FULL KAOS

Hei og god ny uke! Jeg skulle ønske at jeg kunne vise dere et rent, ryddig og julepyntet hjem. Men det kan jeg ikke, for her er det full kaos. Vi bestemte oss nemlig i siste liten før jul for å male stuen, kjøkken og begge gangene i kjelleretasjen. Planen og beskjeden vi fikk var at dette skulle gå på maks 1-2 dager, men sånn ble det ikke. Nå er vi på dag 3 og maleren vår kommer dessverre ikke tilbake før i morgen. Håndtverkere altså.. Jeg vet ikke med dere, men jeg har aldri opplevd at de verken kommer når de skal eller gjør alt de skal. Uavhengig av firma. Mulig jeg bare har uflaks, men det er i hvert fall min oppfatning.

Jaja, det fikser seg vel. Men tiden blir utrolig knapp denne uken. Det er jo julaften til lørdag allerede og vi får besøk av foreldrene til Ulrik på torsdag, så nå er jeg veldig stresset. Jeg skulle aldri ha startet på dette prosjektet med så “liten” tid. Det er jo gjerne i slike situasjoner at ting går galt. Typisk.

Fargen heter forresten “Oslo” fra Flugger. Det er ikke spons, men regner med at mange lurer. Jeg har hermet etter storesøster, som også har denne fargen i stuen og på kjøkkenet. Det er hun som har inspirert meg til å få inn det mørke i huset vårt. Jeg er nemlig ganske lei av alle de hvite veggene her hjemme. Det er fint med lyse og rene hjem, men nå ønsker jeg meg flere rom med spennende farger og kanskje noen tapeter. Det var meningen at “oppussingen” skulle fortsette etter jul. Men nå vet jeg ikke riktig om jeg orker. Hilsen hun utålmodige som HATER rot og ting som er halvveis på stell.

Minner dere på spørsmålsrunden fra i går. Jeg setter meg ikke ned med spørsmålene før i morgen, så du som vil har ennå tid til å være med. Vi blogges!

23 kommentarer
    1. Har akkurat samme opplevelse som deg med håndtverkere dessverre.. Hver gang vi har brukt håndtverker og ikke gjort det selv uansett firma skjer dette, veldig synd.
      Håper dere kommer i mål før julen 🙂

    2. Har overhodet ikke den samme opplevelsen av håndtverkere, og her tror jeg det avhenger veldig av hvilket firma man velger. Dersom man først og fremst velger etter pris, så er det klart at dette gjerne ikke er de mest seriøse aktørene med best rykte. Hvis man derimot gjør litt research på forhånd, er det fullt mulig å finne firmaer som har sitt behov som hovedfokus – og med et navn og rykte som krever at de holder det de lover! Stefaren min driver selv et håndtverkerfirma, og derfor har jeg ganske mye inside-information om hvilke firmaer som er gode til hva, og slipper heldigvis det problemet! 🙂

    3. Hei. Jeg bare lurer på hva du gjør hver dag som tar så mye tid, når du ikke har en jobb? Etter som du ikke maler selv for eksempel. Du blogger jo mye om prøvingen, og ellers om frisørbesøk og negler føler jeg. Ser ikke hvordan dette kan utgjøre arbeidsdager.

    4. Hvordan er en vanlig arbeidsdag for deg som blogger?
      Syns du det er vanskelig å komme på nye og spennende ting å skrive om?
      Hvilke blogger leser du og hvilken liker du best?

    5. Hei! Mulig jeg er dårlig på å søke online, men kan ikke finne fargen “Oslo” på flugger sin side.
      Har du fargekoden på lokket?
      Den så veldig fin ut og er på utkikk etter en slik type farge!
      🙂 🙂

    6. Du er fantastisk Julianne:)
      Håper du og Ulrik får det bra sammen og at neste prøveforsøket blir vellykket. Har dere noen tanker om hvor mange barn dere vil ha?

    7. Jeg deler absolutt ikke din erfaring med håndverkere! De jeg har vært borti har vært både pålitelige og dyktige.
      Skjerpings til deg for å skjære alle over en kam!

    8. Kan ha noe med at alle du kommer borti blir spurt om de kan sponse deg mot at du skriver noe om de i bloggen. Kan du med hånden på hjerte si at du ikke har spurt om å bli sponset i slike ting? Du bruker bloggen din til alt det er verdt for å få ting. Det er jobben din og dermed må du faktisk skatte av alle goder du også får i jobben.

    9. Du kan male/starte å male selv. Kjempelett, og folk sier at det er helt fantastisk terapi og veldig avslappende. Både på lerret og vegg 🙂

    10. Du er svært nedlatende ifht håndverkere. Du bør jobbe med holdningene dine,du er hjemmeværende selv vettu.

    11. Fint med forandring, men akkurat før jul tror jeg flere håndtverkere har en del prosjekter som må gjøres ferdig (da gjerne i bedrifter eller nyoppsatte bygg hvor det ligger en tidsplan og mye penger i arbeidet). Men det skulle vært mulig å få gjort seg ferdig hos dere også. Nå bor jeg med en maler selv og vet at det tar litt mer tid enn det man oftes tror (og siden jeg bor med en maler og hobbysnekker så er det absolutt ikke noe som er ferdig her hjemme 😛 ). Det finnes mange gode håndtverkere, men det må litt bakgrunnsarbeid til også. F.eks ikke kaste seg på det første og beste tilbudet (finn.no f.eks), små bedrifter kan og ha like så gode håndtverkere som større. (der min samboer er ansatt har de hatt mye jobb lengre unna i perioder siden privatpersoner og andre firmaer igjen leier inn de på grunn av deres grundige arbeid).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg