EN HELT SPESIELL RAMME

Hei! Nå er vi hjemme igjen etter en lang biltur på glatte veier. Det var trist å dra fra den fine hvite snøen på Geilo og hjem til regn, men sånn er det.. Jeg håper vi kan legge “nikkerspraten” på hyllen og fokusere på litt viktigere ting fremover. Det har i hvert fall jeg tenkt til..

Nå er jeg nemlig på dag 7 i syklus og over halvveis med sprøytene! Jeg har tatt 9 sprøyter totalt og har mest sansynlig bare 8 sprøyter igjen, fordelt på 4 dager (to hver dag). På onsdag er det ultralyd her i Oslo og på fredag blir det forhåpentligvis uttak på Spiren fertilitetsklinikk i Trondheim. Snilleste mamma kommer inn til Oslo og blir med meg på ultralyden. Ulrik skal nemlig tilbake på jobb på tirsdag og jeg har ikke noe lyst til å dra til gynekologen alene. Derfor er det godt å ha en mamma som stiller opp.

Det kan som sagt hende at uttaket ikke blir før mandag eller tirsdag neste uke, men hvis alt går etter planen så skjer det MYE den uken som starter i morgen. Shit, så spennende dette er! Dere aner ikke hvor glad jeg er for at jeg oppsøkte hjelp til tross for at mange mente at vi ikke hadde prøvd “lenge nok”. Alternativet hadde vært at jeg nå var i gang med de slitsomme eggløsningstestene igjen, etter en nedtur med mensen på fjellet. Åh, Jeg er så glad for at jeg slipper det greiene der akkurat nå. Det føles jo helt dritt når man går der måned etter måned uviten og forvirret. Jeg føler virkelig med dere prøvere der ute. Dere er tøffe. Virkelig tøffe. 

Jeg trodde at jeg skulle grue meg jo nærmere vi kom til ultralyd og eventuelt uttak, men det gjør jeg ikke. Nå bare gleder jeg meg til å sette meg på flyet til Trondheim og spre beina. Rett og slett. Hehe! Jeg har så troen på dette at det er helt skummelt. Ulrik og jeg snakket litt om det i bilen i stad. Vi kommer til å bli knust om det ikke går på første forsøk, som det dessverre ikke gjør for veldig mange. Men vi har heldigvis hverandre så det skal gå bra. Jeg bare vet at jeg kommer til å ta det utrolig tungt om vi får enda flere triste beskjeder i denne prøveperioden.

Jeg har sluppet ganske billig unna i forhold til disse bivirkningene. Hell i uhell. Er det ikke det man kaller det? Det hjalp nok mye med den roen jeg fikk sammen med Ulrik på fjellet, tror jeg. Ingen stress og mas. Bare oss to, Stella, god mat og fjell-luft. Åh! Det var så lurt av oss!

På bildene under ser dere forresten en helt spesiell ramme. For dere ser det kanskje bare ut som en hvilken som helst brun og tom skinnramme. Men for Ulrik og meg er dette en ramme som betyr mye. I familieleiligheten vår på Dr. Holms har mamma nemlig satt ut bilder av barnebarna deres over peisen. Til nå er det en nydelig gutt og en skjønn jente som står der og lyser opp stuen for alle i familien. Jeg har troen på at det snart blir et nytt søskenbarn i gjengen, og har derfor gjort plass til en ny prins eller prinsesse 🙂


All I want for christmas is yooooooou, Lykke eller Severin. Vi holder av denne rammen til deg, skatten vår ♥

17 kommentarer
    1. Masse lykke til i uka som såvidt har begynt, og masse lykke til med prøverørsforsøket som sikkert nærmer seg <3 Jeg krysser alle fingre for dere. Det blir fint å følge dere videre i prosessen. Gleder meg veldig til den dagen du publiserer at du er gravid <3 Sender dere fortsatt mange varme tanker!

    2. Altså, hvem har rett til å si at dere ikke har prøvd lenge nok til å oppsøke hjelp?? Nei, i forhold til mange har dere ikke prøvd lenge. Men hvorfor skal vi på død og liv ALLTID måle oss opp mot hverandre? Det som er rett for en er ikke rett for alle. Jeg blir så irritert over den flokkmentaliteten som ofte råder. Dere opplevde at dere hadde forsøkt lenge nok uten at det ble noe barn, og da var det rett for dere å oppsøke hjelp!
      Folk må slutte å gjøre det som massen gjør, og ta avgjørelser for seg selv og eget liv.
      Lykke til og jeg håper dere blir gravide på første forsøk 😀

    3. Finnes det virkelig mennesker som deg?!? Som er så nydelig både på innsiden og utsiden. Åpenheten din inspirer mer enn du aner. Takk for at du er du, og for at bloggen din alltid er åpen og ærlig. Ønsker deg og din mann så utrolig masse lykke til! Dere fortjener virkelig hode nyheter og en gravid mage <3

    4. Hei Julianne, kom inn på bloggen din ved en tilfeldighet for et par uker siden og har siden tittet innom for å følge dere på ferden mot familiedrømmen. Vi har vært gjennom mye av det samme som dere skal gjennom nå, og lenge hadde jeg en åpen blogg der jeg skrev om tankene rundt ufrivillig barnløshet, men siden våre ‘utfordringer’ ikke bare handlet om min lave amh, så valgte jeg å gjøre bloggen privat for å kunne skrive mer privat om livet med barnet vi fikk 🙂 Derfor ble jeg SÅ glad da jeg oppdaget at en så profilert blogger som deg velger å skrive åpent og ærlig om dette temaet! Dette rammer utrolig mange par (og single) og er en kjempekrevende prosess å gå igjennom fordi man føler seg så innmari ensom fordi man aldri hører om andre som strever med det samme. All ære til dere! For oss fungerte ikke IVF-regimet som ønsket for å få eggposene til å gro fordi jeg har en amh på 1 (men grei kvalitet i følge blodprøver) og er en såkalt ‘low responder’, så løsningen ble inseminasjon med progesteronstøtte i etterkant. Lav amh trenger absolutt ikke være noen ‘dødsdom’, så lenge fsh osv. er OK. Ønsker dere MASSE lykke til på veien videre mot ønskebarnet! Kommer til å følge dere videre på ferden. Babystøv sendes deres vei <3

    5. Jeg heier på dere!! Vi skal inn i morgen og ta prøverør. Jeg er sååå spent! Håper så inderlig på at det skjer på første forsøk på oss også!!

    6. Veldig spennende å lese om reisen deres frem til deres første barn! Må berømme deg for å være så åpen om et tema som er så tabubelagt, uansett hva folk måtte mene om det. Du baner vei for andre kvinner som sliter med å få barn, og det er viktig i dagens samfunn hvor alt skal være så perfekt og fungere på første forsøk. Masse lykke til fremover, jeg heier så enormt mye på dere!

    7. Heier virkelig på dere. Ikke bli alt for skuffet om det ikke går deres vei ved første forsøk. For meg gikk det ikke bra men er nu igang med adopsjon. Gleder oss masse til det nu, selv om jeg har “sørget” mye. Masse lykke til:-)

    8. Heisann,
      Ville bare ønske dere en masse til med prøvingen! Vi plagdes selv med å få barn, men etter å ha forsøkt i 3 år så søkte vi profesjonell hjelp. Mens vi sto i kø for utredning på sykehuset så ble jeg gravid, med tvillinger! Jeg har i dag verdens vakreste nyfødte jente og gutt 🙂 Det ordner seg nok for deg også 🙂

    9. Fy søren, jeg må bare si at jeg heier på dere så mye som det bare går an. Du virker som et fantastisk menneske, og jeg håper at du og Ulrik får oppfylt babydrømmen så snart som mulig! Ha en fin kveld, vakre deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg