DEN STORE NYHETEN

Jeg får mye spørsmål om når og hvordan jeg kommer til å dele den store nyheten siden jeg er over middels aktiv i sosiale medier. Hehe! Dere aner ikke hvor mange ideer jeg har. Jeg skal innrømme at noen av de tar litt av, mens andre er mer vanlige og søte. Ulrik har også kommet med et par gode forslag, så vi får se. Ofte er jo det enkle det aller beste. Dessuten blir nyheten i seg selv så stor at den trenger forsåvidt ikke verdens mest kreative bilde, video eller tekst. Jeg er bare litt usikker på hva vi ønsker å gjøre ut av dette..

Men det jeg vet og det vi har bestemt oss for er at nyheten kommer til å deles mye tidligere enn anbefalt den gang det blir et faktum. Ulrik er heldigvis like komfortabel med denne avgjørelsen som meg. Jeg kommer altså ikke til å vente til de 12 første ukene er overstått. Det betyr ikke at jeg ikke er redd for at noe galt kan skje i løpet av de første månedene. Jeg kommer til å være like redd som alle andre tidlig i et svangerskap, men siden jeg har bestemt meg for å dele hele reisen frem mot et nytt familiemedlem er født så velger jeg å stå ved det. Det skjer triste og tragiske ting hver eneste dag og det som skjer må vi forholde oss til. Jeg kommer likevel ikke til å bli en person som går rundt og tror det verste hele tiden. Det tillater jeg meg ikke. Skulle vi være uheldige underveis i graviditeten så vil jeg dele det med dere for å bearbeide det vonde og ikke minst vise at det er greit å være åpen om det som er vanskelig. Jeg velger alltid å tenke positivt. Det er en del av min personlighet. Ofte blir jeg skuffet, men jeg slipper i hvert fall å bli mer skuffet og lei meg enn nødvendig med denne positive tankegangen. 

Familie og venner kommer selvsagt til å få vite om graviditeten først. De skal få kjenne på hemmeligheten og dele gleden med oss i noen dager før flere får vite om den. Men om du også vil være en av de første som får vite at jeg er gravid, så må du følge meg på Instagram –> @pilotfrue. Det er nemlig der nyheten slippes.

Publiseringsplan: I denne rekkefølgen kommer vi til spre den store nyheten gjennom våre sosiale medier. Først Instagram, så Snapchat (pilotfrue), så bloggen og til slutt på Facebook (Du kan følge min facebookside her). De som ikke har fått med seg nyheten etter dette får den sansynligvis med seg på Side 2, i Nettavisen eller et annet sted i media. En graviditet er stort.


 

36 kommentarer
    1. du skrev i forrige innlegg at du venter mensen om en uke. så hvis du ikke skriver noe om at du har fått mensen og at det ble nok en skuffelse, så blir det ikke vanskelig å gjette at du er blitt gravid

    2. Skulle jo trodd du skal bli president etter hvordan planer du har for å publisere. Haha. Kan du ikke bare spørre om folk kan følge deg på insta i stede for å drive sånne tulle annonser for deg selv?

    3. Då har eg sendt forespørsel om å følge deg på insta. Alt for spennande – så for min egen nysgjerrighet greit å være der det kjem ut 🙈 Masse lykke til! Håpa det snart. Kjem en koselig nyhet 😊

    4. Anonym: Denne bloggen handler om meg, Ulrik og vårt liv sammen. Dersom du ikke foretrekker å lese om oss så foreslår jeg at du finner deg andre blogger som interesserer deg mer 🙂

    5. Anonym: Fordi jeg ønsker å legge mer tid og energi instagramprofilen min fremover. Siden jeg har vært litt dårlig på å oppdatere der, så må jeg jo gi noe igjen til de som velger å følge meg 🙂

      Tusen takk <3

    6. Anonym: President? Jeg skal bli noe enda større enn det, nemlig MAMMMA 😀

      Jeg tror alle som er mødre eller drømmer om å bli mødre synes mammarollen er den største og beste i verden <3

    7. Anonym: Hehe! Nei, de som følger meg fast kan nok kanskje skjønne det veldig tidlig, men nå kan jo mensen komme for sent, slik som sist. Den kroppen er aldri helt til å stole på..

      Tvi tvi!

    8. Jeg er gravid men skal ta abort, skulle ønske det jeg kunne overført det til deg :-p utrolig slitsomt å være gravid når barnet ikke er ønsket:/

    9. Kaja: Hei, Kaja. Jeg fikk først lyst til å spørre deg om du er helt sikker på det valget du har tatt, men jeg tar det tilbake. Jeg er ikke en person som kan si noe i mot valget om abort, da jeg selv tok det valget for 6 år siden. Men jeg kan si en ting og det er at jeg aldri ville gjort det igjen. Uansett livsituasjon.

      Ønsker deg alt godt 🙂

    10. Jeg håper og ber om at du er gravid nå 😀 Dette er jo super spennende greier. Følger deg også på Instragram. Jeg digger dere 🙂

    11. Hei, mistet lillegutten min da jeg var 18 uker på vei. De 12 ukene alle snakker om er bare å se bort ifra. Syns du gjør riktig valg med å dele den gode nyheten før. Man blir like lei seg uansett om man hadde mistet ved 6 uker som 18, så ikke noe å holde hemmelig. Det er godt å ha støtte rundt seg og helt naturlig å være lei seg. Syns det er viktig å være åpen om dette. Du aner ikke hvor mange som har kommet og sakt i ettertid at de også har mistet. Hvorfor skal det være hysj-hysj?
      Håper med hele mitt hjerte at alt går bra for deg, så håper jeg vi begge er gravide innen 2016 er over 🙂

    12. Hei Julianne!
      Har vært fast leser i ca 6 mnd nå. Ønsker deg alt godt og håper du får det du ønsker deg snart!
      Vi ønsker oss barn over alt i verden vi også! Og vi har akkurat begynt å prøve denne mnd og jeg har forventet mens likt som deg. Håper det sitter en spire i både meg og hos deg!♥️
      Klem🌸

    13. Jeg hadde en spontanabort i uke 6, og følte meg veldig alene. Er liksom ikke noe man snakker om føler jeg. Nå håper jeg virkelig at du slipper å oppleve det, men setter veldig pris på all åpenhet omkring det:)
      Jeg er nå gravid igjen, og venter en liten prins om 7 uker:)
      Masse lykke til, Julianne!:) Plutselig så sitter spiren:)

    14. Høres ut som en bra plan 🙂 Det eneste du kanskje bør være oppmerksom på , er at media er nokså raske med å snappe opp slike gledelige nyheter som en graviditet også via instagram og snapchat. Med andre ord, er det sikkert lurt å være forberedt på at nyheten er ute i media før dere får publisert den på blogg og facebook 😀

    15. Takk for at du godkjente på instagram 🙂 Jeg har selv lenge gått rundt og trodd du har vært gravid, da jeg synes du er så pen for tiden! Tror kanskje jeg har nevnt det en gang før og, men da får du den hvert fall igjen 🙂 Du stråler! Haha, tenk hvordan det blir når du faktisk blir gravid!

    16. Jeg tror faktisk du ikke er såå ærlig og åpen her.. mistenker at du publiserer veldig på etterskudd. Så når du sier at du venter mensen da og da så har du nok hatt minst en uke eller to eller til testing osv på egenhånd.,eller at du ligger en mnd frem i tid for den saks skyld..
      Hvis dette skal være så reelt og “live” som du sier så er det jo ekstremt spesielt å ikke dele f eks testingen og følelsene rundt det.. når det skjer..
      kommer til å bli ekstremt skuffa hvis dette ikke er så autentiske som du skal ha det til.. men mistenker at du allerede vet du er gravid nå.

    17. Ville bare si at jeg ber om at Han skal velsigne dere med ett barn. Bare vær sterk å stå sammen❤️😘✝

    18. Hei, vil bare si at jeg synes det er veldig tøft gjort av deg å ville dele den fremtidige nyheten med resten av verden, særlig tidligere enn det folk flest ser på som “normalt”. Jeg selv delte nyheten om graviditeten min veldig tidlig (par dager etter at jeg fant ut om det selv). Hadde EGENTLIG avtalt med samboeren og vente, men klarte ikke å dy meg. Dessverre så gikk det ikke helt vår vei, da vi mistet i uke 10 (egentlig uke 8), men jeg merker det at sorgprosessen har vært bedre siden jeg valgte å gå ut med dette så tidlig! Så hatten av for deg Julianne! Masse lykke til i forsøket, krysser fingrene! 🙂

    19. Line: Hei, Line. Takk for hyggelig kommentar. Trist å høre at du mistet. Jeg hører det er ganske normalt, så forbereder meg så godt jeg kan på det selv. .

      Godt å høre at det går bra med deg og at du føler at valget ditt om å dele graviditeten tidlig har hjulpet deg positivt etter at du mistet. Flere burde nok vært mer åpne i slike tilfeller, både for sin egen del og for andres del som er eller har vært i samme situasjon 🙂

      Sender deg en god klem og mange lykkeønskinger <3

    20. Hei 🙂
      Jeg vil bare si at det virkelig ikke er en grunn for å vente med å fortelle en så stor og glad nyhet. Skulle noe skje, trenger du støtten, og man kan hjelpe så mange med å være åpen om noe så tragisk. Jeg mistet min sønn i uke 31 for noen måneder siden, og det er virkelig ingen garanti for at ting går bra selv etter 12 uker og vondt vil det være uansett, men heldigvis så går det som regel kjempe bra med både mor og barn :)<3 Jeg vet i hvertfall at neste svangerskap skal jeg fortelle om gladnyheten med en gang, og jeg skal prøve så godt jeg kan å nyte graviditeten. Det kan være alt en får, og da vil jeg dele det med alle. Jeg ønsker virkelig at du skal få en positiv graviditetstest snart! <3

    21. Hei Julianne! Jeg forstår at du ønsker å være åpen ganske tidlig om det dersom du skulle bli gravid, da du driver en blogg. Likevel vil jeg fraråde deg dette. Skulle noe galt skje kan jeg love deg at det ikke vil være enkelt at så mange mennesker vet om det. Når du tenker på at noe kan gå galt, Hva tenker du på da?
      Da jeg var gravid sist, så var det eneste jeg visste om som eventuelt kunne gå galt, var en eventuell spontanabort, eller at barnet kunne ha downs syndrom. Ingenting annet falt meg inn å tenke på engang, for det skjer jo ikke en selv?. Jeg fikk en tidlig ultralyd i uke 13 da de var usikre på termin. På ultralyden så de noe de ikke likte, så jeg ble sendt videre til Rikshospitalet.
      Lang historie kort, i Norge blir det født ca 60 000 barn hvert år, og 10 av disse barna får samme kromosonfeil som vårt barn, en kromosonfeil som er uforenelig med liv. barnet ville levd maks 2 døgn utenfor magen. Man tror aldri slike ting skjer en selv, for hva er oddsen for å være 1 av 10?! Men noen må altså være de 10 uheldige skjebnene der ute.(jeg sier uheldig fordi denne kromosonfeilen ikke er noe arvelig eller genetisk, det er en helt tilfeldig feil som oppstår). I tillegg var jeg bare 23 år, og dette er noe som først og fremst kvinner over 40 opplever. Denne kromosonfeilen er bare én av mange kromosonfeil som finnes. For å være nøyaktig er det over 40 forskjellige, men den eneste folk flest stort sett tenker over og vet om en trisomi 21 som er downs syndrom.
      Jeg sier ingenting av dette for å skremme deg, det er mer for å gjøre deg litt obs, så du ikke blir sittende igjen slik vi gjorde. Vi ante ingenting om alt det skumle som kunne skje, å tok det for gitt at alt ville se ok ut på ultralyden. Det var veldig sårt å ha delt denne nyheten med omverdenen, da det plutselig gikk som det gikk. Alle ville ha et svar, og det er ikke sikkert du vil være i stand til å klare å gi dem det, for hvordan kan man forklare noe så utrolig meningsløst?
      Jeg vil uansett ønske deg lykke til med prøvingen. Vi ble selv helst besatt av å bli gravide igjen etter dette, vi regnet jo også med at dette ville gå fort da vi ble gravide sist 3 uker etter P pille slutt. Nå er jeg endelig gravid igjen, 5 måneders prøving, men 8 måneder siden det hele startet.. Det som hjalp oss var rett og slett at vi tok oss en ferietur. Uka etter vi kom hjem fra Spania, ble jeg gravid 🙂
      Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg