BACK TO REALITY

1. januar 2017. En spesiell dag for Ulrik og meg. Denne dagen er ikke bare starten på et nytt og spennende år, men også starten på vårt andre prøverørsforsøk og vårt første “fryseforsøk”. Det er som dere skjønner veldig stort for oss som drømmer om å bli foreldre. Jeg sitter derfor her med frysninger på huden mens jeg skriver dette innlegget til dere. På en måte så er jeg lykkelig for å være i gang igjen. Lykkelig og lettet. Men på en annen måte så er det også veldig skummelt og tungt. Selv om jeg har troen på at dette skal gå bra, så er jeg også redd for å mislykkes. Vi har klart å komme oss over den store skuffelsen vi fikk etter vårt første prøverørsforsøk som dessverre ikke gikk veien, men verken Ulrik eller jeg klarer å glemme hvor trist og vondt det var. En ubeskrivelig sorg over noen som aldri eksisterte. Rart, men sant.

Heldigvis er prosessen som vi nå er i gang med mye mindre omfattende enn forrige gang. Det er fordi vi er så heldige at vi har 2 egg på frys som ligger i Trondheim og venter på oss. 2 eskimoer, som vi liker å kalle de. Forhåpentligvis enten vår lille Lykke eller vår lille Severin. Nå slipper jeg derfor egguttak og alt jeg måtte gjøre i forkant av selve uttaket sist gang. Men noe forberedelser må jeg gjøre og de startet allerede i dag med sprøyten “Gonapeptyl”. Neste steg er kun å vente. Vente på en ny blødning som skal komme om sirka en uke fra i dag..




Nytt år gir oss heldigvis både nye muligheter og nytt håp ♥

22 kommentarer
    1. Håper forsøket deres går bra denne gangen og at det blir baby i løpet av året 💜 Jeg kjenner noen som nå er gravide på sitt andre forsøk så det er håp. Lykke til Julianne 💜

    2. Hei❤️Første gang jeg kommenterer på din blogg.Men jeg har følgt med siden dere var på utredning. Vi har 2 prøverørsjenter og jeg kjenner det gjør det spennende og interessant å lese bloggen. Jeg syns du beskrev så bra sorgen over det som det ikke ble noe av. Akkurat sånt kunne jeg beskrevet d også! Prøverørsprosess er veldi berg og dalbane prosess med håp og skuffelser. Må prøves for å virkelig forstå… Vi opplevde det veldig tøft men forholdet vårt ble styrket!!! Tenker på dere og ønsker dere alt godt for d nye året!!! Unner dere sånn at dere blir gravide nå! Klem fra prøverørsmammaen til 2 jenteunder💞

    3. Jeg ble gravid på femte prøverørsforsøk. Jeg hadde skikkelig dårlig eggkvalitet og har ALDRI noensinne opplevd og få et eneste egg på frys!( Da har jeg hatt 9 forsøk, og måtte gjennom hele prosessen alle gangene.)Det er en skikkelig bonus og få egg på frys) Derfor er jeg skråsikker på at dere vil lykkes ganske snart! ❤️ Masse lykke til❤️

    4. Hei Julianne, og lykke til så mye videre med dette forsøket !
      Jeg har skrevet til deg på melding på facebook, hadde vært kjempe koselig om du hadde sett på det 🙂 ?
      Hilsen Jea

    5. Masse lykke til! Startet å lese bloggen din rett før første forsøk startet. Er i samme situasjon, har prøvd 4 år. Så ble annbefalt av ei vennine å følge deg. jeg syntes det har vært kjempe spennende, og godt å lese når du er så åpen! Skal på ivf klinikk på tirsdag å satser på å sette i gang da 🙂 krysser fingrene på at det blir barn på oss begge dette året ❤️

    6. Godt nyttår til dere begge to!
      Utrolig hyggelig å møte dere, og ikke minst bli kjent med dere på en litt annen måte enn gjennom bloggen. Jeg ville bare si at jeg heier på dere, og at jeg håper dere får alt dere ønsker dere sammen❤
      Stor klem fra Karoline(Geilo-stalkeren🙈).

    7. Satse på at det går veien nå, da 😊 jeg lurer på en ting, hvor er sofaen deres i fra? Den ser såå behagelig ut!!

    8. Skjønner at det er sårt at dere ikke får det til. Men jeg tror den dagen dere slutter å stresse med å få barn at dere får det.
      Tror det er den beste “hjelpen” får å få barn for mange, inkludert meg selv.
      Lykke til <3

    9. Til Marie: For en uvitende kommentar. Det er mange grunner til at enkelte ikke kan få barn på egen hånd, og når det er påvist en “feil” hos han eller hun hjelper det lite å stresse ned.. jeezes… prøvde selv lenge før vi ble gravide etter prøverørsforsøk og når folk ba oss stresse ned føltes det som om det var vår skyld at det ikke klaffet. Men det hadde sine andre grunner.
      Lykke til Julianne og Ulrik, håper det klaffer denne gangen😊

    10. Betryggende at det kun var sprøyter du måtte benytte denne gangen. Håper vi slipper bilder om du må bruke stikkpiller.

    11. Du som tydeligvis er overtroisk, en tur til Japan, til Hakone Shrine, legg ned noen blomster og ønsk deg fruktbarhet, det skal funke har jeg hørt…

    12. Vi lyktes på vårt aller første forsøk som var opptint blastocyst ❤️ (Fikk aldri gjort noe fersk forsøk fordi jeg ble overstimulert, så alle med blastocyster gikk rett i fryseren) Krysser fingrene for dere , spennende å følge med og jeg er helt sikker på at 2017 blir året for dere også ❤️

    13. Hei Julianne ! Godt nyttår til deg og Ulrik! Jeg har en så god følelse for at denne gangen sitter den lille spiren og dere blir foreldre 💖Krysser fingrene for at nå går det deres vei for jeg unner dere virkelig gode nyheter ! Dere er så postitive glade mennesker gjennom det jeg leser på bloggen så jeg unner dere virkelig gode nyheter ! Masse lykke til begge to 😍

    14. Hei! Masse lykke til. Sitter selv og ser på min skatt som etter mange forsøk til slutt kom, og det på fryseforsøk.

    15. Hei Julianne!
      vil ønske deg masse lykke til med neste forsøk. har fulgt deg lenge (men ikke turt å kommentere), og unner deg virkelig alt godt. synes åpenheten din er fantastisk inspirerende og jeg tror (og håper) at flere tørr å være åpen om prøving. tiden som prøver er veldig altoppslukende, og det er fint å se at du og ulrik tar så godt vare på hverandre i denne perioden. krysser alle fingre for dere og sender gode spire-tanker fra nord! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg