hørt om det før så tenkte å nevne det så er du klar over det…
      Et av de tidligste tegnene mine på at jeg var gravid utenom mensensymptomer, var at jeg drømte helt sinnsykt realistiske og “fæle” drømmer. Ingen tvil om at hormonene påvirker drømmene for min del, for dette var før testen ble positiv. Testen min ble ikke positiv før 18 dager etter befruktning (de kunne sette ganske nøyaktig tidspunkt for befruktningen da jeg var på tidlig ultralyd), dette er også noe jeg ville nevne for deg siden du snart skal teste 🙂
      Og du, drit i alle negative kommentarer. Det å ønske barn og den prosessen dere er i er altoppslukende. Og man bør jo ha det gøy i prosessen! Da er det å tolke kroppens signaler selvfølgelig litt slitsomt, men også en stor del av det å glede seg. Kanskje drømmen din bare er kroppens måte å forberede deg mentalt på negative nyheter, eller kanskje det faktisk er en spire der! Vi må aldri slutte å håpe!
      Stor klem til deg, i denne crazy ventetiden. Krysser fingrene for dere!

    34. Jeg har spurt deg en gang tidligere, men fikk ikke svar. Derfor velger jeg å prøve igjen.
      Leger, sykepleiere osv råder alle som prøver å bli gravide, gravide og ammende å IKKE bruke botox, Restylane o.l.
      Hvordan forholder du deg til dette?:)

    35. Første tegn ved begge graviditetene mine var helt syke mareritt. Sånn type som holdt meg våken i timevis etterpå. Sååå.. Jeg krysser fingre og tær for at det gjelder deg og😊

    36. Kjære Julianne!<3
      Du er ett fantastisk menneske, og jeg unner deg og Ulrik alt det beste, og at babydrømmen går i oppfyllelse denne gangen.
      Spennende å følge dere!:-)

    37. Signerer hun ovenfor! Jeg drømte masse stygt i en periode, vel uviten om at dette var første graviditetstegn. Krysser fingrene for dere <3

    38. Oi nå skvatt jeg veldig og måtte lese fort. Fikk helt hjertebank! BRA det bare var en drøm:) På de 3 første prøverørsforsøkene brukte jeg ikke progynova og fikk mensen 3-4 dager før jeg skulle teste. På de neste 6 prøverørsforsøkene brukte jeg progynova og fikk ingen menstrasjon før 2 dager etter test.. Eller 2 ganger ble jeg gravid da, så da kom selvsagt ingen menstrasjon i hele tatt;) Jeg krysser fingrene for dere nå.❤️ Jeg lover når dere lykkes er alt slitet glemt.:) Og lykkes kommer dere til og gjøre:)❤️

    39. Hei
      Selv har jeg en datter på 3 år men tok også en planlagt abort når jeg var mye yngre.Ville bare opplyse om at det mange tror er Mensen når du fossblør, kan være 2 ting.Når jeg tok piller fra sykehuset noen dager hjemme for å begynne aborten.Da plutselig fossblødde jeg akkurat som du skrev.Blodet går gjennom bind ,klær seng alt og har INGENTING med mensen .Det er naturlig prosses kroppen gjør når den støter vekk foster inni.Og ingenting å være redd for.Jeg innrømmer jeg ble redd selv ,men altså naturlig prosess under abort.Mange år senere ble jeg planlagt gravid.Da hadde jeg OGSÅ en bløding i begynnelsen av svangerskapet,men blodet var mindre kun som vanlig mens og fikk sykehus kontroll og de sa det var normalt.Men viktig å skille på mengden av blod.Jeg tok også kontroll hos legen når jeg var gravid og begynte å blø litt.Ville bare opplyse om dette.Ha en fin dag.

    40. Har aldri kommentert her inne, men titter stadig vekk innom da d er spennede å følge deg nå. Da jeg var gravid for første gang for ni år siden drømte jeg stadig vekk de første månedene at jeg spontanaborterte. Våknet om natten og var helt utafor, drømmene var så virkelige. Men alt gikk bra heldigvis. Hadde ikke samme drømmer da jeg var gravid den andre gangen, men da var jeg mer avslappet til d hele.Nå har jo jeg vært ganske så heldig å bli gravid på aller første forsøk med begge mine to, så skjønner dette må være tøft for dere. Men krysser fingre for dere denne gangen og håper du sitter med en positiv test i hånda snart:) Ønsker dere masse lykke til!

    41. Kjente det gjekk kaldt gjennom kroppen når eg las starten på innlegget. Lat oss satse på at dette er begynnelsen på alle dei sjuke drømmene du ska ha på vegen mot eit barn i armane og alle dei rare drømmene du skal ha som nybakt mor. Det er dessverre for mange ein del av prosessen. Hugsa eine venninna mi litt etter fødselen sa at ho hata og sove for ho drømte ofte at ho skulle amme om natta og at ho sovna og mista ned babyen eller at ho sovna og rulla over han eller at han rett og slett var borte når ho skulle hente han i senga. Heilt urasjonelt men hormonene veit og skremme deg – med det du gjerne frykta mest. Eg håpa det går vegen for dokke no, det fortjena dokke. Og den dagen du står med positiv test – så tenk at det var akkurat dette barnet som var meininga at dokke skulle få. All ventetida, alle frustrasjonene var nettop fordi det var akkurat denne lille personen dokke skulle vente på og akkurat dette lille menneske valgte dokke som mamma og pappa <3

    42. Du lager altså et helt ufyselig clickbait om dette, når det liksom skal være din største frykt? Jeg har ikke ord.
      Hva med oss som faktisk, etter langt flere enn to forsøk, har våknet til et blodbad og knuste drømmer? Du er så selvsentrert og opptatt av tjene penger på “drømmen” din at det hele bare fremstår kynisk og arrogant.

    43. Hei Julianne!
      Jeg håper sååå at du er gravid nå. Er selv gravid med prøverør. (5 mnd på vei) Jeg drømmer så mye rart som gravid at det er helt vilt! Haha
      Nyt helgen og hold ut frem til testdag <3

    44. Gud ble så stressa på deres veiene i starten av innlegget, takk og lov det bare var en drøm! Krysser fingrene for dere, en uke går fort – men også veldig sakte <3 <3 Nyt så mange kanelboller du bare vil, det fortjener du! Helg er det og :*

    45. Masse lykke til den 15. februar Julianne! Tenker på dere hele tiden og krysser fingrene for dere 🙂

    46. Dette går nok fin tilslutt 😊 jeg er selv gravid etter mange forsøk, og skal ha nå i mars. Har aldri vært en stor drømmer, ei heller da jeg gikk på hormonene, men da jeg ble gravid ble drømmene så virkelig at jeg var gjennomvåt av svette. Hele svangerskapet har vært preget av drømmer om ting jeg virkelig ikke vil at skal skje. Jeg velger å tro at du er som meg, og at dette sier noe om at ting kanskje ordner seg nå😄 krysser både fingre og tær for dere ❤

    47. Mina, virker som du drukner i bitterhet.
      Dette er jobben hennes, naturlig at hun er opptatt av å tjene penger.
      Å sette spørsmålstegn ved at dette er Juliannes største frykt om dagen er bare smålig. Du må ikke ta slt så sinnsykt personlig, da blir livet slitsomt.

    48. Før mensen var forsinket drømte jeg at jeg hadde en liten gutt på armen, og sammen så vi i speilet og kikket hverandre dypt inn i øynene. Han hadde olabukse på og en hvit genser. Han så så trist ut, og sa ingenting selv om han var ca 1-2 år. Jeg hadde aldri drømt noe lignende, men tenkte ikke mer over det. To uker senere hadde jeg positiv test i hånda, og i motsetning til hva du ønsker nå, så ønsket ikke vi. Det var kjempetrist. Nå er heldigvis jenta vår 1 år og jeg vurderer å kjøpe hvit genser og olabukse 🙂

    49. Kjære Julianne 🙂
      Jeg begynte også å lese bloggen din etter at den ble mer barne realitert. Jeg drømte MYE mer, og mer mareritt når jeg gikk gravid. Det samme gjorde besteveninnen min, hun drømte blant annet at hun ble slått i magen (man drømmer som regel det man frykter mest har jeg erfart).
      En annen ting som jeg hadde mye av var leggkramper, så vonde så jeg våknet opp og gråt. Verst med førstemann, men hadde det også med nr 2. Tenkte det var litt mer betryggende og høre personlige erfaringer også – da jeg ser fler her kommenterer utav hva de søker opp på google. Selv om det også er kjekt, selvfølgelig 🙂 Masse lykke til. Gleder meg til å følge deg fremover, og tommel opp for at du har blitt en mer aktiv blogger.
      Klem Marianne

    50. Jeg har hatt sånne drømmer som virker veldig ekte etter at jeg ble gravid. Det begynnte rett etter eggeløsning . Så jeg har trua altså! 🙂

    51. Jeg tenker at hjernen din driver å bearbeider din største frykt angående svangerskapet, fordi dette er sannsynligvis noe du både bevisst og ubevisst bekymrer deg mye for. Godt det bare var en drøm <3 Ønsker deg masse lykke til denne gangen og håper og tror alt går bra!

    52. Hei igjen – ja jeg er helt sikker på at du ikke får mensen når du går på progynova . Har vært i ivf prosessen i 4 år nå 🙂

    53. Ikke kommentert før, men fulgt deg leeenge. Herrefred, satte fredagskosen i halsen og ble faktisk helt satt ut! Tårene begynte å renne og tenkte bare “nei nei nei, hun mååå jo være gravid nå!”. Så ble mildt sagt lettet over at det var en drøm!
      Jeg heier på dere og krysser fingrene for at det blir positiv test ❤ vi er nok mange flere som heier på dere og som er med både på opp og ned turene enn dere tror. Håper at du klarer å fortsette å heve deg over de som kommenterer negativt. Fordi du er blitt en av mine favoritter! Ett bevis på at man kan bry seg både om utseende samtidig som man har en karriere, et ekteskap og masse gode verdier.
      God klem og helg til deg/dere ❤

    54. Jo det stemmer at man drømmer masse, OG husker drømmene godt når man våkner. Det har skjedd meg to ganger, så det er ikke tull 🙂

    55. Puh- nå ble jeg letta!! Er så spent, og håper det går deres vei! Men om ikke- aldri gi opp! En dag kommer det til å klaffe! Jeg har dårlig samvittighet for dere prøvere, da jeg selv ble uplanlagt gravid, og var usikker på om jeg skulle behold. I dag sitter jeg med en nydelig sønn på 2 måneder.. Føler det er urettferdig. Men du må prøve å se positivt på det: tenk så takknemmelig du kommer til å bli! Altså, jeg er takknemmelig jeg også, men ikke på samme måte (vil jeg tro). Litt sånn som at mennesker som har vært igjennom alvorlig sykdom, blir veldig livsnytere og setter pris på livet. Tror man må se risikoen og være der at man ikke har noe! OG forholdet deres kommer til å bli så sterkt! Noen våkennetter, ammetrøbbel++ blir ingenting i forhold til den smerten dere opplever nå!

    56. Huff for en fæl drøm! Vet ikke hvor mange ganger jeg har drømt om blod under svangerskapene mine😣 Men da kan jeg betrygge deg med at jeg aldri har mistet forde😄 Så kanskje det betyr det motsatte? At det ikke blir noe blod! Jeg har troen på at det er 9 mnd til du ser noe til tanta igjen 😍

    57. Tøffe deg. Nå krysser vi både fingre og tær for deg. Du er utrolig tøff som deler dette. Men med din jobb som blogger hadde det vel vært vanskelig å skjule det. Du deler en utrolig sårbar prosess med oss lesere. Stå på, unner dere virkelig barn.

    58. Hege: Tusen takk, snille deg! Ja, det hadde vært vanskelig å late som ingenting i denne prosessen. Jeg er veldig glad for at Ulrik og jeg har valgt å være såpass åpne og angrer ikke et sekund på det vi har delt. Vi er heldige som får så hyggelige kommentarer som dette <3

    59. Hei Julianne!
      Jeg har følt på de samme følelsene selv; angsten, spenningen og håpet.
      Jeg hadde en SA og en MA før jeg fikk mitt første barn og ante jo ikke om det kom til å gå bra noen gang. Jeg syntes verden var urettferdig siden den ene etter den andre rundt meg struttet med store mager.
      Men..så fikk jeg etterhvert 3 flotte barn❤️ og alt det vonde virket bare som et blaff.
      Jeg tror det er slik at de barna som skal bli født, de kommer. Noen er klare med en gang, mens andre tar store omveier. Slik følte jeg det da mitt første barn ble født: selvfølgelig var det hun som skulle komme!
      Krysser fingrene for dere!
      PS: Mannen din virker så snill! Send ham en takk fra meg, en frynsete flypassasjer som ble beroliget av at han fortalte om vær, flyveforhold og at vi måtte nyte turen (over høyttaleren to ganger i løpet av den korte turen- det er sjelden kost nå for tiden, men gull verdt for oss som har hvite knoker på fly😅)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg