LURER DU PÅ HVORFOR KOMMENTAREN DIN IKKE BLIR GODKJENT?

Kjære du som kommenterer på denne bloggen. Først og fremst vil jeg takke deg. Takke deg for at du tar deg tid og bry med å gi meg noen ord tilbake. Jeg bruker ganske mye tid på de ordene jeg gir til deg. Derfor føles det så bra når jeg får noe tilbake. Du er grunnen til at jeg fortsatt har et “åpent” kommentarfelt. Det er ikke mange av oss igjen på topplisten som har det i dag. Men jeg har det og det er fordi jeg liker å kommunisere med dere. Jeg liker at dere kan jeg meg tilbakemeldinger enten de er hyggelige eller kritiske. Det meste tas imot med et smil. Ja, faktisk det aller meste. I tillegg prøver jeg å svare på alle kommentarene. Det hender at det tar noen dager, men jeg svarer på nesten alt. Det er det heller ikke mange av oss bloggere som prioriterer i dag..

Men så har vi deg da som bare ikke klarer å dy deg. Du som jobber for å ødelegge mellom Ulrik og meg (lykke til), du som skriver ting jeg blir pinlig berørt av å lese, du som legger igjen stygge og nedverdigende ord om de menneskene jeg er glad i, du som stiller spørsmål du VET at jeg ikke kan svare på og du som av en eller annen grunn føler en trang for å skrive ekle sex-kommetarer. Jeg tåler mye og jeg drar strikken lang i kommentarfeltet. Det tror jeg dere som følger meg fast har langt merke til. Men et sted går grensen. Ja, til og med for meg.

Jeg gjør feil og Ulrik gjør feil, som alle andre. Vi har våre uenigheter og utfordringer i forholdet, som i alle andre forhold. Ingen av oss er perfekte eller ser perfekte ut og det er vi fullstendig klar over. Vi har våre komplekser med oss selv, som er vanlig hos de fleste i dag. Men dere trenger ikke å minne oss på hva vi gjør feil, hva vi bør frykte og være redd for med hverandre, hva som er galt med oss utseendemessig eller fortelle oss hvordan vi skal leve. Selv om jeg har valgt å dele en stor del av livet mitt og vårt gjennom denne bloggen så betyr ikke det at det er greit at du kan skrive hva du vil her inne. Du kan mene hva du vil, men visse meninger og utsagn har rett og slett ikke noe på min blogg å gjøre.

Hvorfor godkjenner du ikke kommentaren min?“, får jeg ofte høre. Bruk hodet. Vær så snill. Jeg vil si at jeg er ganske uredd når det kommer til hva jeg godkjenner av kritikk, så om kommentaren din ikke godkjennes sier det mer om deg enn om meg.


Til deg som lurer på hvorfor kommentaren din ikke ble godkjent: Les gjennom det du skrev en gang til og tenk litt over hva du selv ville ha gjort i min situasjon. Forslag til spørsmål du kan stille deg selv: Kan denne komentaren såre noen Julianne er glad i? Kan denne kommentaren være skadelig på noen måte for Julianne selv eller for hennes venner og familie? Skriver du denne kommentaren/stiller du dette spørsmålet bare for å skape kvalme? Hvis svaret er ja på noen av spørsmålene over: Stram deg opp! Du kommer ingen vei slik med misunnelse og hat.

38 kommentarer
    1. Jeg tenker at vi mennesker er forskjellige og har forskjellige meninger,verdier,moral og etikk.det skal jeg respektere,men når meningene dine blir så provoserende,respektløste og uten mening,da har jeg mista litt av respekten for deg.det er greit å være enige om å være uenige på en saklig måte.snu på flisa.hadde du likt å bli behandlet på samme måten,eller gjør du det,fordi det er slik du blir behandlet selv?som Julianne sier:tenk deg litt om og det er lov å bruke hodet og fornuften.

    2. Unødvendig av dem som kommenterer upassende ting og gjøre det…
      Jeg vil bare si at jeg elsker bloggen din og er innom her flere ganger daglig for å sjekke om det har kommet ut noe nytt. Føler meg så utrolig mye bedre etter å ha vært her inne 🙂

    3. Kjære Julianne, det er ikke lenge siden en annen blogger fortalte hva enkelte tillater seg å skrive. Jeg ble nærmest lamslått. Jeg tenker, hva ønsker et slikt menneske å oppnå? Det må jo være sykelig, tenker jeg. Det må være misunnelse og sjalusi. Ikke bruk så mye energi på den/de personene. Tenk på alle som følger deg og som leser din blogg med interesse og som du bidrar positivt til. Oss er det jo flest av. Jeg har lenge tenkt at slike mennesker ikke fortjener oppmerksomhet. De er også så feige, så vi ‘ser’ dem sjelden.
      Ønsker deg og Ulrik det aller beste. Dere er to skjønne mennesker, som fortjener hverandre. Nyt høstkvelden.
      God klem fra Elisabeth ;-))))

    4. Jeg syns det er flott at du ikke godkjenner ekle og spydige kommentarer. Hadde du gjort det hadde jeg sluttet å gå inn her å lese. Noen mennesker sprer bare negative tanker.De får lage sin egen blogg.

    5. Kjære Julianne!
      Jeg var innom bloggen din ved en tilfeldighet tidligere i sommer, og har siden blitt fast leser. Tusen takk for at du deler oppturer og nedturer rundt “prøvetiden”. Det føles så ufattelig godt å vite at man ikke er alene, og at man ikke er den eneste som til tider omtrent bruker mer penger på graviditetstester enn mat. Jeg ønsker dere lykke til, og jeg er sikker på at dere begge blir fantastiske foreldre. Kanskje blir det positiv test på oss begge ila oktober? 🙂

    6. Hei Julianne:-)
      Først og fremst; veldig bra innlegg :). Selv om vi alle er ulike og har meninger om så mangt og mye, så er det å skrive nedlatende om medmennesker utrolig respektløst. Enkelte eier ikke filter og tenker ikke på at de sårer andre, for meg sier det bare mer om de som gjør det enn den som blir såret. Hev hodet :).Synes det er bra du belyste dette, da det den siste tiden har vært mye fokus på mobbing og kommentarer som er nedlatende.
      Nå var det så lenge siden sist jeg har fått lest bloggen din, så det var på tide. Såg ut for at du og Ulrik hadde et flott opphold der i nord:). Der er virkelig flott på Nordkapp, det er et minne for livet å ha vært der:). Gøy at du kan være med han på jobb:).
      Håper du har det bra, ønsker dere en fin kveld videre og hils så mye:).
      Klem

    7. Hei flotte Julianne!
      Jeg troor ikke jeg har lagt igjen en kommentar til deg før – i så fall er det en stund siden. Jeg legger igjen denne i dette innlegget siden det er det siste, ikke fordi det har noe med innlegget å gjøre. Til vanlig har jeg et veldig “aktivt” liv når jeg sover – altså at jeg drømmer mye og går/snakker i søvne. Her om natten drømte jeg om deg! Jeg traff deg ute på gaten og du stod og gråt. Jeg spurte om det gikk bra med deg og du smilte tidenes største smil og svarte JA. Da kjente jeg deg igjen og sa at jeg leste bloggen din og ønsket deg lykke til med prøvingen. Du takket, men i det jeg var på vei til å gå så holdt du meg igjen og hvisket: “Jeg er gravid!”, og smilte stort. Du må ikke tro at jeg er gæren som drømmer om deg, som sagt så drømmer jeg så utrolig rart og mye, men i det siste har det vært mye mareritt og det var deilig å ha en “hyggelig drøm” for en gangs skyld. Kan legge til at det i drømmen var kaldt, type høstkaldt, og at alle bladene hadde forlatt trærne. Bare sånn i tilfelle jeg er sanndrømt 😉 Jeg ønsker deg og Ulrik lykke til videre og krysser fingrene for dere.

    8. Din blogg er en blogg jeg ikke har lest så lenge, men har virkelig blitt noe fast jeg klikker innom før kvelden er omme. Det er spennende å lese om deres reise. lykke til videre. håper dere ( og jeg om min samboer som også prøver) snart kan få en positiv test =)
      Lenge leve kjærligheten

    9. Hei,jeg leser bloggen din av og til.. Syns dette var veldi bra skrevet. Jeg blir like forundret hver gang når jeg hører om hvilke kommentarer enkelt kan legge igjen,akkurat som det er normalt å skrive stygge ting til folk man ikke kjenner. Det er stygt,ufint og feigt. Og jeg mener bestemt at det grunner i misunnelse. Har aldri sagt eller skrevet noe stygt til andre jeg,og jeg har levd ganske lenge. Alle må gå i selv,finne ut hvordan man vil være og og om man ikke kan si noe fint så kan man liksom la være å si noe,og slutte å lese en blogg om man irriterer seg så veldig,men verden forandrer seg å folk blir frekkere å styggere mot andre. Så noen håp om forbedring er vel forgjeves men stå på videre du, digger deg å bloggen din. Hilsen Karin

    10. Hei!
      Bra skrevet! Dette er første gangen jeg legger igjen en kommentar. Bloggen din er den eneste jeg leser 🙂
      Hilsen Linn

    11. Takk for at du tar opp eit så viktig tema 👏🏻 Trur dette er noko alle har godt av å lede. Nettmobbing er blitt eit stort problem i dagens samfunn. Verkar so folk syns alt er greit så lenge ein har ein skjerm å gøyme seg bak.

    12. Hei Julianne.
      Det er spennende å følge med på deres reise og synes det er helt meningsløst at noen føler seg så truet at de har behov for å rakke ned på deg og de rundt deg.
      Skjønner ikke hva som er vitsen men å lese en blogg bare for å komme på stygge kommentarer. Skjønner godt at du ikke godkjenner disse. Synes bloggen din er så bra og leser den hver dag.
      Prøver å bli gravid selv og vi har nesten like EL så spennende å se om noen uker om begge får en positiv test. Krysser fingrene for begge 🙂

    13. Hei Julianne!
      Jeg legger skjeldent igjen kommentarer, men ville bare si at jeg beundrer deg og måten du fremstår på 🙂 Synes det er spennende å følge deg/dere! Masse lykke til videre, og vær deg selv som alltid for du stråler 🙂

    14. Linn: Hei, Linn! Takk for at du valgte å legge igjen din første kommentar her på bloggen. Håper det blir flere 🙂

      Så hyggelig at denne bloggen er den eneste du leser. Det er jo kjempestas! Tusen takk for at du følger meg <3

    15. Tove: Hei, Tove. Takk for det. Jeg er helt enig i det du skriver her.

      Hyggelig å se navnet ditt og vite at du fortsatt følger med 🙂

      Håper som sagt at alt er bra med deg også. Ha en fin uke videre! Stor klem!

    16. Hei!
      Sinnssykt bra skrevet. Hvorfor skal du være nødt til å godkjenne kommentarer som er ekle, slemme og usanne? Det er jo ikke akkurat slik at disse kommentarene med div spørsmål hadde blitt besvart.
      Å tenke seg om, ikke bare en gang, men flere ganger er noe flere burde lære seg.
      Vi har vel alle gjort feil her i livet, men ingen kan vel få noe godt ut av dagen sin ved å slenge dritt til andre!? Nei. Jeg synes vi kvinner burde bli flinkere på å bygge hverandre opp, istedenfor å bryte hverandre ned!
      Så kjære Julianne, masse lykke til fremover i prøveperioden. Jeg krysser fingrene mine for at det dukker opp to streker på graviditetstesten snart! Ha en fin torsdags kveld videre 🙂

    17. Hei Julianne!
      Jeg kom over bloggen din for et par uker siden og har vært innom flere ganger daglig siden, rett og slett blitt litt avhengig 🙂 Er dessverre ikke så flink til å legge igjen kommentarer, men vil bare si at du virker som ei fantastisk dame, og jeg beundrer både deg, måten du skriver på og åpenheten deres rundt prøvingen! Vil tro dere er til stor hjelp for andre par som sliter med dette 🙂 Masse masse lykke til videre, jeg heier på dere begge to!
      Stor klem

    18. Heisann!
      Dette er min første kommentar på en blogg. Og jeg leser mange forskjellige. Men din blogg er favoritten💗 Jeg ville bare si at, Bloggen din er bare helt fantastisk!!
      Lykke til med prøveperioden!! Jeg venter i spenning<3

    19. Så koselig med kommentar tilbake fra deg 🙂 Jeg må innrømme at jeg liker ekstra godt å lese bloggen din, da jeg også snart håper på positiv test :)) Deilig å lese om andre som tenker på mye av det samme! Ønsker deg masse lykke til videre, og en god helg i morgen!

    20. Leser ofte kommentarene på dine innlegg og har alltid beundret hvordan du klarer å svare både snille og slemme kommentarer med like mye respekt og beherskelse. Stå på !

    21. Elisa: Hei, Elisa! Jeg håper det ikke er din siste 🙂

      Tusen takk for at du leser og følger med. Det setter jeg stor pris på. Hyggelig at du er spent på våre vegne <3

      Ønsker deg en fin ny uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg