TVI TVI!

Hei, dere! I dag har vi hatt en typisk søndag her i huset som består av å sove lenge, lang frokost, trening, hudpleie/hjemmespa, taco og kos foran TV-en. Jeg bare elsker slike søndager! Det er kombinasjonen av å tjuvstarte den nye uken med det sunne, men samtidig holde på helgen med god mat og kos som føles så bra. Jeg savner ikke akkurat å være fyllesyk og sliten av fest på søndager. Men alt til sin tid. Nå er fokuset som dere vet litt annerledes..

I morgen skal vi som sagt på ultralyd. Jeg er så spent at dere aner ikke! Eller jo, det gjør dere kanskje. Hehe! Jeg babler ikke om så mye annet for tiden, så jeg regner med at dere har fått med dere nedtellingen til morgendagen. Det er forresten mange som har spurt meg konkret om hva vi finner ut av på denne ultralyden. Kort fortalt er det jo om jeg “er klar” eller ikke til neste innsett. Psykisk er jeg som sagt klar. Men det er jo kroppen som bestemmer, og for å forklare det litt bedre så skal gynekologen måle tykkelsen på slimhinnen (endometriet). Altså det “laget” inne i livmora mi der embryoet skal feste seg. Dette må av en eller annen grunn være minimum 7 mm. Dersom det er for tynt, må jeg øke dosen på progynova i et par dager for så å ta en ny ultralyd. Progynova er de hormonene jeg tar, for de av dere som ikke har fått med seg det.

Jeg håper virkelig at jeg får grønt lys i morgen slik at jeg slipper mer venting nå, men må jeg så må jeg. Dette er det gynekologen på Volvat og legene på Spiren som finner ut av sammen. Jeg skal forresten også sjekke eggstokkene i morgen, for å se at jeg ikke har en follikel som vokser akkurat nå. Det er visst også en mulighet.. Herlighet, så spennende denne prosessen er nå som ting begynner å skje igjen.

Dersom alt ser bra ut, noe jeg virkelig håper så kan vi planlegge innsettingen. Det skal gå 5 dager fra jeg starter med Utrogest (de andre tablettene jeg har her hjemme) til vi kommer til innsetting i Trondheim. Tvi tvi!

Noe annet jeg har sett at flere spør om er denne opptiningen. Vi har som dere vet 2 egg på frys og det er ingen selvfølge at opptiningen går bra. Det vet jeg. Men det er heldigvis stor sansynlighet for at eggene overlever opptiningen. Jeg har nemlig spurt helsesøster på Spiren og hun sa “Tidligere, når embryoene ble frosset på dag 2-3 så var overlevelse-prosenten en del lavere. Men nå, med nye teknikker og frysing på blastocyst-stadiet så er det veldig stor sjanse for at blastocysten overlever opptiningen.”  Tvi tvi!
 
Håper dere krysser fingrene for oss i morgen rundt 12:30. Jeg oppdaterer dere så fort jeg får tid etter timen!
 



 

18 kommentarer
    1. Lykke til i morgen 🙂 Vi trener forresten på samme treningssenter. Så deg så vidt tidligere i uken da du skulle gå og jeg kom 🙂 Tør aldri å si hei da 😛

    2. Krysser fingrene for at alt “der ned” er klart for egg, så du slipper å vente enda lenger 🙂 men jeg trodde at egg ikke ble til blastocyst før på dag 5? Hadde vært i interesangt å vite mer om dyrking og tining av egg og det statistiske utfallet av dette, det er jo umulig å finne pålitelig informasjon.

    3. Hei!! Ville bare si at helsesøster er sykepleier😉 Siden jeg vet hvem det er ☺
      Masse masse lykke til, krysser fingrene! Her ligger min eskimo fra Spiren og sover, så håper det blir det hos deg også om 9 mnd!!❤
      Klemmer

    4. Til R: En helsesøster er en sykepleier med videreutdanning 😉 Man tar først en bachelor i sykepleie, så må man jobbe minimum ett år, før man så tar en ettårig videreutdanning.

    5. krysser fingrene for deg! er veldig spennende å fylle med denne prøveprosessen dere går igjennom. ble så lei meg når første forsøket deres ikke var vellykket, så gleder meg og håper sånn på deres veine at det går denne gangen! var kjedelig å lese de nedlatende kommentarene du fikk her om dagen. dumt at folk ikke kan leve og gjøre som dem vil uten å bli dømt opp og ned.. stå for den du er, for verden trenger flere modige kvinner som deg!

    6. Skal på ultralyd i dag selv, og skal hilse på vår lille blastocystmirakel for andre gang😍 Det finnes håp, jeg har trua på dette forsøket deres😊

    7. Tvi tvi, krysser fingrene for dere!
      Du hadde forresten et utrolig fint antrekk på snapstoryen din i dag. En grå tykk genser og mørk oransje bukse. Hvor er dette kjøpt? 🙂

    8. Heisann, jeg lurer på hvor man får tak i det flotte smykket ditt i gull som er av et fly? Er selv svært flyinteressert og kunne tenkt meg noe lignende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg