DAG 10 I SYKLUS: ULTRALYD

Hei, dere! Jeg har som dere vet vært på ultralyd i dag og det gikk fint, men det viser seg at tykkelsen på slimhinnen min ikke har vokst like mye som den må før vi skal sette inn egget. Jeg er derfor ikke klar for nytt innsett helt ennå..

Endometrium (livmorsslimhinnen) er i dag på 4,5 mm diameter og den må minst være på 7 mm diameter før innsettet. Liv Bente fra Spiren i Trondheim ville ikke at jeg skulle øke dosen med Progynova til tross for det vi i dag fant ut. Hun ville at jeg skal fortsette med samme dose og ta en kontroll igjen senere i Oslo denne uken. Dersom slimhinnen har blitt litt tykkere da, blir det innsetting på mandag 30. januar, noe vi virkelig håper. Jeg har derfor bestilt meg ny time til ultralyd torsdag klokken 12:30 på Volvat Majorstuen, så det er bare å krysse fingrene videre.

Grunnen til at slimhinnen må være minimum 7 mm er fordi egget skal feste seg og trives. Slimhinnen bør være “Tykk og frodig”, som gynekologen så fint sa det før innsetting av frys. Ellers var det heldigvis ingen cyster.

Jeg oppdaterer dere mer på torsdag om planen videre. Det skal som sagt gå 5 dager fra jeg starter med Utrogestan til selve innsettet. Derfor er det enkelt for oss å planlegge trondheimsreisen. Utrogestan er forresten noe jeg starter med etter beskjed fra klinikken når slimhinnen er tykk nok.

Ulrik har fri fra jobb både mandag, tirsdag og onsdag til uken. Vi håper derfor at jeg er klar for innsett til en av disse dagene slik at han kan være med meg på hele prosessen ♥

Nå er det leggetid her i huset. Jeg er så trøtt at jeg ikke vet om jeg klarer å holde meg våken til Kjendis Farmen en gang. Hehe! Planen er å se det i sengen, men denne dagen ble mye mer hektisk enn hva jeg hadde trodd så det frister mer å bare lukke øynene. Når det er sagt så er jeg fornøyd med dagens innsats. Jeg rakk både trening, ultralyd, synstest, regnskap og en masse ærender som tok mer tid enn forventet. I tillegg har jeg bestilt meg briller! Ja, ordentlige briller med styrke og det hele. Jeg gleder meg til å vise dere brillene på når de er klare til henting, og ikke minst til å se bedre. Vi blogges mer i morgen!

31 kommentarer
    1. Mari da…. Såpass tåler du. Ingenting uanstendig med bildet. Naturlig del av prosessen. Krysser fingrene for klarsignal på torsdag ❤

    2. Tusen takk for at du deler alt, dette er til hjelp for meg og sikkert mange andre der ut.
      Jeg pleier ikke å kommentere. Men du fortjener å vite at du er sterk kvinne og at du har en flott blogg. Jeg håper det ordner seg til slutt <3 jeg krysser fingrene for klarsignal på torsdag :*

    3. Neida man får ikke sett selve tissen din, men hvilke kortslutninger har du egentlig i hodet siden du har så INNMARI behov for å legge ut bilder av at du sprer bena? Tror du virkelig det er kult for dine EVENTUELLE barn at det ligger haugevis av bilder fra GU-stolen på nett? Ærlig talt. Ja vi alle vet hvordan en innvendig ul foregår og vi vet alle at du tar det ofte. Du virker bare mer og mer ustabil

    4. Herlighet, et par nakne bein er vel ikke så farlig? Viser ikke no mer enn hva man ville ha sett på stranda.. Masse lykke til, krysser fingrene for dere ❤

    5. Elsker at du har med bilder, og forteller historien din! Tross alt dette mange kvinner/damer/unge jenter skammer seg over. Gynekologiske undersøkelser, skammen med å ikke få barn, ha en fremmed titte deg opp i skjeden din. Fantastisk, tommel opp og applaus 🙂
      Pleier heller aldri å kommentere, men dette måtte skrytes av 🙂

    6. Det blir spennende! Jeg synes bildene var fine jeg. Ingenting å skamme seg over. Det er jo ikke alle som vet hvordan det foregår 🙂 Masse lykke til. Jeg prøver selv å bli gravid nå, så jeg setter stor pris på at dere deler deres historie <3

    7. Takk for at du deler. Vi er selv ufrivillig barnløse og begynner med sprøyter for første ferskforsøk om noen måneder.
      De som klager over bildene kan bare ha se et annet sted, for oss som er i denne prosessen viser de hva som skjer.

    8. Skjønner at enkelte kan reagere på bildene, men i denne sammenhengen syns jeg det er riktig og viktig at de er med. Som noen andre her kommenterer så er det ikke alle som vet hvordan disse undersøkelsene foregår. Her mener jeg disse bildene er med på å informere og illustrere historien som blir fortalt.

    9. Hva er det egentlig å reagere på her? Syns det er så flott at du ufarliggjør gynekologisk undersøkelse. Det er ingen ting å være flau for. Jeg syns du er rå tøff!!
      Klem fra meg som gjennomgår det samme som deg for tiden.

    10. För att öka tjockleken på slemhinnan, drick rasberry leaf tea, och ta vitamin E, L-Arginine, och evening primerose oil. Du kan också massera magen med Castor oil.

    11. Tror bloggeren,blir veldige lei seg.Er ikke greit slenge stygge kommentarer.Det sårer henne.Venner og familie syntes er grusomt og lese de ubehagelige kommentarene fra dere .Dere som skrive så stygt til henne .Tenk dere om 1 gang.Hadde dere likt og bli slengt med stygge/frekke kommentarer. Dere bryr, dere kanskje ikke.Tror dere er så virkelige perfekte.Nei dere, er ikke 100% perfekte nei.Pass på hva dere sier til hverandre på sånne sider på nettet.

    12. HERREGUD, TA DERE EN BOLLE A DERE SOM KRITISERER BILDENE!!!! HVIS DET ER SÅ FORBANNA PLAGSOMT, HOLD DERE UNNA BLOGGEN OG TA MED DERE DET ” MORALSKE” PREIKE ET ANNET STED!!

    13. Folk må roe seg ned kritikken altså. Hvis dere syns et bilde av to ben og en kvinne på gynundersøkelse er støtende burde dere virkelig vokse opp! Helt naturlig og flott at hun deler:) Hvis man ikke har noe hyggelig å si syns jeg man kan holde munn og evt la være å lese bloggen da hvis det er så grusomt…
      Syns det er veldig spennende å følge dere i denne prosessen, mange som sliter med å få barn og ønsker svar på hvordan prosessen foregår. Du hjelper til å fjerne tabuer rundt vanskeligheter med å få barn, fantastisk bra!! Dette er en bra blogg, syns dette er ti ganger mer spennende enn den nyeste Chanel vesken en eller annen blogger kjøper annenhver uke. Stå på og masse lykke til 🙂 🙂

    14. Har aldri kommentert før her, men nå måtte jeg bare. Synes du er modig og tøff som er så åpen og ærlig rundt hva dere går igjennom. Har selv et barn og har opplevd den store gleden av alt det innebærer og være mamma. Synes det er så fint at du tørr å vise alle sidene av livet, både de vakre og de som gjør så vondt. For meg er det en fin påminnelse over hvor heldig jeg er, og hvordan det kan være for andre. Håper du klarer å se bort ifra de stygge kommentarene og fortsetter med det du gjør.
      Også håper jeg du ser to streker og bare kan nyte et svangerskap snart. Sender bare lykketanker deres vei fremover.

    15. Jeg synes du formidler det dere går gjennompå en flott måte! Det er jo i gynekologstolen de viktigste øyeblikkene finner sted, så dette er ikke noe støtende, men en naturlig del av prosessen. Tipper det er flere som finner disse bildene informative fremfor støtende….. 🙂

    16. Til de kritiske: du ser ikke mer enn man gjør på et bikinibilde, resten forestiller du deg? 😉 Gynekologisk undersøkelse er helt vanlig, på tide man tar den ut av ”skam” kategorien. Heia kvinnehelse og babydrømmen 🙂

    17. Hei Julianne..
      Jeg må bare si at jeg har “fulgt” med på bloggen din fra starten av, og med det mener jeg vel egentlig at jeg i begynnelsen var her for å irritere over deg, og le av det overfladiske.. Men, her kommer et stort men, du har virkelig vokst på meg som blogger og person, og jeg leser nå bloggen din fordi jeg digger deg, og digger at du er så tøff, sårbar og ærlig på en og samme tid.
      Stå på, og ikke la deg knekke av folk som sprer om seg med drit. Heier på deg og Ulrik, og håper veldig at dere snart for oppfylt familiedrømmen..
      Hilsen ei som nå følger bloggen din av beundring 🙂

    18. SÅ spennende 🙂 Krysser fingrene for at dette går veien for dere.Fortsett å legg utpå alle de bildene du selv ønsker.
      Din blogg,ditt liv og det er faktisk
      et viktig budskap og dele. Drit i all negativitet. Syns faktisk alle kan være støttende og positiv for det dere går gjennom er en påkjenning for kropp og forholdet. Heier på dere 😘

    19. Har du mulighet til å lage en egen kategori om prøverørsbehandling, slik at nye som kommer inn for dette lettere kan bla seg gjennom hele veien? 🙂

    20. Jeg er veldig enig med de som sier at du/dere bare skal “Drite i det moralske preiket!” Jeg synes du er ei flott og modig jente. Jeg behøver ikke være enig med deg i alt du gjør og sier av den grunn! Jeg hadde ALDRI våget å stå fram på den måten du gjør! Du deler ikke først og fremst for å”sjokkere” eller for å få en drøss med lesere. Jeg finner absolutt ikke bildene støtende! Lykke til med innsettingen av egget!:D

    21. Syns du er utrolig tøff som står på og deler dette med alle sammen! Du må være til stor hjelp for alle andre i samme situasjon, og ikke minst normaliserer du blant annet gynekologisk undersøkelse for kvinner, noe som er så utrolig viktig enten det er for å teste seg, eller for å gjennomgå en slik prosess du nå går gjennom. Du viser et ærlig og tøft bilde av deg selv! Setter stor pris på at det finnes sånne som deg i denne verden, som tør dele og ufarliggjøre.
      Jeg har selv nå veldig uregelmessig menstruasjon (ikke hatt det på fire måneder, uten å være gravid), og er i gang med hormonprøver. Livredd for at det skal være noe galt – men dersom det er det, vil du være en liten redning i prosessen. Igjen, tusen takk for din ærlighet som er med på å fjerne tabuet rundt prøve-prosesser og andre tester! Du er super! Stå på, og masse masse lykke til!! 🙂 <3

    22. Artig at argumentet ditt er “trur du at dine eventuelle barn syns det er kult osv”. Kjære anonym, trur du at DINE barn syns det er kult at du er et nettroll?

    23. Kjære dere som kritiserer så fælt: har man ikke noe pent å si, så ikke si noe i det hele tatt!

    24. Det er så flott at du deler denne prosessen med oss lesere, Julianne <3 Det er godt å vite at man ikke er alene. Vi hadde vårt første egguttak denne uken, men får ikke innsett før i mars pga at jeg ble overstimulert.. Det føles som en evighet. På den positive siden fikk vi ut over 20 egg.. Nå krysser vi bare fingrene for at det iallefall blir en blastocyst som kan fryses 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg